driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.06.30. 23:13 Leslie_

...és ugrik kifelé, de gyorsan!

Elkezdtem!

Dolgozom itthon is! Nagyon nehezen sikerült, de talán a hétvégi buli végre kikapcsolt bennem valami kényszeres blokkolást. Munkahelyemen (VIA Autószerviz) is jobban állt a kezemben a szerszám és hazaérve sem estem el a küszöb után. Fincsi kajcsi Orsimtól, kis duma Papival akinek adtam alkatrészeket, majd rendet raktam amennyire tudtam.

Amikor kiköltöztünk, Vikidee volvoja került a garázsba Bogyó miatt, aki megpróbálta életre kelteni benne a 2 literes 8 szelepes turbómotort. Mivel kézi váltóval nem nagyon létezett, volt vele egy kis elektronikai gebasz... amivel nem tudtunk megbírkózni.

Ugyhogy megegyeztünk Vikivel egy másik tervben, amiről majd idejében hírt fogok adni. Egyenlőre az eredeti motor kiszerelése a feladat, amit ma másfél óra alatt teljesítettem is. A projekt itt egyenlőre megáll, mert van mit befejeznem előtte.

Csupa jó dolog, leszámítva, hogy elég sűrűn leverem a biztosítékokat. A hegesztőgép is ha nagy árammal dolgozom, de most az emelő is kibabrált velem háromszor is. Ez fel fog még bosszantani párszor, keresem a megoldást. (nem mintha értenék hozzá)

Szóval a VOLVO motortalanodott.

3 komment

Címkék: volvo általános vikidee


2008.06.29. 13:11 Leslie_

Feri a dobos...

Jelentem megesett az első és tulajdonképpen házavató party. Meg aztán névnapom is volt ugyhogy nem kicsit ünnepeltünk. Köszönöm mindenkinek aki eljött, igazán jól éreztük magunkat Veletek! Bár vasárnap csúnya fejfájással keltünk Zoráékkal meg Dondriftékkel, ráadásul elég korán is, mert 7 és 9 között mindenki kitántorgott a nappaliba ahogy Orsi futószalagon főzte a kávékat. Ezután jött a rajzfilmnézés, csúcspont pedig a Dargay-féle Ludas Matyi olyan fantasztikus szinkronokkal, hogy a torkunk elszorult.

Vukkettő mehet a sunyiba...

2 komment

Címkék: általános


2008.06.27. 12:22 Leslie_

Ebédszünet

Merthogy az van, hogy elmentem dolgozni. Elhelyezkedtem egy szervizben, így próbálom biztosítani magunkat az új helyzetben. Egyfelől a szükség hozta döntés, másfelől az ésszerűség is azt diktálta, hogy legyen állásom, fizetésem és normális biztosításom. Nem idegen helyre jöttem, így kifejezetten jól is érzem magam. Az én tempómhoz képest a munka laza, de az sem zavarná meg a lelki nyugalmamat, ha hajtani kéne.

Így a Driftgarázs jobbára a sportegyesületet fedi és valljuk be, szépen is mutatunk már az elmúlt verseny óta. Első osztályban Ádi, OB II-ben pedig már egy kisebb csapat képvisel mindannyiunkat és ez nagyon jó. Természetesen folytatom az autóépítést, de nem mint főállás vagy életvitel, hanem mint hobbi. A mai világban a biztonság a cél, az anyagi gyarapodás vagy fejlődés szinte elérhetetlen távlat a fiatalok számára. 

Ettől még persze lesz blog, több sztorival, kevesebb technikával. Ahogy időm engedi, már csak a magam szórakoztatása miatt is. Jelenleg nem találom a helyem. Nem alszom még olyan jól az új környezetben, szenvedek a műhely rendszerezésével is, továbbra is csomagol Orsi ki a dobozokból és a Besence utcából is nap mint nap hordom haza a dolgokat. Emiatt most tulajdonképpen semmi nem halad úgy, ahogy kéne. Zavarni zavar, csakhogy ha erőltetem a dolgokat, akkor meg elszúrok valamit.

Az emelőn Vikidee Volvo-ja, körülötte és rajta meg minden. Takarítgatok, rendszerezgetek, keresem a dolgaim helyét. Tegnap már összeraktam kislányommal a polcrendszert és szegénykém takarítás közben jól el is vágta a kezét. Nem volt kicsi a seb, annál nagyobb az ijedtség Linában, Orsi azonban mindent megtett és sikeresen megvígasztalta miközben ellátta a vágást.

Na ilyenek történnek mifelénk.

Jó étvágyat mindenkinek!

