driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.08.11. 15:01 Leslie_

Interjú Kees Kok-kal.

Kees Kok könnyen megjegyezhető arc, hisz inkább apáink korosztálya, kitűnik a többségében 20-30 éves korú mezőnyből. Mivel igyekeztem eddig is minden versenyzővel beszélni pár szót, így őt is ismertem valamennyire. A szerb KOE verseny azonban jobban összehozott minket, mivel én sem dolgoztam és a Levota család révén hangulatosabb volt a depo. A jó emlékekkel zárult hétvége után pedig, Prágába utazván megálltak 2 napra nálunk. Ekkor beszélgettünk egy kicsit arról, ki is valójában ez az őszes hajú úriember.

Leslie: Kees, mesélj egy kicsit magadról, ki is vagy te ha nem a piros BMW-ben űlsz?

Kees: Idén 45 éves vagyok, családos, 4 gyerek apja. 3 fiam van és egy lányom. Saját vállalkozásunk van amit a feleségemmel közösen vezetünk. A cég egyik profilja a térkövek és burkolatok árusítása, valamint útépítésekhez szállítunk kiegészítő anyagokat. Ezen kívül van 2 teherautónk, amit a fiam és én vezetünk. Az egyiken van egy daru is felszerelve, sokszor nem is a szállítás a munkám, hanem a darut kezelem, például kertépítéskor fákat emelek ki vele és hasonlók.

L: Hogyan kerültél közelebb az autózáshoz?

K: 16 évesen lettem autószerelő, azóta mindent magamnak csinálok az iskola elvégzése óta. A saját kocsijainkat is mi építettük, mivel támogatót szerezni nálunk sem könnyebb, így mi is oda kell figyeljünk a költségvetésünkre.

L: És a versenyzés?

K: Úgy szereztem a jogosítványomat is, hogy autóversenyző voltam. Kezdetben autókrosszban versenyeztem, így ismertem meg a feleségemet, Erica-t is. Ő is versenyzett, majd persze abbahagyta, mivel jöttek a gyerekek. Már akkor is egy kirándulás, családi program volt a versenyhétvége. A krossz után pályaversenyzőként folytattam a DRNT-ben, ez a holland autósport szövetség aszfalt bajnoksága több szériával. Innen pedig egyenes út vezetett a driftbe 4-5 évvel ezelőtt, akkor kezdtem angolul is újra tanulni hisz az iskola számomra igen régen volt.

L: Egyre többet találkozhatunk a Kok névvel.

K: Bizony, így megy ez. A legnagyobb fiúnk krosszozik, a két kisebb pedig driftel. Marco 18 éves, 2 éve autószerelőnek tanul és a családi vállalkozásban dolgozik. Így könnyebben szabaddá teszi magát a versenyekre és ha nem driftel, krosszozik a bátyjával. Andre épp Szerbiában lett 17, ő 1 éve driftel velünk, heti 1 napot tanul és 4-et dolgozik, a szakmája ács, asztalos. Megpróbálunk mindíg mindenhova eljutni együtt, a fiúk jönnek velünk ahova csak tudnak.

L: Az egyforma piros autók?

K: Kívülről igen. Az enyém egy BMW e30 az e36 M3 motorjával, de ez már a 4-ik motorom 2 év alatt. Minden átalakítva igazi versenyautóvá. Marco a tavalyelőtti, 2006-os kocsimmal megy, 2700 köbcentis motorral szerelve. Ugyanez van Andre-éban is, az korábban Tim Tatje autója volt. Mindhárom gép módosítva van az ötleteim alapján, de hogy mik, azt nem árulhatom el, titok :)

L: A fiaid ellen versenyzel, ez milyen érzés?

K: Leírhatatlan. Gondolj bele, milyen kevés embernek adatik meg az ilyesmi. Pláne ez is a drift szépségéből adódik, nem az óra vagy egy tucat kocsi az ellenfeled, hanem egy ember... és az lehet a fiad. Igazán ritka dolog, talán ez egyik legszebb dolog az életemben!

L: Könnyebb vagy nehezebb?

K: Inkább azt mondom más, nem könnyebb, sem nehezebb. De más mint "idegenek" ellen.

L: Idén második éve versenyzel nálunk is, mi a véleményed a magyar drifterekről?

K: Láttunk már titeket Hockenheim-ben is, ott is bizonyítottátok, hogy jók a pilóták. Amikor magyarországra jöttünk tavaly, leesett az állunk. Minden olyan profi mint nálunk, ilyen rövid idő alatt ennyit fejlődni kivételes teljesítmény. Ezért egyre jobbak a drifterek is, főleg (Szántó) Nikolett nagy meglepetés.

L: Ha egy versenyen cserélned kéne kocsit egy magyarral, ki lenne az?

K: Húúú, erre most nem tudok válaszolni, (Kurucz) Ádám Sierra-ja is tetszik. Térjünk vissza rá Máriapócson, lehet választok :)

L: Ezek szerint jössz!

K: Terveink szerint mindkét fiammal, tehát 3 kocsival, de biztosan ott leszünk pénteken már, csütörtökön munka után indulunk egyből.

