driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.04.29. 07:34 Leslie_

Lesi Puska!

Ez is egy újítás, íme a tököli edzés tervezett nyomvonala.

 A pálya az első kanyart leszámítva a Rabócsiring vonalvezetését követi, mivel ez lesz a következő versenyünk. Ezzel is próbáljuk segíteni főleg az amatőröket, hisz az egyik legjobb de leggonoszabb pályáról beszélünk, gumifallal, szalmabálákkal, földtöltéssel körülvéve. A II. osztály versenye az első balos után indul a balos visszafordítóval és a másik oldalon a nagy balosban ér véget, így egyik nagy tempójú szakaszon sem kell menniük, nem az a célunk, hogy törjenek a kocsik.
A maradék sem "kispálya", oda is kell a tudás.
Az edzés rendje a szokásos, tapasztalatok alapján 4+1 körrel és 4 pilótával kezdünk aztán ha úgy ítéljük elfér 5 kocsi, akkor onnantól annyi lesz egy turnus. A +1 kör a hűtőkör, akinek szüksége lesz rá, ott kímélheti az autóját mert a repülőtér már részén autózni eléggé tilos. Nem mi tiltjuk, hanem a reptér őrsége. Ha ők elkapják a delikvenst, kidobják de ránk is rossz fényt vet a fegyelmezetlen magatartás.
Ennyi srácok, készüljetek!

3 komment

Címkék: általános


2008.04.28. 21:27 Leslie_

Ádi a placcon


Telefonos felvétel, nem is a jó köreiből, de hirtelen ez is megteszi.

3 komment

Címkék: általános ádi


2008.04.27. 23:46 Leslie_

A FORDOK TÁMADÁSA!

Ezt a napot nagyon nagyon meg kell jegyezni! Non plus ultra a kék ovál rajongói számára, hogy az Initial Drifters és a Driftgarázs szervezésében zajlott edzésen ilyen jól szerepeltek a versenyautóink.

Hol is kezdjem?

Ádi!

Amióta tavaly a Kakucsringen debütált a 24 szelepes kupé, azóta nem jött ki a lépés szinte egy alkalommal sem. Eddig! Bár most is ellenünk volt minden. Pénteken még eltört egy féltengely, szombaton a difi hegesztése de vasárnap reggel mégis menetkészek voltunk. Az eddigi AC gondok is a múlté lettek, előszűrőt alkalmazunk a tank pumpagyilkos koszai ellen. Ha jól emlékszem 10 pár gumit vittünk, mert nagy részük még az Eringes edzésről maradtak a Púposban. Ennyi talán elég, de ha gumis Peti barátunk nem segít ki, kevés lett volna. Ádi és a cosworth csak úgy ették a gumikat, ahányszor felment a pályára, defekttel vagy fémszöveten jött le. A sok fejlesztés és a beállítások meghozták a gyümölcsüket, túlzás nélkül állíthatom, Ádám fantasztikusan vezetett ma. Bár senki sem rosszindulatból, de megjegyezték páran hogy talán nem annyira tehetséges a pilóta, mint én azt hangoztattam.

Engedtessék meg nekem emitt egy virtuális gúnyos kacaj, amolyan sátáni beütéssel :)

MUHAHAHAHHHAAAAA!!!!

Látjátok feleim, megvan a szög, megvan a füst!

Már az elején sem spórolt a technikával, de a második harmadik menettől igazi profiként terelgette a kupét az Ebisu nyomvonalú pályán. Csak így tovább, ebből pénteken PRO vizsga lesz.

 

Papi!

A többször említett fekete szedán végre versenyautó lett. Reggel Balázs kijött a reptérre a kombijával (scorpio) felakasztotta a trélert és már hozta-húzta is ki a legújabb 24 szelepes átépítést. Sok meglepetés nem volt, hisz a motor már üzemelt egy ideje a Capri-jában, de azért a kocsi mégis újdonság. Tuti fékek, futómű, ülések, övek… minden adott a versenyzéshez.

Ahogy kezdeni kell, orrtolás, megforgás :)

Senki sem születik drifternek, de egy új kocsival egy gyakorlott pilótának is meggyűlik a baja.