6 komment

Címkék: általános


2008.06.23. 10:08 Z0tya

A post ami rám vár

Ki lett adva az ukáz, a fordulatos hétvégéről - mivel egyik főszereplőjévé váltam - nekem kell írnom. Pedig...hogy is mondjam...vasárnapig csendben lapítottunk:)
A történet múlt héten kezdődött egy kissé balul sikerült programozással, amikor az Escort úgy gondolta, hogy az 1.3-as töltőnyomás a gyárira méretezett tömítésnek bizony túl sok lesz, és feladta a harcot. Ez még csütörtök éjszaka történt, amikor még csak találgattuk, hogy a tömítéscserével megúszom e a dolgot, vagy esetleg más is kapott. Powered Ákos barátom is megijedt kicsit az elpukkant motoron, látott már testközelből egy-két Cosworthot. nem számított ilyenre. De annyira hektikusan változott a töltőnyomás, hogy nem tudtuk rendesen beállítani még Martinák Feri MBC-jével sem, és kicsit túllőttünk a célon.
Pénteken körbetelefonáltam a Fordos ismerősöket tömítés ügyben, de ez itthon kb. a beszerezhetetlen kategória, csak Mogyoródon tudtak volna csinálni, drágábban mintha Angliából hozatom, ezért az utóbbi verzió maradt. Vállalva a nem kis kockázatot, hogy a Kakucsi versenyt ki kell hagynom. Azért pénteken megrendeltem a tömítést az Ebayen lesz ami lesz alapon, és úgy készültem a versenyhétvégére, hogy a csapatnak segítek, és kortyolom a söröket.
Márcsak azért is mert Karesz a fehér Sierra Cosworth-tal, Balázs a fekete 24V-vel és Attila az mkI Escorttal is megmérettetni készült magát a vasárnapi OB2 futamon. Tehát unatkozni nem fogok címmel készültem a hétvégére. (Bocsánat, Ádi kimaradt a listából, de amióta autója bombabiztosan megbízható, ő papírforma szerint riogatja ellenfeleit a pro ligában.)
Így vártuk a hétvégét, meg a postást, hogy hozza e a csomagot. De nem hozta se szerdán, se csütörtökön, ezért Péntek reggel beraktam pár darab 15ös gumit Karesznek a Yarisba és leautókáztam Kakucsra. A depó hátsó felén alakítottuk ki a Ford bázist, gumihegyek, trélerek, kompresszor, kerekek volt minden mint a búcsúba :)
(Najó azért az Escort kicsit hiányzott...) De tennivaló akadt így is bőven. Karesznek töltőnyomást állítgattunk a tönkrement amal szelep kiiktatása után, aztán meg a töltését javítgattuk, mert a turbó leömlőjéhez közeli generátor kábel így 20 év szolgálat után azt mondta, hogy rajta több amper ugyan nem, és egyszerűen szétporladt. A hidróskézi szintén rendetlenkedett, a célegyenes végi kézizős szakaszon látszott, hogy csak a jobb hátsó fog. Azt már nem is említem, hogy a vizet is kezdte szépen a blokk szélén kipisilgetni. Jatis szintén a töltéssel szenvedett, ő a kör végén nem csak a gumiját cserélte le hanem akksit is cserélt, hogy a következő felmenetelnél beinduljon az autó. A két 24 szelepes zokszó és hiba nélkül tűrte a nyúzást és a meleget.
A nap végére mindenkinek többé kevésbé ősszeállta a pálya, és szép köröket láthattunk. Mivel a tömítésről még mindig nem volt semmi hír, én úgy terveztem, hogy a szombatot otthoni ténykedéssel töltöm, esetleg délután kinézek a profi futamok végére, aztán vasárnap korán kimegyünk, hogy a fehér Cossie betegségeit orvosoljuk a verseny előtt.
De ott fent valaki másképp gondolta:)
Péntek este nyolckor sms Karesztől: "Jött csomag!!!" Hopp itt nem nagyon lesz szombati kerti munka...Ki Érdre, amúgy is péntek esti garázs-parti lévén. Még Andris barátomtól elkunyeráltam a szélessávú szondáját, hátha a víz megölte az enyémet. Megjött a tömítés, az új csavarok, tréfás szombat várt tehát rám.
Reggel 9-től indult a móka, letakarítottam az alkatrészeket, feltettem az új tömítést, rá a hengerfej, jöhettek a csavarok. Finom olajozás, és nyomatékra húzás. Vezérműszíj vissza, turbó vissza. Kézzel szépen átforgattam, elsőre minden ok. Fincsi teszkóolajat bele, aztán rövid indítózások, miközben mereven lestem az olajnyomásmérőt. Ami nem nagyon akart megmozdulni. Kis izzadságcseppek a homlokon. Kiköttettem az elektromos jeladót, helyére mechanikus csöves nyomásmérő óra. Indítózás....Huh felkapta, szépen kúszik fel a mutató 2 barig. Kő szívről lees, ebből még akár élőhalott is lehet :)
Visszakötöttem a műszert, azon is megjelent a nyomás, rendben, ez idáig ok.