L: Szerbiában harmadik lettél, ez jó?

K: Csak az első hely számít, ő a nyertes. A harmadik hely elég jó, pontokat ér a bajnokságban.

L: Kurucz Ádámmal nagyot csatáztatok a dobogóért.

K: Őszinté szólva azt sem értem miért én nyertem, Ádám nagyon jó volt. Utólag tudtam meg, hogy bóját döntött, ezért veszthetett.

L: Legszebb/legjobb emlék Szerbiából?

K: Hihi, amikor megelőztem Jaspert! Persze aztán vissza is vágott, amikor lecsúsztam az ívről.

L: Köszönjük és sok siker a Kok családnak!

K: Én köszönöm, üdvözlök mindenkit és találkozzunk Máriapócson!

2 komment

Címkék: általános


2008.08.10. 12:21 Leslie_

Produkcióóó!

Tegnap voltunk Hungaroringen, kiállítottunk és bemutatóztunk az EVO NEO Gyorsulási versenyen és a hozzá tartozó, már-már rendszeres tuning show-n. Nem is kellene mondjam, mert lassan az eső is állandó kísérőnk. Reggel amikor átmentem Levo-ékhoz, nem is csodálkoztunk, hogy szemerkélésben pakoljuk a Púpost.

-Ennél csak jobb lehet-

gondoltuk és így is lett, Z0tyához érve már csak pötyörgött, majd a Hringen már azt is alig alig. Időnként még próbált ijesztgetni minket, de mi már kezdtünk hinni az időjósoknak és híreiknek, déltől több volt a napsütés. Elég kis helyet kaptunk, de megoldottuk. Kipakoltunk, leálltunk Sanyika és Z0tya kocsijaival, majd hívott Puci, hogy nem tudott szállítást intézni. Dénes Miki is késik, röpke tanakodás, majd megindultunk a Szörnyért. Mikor visszaértünk, újabb rendezkedés, átpakoltuk a kordont a velünk kiállított kocsik köré, mert a mieinket hadd lássák testközelből az emberek. Egy tucat kiváncsikodó volt is körülöttük mindíg. Puci defektes gumikkal jött (jól néz ki), Miki meg majdnem újakon, de amikor  kitaláltuk, hogy poénból gyorsulunk párat és a Grizzly is csatlakozik, Puci már pattant is a kocsijába és ment haza jó kerekekért. VÍÁJPÍ-k lévén ingyen neveztünk, kocsikkal sem szőröztek a gépátvevők (jé, már itt is van ilyen) és sétálhattunk mindenhol, valamint járt fincsi pogácsa, kávé és üdítő - mert megérdemeljük. Nem esett rosszul, köszönjük. Egy depóban táboroztunk Kohári Zolival, meg is mustráltuk a brutális piros viperát. Amióta láttam "testközelből" Zondát és vezethettem Shamalt, nem nagyon dobnak fel az ilyen autócsodák, de a Viper más. Idióta amcsik sok hülyeséget alkottak már, de egy teherautó motorját belefeszíteni egy roadsterbe csak a vezetési élményért, semmi  űrtechnika csak a móka, na az nem nagy hidegen.

Sokáig a motorosok voltak porondon, ezért sétálgattunk, nézelődtünk. Sajnos észrevehető, hogy két keréken gyorsulni nem közönségsport. Ezt nagyrészt csak a résztvevők és a hozzátartozóik élvezik, de ők nagyon. Fura tőlem is ez a hozzáállás, hiszen még huszas éveim elején is -nagyrészt- 2 kerékkel közlekedtem, csak az én hobbim a BMX volt. Ezt mégsem tudom élvezni és talán egy embert sem tudok mondani, aki másképp gondolja. Azt pedig végképp nem értem, hogy csodás öreg Pancsikkal meg kortárs mocikkal miért kell feszegetni az aszfaltot 200 méteren. Kiállítva annyira gyönyörűek, de a versenypályán látva összefacsarodik a szívem.

Sanyikával lesétáltunk az alsó parkolóba, ott a DCS szlalomdrift versenysorozat futamai mentek. Látni akartuk a pályát, van-e értelme odagurulni a versenykocsikkal és körözni párat csak az íze miatt. Nem volt. Bár a pálya tetszett, de ezeknek  kocsiknak nem való. A ladások szenvedtek a szervó hiánya miatt, de a nagyrészt elsőkerekes indulók nagyon jópofán elkaristolgattak rajta, már aki persze tudta hol van a kézifék. Jó hangulatú időtöltés, Domonkos Csabi és a másik mikrofonhuszár kellemes atmoszférát teremtett. Persze a drifthez legtöbb köze egy nagyon professzionális szinten quad-ozgató Viktor nevű srácnak volt. Csaba is ment egy kört a felesége e36 kupéjával, láthattuk hogy még nem felejtett el vezetni. Szívesen megnézném egy igazi driftversenyen végre, reméljük miután Sanyika megautóztatta, kedvet kap a dologhoz.