Így tehát Papinak sokat kell még mennie, hogy elégedett legyen önmagával, de azt már tudja, hogy a jó kondíció szükséges lesz ha bírni akarja, fárasztó sport a volánművészkedés.

2 jó dolog kapcsolódik ide, egyrészt még egy elszánt Fordos a csapatban, másrészt voltak jó pillanatai Balázsnak nem is ritkán, képeken és videókon azért lesz anyag, amit büszkén nézegethet.

KarCsiga!

Bakos Karcsit Z0tyával együtt ismertük meg, ő is egy Sapphire Cosworth Turbo-t hajt. Több képen és videón is látható volt már a fehér lépcsőhátú, de Karesz eddig inkább háttérszereplő volt. Főleg edzésekre járt és csak hobbi volt neki a drift, de tavaly óta már ő is fejlesztésekbe fogott, miután látta Z0tya eredményességét az átalakítások után. Bár nála ez még most is csak futóműben és a motorvezérlésben merül ki, a VEMS és pár „apróság” nem keveset hozott a konyhára. Olyannyira, hogy a jövőben több is lesz talán hobbynál a drift. Mind a kocsi és ugyanúgy a pilóta többet mutat már ennél, a II osztály mezőnyében akár komoly eredményeket is elérhet. Nos, versenyzünk Karesz?

Z0tya!

Mit is mondhatnék, úgy érzem valami olyat hoztunk létre, amit komoly versenysportban elismert nevek sem tettek le az asztalra Ford címke alatt. Pláne nem ilyen háttérrel (vagy inkább nélküle) és ilyen költségvetéssel.

Azért a nap persze rosszul indult. A programot tartalmazó laptop akkumulátora már nagyon a végét járja, a másik tartalék hordozható masina pedig nem volt telepítve VEMS-hez. Bár szereltünk átalakítót a táphoz, de azt nem teszteltük előtte. Így a reggelünk Z0tya káromkodásával telt, persze minden szitok önmagára értendő. Már indultunk volna a szomszédos Szigethalomra Papihoz netet meg programot kunyerálni, amikor megjött a helyzetmentő Karesz és a Mogil Gumiszerviz, egyiküknél laptop szoftverrel a programozáshoz, másikuknál pedig önerős áramforrás. Nem kell sokat találgatni, ki miben segített :)

Elindult a programozás finomítása és az Escortra meg a Sierrára így rá is ment a délelőtt. Mindkét autónál nagyon fontos volt ez, hisz ilyen körülményeket közúton nem lehet létrehozni a hangoláshoz (nem és nem, sosem fogom használni a TUNING szót!)

Még egy kis járatás, de ekkor már sisakkal és Orsival a jobb1-ben. Régóta neki volt már ígérve az első menet a kocsiban köszönetként azért a sok türelemért, amivel viseltetett irántunk és őrűlt időtöltésünk az autóépítés iránt. Már ekkor látszott, hogy nem rossz a kocsi és Z0tya sem felejtett el vezetni. Innentől kezdve folyamatos javulást mutatott kettejük teljesítménye és bár nem tudtunk egy sima és teljes napot magunk mögött, egy tesztfutamhoz képest magasan túlteljesítettük a terveinket. A kocsinak pedig 5 alá, azért „csak” ennyi, mert a turbónyomás és a lóerők még alacsony számokkal meghatározott értéken dolgoznak, mi pedig a tartalékok előcsalogatásán. Amik vannak még, bőven vannak.

Május második napján MDSZ edzés PRO vizsgával! Természetesen ott leszünk, csak elsején még babrálunk egy kicsit a vason és egy koraestébe nyúló kertiparti is lesz Z0tya garázsa mellett a kertben.

Én igyekszem friss hírekkel szolgálni addig is a meglévő és épülő autókról.

Találkozzunk május 2-án Tökölön!

OFF   

4 komment

Címkék: általános papi ádi driftspec escort sapphire cosworth karcsiga


2008.04.27. 01:51 Leslie_

Ha elindul a vonat...