Jöhet a kipufogócsonk. Hoppá a leömlő egyik új tőcsavarja bizony ferdén kapott bele, szépen elcseszve a menetet. Próbáltam menteni a menthetőt, hogy ne kelljen a turbót leszednem, de annyira nem lehetett hozzáférni, hogy miután a menetvágót sikerült eltörnöm, nagy - mit nagy, folyamatos és hatalmas - k#anyázások közepette arra jutottam, hogy biza mielőtt teljesen el###om le kell vennem a turbót. No nem szaporítom a szót, volt még szívás ezzel azzal, összeraktam a vízkört, új gyerták, vezetékek vissza. És beröffentettem. Vröömm, vröömm. Szépen röcögött. Szép olajnyomás, semmi folyás, melegedik ahogy kell. És a lambdaszonda is megmaradt. Haleluja!
No ekkor jártunk este hat felé, gondoltam most már nagy rizikó nincs, megeresztettem egy telefont.
-Szeva Laca kéne a trélerem, meddig vagytok, tart még a verseny?
-Persze, tart még. Mikor kell, miért?
-Hátizé holnapra....az Escortnak....megjött a tömítés....megy a motor....
-Nebaaaaaaaaaaaaa! Oké verseny után megyek, hozom le.
-Nemgond? Esetleg a Scorpióval is le tudom vinni.
-Na ne marhulj már, megyek rakjuk össze, viszem le.
-Ok!
Na ekkor bedobtam egy sört meg egy BigMacet, szusszantam egy kicsit, aztán vissza a garázsba. Intercooler, generátor, csövezés, lámpák meg ami még maradt. Közben Ákost is felhívtam, hogy mi véleménye a másnapi versenyről a félig felprogramozott autóval. Nem volt boldog az ötlettől, de meggyőztem, hogy kicsit visszaveszek a gyújtásból, meg a töltőnyomás is gyári lesz. Átküldtem neki a régi meg az új táblákat, megegyeztünk hogy megnézi. Én meg folytattam az autó összerakását.
Este tízre kész is lett, Laci már csak a motorháztető felrakáshoz kellett. Felálltunk a trélerre, és elvitte. Közben megjött Ákos levele, szerinte nem lehet gond, én pedig kicsit alakítottam a gyújtástáblán.
Reggel fél kilencre értem ki a pályára, az autó már ott várt. Feltettem az új programot, belőttem a tiltásokat,elkezdtem melegíteni. Az új gyerta nem szeret hidegen menni, kellett még egy kis benya, és a dwell-t is feljebb vettük biztos ami biztos. Közben volt egy kis riadalom amikor a víz már 95 fok körül járt, hogy behalt a hűtőventilátor, de csak a műszerfalon levő kapcsolója űzte a tréfát velem. (Laci kapcsolgatta - letöröm a kezét :D ) Megjöttek a többiek is. Karesz műtött egy új kábelt a generátornak, így mindjárt lett töltése. Jatis kipakolta a csere-akksikat, indulhat a délelötti edzés.
Mentünk egy-két laptopos tesztkört, a nyomás ugyan csak 5 tized de minden ok, majd kerékcserénél állítunk rajta. Aztán mivel, pörgősen ment a felmenetel, hagytam ahogy van, hogy minél többet pályán maradhassak.
Kakucs tavaly is elég jól feküdt az autónak, az Escort meg ilyen alacsony töltőnyomással is eltekerte a 16-os kereket. A Wilwood kézi az új Ferrodo betéttel is jól viselkedett. Olaj is, víz is rendben. Jó lesz ez...
Közben néztem a többieket, Jatis és Balázs sokat fejlődött péntek óta, Karesz már akkor is jókat ment, de látszott, hogy szenved a kézivel.
Verseny elött tekertem kicsit a nyomásszabályzón, hogy mennyit az majd az első éles körben kiderül:)
A kvalifikáció nagyjából jól sikerült, a 16-ba kerüléshez elég lesz. A töltőnyomás 0.6, háháhá, na mindegy ez már marad így én hozzá nem nyúlok. A szokásos adminos tötymörgés (mi lenne ha nem a futamok legvégén vinnék be a pontokat hanem közben????) után megszületett az eredmény: Nyolcadik hely. És Karesz a hetedik!
No és akkor innen kellene elmesélnem, hogy mi történt a második helyig...De fogalmam sincs. Volt visszahívás, felvezető körön beakadt rögzítőfék, nagy izgulások, forróság, feszültséglevezető dumálás a rajtelőkészítőben, de hogy ki ellen milyen kört mentem, no arra nem emlékszem. A Top4-be kerülve szállt meg az a nyugalom ahogy mindig is versenyezni kellene, de könnyű ezt mondani, nagy a nyomás ilyenkor mindenkin. De a négy legjobb közé kerülve már nemvolt veszteni való, lehetett FUNból menni. Itt jegyzem meg, hogy Tóth Zoli a Hacsival ment egy olyan de olyan kört....huh....még jó hogy nem vele kerültem össze:D
A döntő már csak hab volt a tortán, bár kikaptam, de ilyen sokat nem ment padlógázon aznap a motor, mint abban a körben. Hiába feszültség nélkül sokkal könyebb.
Aztán az eufórikus visszagurulás a depóban, gratulációk, pezsgő, kupa...