Na igen, akkor ott folytassuk, ahol kell. 16 órára szabad lett a pálya fent a gyorsuló kocsiknak, a pálya lent pedig a 17 órára kiírt bemutatóhoz. Martinák Bandival 20 perc alatt ki is raktuk Máriapócs rendesen kicsinyített, tökölösen egyszerűsített változatát, majd elkezdtünk lecuccolni. A híres IMI Team gumifüstölését okos módon pont magunk elé engedtük, mert bár a produkciót továbbra sem tudom értékelni, de jelen esetben a hang és a füst megindította az embereket a placc felé. Gerillamarketing :)

A piros, platós e30 eldurrantotta a gumijait, majd felgurultak a driftautók. Persze Puci és Miki sem bírt a vérével és 1-1 "futamot" ők is adtak a nézőknek. Csak rosszul, illetve szervezetlenül csináltuk, Z0tya egyedűl tartotta a frontot amíg Sanyinak kereket cseréltünk, ráadásul első menetben sem a kompresszor, sem a kulcsok nem voltak odakészítve. Ezután már persze ment minden, mint a karikacsapás, élvezte a szép számú közönség és a pilóták is. A bemutató végén a srácok szétosztottak pár DVD-t és nyomatékosították az emberekben, hogy augusztus 23-24 hatalmas buli lesz Máriapócson!

Ezután visszamentünk a boxokba, jött is a nép mustrálni a kocsikat. Gyorsulgattak még párat a fiúk, keresztbe kasul verve egymást. Pucinak tapadás sehol, Mikinek a kevés lóerő itt kedvezett, Z0tyának nem gyorsulósra van programozva az Escort, Sanyika viszont slick gumikon ment, így ami ereje volt az át is ment az útra. Az eredményeket már nem vártuk meg, néhány interjú után összeszedelőzgettünk és eljöttünk haza.

Réges régen, egy távoli galaxisban még volt olyan, hogy Hungaroringre jártam gyorsulásokra, de ezt most jobban élveztem. Legyen így legközelebb is.

Fotógaléria: www.carsandgirls.hu/cars_and_girls.php

2 komment

Címkék: általános driftspec escort l evo


2008.08.07. 20:48 Leslie_

Lüke Aladár

Nagyon sajnálom, de Szerbiában a körülmények valahogy nem tették lehetővé, hogy megismerjük Robert Luketic-et. Láttuk őt, figyeltük is mert tudtuk hogy Ádi ellenfele lesz, készültünk rá, de azt sem tudtuk beszél-e nyelveket és hát volt elég problémája, nemhogy társalogjon pár magyar "idiótával". Átment a gumifalon, majd lecentizte egy Zastava és mivel nem látta, nekitolatott a depóban (ezért úúútálom a rendetlenséget a versenyzői parkolóban) majd ugye Ádi jól elverte a csatában.

Ám mivel csatlakozott Kok-ékhoz Prága felé, így nálunk landolt és megismertünk egy igazi őrűlt vikinget, némi déli beütéssel és persze minden hülyeségre kapható.

Akit érdekel, itt nyomon követheti:

www.sperra.no

Linkjeim között megtalálható lesz a jövőben.

Szólj hozzá!


2008.08.05. 14:48 Leslie_

HúB+

Nem szeretek egymondatos posztokat gyártani, de ez valami fenomenális:

Paul Vlasblom 2008 Recaro Tuning Days Nürburgring.

5 komment

Címkék: általános


2008.08.02. 22:46 Leslie_

King of Europe Serbia by XproVid

Nagyon nagyon jó videóklip Koncsek Feriéktől, ami hűen visszaadja a remek emlékű szerbiai driftverseny óriási hangulatát!

www.carsandgirls.hu/download/video/CarsAndGirls.hu_KOESzerbia2008_byXPROVIDFilms.wmv

Szólj hozzá!

Címkék: általános ádi cosworth l evo


2008.08.01. 15:41 Leslie_

KÖSZI LEVO!

Köszönünk mindent Nektek! A magunk és az MDSZ nevében is!

Ti vagytok a legjobbak!!!

PUSZAPUSZA!

1 komment

Címkék: általános l evo


2008.07.31. 18:32 Leslie_

Kees Kok is in da house!

Jeessszzzz barátaim, a Kok család, győzedelmes Jasper Spaan és a norvég pár, Mona és Robert Luketic a szerbiai KoE után a prágai versenyig nálunk táboroztak pár napot. Persze nem vagyunk ismeretlenek egymás számára egy ideje, de a mostani verseny családias hangulata annyira megfogta őket, hogy nagy örömmel fogadták el a meghívásunkat. Nem mintha Levotáék szeretete nem ragadna rá mindenkire a depóban, mellettük nem lehet elmenni egy jó szó vagy kedves gesztus nélkül. Kok-ék mint ősi versenyző família azonnal megtalálták a közös pontot, még a nyelvi akadályok is eltűntek az elmúlt pár napban. Pl kiderűlt, hogy Kees is csak azóta beszél angolul, amióta driftel (4 éve) így náluk is inkább a feleség és a gyerekek jobbak a nyelvi közösködésben. Ádi nagy ellenfele, a brutális Nissan pilótája pedig a határon csapódott hozzájuk, bár előző nap még láttuk őket egy benzinkúton Belgrád előtt. Ő a depó másik végében állt és képeken/videókon látható, hogy nem volt a szerencse fia ezen a hétvégén. Talán emiatt is, de nem volt olyan barátkozós kedvében. Magyarországra érve azonban mintha kicserélték volna, így örömmel láttuk őket is. Várandós barátnője, Mona pedig szintén hamar elvegyűlt a női szakaszon. Kok-ék és Jasper Levotáéknal a buszukban, Luketic-ék nálunk aludtak, napközben pedig ki erre ki arra.