Igen, elindult! A DriftSpec Escort Cosworth RWD megy a saját erejéből a saját "lábán"!
A beindulás már megvolt múlt héten, de azóta járóképes is lett. Még persze vannak hiányosságok, de azokat orvosoljuk a máriapócsi versenyig.
Este 9 után fejeztük be és Z0tya -gondolván a holnapi hosszú napra- otthon is maradt pihenni, de én még misszión voltam. Prezentáltam az autót a StreetLegalDrift eseményen, ki is állítottuk szépen a tátva maradt szájaknak. Persze rárakhattuk volna a gyári felniket, lemoshattuk volna de ez így olyan keresetlen, olyan eredeti volt hisz ez egy versenyautó, ez így is "szép".

Holnap (ma) rendezünk egy kis edzést a tököli reptéren ahol megpróbáljuk kihajtani a kocsiból a gyermekbetegségeket, arról és még másról is írok vagy írunk postot, ígérem.

Addig is jó éjszakát nekem.

3 komment

Címkék: általános driftspec escort


2008.04.26. 09:10 Leslie_

Harmadik műszak - Z0tya

Le vagyok szúrva. Jópár embertől kaptam a fejemre, hogy hanyagolom a naplót, pedig ők várják a frissítéseket. Ezúton is elnézést, próbálok pótolni.
Először legyen egy kis Z0tya, ha már ő nem ér rá és amiért nem ér rá:
Gőzerővel készül a DriftSpec Escort Cosworth, ám az akadályok percről percre jönnek. Nem elég, hogy a Fordok tervezésileg alkalmatlanok a driftre, az Escort átépítése eleve olyan terv volt aminél nincs "puska", vagy kitalálunk valamit vagy nincs-nem lesz.
Sok időt elvesz a kábelezés, a gyári drótok minimalizálása a kocsi működéséhez valamint a motorvezérlés gyakorlati alkalmazása külön külön sem gyerekjáték, de az autóban még együttműködésre is kell őket bírni. A különböző csővezetékek elhelyezése sem rutinmunka, sok gyári víz, fék, olaj, benzin és levegőcső megváltozott, máshova és máshogyan megy de persze kész darabok ide sincsenek. Egy biztos, a motor már jár, üzemanyag nem szivárog, hűtés már van, víz sem csöpög, fékolaj is a helyén marad, és 3 bilincs híján már a turbo is a motorba fogja termelni a levegőt, nem a motortérbe.
Műszerfal is a helyén, szélvédő beragasztva, kézifék rögzítve....

A 3 bilincs megvéve-beszerelve-meghúzva, direktszűrő rögzítve és a motortér vezetékeit is szépen csőbe húztuk, bebandázsoltuk. Ma este a műszerfal középrészét is megcsináltuk, kapcsolótábla 6 pontos áramtalanítóval beszerelve. Felszereltük a csomagtérajtót, kapott gumiütközőket, beraktuk a polikarbonát hátsó ablakot és zár híján a rögzítőrugókat is.
Nem is Z0tya lenne, ha nem csinált volna "ToDo" listát :)  Na ezen azért még maradt pár dolog és rajta sincsenek olyan maguktól értendő feladatok, mint az ülések-övek beszerelése, sárvédők-ajtók-lökösök felszerelése.
Úgyhogy a szombatom a B terv szerint alakul, azaz megyek Z0tyához.
Este van:

3 komment

Címkék: általános driftspec escort


2008.04.21. 22:19 Leslie_

Ford Majális

Tisztelt Ford tulajdonosok és rajongók!

2006-ban elindult valami, amit akkor a szervezők "Ford Majális" névre kereszteltek. Akkor még senki nem sejtette, hogy mi is lesz ebből az évek folyamán. Ennek az összefogásnak az eredménye, hogy a 2006-ban elindult rendezvénynek lett folytatása, és 2007-ben meghirdethettük és lebonyolíthattuk a II. Ford Majálist is. Ezek után szinte kötelezőnek mondható hogy 2008-ban is legyen ilyen esemény.

Sokan dolgoztak azon, hogy ez megvalósulhasson és ennek kapcsán örömmel jelenthetjük be hogy a III. Ford Majális 2008. május 24-én megrendezésre kerül. A helyszín a tavalyról már ismert Tököli reptér.