Szombaton többször volt hogy eldobtam a szerszámot és átkoztam mindent és mindenkit, de a vasárnap kárpótolt.

Köszönöm Nektek!

16 komment

Címkék: verseny driftspec escort


2008.06.23. 09:27 Z0tya

CSAPATás

9 komment


2008.06.22. 22:42 Leslie_

GRATULÁLUNK Z0TYA!!!!!!!!!!!!

Hirtelen csak ennyit szerettem volna közölni, mivel Almási Zoli a kakucsi futam OB II mezőnyében a 8-ik helyre kvalifikálta magát, majd a döntőig menetelt és elég szoros csatában maradt csak alul a mindig stabilan és fantasztikusan autózó Szekeres Feritől.

Tehát a bajnokságot egy második helyezéssel folytatjuk.

Ehhez már csak hab a tortán Tóth Zoli 3-ik helye, neki is hatalmas gratuláció!!!!

4 komment


2008.06.17. 08:31 Leslie_

Közleményi Szolgálat 2.

Namerthogy az van, hogy költözünk. Mármint lakásilag! Nem kevés segítség bevonása, nem kevés hirdetés lapozása és pár tucat megnézegetés után Levotáék jóvoltából tulajdonképpen ölünkbe hullott a lehetőség a semmiből.

Főleg emiatt lesz némi kiesés, mert most 3 nap munka és költözés, aztán 3 nap verseny Kakucson. Aztán szerintem összeesek :)

Ami kimaradt:
Papi újított egy autómentőt a félig roncs Transit helyett. Igaz ez egy VW LT, de megy, működik és ez még hatóságilag elismerten is teszi (vizsga+ZK). Na ez nagyban megkönnyíti a költözést is, továbbá mint autómentő és szállító, plusz 1 versenyautó hurcibálása megoldva.
Persze ezen is van némi munka, de nagyságrendekkel kevesebb, mint a tranyón lett volna.
Sajnáljuk a kis csőröst, de reálisan kell gondolkodni és az most nem fér bele.

Azért ha lesz rá módom, fogok írni.

OFF

1 komment

Címkék: általános


2008.06.16. 09:40 Leslie_

Pro Liga I. hely, Cziffer László "Ciff"

Bár a megszállottak számára nem ismeretlen csengésű ez a név, hisz Laci évek óta rajongója, támogatója és építője a Magyar Drift életnek, versenyzőként eddig nem tudott részt kérni magának a sikerből, néha még résztvevőként sem. Aztán elsőként importált a felkelő nap országából "levetett" versenyautót és a "jobbegybe" ülve igyekezett megvetni a lábát a honi mezőnyben. Edzéseken már megmutatta a foga fehérjét, de az éles bevetés csak most következett.

drifter.hu: Laci, milyen elvárásaid voltak magadtól ezen a versenyen?

CL: Természetesen jó eredményt vártam az autótól és magamtól is, hiszen egy versenyző mi másért versenyezne, mint a győzelemért?! :)



drifter.hu: Mióta és hogyan készülsz, hogy eredményes legyél?
 
CL: 2006-ban próbálkoztam először egy európai 200sx-el, de sajnos egy buta, felelőtlen szerelő miatt az egész autót ki lehetett dobni a kukába és kezdeni az egészet előlről!
A 2007-es idény közben megérkezett japánból a következő áldozat, tökéletes futóművel, spoilerekkel, üléssel, bukócsővel, szóval versenyre felkészítve (bár ez japánban egy utcai játszós autó volt).
A motor gyári teljesítménnyel érkezett, mivel kiszedtek belőle minden tuningot még kint.
2007-ben már sikerült elindulnom vele 3 versenyen, és már akkor is nyilvánvalóvá vált sokak számára, hogy nem véletlenül driftelnek az egész világon a legtöbben ezzel a típussal, csak még "gyengécske" volt szegény. Viszont a viselkedése már akkor is lenyűgözött, és kíváncsian vártam, hogy mire lesz képes egy kis kúra után.
2008-ra mindenemet beletettem az autóba, megkapta a komplett stage 2-es tuningot, kiszedtünk minden súlyt, amit lehetett és reménykedtünk, hogy így majd minden kerek lesz, következett a teszt.
Itt kiderült, hogy ha a motor jól bírja, és stabil lesz ez a setup, akkor nagy potenciál lehet az autóban, de sajnos nem volt több lehetőség tesztelni, jöhetett az éles bevetés: OB második futam, Máriapócs, mivel pár nappal az idei első verseny után fejeztük be az autót!



drifter.hu: Kit tartottál esélyesnek a jó szereplésre?

CL: Tisztában voltam azzal, hogy sok jó versenyzőnk van már, sokkal nagyobb rutinnal, mint az enyém (főleg tsuisoban), továbbfejlesztett autókkal, és csak reménykedni tudtam, hogy jól helyt tudok állni. Radír, Kerényi Ádám, Puci, Dénes Miki, Szekeres tesók, Lecsó, Laky Boy és még sorolhatnám, mindenkitől tartottam, de ha az ember igazán fél, akkor ne drifteljen! :) Szerencsére sikerült egy stabil, kiegyensúlyozott teljesítményt hoznom, és a tsuiso csatákban komolyan ráautóznom a többiekre, ez meg is hozta az eredményt.

drifter.hu: Ki lepett meg és mivel?