A fiatalok a városbe mentek, Kees pedig szétkapta a lakóbuszát, mert kuplungpróblémái akadtak. Itt is tolmácsolnám a köszönetét Süninek, aki pár óra alatt megoldotta az alkatrészbeszerzést, így ma délután a csapat tovább is indulhatott Prágába az ottani versenyre. Robert is velük tart bár nem így tervezte, a légkör és a hangulat annyira megfogta, hogy Prága után ugyan hazamegy, de megígérte, hogy visszajön a máriapócsi versenyre.

Hogy mi történt az elmúlt pár napban, mikről beszélgettünk európa legjobb driftereivel, arról hamarosan bővebben is írok, addig is jó böngészést a drifter.hu és a carsandgirls.hu oldalakon.

Szemfülesebb olvasóink már találhattak videókat a Youtube-on, kulcsszavak drift kragujevac king of europe serbia ...

3 komment

Címkék: általános l evo


2008.07.28. 20:24 Leslie_

Oázis a sivatagban.

Talán ez a legjobb megfogalmazása annak, amit tapasztaltunk Szerbiában. Bár nem a szerencse kísért minket az úton és talán ez is közrejátszik a véleményformálásunkban, de nyugodtan mondhatom hogy Budapesten edződött csapatunknak is sok volt a közlekedési morál hiánya tőlünk délre. Mindez tartott Kragujevac városának táblájáig, onnantól kezdve valahogy szebb világ köszöntött ránk.

Elkeseredetten és fáradtan érkezett kis csapatunk, Szántó Niki és családja, Lakatos Zoliék és Kurucz Ádiék, Levota család és Orsi meg én a Púpossal, mögöttünk a kupé Sierra. A sok baj után láttunk egy a tervezettől sokkal kisebb pályát, ráadásul az eső is esett. Azonban épp csak befutottunk a felvonulás kezdetére, levettük Ádi és Sanyika kocsiját a trélerekről és már indultak is a városba. Az elmondások alapján nem kevesen várták őket, szinte az egész város vagy az utcán, vagy a lakásaik ablakában figyelte a csapatot és persze éljenezték őket. Mi addig megpróbáltunk tábort verni a szemerkélő esőben. Az egyik főszervező, a nagyon barátságos és lelkes Veljko Bogdanovic azonban nem kevésbé viselte szívén a rendezvényt, minthogy azonnal intézett nekünk szállást az ázott sátrak helyett és szerinte természetesen ezt ki sem kell fizessük! Hisz ő ígérte a jó időt sátrazáshoz. Le a kalappal, köszönjük Veljko!

Másnap reggel az is kiderült, hogy amit mi bukótérnek néztünk, az is a pálya része, így lényegesen nagyobb lett a verseny nyomvonala. Kezdett megjönni a jókedvünk, továbbra is csak a borús esős idő próbálta elrontani a hangulatot. A formalitások után felsorakoztak a pilóták a pályára, majd elsőként Szántó Niki támadta meg a vizes aszfaltot és egy kis hiba után tökéletesen lefűzte az egészet nem kis önbizalmat szerezve ezzel magának és sokkal nagyobb meglepetést a többieknek illetve a nézőknek akik csak a le jövetelkor vették észre, hogy egy lány ül a volánnál. Innentől Niki egyenes ágon közönség kedvenc lett, minden menetét tapssal jutalmazták a lelkes újdonsült rajongói. Levota Sanyi hasonlóképpen, fiatal korát elárulja kölyök képe, de teljesítménye is a magaslatokba emelte. Lakatos Zoli és Kurucz Ádi felnőtt férfiként nehezebben lopta volna be magát a nézők szívébe, azonban Lakyboy pick up e30-a és Ádám szélesített Sierra-ja szintén felhívta magára a figyelmet, egyre durvább köreik pedig a rendezvény sztárjaivá tették őket. A helyi kedvencek mellet az igazi nagymenők is megkapták a tapsadagjukat, Kees Kok és Jasper Spaan mellet Bojan Kurbalija is bizonyította már, hogy nem csak szerb mivolta miatt érdemel biztatást. Csakúgy mint a Magyar Bajnokságban szépen fejlődő Norbert Kovacic, a norvég Robert Luketic és durva SX-e vagy az edzés késői szakaszában csatlakozó görög Toyoták, Papargiropoulos Stathis turbóval és Konsandaras Takis szívó üzemmóddal csapatva.