Mivel már 2006-ban és 2007-ben is közel 500 autó és 1000 ember vett részt a Majálison, így ebben is évben is hasonló látogatottságra számítunk. Tudjuk hogy ennyi embernek nagyon nehéz megfelelni, de az elmúlt két év tapasztalatai alapján igyekszünk ennek eleget tenni.

Idén is lesz profi gyorsulás, szlalom, autós szépségverseny, "legmesszebbről jött autó" verseny, illetve tombola. A programok kialakításánál igyekeztünk figyelembe venni az egyes klubok, látogatók igényeit, így a szlalom program némileg átalakult. Két egymástól teljesen független versenyt hirdetünk meg: az egyik a már jól ismert verzió amit elnevezhetünk "SlalomHard"-nak, a másik lényegesen lassabb tempójú, inkább ügyességi versenynek mondható. A megkülönböztetés kedvéért a mi olvasatunkban a "SlalomLight" nevet kapta.

Az elmúlt évekből okulva szeretnénk sokkal nagyobb hangsúlyt fektetni a büfére, az étkezi lehetőségre, és bizony ezen a területen van mit erősítenünk.

Természetesen idén is lesznek részvételi jegyek amik a honlapról letölthetőek lesznek. 2007-ben bevált, hogy a látogatók előre kitölthették ezt és ezáltal a beléptetést sokkal gyorsabban tudtuk lebonyolítani. Ezt idén is így tervezzük.

Mivel több program, több helyszínen, egymással párhuzamosa zajlik, ezért a belépéskor mindenki kap egy programfüzetet, hogy tájékozódni tudjon az egyes helyszínekről és időpontokról. Mindezek mellett természetesen az idén is lesz információs sátor, ahol mindenben állunk rendekezésetekre.

Reméljük a kissé hosszúra nyúlt beharangozó kellőképpen felkeltette mindenki érdeklődését, és jelenlétetekkel emelitek majd a III. Ford Majális fényét!

forrás: www.fordmajalis.hu

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2008.04.20. 11:36 Leslie_

Soha rosszabbat!

Szerintem minden ellenünk volt. Bár legfőképp az időjárás és mi ebből a szempontból még a szerencsések közt voltunk. Egyrészt az edzés csak délután egytől volt hirdetve szemben a többi egész napos autós programokkal szombaton, na ők a kegyetlen délelőttel meg voltak áldva. Délután legalább volt napsütés is. Másfelől nekünk az Euroring boxaiban volt fedett hely, ahova be lehetett menekülni a záporok elől a pályán kívülieknek. A két repteres, a ralis és az egyéb nyitott rendezvények maximum a sátraik védelmében bízhattak.
Igaz, edzésről beszélünk, az végülis a pilótákért van. Ők pedig ülnek az autóikban, a fejük felett tetővel, ablak felhúzva, ablaktörlő bekapcsolva az utastér meg valahogy párátlanítva. Nekik az eső legfeljebb vezetéstechnikailag befolyásoló tényező, de a napjukat nem rontja el.

Nem sok versenyző tudott eljönni, volt aki az első verseny után szétkapta a kocsiját hogy tovább módosítson vagy véglegesítsen rajta, mások pedig a korai szezonkezdetet kihagyva már eleve későbbi időpontra tervezik a készenlétet. Nem beszélve az MDSZ támogatta privát edzésekről, melyet akár fél tucat pilóta is meg tud finanszírozni. A kedvezményes lehetőségeket (pálya, gumiszerviz...) felszerelést (bólyák, zászlók, egyebek) és szaktudást (pályabírók, rendezés) pedig a Drift Szövetség segítségével pont a Driftgarázs biztosítja.