CL: Erre a kérdésre válaszként Laky Boyt (Lakatos Zoltán) ismét kihangsúlyoznám a korrektsége és az önzetlensége miatt, ugyanis miután kiejtettem a Top 8-ban, még Ő adott nekem gumikat, amikkel meg tudtam nyerni a versenyt, köszi Laky!!!!!!!! :o)))

drifter.hu: Végezetül pár szóban a terveidről?

CL: Jó lenne a magyar bajnokságban dobogós helyen végezni, bár nem lesz könnyű dolgom, mivel az első versenyről lemaradtam. Később szeretnék egy stabil hátteret, csapatot összekovácsolni, és nekivágni a nagyvilágnak, megmérettetni magam minél több országban és természetesen egyszer eljutni a D1 GP-re, ha addig még lesz kőolaj a földön. :)

drifter.hu: Még egyszer gratulálunk Neked és mint mindenkinek, további sok sikeres driftversenyt kívánunk!

Sorozatunkat az OB II. pilótáival folytatjuk hamarosan!

forrás: drifter.hu
szerző: Remetehegyi László

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2008.06.15. 09:01 Leslie_

Pro Liga II.hely, Radák János "RADÍR"

Radír kérésére az utószóval kezdenénk a vele készült cikket:
Radák János: Ezúton ragadnám meg az alkalmat, hogy gratuláljak minden másodosztályban induló pilótának (kiemelve az egyesületem, a Sixteen Pro tagjait) hogy ilyen színvonalas versenyt láthattam tőlük! Csak így tovább, ezentúl minden versenyükön megtalálható leszek, a törzsszurkolók táborában!



drifter.hu: Milyen elvárásaid voltak magadtól ezen a versenyen?

RJ: Nagyon fáradtan érkeztem a versenyre, így pénteken nem is edzettem sokat (3x voltam a pályán egész nap), nehogy még jobban elfáradjak. Szombati napon megérkezett a családom, és a barátaim, akik sok erőt adtak, ösztönöztek a verseny kezdete előtt, ezért nagyon hálás vagyok!

drifter.hu: Mióta és hogyan készülsz, hogy eredményes legyél?

RJ: Konkrét, fizikai felkészülésről nem beszélhetek, inkább mentálisan készülök fel, hogy ne az izgulás miatt veszítsem el a tsuiso csatát, ugyanis tavaly sajnos ez sokszor zavaróan hatott rám. Egyszerűen minden körülmény ideális volt számomra. Új gumikkal indulhattam, és volt szervizes emberem is -köszönhető mindez a támogatómnak a Job Centernek -  , és a családom is mellettem volt, így minden energiámat a versenyre fordíthattam!


 
drifter.hu: Mi volt a legrosszabb és a legjobb ezen a versenyen, (akár érint téged, akár nem) ?

RJ: Rosszat nem tudnék különösebben kiemelni, talán a szombat esti vihar miatti csúsztatást, azaz hogy vasárnap kellett folytatni a csatákat. Szombat este nagyon sok erőt éreztem magamban, kezemben volt az autó, és a pályát is nagyon éreztem, de nem vagyok szomorú, a vasárnapi eredménynek is hihetetlenül örülök!

drifter.hu: Kit tartottál esélyesnek a jó szereplésre illetve ki lepett meg?

RJ: Kerényi Ádám, Szeles Adorján, Dénes Miki, Tibisz, akit vártam a top4-be, de örülök hogy végülis így alakult :)
Cziffer Laci-val komolyat csatáztunk, nagyon ügyes versenyzőnek tartom, és az autója is ütőképes végre (ugyanis 2006-óta most először ért el kézzelfogható eredményt)  A másodosztályból Szekeres tesók, és Énekes Árpi a legjobban, ugyanis mindekettőjüknek kevés a versenytapasztalatuk Driftben, és kérdőjelezhetetlen eredményeket tettek le aznap!

drifter.hu: A drift rajongói ismernek a kezdetek óta, sőt saját rajongóid is vannak már, mégis biztos tudsz még újat mondani, mesélj kicsit a múltról és a közelmúltról!

RJ: Büszkén mondhatom, hogy sok közöm van a magyarországi Drift kultúra kialakulásában, ugyanis a kezdetektől fogva jelen vagyok, és többedmagammal együtt egyengetjük a sportág fejlődését. Kezdetekben sajnos az utcai autómmal (ami a mostani versenyautóm) próbálkoztam, ahol a lehetőséget találtam rá, de ezt senkinek nem ajánlom, hiszen a szövetség szervezésében, most már mindenki kontrollált, biztonságos környezetben gyakorolhatja a sport alapjait, és ez a legfontosabb! Nagyon sok energiát fektettem be az eltelt évek alatt, hogy idáig juthassak. És számomra a közönség visszajelzése annyi erőt ad, hogy az kompenzál bármilyen fáradtságot!!! Ezúton is köszönöm mindenkinek a sok bíztatást, és kitartást amit tanúsítanak felém!



drifter.hu: Hogyan tervezed a folytatást?