Az előnevezéshez képest kevés induló miatt egy délutáni edzéssel bővült a program, majd a 22 pilóta felsorakozott a kvalifikációra, hogy eldöntsék kik és milyen sorrendben teszik majd ki a másnapi tsuiso csatákhoz a Top 16-os táblát. Ekkorra az időjárás is stabilan száraz lett, így egyenlő feltételekkel vághattak neki a meneteknek. 1+3 kör volt a menet, a legjobb számít. Jasper Spaan már az edzések végére megmutatta, hogy kié is lesz az első hely, mögötte a két görög versenyző, Kees Kok és meglepetésként Norbert Kovacic. A szlovák srác továbbra sem kezdi megfelelően a driftet, de utána már nagyon szépen autózik. Csakúgy mint legjobb magyarként a 6-ik Kurucz Ádám és legjobb szerbként Bojan Kurbalija. Mögöttük már savanyú a szőlő, Lakyboy és Sanyika 8-ik és 9-ik helyezése egymás elleni csatát jelent Top 16 esetén, így első körben búcsúznia kell egy magyarnak. Niki 10-ik helye zárja a mieink sorát, mögötte a brutális Nissan norvégiából, majd Andre Kok és 4 BMW jutott be. Ünnepléssel zártuk a napot, nem olyan gyenge ez a mezőny, hogy ne lehessünk elégedettek a helyezésekkel. Közben jól összebarátkoztunk a Kok családdal, mi egy akksival, ők egy ékszíjjal segítettek és elköltöttünk egy finom vacsit is a sátrunkban együtt.

Másnap reggel sokkal jobb idő fogadott minket és az előző napi kb 1500 ember is legalább megtriplázódott - de ugyanolyan hálás maradt - így hatalmas taps és üdrivalgás fogadta a magyar versenyzők meneteit vasárnap is. Az edzésen sokan már a leendő ellenfelükkel gyakoroltak, de szinte mindenki párosban driftelt, ami csak jobban feltüzelte a tömeget.

 

Nézzük hát a csatákat. Jasper Spaan simán legyűrte Perkovicot, a második menetben (amikor ugye ő van hátul) még egy előzést is bemutatott, nem hagyván kétséget hogy a kvalifikációnak megfelelően szeretné befejezni a versenyt is. Lakyboy és Sanyi jöttek, első körben ugyan megpördűlt a platós bömbi, de az ifjú titán ezután sem biztonságra ment és a feszített tempóban a második menetükben páros piruettet mutattak be. 0-10 és 5-5 az értékelés, a továbbjutó a kis Levota. A Kovacic - Andre Kok meccsben mindkét versenyző többször hibázott és nem teljesen egyértelműen de a szlovák srác nyert. Kees Kok hatalmas fölénnyel lépett tovább Piric-en. Takis vezetőként szépen elhúzott Fabri-tól, üldözőként azonban egy sor bóját ledöntött, mivel a bmw lassan, de hibátlanul ment elől. Következett Ádi és Luketic. Aznapi legjobb formáját mutatva a norvég srác egy visszahívást még ki tudott harcolni, de Ádám felszívta magát és olyan szögeket ment olyan sebességgel, amit a Nissan csak íven volt képes, az orrtolást pedig a driftben pontlevonással jutalmazzák. Szántó Niki okosan biztonsággal lekövette Kurbaliját, vezetőként viszont szűken fordult és lezárta az íveket, ezzel be is forgatta a technikai problémákkal is küszködő szerb fiút. Stathis szintén hibába kergette Skudic-ot, így a görög hacsi jutott be a Top 8-ba.

Jasper és Sanyi kezdték a párharcokat, természetesen a kis magyar nem adta fel a favorit ellen sem, bár megforgott, nagyon szépen autózott együtt az egyik legjobb európai drifterrel. Kovacic 2 visszahívásig bírta a feszültséget Kok ellen, de a rutin legyőzte, szintén megforgás miatt vesztette el a futamot. Nem szakadt meg a sorozat Kurucz Ádám és Mirko Fabri esetében sem, a szélesített Sierra továbbra is olyan tempót diktált, amit a BMW nem tudott tartani, a piruettet azonban Ádi nem ismételte utána, így egy magyar már volt a Top 4-ben. Niki sajnos nem bírt Stathis-sal, a görög fiú orrtolásra kényszerítette az M3 csinos pilótáját, aki emiatt búcsúzott is a további harcoktól.

Na innentől kezdtek csak szólni a nagyágyúk! Jasper kis hibát vétett Kok ellen, aki ezt kihasználva már az első nagy balosban beszúrt mellé és a kanyar végére meg is előzte, nyervén ezzel az első fordulót 10-0-ra. Azonban menekülőként elkövette ő is azt a hibát, hogy a nagy tempó miatt szélesen fordult nyitva hagyva a belső ívet. Több se kellet Spaan-nak, azonnal betolta a turbós ae86 orrát és az átfordításhoz már elsőként ért oda, 10-0. A visszahívásban már vigyáztak mindketten a szűkebb ívekre, ez azonban Kok-nak nehezebben ment, és "kibutult" a bömös orra, jó pár méter íven autózás már elég is volt a bíróknak az ítélethez, az egyik döntős Jasper Spaan.