Kis csapatunk is tervezi, persze másokkal karöltve mert egy kis edzésen is elfér 15-20 autó, annyi pedig nekünk nincs.
Visszatérve az aktuális témára, az Eringre a 4 jelentkezőből végül 2 tudott megjelenni, Papi dolgozott, Jatiséknak pedig nem készült el az Escort új hátsó futóműve. Maradt Kurucz Ádám a 24v kupéval és Horváth Feri a piros-fehér MarkOne sierrával. Ádi kocsija megint ette az AC pumpákat, még szerencse, hogy tartalékkal jöttünk. Ami szintén elromlott, hazafelé most tréler híján vontatókötéllel közlekedett a kék sierra.
De amikor ment, akkor jókat ment!
Zavaros időszakon vagyunk túl, így a naplóírással kicsit le vagyok maradva. Nem született post például a kormányszög és a futómű átalakításáról sem. Pedig meg van fúrva az irányítókar, G szemekkel csatlakozva a kormányösszekötőkkel, ki vannak cserélve a tőcsavarok 25mm-rel hosszabbra és 20mm pogácsa a kerekek alá. Mindez kell ahhoz, hogy a kerék a gyári 35fok helyett közel 45fokot forduljon, de a gumi ne érjen bele a nyúlványba elől és a stabilizátorba hátul. A 45fok már szép szög, azonban nem pörög vissza a kormány és iszonyatosan terpeszt az első futómű. Erre megoldás a toronycsapágy módosítása egy G szemes excentrikus eszközzel, amivel a kis rugók jóvoltából a torony hátrafelé és kifelé is mozdítható, segítve az utánfutást a javítva a terpesztést.
Na ja, csak ezzel meg a kerekek felső széle még kijjebb került a sárvédő alól, ugyhogy a következő versenyre már a karosszéria szélesítését is meg kell oldani.
A futómű jól vizsgázott, a váltó is hibátlanul működött, a rövid difi (4.27) is bevált Ádi szerint de megint nem sikerült egy teljes napot avagy ez esetben délutánt teljesíteni.
Mások is észrevették azonban a kocsi jó meneteit és beszélgettem pár emberrel. Döbbenettel hallgatták, hogy a kocsi szinte minden egyes porcikája saját fejlesztésünk, kész termékről nem is beszélhetünk Fordok esetében a driftben. A BMW-k eleve alkalmasak driftelni, bár fejleszteni nekik sem egyszerű. Azonban sokkal jobbak az alapok, amire nekünk eleve csak fejlesztésekkel sikerül eljutnunk. A japánok pedig csak pénztárca kérdése, a távolkeleten tucatszám ontják típuson belül is a módosított alkatrészeket, "csak" meg kell venni.
Ezzel szemben Z0tya már kifejtette, hogy az angolok a ford és a drift házasításán szó szerint kiröhögtek minket... nekik ugye a jobbkormányos import autók használata sokkal egyszerűbb megoldás.
De mi nem olyan családból származunk, hogy csak úgy feladjuk. Ha még el kell teljen 1-2 év amíg megtaláljuk a végleges megoldásokat, akkor sem bánkódunk, ez nem 1 szezonra szóló hobbi. És az sem rossz érzés, amikor mások számára megoldásokat tudunk prezentálni, ezzel is segítve hogy több Ford legyen a hazai és akár nemzetközi drift mezőnyben.

Ámen!

U.i.:
Jó kis ömlengés lett a drift edzés beszámolója helyett, de tulajdonképpen nem is bánom, az edzésre el kell jönni, képeket meg lehet nézni, videókat le lehet tölteni a szavak pedig úgyis szegényesek leírni az élményt.

2 komment

Címkék: általános ádi


2008.04.15. 09:47 Z0tya

"Majd szólok, ha kész..."

Tehát még nincs kész. Isten malmai lassan őrölnek, a garázsban-szerelés malma még inkább. Egy fél óra aktív szerelésre jut kb. egy megoldandó probléma (feljebb kell, lejjebb kell, kicsi lett ,nagy lett, nem fér el, így kell, úgy kell, ez kell hozzá még, az kell hozzá még, stb. stb.) ami általában szintén egy félóra gondolkodással jár, majd a megvalósítás is legalább annyi. Olyan egyszerű dolgok mint például hol menjen át a fémszövetes fékcső a kasztnin. Hogy ne érjen bele a kerék alákormányzásnál, hogy ne legyen nagy törés az ívben, hogy ne legyen közel a turbó leömlőjéhez, hogy rugózáskor keveset deformálódjon.