RJ: A 2009-es évben egy teljesen új autóval kívánok rajthoz állni, aminek egyenlőre még a tervezőpadon fekszenek a "dokumentációi" , jobban mondva autóm építőjének Besnyi Tamás (Tomi Workshop) fejében vannak a tervek. Az alap egy E30-as BMW lesz (mivel ezt a típust nagyon szeretem) . A kaszni a maximális könnyítés, és az ideális súlyelosztás címszavak jegyében épül, egy kompromisszummentes Driftautó megépítése a végcél. Ez vélhetőleg további sikerek elérését teszi lehetővé, ugyanis a mostani autóm -amit nagyon szeretek- sajnos nagyon sok ponton fejlesztésre szorulna, a versenytársaim autóihoz képest elég nagy a technikai lemaradásom.
Ennek megvalósításához jelen pillanatban nem rendelkezem a megfelelő anyagi háttérrel, így nagy erőkkel kutatom/keresem a támogatókat, hogy a segítségükkel egy európai szintű "bajnok" autót építhessek!

Köszönjük Jani és kívánunk sikeres jövőt!

forrás: drifter.hu  
szerző: Remetehegyi László

5 komment

Címkék: általános


2008.06.14. 19:13 Leslie_

Pro Liga III.hely, Varga Tamás "Puci"

Újabb "fejlesztésbe" fogtam másik virtuális munkahelyem a drifter.hu-n, hogy még élvezetesebbé és információ dúsabbá tegyük nektek. (Többször előfordult már, hogy itt a saját oldalamon előbb publikáltam egy driftert.hu-ra szánt cikket, mint ott, de ez a privilégiuma azoknak, akik olvasgatják a naplómat) Ennek részeként minden verseny után cikksorozatot fogunk leközölni az eredményesebb és emlékezetesebbet alkotó pilótákkal. Máriapócson megint nem kevés megjegyzendő esemény volt, de előbb foglalkozzunk a dobogósokkal.
Profi Liga 2. futam III. helyezett:
A Szörny kormányosa, a bermudák és hawaii-i ingek védőszentje, a "diegósfiúk" vezére Varga Tamás vagyis közismertebb nevén Puci!



drifter.hu: Szia Puci, üdvözlünk megint a pódiumon. Mesélj egy kicsit a hétvégéről, neked hogyan kezdődött?

VT: Csütörtökön egy bemutatót tartottunk, ami az éjszakába nyúlt. Pénteken nagy csúszással értünk csak a pályára és gondjaink is voltak, így az edzést szinte csak pályabejárásnak tekinthetjük. Fáradt is voltam, egy széken ülve aludtam talán 1 órát. Szombaton azonban valahogy mégiscsak elkaptam a fonalat, mintha magától ment volna minden. Ha aznap be tudjuk fejezni a versenyt és nem szól közbe a vihar, akkor talán másképp alakul, de így sincs semmi bajom az eredménnyel. Vasárnapra már
nem voltam annyira feltüzelve, azt hiszem. Az átfordításaim is bizonytalanok lettek, nem voltam elég agresszív de ez meg egy kormányműhibának köszönhető, ami a mi versenyünk után egyből ki is jött a kocsin a Taxizás végére. Ezen kell fejlesszünk most.



drifter.hu: Látjuk a vezetésedben a fejlődést, belülről te hogyan éled meg?

VT:  Természetesen én is érzem és tudom, hogy változom. Ez a kocsi egyszerre szolgálja kis a vezetési vágyamat és a technikai követelményeket. Élvezet technikásan menni vele, a speciális kormányzás a hidraulikus kézifék, a versenyfékek a talpam alatt mind ösztökélik az embert, hogy használja is ki a bennük rejlő plusz lehetőségeket. Másrészt pedig egyre jobban értem a Tsuiso csatákat, megértettem mit várnak ilyenkor a bírók, szerintük mi a nyerő a csatában. A gyakorlás is nagyon kell, különböző pilótákkal. Egyre több versenyzőt ismerek meg a mezőnyből és ez fontos, hogy tudjak a különböző stílusokra reagálni.

drifter.hu: Pozitív és negatív pont a hétvégén?

VT: Abszolút pozitív az eredményességem és persze a nagy ív, amit tavaly csak Paul Vlasblom tudott lefűzni. Nem is az elismerés miatt, hisz úgy érzem letettem már annyit az asztalra az új kocsival is hogy ne kételkedjenek bennem. Inkább a kanyar nyújtotta érzésre gondolok, nekem ez az álmom és a vágyam, a hatalmas tempó, technikával teletűzdelve. Nagyon várom az IDC versenyét a Pannóniaringen, na az egy gyors pálya! Negatív volt a relatív kevés néző, én többre számítottam. Ellenben a verseny jó volt, bánhatja aki akármiért is, de kihagyta.

Rossz még, hogy nincs múltja a sportnak, így kikezdhető a bíráskodás. Sokszor én sem értek egy döntést, de le kell higgadni és megkérdezni a bírókat. Tudom már, hogy ők szinte vért izzadnak egy egy meccs megfelelő döntéséért, néha mégis mást érzünk a kocsiban. Erre sajnos csak az idő hozza majd a megoldást, a szabályokkal nincs baj.

drifter.hu: Milyen elvárásokkal indultál el Máriapócsra?