A másik ágon a mi fiúnk, Kurucz Ádám és a mezőnyből széltében is kilógó mindössze 200 tagú ménest számláló Ford várta a göröghonból érkezett 350 pacival gazdálkodó piros Toyotát. Ezt a meccset ez el is döntötte, a nehezebb és gyengébb Sierra nem bírt a kis lóerőgyárral, a kis tempókülönbség a görög javára billentette a mérleget.

Ilyenkor következik a 3-ik helyért folyó csata, az állandóan jól szereplő tapasztalt Kok és a meglepetés, a japán stílusban német kocsival versenyző magyar srác. A piros bajor nem nagyon tudta leszakítani magáról a sikeres csatáktól fellelkesült kék kölni kupé kormányosát, így a második fordulóra maradt a döntés lényegi része. Ádám minden egyes lovat megkeresett a Ford Scorpio-ból származó 24 szelepes Cosworth-ban és addig hajtotta őket amíg a kör végére távolságot is nyert. Ekkor sajnos a szűken vett kanyar egy kicsit a szokásosnál is kisebbre sikerült és pár bója látta ennek kárát ez pedig pontokat "ér". Hatalmas éljenzést kapott a két pilóta, akik őszinte mosollyal az arcukon nyugtázták a csatát, látszott hogy az eredménytől függetlenül mindketten nagyon élvezték. Kok a célban még azért hozzátette, hogy ő már vesztettnek titulálta a menetet, csak a kidöntött bóják miatt nyert.

A döntő ehhez képest a nap egyik legsimább meccse volt, Spaan nagy nyugalommal kergette hibába Stathis-t. A megforgás miatt a teljesen egyértelmű döntés azonnal megszületett a Szerb King Of Europe győztese JASPER SPAAN! Gratulálunk!

 

A hazaút már sima ügy volt, csak az autópályadíj botrányos, oda (33+25+37) 95 euró volt és vissza sem kevesebb. Nem tudtunk vitatkozni, mert nem tudtuk mi miért van, azonban a besorolás szerint a 130cm felett kezdődő szélvédőjű autók már a kamionok közé tartoznak, 9-es kategória. Persze itthon lemértük, a Transit és a Ducato sincs ennyi, 127cm-nél van vége a motorháztetőnek. Akkor a Vitot (Nikiék) és a Hiace-t említették olcsóbban, de ezek szerint ez a "gumiszabály" ránk is vonatkozna. Mindemellett Levotáék Pajeroja valószínűleg magasabb orral rendelkezik, mégis 8 eurót fizetett a kapuknál. Lehet megérne egy levélváltást.

Mindez persze teljesen mellékes annak fényében, hogy milyen jól éreztük magunkat és mennyire kellemeset csalódtunk a szerbekben az addig tapasztaltak után. Nagyon jó kis csapat és rendezvény! Bár úgy érkeztünk, hogy ide többet nem jövünk, úgy búcsúztunk Veljko-tól hogy ide még biztosan visszajövünk.

Köszönünk mindent!

 

képek és videók hamarosan

1 komment

Címkék: verseny általános ádi l evo


2008.07.25. 14:33 Z0tya

Szerb KOE helyzetjelentés

telefonos tudósítónk jelenti

Péntek - az utazás

Tranzit szálszakadás és defekt még Kecskemét magasságában, de két új gumi vételezésével a hiba elhárítva.
Sanyikáék Mitsubishije kicsit hf-es és szökik belőle a víz, folyamatos pótlásra szorul, de ki fogja bírni.
Határon találkozás egy Ellebi trélerrel - tehát nem az egyedüli példány a mienk. (Azért majd erről lesz egy post, mert szivat(na) az olasz jószág a spéci mindenével)
A tranyó a tréllerrel nehézpót kategóriába minősült Szerbiában, szóval az út valószínűleg nem fizetős formában fog folytatódni.

Szombat - kvalifikáció

6. Ádi
8. Laky
9. Sanyika
10. Niki

Hajrá!!!

folyt köv...

Szólj hozzá!


2008.07.24. 22:47 Leslie_

Felhívás!

Csókolom!

Kérnék mindenkit egy kis drukkolásra!

Szombaton és vasárnap szerbiában rendezik a King Of Europe következő futamát, amire több magyar között Kurucz Ádám is nevezett a Sierra 24v-vel. dobogóra persze nem számítunk, de a legjobb 8-ba jutás reális cél lehet.

Mindent összepakoltunk, kocsi felkészítve, holnap hajnalban indulunk Kragujevac városába.

infok:

www.drifter.hu

www.drift.co.yu/en

www.kingofeurope.net

Igyekszem majd valahogy híreket juttatni a blogra. Hajrá MI!