Aztán ott az olajhűtés csöve. Ehhez a motorhoz a Mocal katalógus 5/8-os csöveket ajánl. Persze egy ilyen fitting nem kicsi, szép íve van a 90 foknak. És persze útban van ez, az. Például az elosztófedél meg a gyertyakábelek, pipák. A Cosworth elosztófedele nem is fért el. A Pintóé igen, de ott meg a gyertyakábel nem megy rá a szívócsonktól. Még szerencse, hogy nem is akarom beledugni, mert wasted-spark trafó lesz a VEMS-hez. Elosztó nélkül. Egyedül a szekvent jeladó miatt marad meg a gyújtáselosztó. Ugyanis később át lesz konfigurálva szekvenciális befecskendezésre a komputer, és ehhez kell a két főtengelyfordulatonként egy jelet adó szenzor.

Azért az utastérben is alakulnak a dolgok.Pedál, kormány, váltó, kf. Lassan már csak az ülés kell, és lehet eltolni keresztbe :)

6 komment

Címkék: driftspec escort


2008.04.07. 21:52 Leslie_

KoE OB 1/8 Bekksztédzs. Visszhang.

Sok érdekességet nem tudok írni vasárnapról, az Országos Pro Drift Liga első versenyéről. Ez nem hivatalos név, csak nekem valahogy ez jutott eszembe. A korábbra hozott időpont miatt tucatnyi autó el sem készült, vagy tesztelés, bejáratás nélkül jött el és ennek már a szombati napon meg is lett a böjtje.
Ellenben nagyon kellemes idővel fogadott a délelőtt és így már nem is annyira bánjuk a tavaszi versenyt, mert a tavalyi kánikula sokkal rosszabb volt. A maradék 22 versenyző azért így is kitett magáért és mivel ők profik, látványban nem volt hiány. A nézők nem sok driftert akarnak látni, hanem sok driftet! A csatákban aztán borult a papírforma, sok favorit kiesett és meglepetésemberek jöttek fel a dobogó közelébe. Ez alól kivétel csak Adorján volt. Dénes Miki nem, hisz idáig még sosem jutott, persze ez többnyire a technikán múlott, szombaton így is volt egy váltócseréje a hacsi alatt.
Gratula Mikinek, végre bejött minden, szép az az első hely!
Olvasom a neten a különböző reakciókat és visszhangokat, összefoglalva az embereknek tetszett a pálya és sokan azt is észrevették, hogy nem voltak nagy késések, valamint gördülékenyebben ment a verseny. A műszaki mentés is gyorsabb volt amikor kellett, a pályabírók is láthatóan sokkal felkészültebbek, pedig ugye sokuknak első versenyük volt.
Mindamellett sok gondunk volt, főleg pénteken. Késések, hiányosságok, felkészítetlen és felkészületlen emberek, felelőtlen ígéretek. De mi is lenne velünk, ha nem lennének gondjaink. Sebaj, 1 "dolog" letudva, dolgozunk a többin.
Mi simán letudtuk a napot, az egész csapat hibátlanul dolgozott. Így már teljesen  nyugodt szívvel adom át a stafétabotot, és vállalok más munkát, vagy "nyugdíjazom" magam. Ez utóbbira nem nagyon látok esélyt. Maximum ha aktívabb lesz az egyesület, de persze akkor azzal lesz munka és talán lassan versenyezni is kéne.
Ma bevallom pihentem. Sok volt az elmúlt időszak a költözéstől kezdve a munkákon át a versenyig. Holnap indul megint a robot, a robot meg majd írja a blogot.
Ha eszembe jut valami, szólok.

...vagy beleszerkesztem :)

2 komment

Címkék: általános


2008.04.06. 22:23 Leslie_

KoE OB 1/7 Bekksztédzs. Akikre én büszke vagyok.

Megint egy hibátlan napon vagyunk túl. Legalábbis mi a pálya csapata és a szervezőség-rendezőség ezen része.
-Fajt "Dexter" Péter - Mindenes-általános kisegítő
Nélküle ugyan lenne rendezvény, de vele illetve a segítségével sokkal egyszerűbb, szinte magától abszolvál problémákat, amire mi megtalálnánk a megoldást, nála már a múlté.
-Molnár Dávid sportbíró-driftbox
-Szabó Norbert sportbíró
-Eszenyi Arnold sportbíró
-Fekete Gábor sportbíró
-Lukács Dániel sportbíró
-Stósz Bálint sportbíró
-Kocsner László sportbíró
-Magyar Csaba sportbíró
Na és persze nem utolsó sorban
-Keresztúri László Depóigazgató
Ezúton is gratulálunk mindenkinek a helytállásért és köszönjük a munkát, aminek a segítségével egy ilyen színvonalas rendezvényt tudunk létrehozni.
Jó kis csapat vagytok!