VT: Nem szeretnék nagyképűnek tűnni, de itt tavaly is jól mentem, tehát valamelyik dobogós hely volt a cél. Fejlődött a kocsi is és én is, és bár persze mások is fejlesztettek, én éreztem  magamban egy kis adalékot, hogy meglegyen a pódium.

drifter.hu: Ki szolgált meglepetéssel számodra?

VT: Sajnos (Dénes) Miki, neki most nem állt össze ez a verseny. Sokat szenvedett a kocsival, ő is bemutatózott csütörtök késő estig és a hétvégére még valami betegség is hátráltatta.
Gézát is említeném, őt azonban jó irányba látom fejlődni. Egyre jobban kezd Tsuiso-zni csak még félti a kocsiját :) De most nagyon oda való volt. Na meg ugye Cziffer Laci, akitől nem vitatom a verseny megnyerését, csak tudom milyen nyomás lesz most ez rajta, átéltem 2006-ban az első verseny első győzteseként. Ehhez fel kell nőni, ami nem könnyű feladat, de nem féltem Lacit.



drifter.hu: Hogyan látod a jövőt?

VT: Erre csak annyit mondanék, hogy hiányzik kicsit az az "autózunk egy jót" érzés. Amikor ingben meg papucsban 2 pár gumival lementünk Kecskemétre, amikor lazák voltunk és mégis örömmel mentük. Nem bánom, hogy fejlődik a sport, hisz így kihívás nekem is, de lassan kicsik lesznek a pályák meg a sebesség. Nekem legalábbis több kell, mert ha komolyan veszem a sportot akkor kell a motiváció a továbblépéshez.

drifter.hu: Köszönjük és további sok sikert kívánunk Neked és a Szörnynek!

forrás: drifter.hu
szerző: Remetehegyi László

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2008.06.13. 09:40 Leslie_

Csöpp, spricc, pitty-pitty, placcs...

Röviden és tömören ennyi az elmúlt hét. Én értem, Ti nem. Na csüccsenjetek le, elmagyarázom melyik hang kihez és hogyan tartozik.
A csöpp Ádié, ugyanis a nemrég vásárolt hűtő a kakucsi edzés után elkezdett csepegni, leállítás után szép tócsát hagyva maga után. Kartervédő le, hiba keres, semmi nem talál. A szép nagy alulemez tökéletesen teszi a dolgát, van már rajta némi sérülés de nem enged semmit a motor és a szerelvények közelébe. Meg aztán így nem csöpög semmi a kocsiból a talajra, mert hát azért csöpögünk itt-ott. Összegezve hűtőcsere, amit fantörpikus anyagbeszerzőnk, Süni kolléga már el is intézett, a napokban megyünk a garanciális cseredarabért. Köszke.

E36 kapcsolódása van a spriccnek, fényezés alatt van a kaszni. Epoxy-s alapozóval már mindenhol kész, pasztával kitömítve ahol kell és a belső tér színt is kapott, már ha a fehér a színek közé sorolandó. Szombaton tervezzük befejezni a fújást és elkezdődik az összeszerelés. Hozzá kell tennem, hogy a külső egyenlőre nem végleges, így átmeneti hibatakaró mattfekete lesz, amíg ki nem alakul az "A" verzió legalább fejben. Sűrű lesz a jövő hét, nagyon nagyon sűrű én pedig hullafáradt vagyok. Lehet ezt csak most érzem így, mert tegnap este programozni voltunk.

Ide kapcsolódik az utolsó 3 szavacska (vagy csak 2). Nem részletezném sem a helyszínt sem az időpontot, mert nem sikerült maximálisan legális keretek között huncutkodni az ECU-val, de persze akkor sem közúton vagy lakott területen voltunk, azt azért nem.
Z0tya már régóta szenvedett a nyomással, se nem akart felépülni rendesen, sem igazán megmaradni. Az aktuátor cseréje sem oldotta meg a problémát, pedig KarCsiga kocsiján ugyanaz a cucc stabilan 1 bart tud produkálni. Köszi neki, hogy ott volt és segített, valamint Martinák "Cápavolvónaklátszóbmwnemversenyautós" Ferinek is, aki adott egy mechanikus szabályzót. Azzal már találtunk 1.3-at is, de amire behangoltuk az 1 bart és megkezdődhetett volna a finomítgatás, a több mint 2 éve feszített motorban elpattant valami. Nagy gőzfelhő kíséretében megállt a DG Escort és összepisilte magát.
Elsőre mindannyiunk tippje a hengerfejtömítés, de majd Doktor Almási diagnosztizálja és összehívja a konzíliumot.
Hogy lesz-e műtét Kakucs előtt, azt nem tudom. Ilyenkor picit kedvét vesztett az ember fia. Mindenesetre ha Z0tya úgy dönt hengerfejezünk, akkor hengerfejezünk! Ezen ne múljék, mint említettem akkora káosz a jövő hét hogy ez legyen a legnagyobb gondunk :)

Ja, és .... na ezt majd másik posztban.

