driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.04.20. 11:36 Leslie_

Soha rosszabbat!

Szerintem minden ellenünk volt. Bár legfőképp az időjárás és mi ebből a szempontból még a szerencsések közt voltunk. Egyrészt az edzés csak délután egytől volt hirdetve szemben a többi egész napos autós programokkal szombaton, na ők a kegyetlen délelőttel meg voltak áldva. Délután legalább volt napsütés is. Másfelől nekünk az Euroring boxaiban volt fedett hely, ahova be lehetett menekülni a záporok elől a pályán kívülieknek. A két repteres, a ralis és az egyéb nyitott rendezvények maximum a sátraik védelmében bízhattak.
Igaz, edzésről beszélünk, az végülis a pilótákért van. Ők pedig ülnek az autóikban, a fejük felett tetővel, ablak felhúzva, ablaktörlő bekapcsolva az utastér meg valahogy párátlanítva. Nekik az eső legfeljebb vezetéstechnikailag befolyásoló tényező, de a napjukat nem rontja el.

Nem sok versenyző tudott eljönni, volt aki az első verseny után szétkapta a kocsiját hogy tovább módosítson vagy véglegesítsen rajta, mások pedig a korai szezonkezdetet kihagyva már eleve későbbi időpontra tervezik a készenlétet. Nem beszélve az MDSZ támogatta privát edzésekről, melyet akár fél tucat pilóta is meg tud finanszírozni. A kedvezményes lehetőségeket (pálya, gumiszerviz...) felszerelést (bólyák, zászlók, egyebek) és szaktudást (pályabírók, rendezés) pedig a Drift Szövetség segítségével pont a Driftgarázs biztosítja.

Kis csapatunk is tervezi, persze másokkal karöltve mert egy kis edzésen is elfér 15-20 autó, annyi pedig nekünk nincs.
Visszatérve az aktuális témára, az Eringre a 4 jelentkezőből végül 2 tudott megjelenni, Papi dolgozott, Jatiséknak pedig nem készült el az Escort új hátsó futóműve. Maradt Kurucz Ádám a 24v kupéval és Horváth Feri a piros-fehér MarkOne sierrával. Ádi kocsija megint ette az AC pumpákat, még szerencse, hogy tartalékkal jöttünk. Ami szintén elromlott, hazafelé most tréler híján vontatókötéllel közlekedett a kék sierra.
De amikor ment, akkor jókat ment!
Zavaros időszakon vagyunk túl, így a naplóírással kicsit le vagyok maradva. Nem született post például a kormányszög és a futómű átalakításáról sem. Pedig meg van fúrva az irányítókar, G szemekkel csatlakozva a kormányösszekötőkkel, ki vannak cserélve a tőcsavarok 25mm-rel hosszabbra és 20mm pogácsa a kerekek alá. Mindez kell ahhoz, hogy a kerék a gyári 35fok helyett közel 45fokot forduljon, de a gumi ne érjen bele a nyúlványba elől és a stabilizátorba hátul. A 45fok már szép szög, azonban nem pörög vissza a kormány és iszonyatosan terpeszt az első futómű. Erre megoldás a toronycsapágy módosítása egy G szemes excentrikus eszközzel, amivel a kis rugók jóvoltából a torony hátrafelé és kifelé is mozdítható, segítve az utánfutást a javítva a terpesztést.
Na ja, csak ezzel meg a kerekek felső széle még kijjebb került a sárvédő alól, ugyhogy a következő versenyre már a karosszéria szélesítését is meg kell oldani.
A futómű jól vizsgázott, a váltó is hibátlanul működött, a rövid difi (4.27) is bevált Ádi szerint de megint nem sikerült egy teljes napot avagy ez esetben délutánt teljesíteni.
Mások is észrevették azonban a kocsi jó meneteit és beszélgettem pár emberrel. Döbbenettel hallgatták, hogy a kocsi szinte minden egyes porcikája saját fejlesztésünk, kész termékről nem is beszélhetünk Fordok esetében a driftben. A BMW-k eleve alkalmasak driftelni, bár fejleszteni nekik sem egyszerű. Azonban sokkal jobbak az alapok, amire nekünk eleve csak fejlesztésekkel sikerül eljutnunk. A japánok pedig csak pénztárca kérdése, a távolkeleten tucatszám ontják típuson belül is a módosított alkatrészeket, "csak" meg kell venni.
Ezzel szemben Z0tya már kifejtette, hogy az angolok a ford és a drift házasításán szó szerint kiröhögtek minket... nekik ugye a jobbkormányos import autók használata sokkal egyszerűbb megoldás.
De mi nem olyan családból származunk, hogy csak úgy feladjuk. Ha még el kell teljen 1-2 év amíg megtaláljuk a végleges megoldásokat, akkor sem bánkódunk, ez nem 1 szezonra szóló hobbi. És az sem rossz érzés, amikor mások számára megoldásokat tudunk prezentálni, ezzel is segítve hogy több Ford legyen a hazai és akár nemzetközi drift mezőnyben.

Ámen!

U.i.:
Jó kis ömlengés lett a drift edzés beszámolója helyett, de tulajdonképpen nem is bánom, az edzésre el kell jönni, képeket meg lehet nézni, videókat le lehet tölteni a szavak pedig úgyis szegényesek leírni az élményt.

2 komment

Címkék: általános ádi


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr92433805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.04.20. 15:15:32

hát csak így tovább srácok. jó lenne már, ha feltűnne egy-egy ford a pöccön.

DeXTeR 2008.04.20. 21:19:19

Csatlakozom! Mikor lesz már Fordos a dobogón!???

(De csak Pro-ban persze, másodosztályban én pályázok a dobogóra! :PPP)
süti beállítások módosítása