2 komment

Címkék: általános


2008.04.06. 07:15 Leslie_

KoE OB 1/6 Bekksztédzs. Fej vagy gyomor?

Olá ámigosz, mucsácsosz Driftbokszosz. Ebből szerintem csak a Driftbox kifejezés szorul magyarázatra. Ez a kis autóba szerelhető memóriakártyával rendelkező bonyolult kis ketyere egzakt módon tud értékelni egy futamot. GPS helymeghatározás, G erőket mérő rész és egy program által. Még péntek délután felprogramoztuk a pályát neki. Külső ív, belső ív, érintési pontok, sebesség de még íven aztán némi csapatás. Ha ez megvan, a gép már tudja mire is kell figyelnie. Memóriakártya ki, számítógépre adatok letölt és már van is egy adathalmazunk. Ide tartozik egy másik rendszer alkalmazásának szükségessége, a pontozási segédlet. Ezt használják a pontozóbírók is, a pontlevonásokhoz. Természetesen a program is képes erre, így a bírók kiválthatóak lennének, de nem ez az elsődleges célja.
A nagy vizeken túl mindkét irányban használják a rendszert, mert ott az edzésen mért eredményekkel lehet kvalifikálni. Ezután jönnek a jó nagy csaták már a hús-vér bírókkal.
Mi még nem tartunk itt, Európában csak versenyzők használják a Driftboxot hobbiból, versenykörülmények között Magyarország lesz az első!
Már megint!
Ma elvileg kapok tegnapi kiértékeléseket, úgyhogy erre még visszatérünk!

2 komment

Címkék: általános


2008.04.06. 00:01 Leslie_

KoE OB 1/5 Bekksztédzs. ÓÓrsi, mézesteát!