1 komment

Címkék: általános ádi driftspec escort attis karcsiga


2008.06.09. 09:32 Leslie_

Noé szabin van!!!

Fene se érti a Feljebbvalót, minek szánta az özönvizet szombaton. Merthogy Noé nem tudott jönni értünk "állatokért", akik Máripócs után egy héttel már megint összejöttünk vagy párszázan, hogy drifteljünk. Ebből majd 40 kevésbé állat drifter és jóval több jóval állatabb, aki csak szerel vagy rendez vagy csak nézi, tehát semmi vezetési élmény.

Azonban ez már délután volt, addig pedig volt idő driftelni azoknak, akik a kezdéstől ott voltak. Mi éppen csak, de elkéstünk. Ilyen sem volt még és nem is lesz többet, de most elszámoltuk magunkat. Reggel időben elindultunk, kimentünk Sanyáékhoz összeszedni Ádi kocsiját, de onnantól már csúszásban voltunk. Kipróbáltuk az egyik útvonalat Kakucsra Vasad felől, de nem kis kerülő. Ami van a másik irányból is, onnan sem olyan sok, de mi telhetetlenek vagyunk. Vasad és Kakucs légvonalban talán 10km, pláne hogy a pálya az M5 innenső oldalán van. Aszfalton ez viszont vagy visszafelé Vasad-Monor-Üllő-Ócsa-Inárcs-Kakucs 30-40km vagy délnek Vasad-Csévharaszt-Nyáregyháza-Újlengyel-Újhartyán-Kakucs.... nem kevesebb, nem jó ez sehogyse. Esetleg a dzsungelen át, földúton, lépésben, megrakva, trélerrel, de ezt most nem akartuk kipróbálni a korábbi esőzések miatt. Majd egyszer talán mindenképpen, hátha nem is olyan rossz.

Szóval nyomtam a Púposnak ahogy kell, Szabykék az 1.1 Fiestával le is maradtak. Gyanús volt viszont, hogy nem csörgött a telefonom. Felkészülten vártam a hívásokat, bár azt tudtam, hogy Keresztúri Laci -mint rendező- ott lesz időben, Zora sem késik remélhetőleg és az előkészítés meg az adminisztrációs dolgok lezajlanak, én csak kiosztom a kellékeket (zászló, mellény, palackok) beállítom a Transitot a pálya szélére is indulhatnak is a srácok edzeni a pályára.

Odaértünk és csodálkozva láttuk, hogy kb egy tucatnyi stréberen kívül még mindenki úton vagy otthon, megijedvén a borús időjárástól. Meglepődtem, mert eddig 9-kor el szoktuk kezdeni az edzéseket, most viszont 10-re hirdettük. Sebaj, azért szállingóztak az emberkék és lassan volt értelme elkezdeni az eligazítást is. A kihirdetett 9:45 helyett 10:30-kor jött össze annyi pilóta, hogy érdemes legyen. Keresztúri Laci összeszedte minden bátorságát, leküzdötte a lámpalázát és visszaadta nekem a házirendet, amit puskaként használunk. Így megint én tartottam meg a rögtönzött tanfolyamot, kiegészítvén 1-2 aprósággal, mint például a technikai mentés jelzése.

Na ez aztán kellett rendesen, mivel a pálya közvetlen környéke nincs sokkal jobb állapotban mint tavaly, ezért aki kicsúszik, az általában el is akad a laza talajon. A nap folyamán a Transit úgy 20 alkalommal volt a pályán, hogy a pilóták is újra ott legyenek.
Nagy meglepetések tulajdonképpen nem voltak, az amatőrök fejlődnek, a profik gyakorolnak, egyedül talán a régi Toyota Celica egyik pilótája ment sokkal jobban, mint eddig.

3 óra tájékán kezdett szemerkélni az eső, néha erősebben, néha majdnem el is állt. Fél 4 után azonban annyira sötét felhők jöttek jobbról is és balról is, ami kezdett ijesztő lenni. Zora még kapott fülest délelőtt a feleségétől, hogy Szolnokon bizony égszakadás volt és bokáig érő víz hullott alá a felhőkből, de mind az, mind egy másik vihar eldriftelt mellettünk.
Villámlásban már nem vicces esőben állni, és miután utolsóként Szántó Nikit kihúztuk a bukótérből, le is állítottuk az edzést. Sajnos nagyon esett és nagyon sok eső esett, a depóban 10-30 centi víz állt meg a szűk másfél óra esőzésben, úgyhogy ennek a napnak annyi is lett. 5 órakor ugyan elállt az eső, de ekkor már nem volt értelme folytatni.

Hát ennyi, Máriapócs után megint elmosott minket az eső. Reméljük idén többet nem lesz ilyen, mert ugyan driftelni lehet esőben, de szervizelni, gumizni, pályabíróskodni és nézni nem.

Galériák:  www.carsandgirls.hu

2 komment

Címkék: általános


süti beállítások módosítása
Mobil