1 komment

Címkék: verseny általános ádi


2008.07.21. 09:30 Leslie_

A késett riport megkésett folytatása

Szombaton este már kevesebb fejfájást okoztunk magunknak vasárnapra, mint egy nappal korábban, így frissebben értünk fel a hegyre. Persze elsőként és jódarabig egyedülinként, mivel a többiek szombat este ott maradtak bulizni a hegyen. Emiatt az első felfutásunk kompletten kimaradt, de mivel a nézők sem voltak még sehol, ez talán senkit nem is zavart.

Lassan elkezdtek szállingózni a drifterek és a második felfutásra percre pontosan meg is jött mindenki, le is tudtuk a dolgot. A harmadik felvonásnál kezdődtek a problémák, valaki puffant egy nagyot a pályán, így minket levezényeltek és azt mondták, egy-másfél órán át tuti nem kerülünk pályára a mentés miatt. Fél óra sem telt el, már hívtak is, hogy a pálya a feléig szabad, hopp bohócok menteni a show-t, ugrás fel a hegyre, irány a rajt. Valahogy rosszul esett mindenkinek ez az egész. Nem azt mondom, hogy nem erre szerződtünk, mert még szerződés sem volt, sem nevezés, sem semmi. A főszervező magán úton felhívott pár pilótát akik el is jöttek, de a nevezési listán többen úgy szerepeltek hogy fogalmuk sem volt róla. Az MDSZ kihagyását már nem is sérelmezem, hisz bár érdekvédelmi és felügyeleti szerv vagyunk, nem akarunk rátelepedni a pilótákra. De így meg ez a helyzet, mostohagyerekként csicskáztatnak, berúgnak a sarokba de persze mivel mi vagyunk a legszebb kölyök, velünk fut a reklám. Lesántult a ló, jöjjenek a bohócok. Csakhogy a bohóc a cirkusz megbecsűlt tagja, fizetést kap. Mi viszont nem keveset áldoztunk mindannyian a saját zsebünkből, hogy itt lehessünk.

Lenyeltük, lényeg a műsor és a nézők.

Ekkor jött az újabb baj, Sanyikának szétugrott a bal hátsó féke lefelé jövet és mire leért, a vas is alig maradt meg a féknyeregben. Elkezdtünk kajtatni fékbetét után, de semmi siker, Cigány is segített, de nekik is mind M3 fékeik vannak. Aztán rájöttünk, hogy ott a 325i Kupa, ha valakinek van, nekik tuti. Ekkor jött a képbe BZS főszervező úr szerelője, aki tudta, hogy nekik van, de természetesen nem adhatja oda engedély nélkül. Telefon BZS-nek (épp fel is vette) baj elmagyaráz, kéne betét. Nem idézhetem a szavait, mert nem hallottam, de "öreg" Sanyi arcán láttam a keserűséget és a dühöt. Szabadfordításban a válasz annyi volt, hogy neki NINCS és nem is tud segíteni. Ezt most nem kommentálnám, minthogy azt is nehéz lenne megfogalmazni, milyen fagyos lett a hangulat a drifterek "depójában" ezután. Tudni kell, hogy Levota Sanyi és BZS pár éve azért már barátok, nem egy idegen kért valami hatalmas szivességet.

Mi ekkor elhatároztuk, hogy nekünk ennyi pont elég volt a hétvégéből, pakolunk, megyünk Borziékhoz grillezni egyet, aztán onnan haza.

Ekkor már másoknak is volt némi adalék a biliben. Puci eleve utálja ha rángatják, Radírt pedig szinte megzsarolták, hogy neki kijelőlt utasokat kéne vinnie. A telefonos párbeszéd kb így hangzott el:

Radír: Nem tudok vinni senkit, itt vannak a barátaim, nekik ígértem a hétvégét.

BZS: De tavaly is vittél embereket!

Radír: Azok Tibisz TAXIsai voltak, akiket nem tudott vinni műszaki hiba miatt. (persze kifizetni is elfelejtette Radírnak)

BZS: Jaaa, de ezeket akkor is vinned kéne, mert én úgy vettem a kocsimat, hogy az alku része volt a hegyimenet... tudjuk be akkor a mentésnek!

(Radír első felfutásában eltörtek a tőcsavarjai, a darus műszaki mentő hozta le)

Radír: Szó sem volt taxizásról, az a Szövetség asztala, azt velük kell egyeztetni. Mint ahogy mindent kellett volna.

BZS: Persze, persze, tudom, csak soha semmire nincs idő, na mindegy, intézd el valahogy kérlek, ha már megoldottuk, hogy itt lehessetek, oldjátok meg ezt is.

Radír:.....

Ez részben a fantáziám szüleménye, félig a hallottak (ott álltam) és félig Radír dühödt elmesélése alapján.

Nem szándékom feketébben beállítani bárkit is ebben a helyzetben, nem szidom ezzel BZS-t, de mindenkinek joga van tudni, hogy mi zajlik a színfalak mögött és talán páran megértik azt is, miért nem voltak ott a drifterek a parádi verseny fináléjában vasárnap délután. Hisz a nézők csak azt láthatták, hogy elmegyünk. Pletyka meg lehet bármiről, bárhogyan. Igazság is lehet több, de a mi oldalunkról így néz ki, ezt pedig máshogyan nézni nem nagyon lehet.