Picit kezd elmenni a hangom, bár írásnál ez nem érződik ugyan, de most itthon nem vagyok túl jó beszélgetőpartner. Na persze Orsi sem áll jobban toroktájon, betesz ez a gumifüst, fújj :)
Nem is tudom hol érdemes kezdenem. Reggel időben megérkezett minden emberem, ennyire megbízható kis csapatom van. Laca eligazította őket Zsoltival a versenyigazgatóval együtt, kiosztották a posztokat, ez már nem az én feladatom, csak felügyelem. Ugyanígy a gépátvátel, molinózás és egyéb más kiegészítő munkák. Minden sínen, indulhat a gőzős. Kimaradt szponzormatricák kiosztva, jöhet a versenyzői eligazítás. Ebből még mindig kiveszem a részem és most is Regős Laci volt a társam, mert a magyar pilóták engem ismernek legjobban, a külföldiekkel meg ő tartja a kapcsolatot és persze mindketten folyékonyan beszéljük az angolt, akár technikai szinten is.
Na ekkor indult el a lavina, pályabírók a posztjaikon, pilóták a kocsikban, kocsik a sorban, pálya rendben. Felüvöltenek a motorok, csikorognak a gumik és füst füst füst mindenfelé. Ma már felvittük a pályára a Púpost is, mint műszaki mentésre alkalmas jármű. Mondanám hogy feleslegesen, de nem és ahogy újra vizsgázott a gumifal, úgy az emberek éles helyzetben is.
Tegnap este és ma hajnalban a srácok még összekötegelték a gumikat több helyen és persze pont oda csúszott ki több kocsi is. Nos a gumik így meg is fogták őket, többször csak a Transit erejével sikerült kiszabadítani egyik másik autót.
Az utóbbi pár alkalommal a versenynapok edzésein egy olyan rendszert alkalmaztunk, hogy jeleket tettünk a kocsik szélvédője, ki hányszor jutott pályára. A mostani helyzetben 2 menetet határoztunk meg persze a módosítás lehetőségével. Ám mivel a srácok jól dolgoztak nem igazán voltak szüneteink, a kitalált rendszer jól működött a pálya tempóssága miatt pedig a reggeli negyed órás késés észre sem volt vehető. Simán belefért a harmadik menet a felkészültebb pilótáknak, akik időben ott voltak az elején. Ritkán van azonban ilyen fegyelmezettség, a 12 órára kiírt edzészár 12:10-kor meg is valósult, nem is jöttek többen sorba állni, csak már a Drifttaxizó pilóták az utasaikkal.
A taxinál csak tébláboltam, ezt a feladatot Lacával már tavaly is együtt csináltuk, egy mukkot nem kellett szólnom, ment mint az ágyba....s. Nem sokat pihentünk, Laca lecserélte a fárasztóbb posztokon az embereket frissekre és indult is a Kvalifikáció.
Minden pilótának 3 köre volt bizonyítani. Ebből persze a legjobb számít és az első csak bemelegítés és igazából a második sem a favoritjuk, a versenyzők nagy része a 3-ik körre tartogatja a puskaport. Persze azért vannak, akik kezdésre is nagyot lőnek és ha másodikra sincs hiba akkor rátesznek még egy lapáttal, akkor már nincs veszteni valójuk.
Volt is, akinek bejött ez a stratégia.
Lement a kvali, még egy kis taxizás mert az kell, imádják a nézők mert ez bónusz látvány és pláne azok, akik kipróbálják az utasülésben. Szemfülesnek kell ám lenni, mert a tavalyi DVD-nken lévő videókat nézve észrevettem, hogy sokan taxiznak újra és újra. Versenyről versenyre, kocsiról kocsira járnak. Talán így akarnak maguknak favoritot választani?
Bár mi mint rendezőség most hibátlanul helytálltunk, a mezőnyben teljes volt a "káosz", borult majdnem minden papírforma az első körben. Biztosan lesz majd részletes beszámoló a drifter.hu-n és ugye videók meg nyilvánossá tett pontozási lapok is.
A Top32 csatái megint csak érdekes eredményeket is hoztak, a Top16 már nagyjából kiszámíthatóan 2 koccanással is, Top8 sem úszta meg ép kasznielemekkel, de itt is kezet fogtak a pilóták a menet végén. A legjobb 4-be jutottak Bojan Kurbalija, Hámori Gergő, Kerényi Ádám és Kees Kok. A dobogó harmadik fokáért végül Kurbalija és Hámori vívott csatát a szerb pilóta győzelmével, Kerényi és Kok pedig összesen 3 menetben, azaz 6 futamban tudta nagyjából világossá tenni, ki ennek a bajnokságnak az idei első legjobbja.
Gratulálunk minden pilótának!

Feladtuk nekik a leckét ezzel a pályával, de 2-3 kör után mindenki nagy elégedettséggel jött le róla és élvezte a komoly vezetési tudást igénylő feladatot. Pláne Kok "bácsi, aki apánk lehetne, mégis Vernon mellett a másik átlag felett barátságos figurája ennek a sportnak. Bár egy pici fekete foltja van ennek a dolognak, mégpedig a piros bmw féklámpája. Már korábban is többször jelezték pilóták, hogy folyamatosan ég a jelzőfény a kocsi seggén. Sokan kapcsolásos megoldást sejtenek mögötte, vagy pedig folyamatos ballábas fékezést. Márpedig mindkettő tiltott! Az egyik főrendezővel a karján Regős Laci oda is ment az öreghez és rákérdezett miről is van szó. Kees pedál illetve kapcsoló hibára hivatkozott de ultimátumot kapott, vagy megoldja valahogy, vagy nem versenyezhet tovább. Ez elvileg meg is történt de a következő csaták egyikén megint azt láttuk, hogy  lámpa felgyullad és stabilan úgy is marad. Kihívtuk, beeszkábáltuk neki egy rugót pluszban és meg is szűnt a probléma.

Bennem meg a szavak, bár még pár rádiót le kell cserélnem a töltőkön, azért az írással nem bajlódnék tovább.
Éjfél is elmúlt, viszlát.

Szólj hozzá!

Címkék: általános


süti beállítások módosítása
Mobil