Tanulság legyen ez nekünk és mindenki másnak, hogy alkudni előre kell, dolgozni pedig csak korrekt feltételrendszerrel lehet.

Mi pedig nyelhetünk egyet, mert jelenleg még ezt a szerepet adják nekünk. Jó reklám vagyunk, nézőcsalogató látványosság de nem vesznek komolyan mint sport. Ez pedig nagy hiba, mert senkit sem szabad alábecsülni, legfőképp a nézőket nem.

Elég nagy feketepontot véstünk be ezzel a magyar autósportnak illetve az abban tevékenykedő néhány embernek, de már van is hatása.

Egyik, hogy a BZS-vel tervezett további együttműködésünk feltételeit szigorítjuk, ő pedig már változtatott a korábbi álláspontján, valószínüleg megérezte a vasárnapi akciónk utóhatását és elgondolkodott. Másik, hogy a munkahelyemre a főnökömhöz bejár egy MNASZ "nagykutya", egy végtelenül barátságos úr, aki viszont támogatásáról biztosított minket és segítséget ajánlott a jövőre nézve.

Hogy ezzel illetve a BZS-féle helyzettel kapcsolatban mit hoz a jövő az egyrész nem csak rajtam múlik és nem is én döntök ilyen horderejű dolgokban. De eltökélt szándékunk, hogy a driftet sportnak tekintsék az emberek és ha kell, még keményebben és még többet fogunk dolgozni ezért.

pUFFogtam

3 komment

Címkék: általános


2008.07.19. 10:37 Leslie_

Késett riport egy hegyiversenyről.

Voltunk ugye Parádon, a Mátrai hegyiverseny betétfutamaiként driftelni. Mi Orsival Levotáékat kísértük, nekik segítettünk és tulajdonképpen Zora hiányában kicsit az MDSZ-t is képviseltük, mint megfigyelő. Innen oszlik két részre a sztori, mert Levoékkal nagyon jól éreztük magunkat, a hegyimenet azonban maga volt a botrány. Mindkettőt részletezem, de kezdjük a jóval.

Az utunk pénteken egyből Jobbágyiba vezetett ahol Borziék (Lajos a.k.a. Bigiboy) vártak minket és Levoékat egy kis kertipartira, babgulyással és sátrazással. Finom kaja, csodálatos vendéglátók, hideg sör -mértékkel-, nem is kívánhatna az ember jobb társaságot.

Szombaton hajnalban kelés és usgyi a Mátrába, 50 kilométer hegyre fel és ugye nem lenne vicces elkapni a pályazárt. Ezt meg is oldottuk, majd jött az első pofon a szervezőktől, a depóktól párszáz méterre egy domboldali kapubejáróban és a mellette kikoptatott erdőszélén kell letárborozzunk. Kész szerencse hogy beírt (nem, nem jelentkezett, csak a szervezők által listázott) 13 pilótából a fele jött el, így is egymáson álltak a kocsik. Puci és Géza még péntek este "szabálytalanul" a versenyzői depóban álltak meg, őket nem is tudták felzavarni, így Levo, Radír, Szekérék, Martinák és Lakyboy szorongtunk itt, Tibisz "különcködött" ("jó" a managere) Deimanik Balázs pedig a szállásánál parkolt.

Második pofon, nem volt időterv, azt sem tudtuk mit csináljuk, hova mikor menjünk.

Harmadik pofon, BZS szervező úr nem veszi fel a telefont, nincsenek karszallagjaink márpedig lassan lezárnak mindent és nem fogunk bejutni a starthoz sem.

Negyedik pofon, nincs gumis!!! Bár ezt a problémát csak mi éreztük hisz máshol, pl Tibisznél fel volt állítva gumis gép de ezt csak láttuk, senki nem jött oda hozzánk, hogy az nekünk is segítségünkre lehet(ne).

Félóránként változtatva a parkolási rendünket szépen összegyűltünk, kaptunk valahonnan pár karszallagot, megjött a Mobil Gumiszervizes busszal Langmár Peti és felesége, kedves és jó barátaink a bajban :)

Ekkor már pesze 1 (vagy két) alkalommal voltunk pályán, volt időtervünk és tartani is sikerült a rendezőségnek. Aztán egy újabb maflás, kikéstük az egyik rajtot 3 perccel, emiatt abból a körböl kimaradunk, az egész társaságnak hátra arc. Kis balhé után kaptunk egy rádiót amin követhettük az eseményeket, mivel messze voltunk a rajttól. A sikerünk persze hatalmas volt, imádott a közönség, durvább volt mint tavaly.

Azonban nem telhet el a nap hiba nélkül, Sanyikánál előbb az egyik, majd a másik hátsó fékcsöve durrant el a nap végére, még szerencse hogy Szekeresék olyan felkészűltek voltak, tőlük kaptunk segítséget.

Szombat kilőve, mentünk haza Lajosékhoz gyroshúst sütögetni és pihenni.

folyt. köv.

 

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása
Mobil