Elkeseredetten és fáradtan érkezett kis csapatunk, Szántó Niki és családja, Lakatos Zoliék és Kurucz Ádiék, Levota család és Orsi meg én a Púpossal, mögöttünk a kupé Sierra. A sok baj után láttunk egy a tervezettől sokkal kisebb pályát, ráadásul az eső is esett. Azonban épp csak befutottunk a felvonulás kezdetére, levettük Ádi és Sanyika kocsiját a trélerekről és már indultak is a városba. Az elmondások alapján nem kevesen várták őket, szinte az egész város vagy az utcán, vagy a lakásaik ablakában figyelte a csapatot és persze éljenezték őket. Mi addig megpróbáltunk tábort verni a szemerkélő esőben. Az egyik főszervező, a nagyon barátságos és lelkes Veljko Bogdanovic azonban nem kevésbé viselte szívén a rendezvényt, minthogy azonnal intézett nekünk szállást az ázott sátrak helyett és szerinte természetesen ezt ki sem kell fizessük! Hisz ő ígérte a jó időt sátrazáshoz. Le a kalappal, köszönjük Veljko!
Másnap reggel az is kiderült, hogy amit mi bukótérnek néztünk, az is a pálya része, így lényegesen nagyobb lett a verseny nyomvonala. Kezdett megjönni a jókedvünk, továbbra is csak a borús esős idő próbálta elrontani a hangulatot. A formalitások után felsorakoztak a pilóták a pályára, majd elsőként Szántó Niki támadta meg a vizes aszfaltot és egy kis hiba után tökéletesen lefűzte az egészet nem kis önbizalmat szerezve ezzel magának és sokkal nagyobb meglepetést a többieknek illetve a nézőknek akik csak a le jövetelkor vették észre, hogy egy lány ül a volánnál. Innentől Niki egyenes ágon közönség kedvenc lett, minden menetét tapssal jutalmazták a lelkes újdonsült rajongói. Levota Sanyi hasonlóképpen, fiatal korát elárulja kölyök képe, de teljesítménye is a magaslatokba emelte. Lakatos Zoli és Kurucz Ádi felnőtt férfiként nehezebben lopta volna be magát a nézők szívébe, azonban Lakyboy pick up e30-a és Ádám szélesített Sierra-ja szintén felhívta magára a figyelmet, egyre durvább köreik pedig a rendezvény sztárjaivá tették őket. A helyi kedvencek mellet az igazi nagymenők is megkapták a tapsadagjukat, Kees Kok és Jasper Spaan mellet Bojan Kurbalija is bizonyította már, hogy nem csak szerb mivolta miatt érdemel biztatást. Csakúgy mint a Magyar Bajnokságban szépen fejlődő Norbert Kovacic, a norvég Robert Luketic és durva SX-e vagy az edzés késői szakaszában csatlakozó görög Toyoták, Papargiropoulos Stathis turbóval és Konsandaras Takis szívó üzemmóddal csapatva.
Az előnevezéshez képest kevés induló miatt egy délutáni edzéssel bővült a program, majd a 22 pilóta felsorakozott a kvalifikációra, hogy eldöntsék kik és milyen sorrendben teszik majd ki a másnapi tsuiso csatákhoz a Top 16-os táblát. Ekkorra az időjárás is stabilan száraz lett, így egyenlő feltételekkel vághattak neki a meneteknek. 1+3 kör volt a menet, a legjobb számít. Jasper Spaan már az edzések végére megmutatta, hogy kié is lesz az első hely, mögötte a két görög versenyző, Kees Kok és meglepetésként Norbert Kovacic. A szlovák srác továbbra sem kezdi megfelelően a driftet, de utána már nagyon szépen autózik. Csakúgy mint legjobb magyarként a 6-ik Kurucz Ádám és legjobb szerbként Bojan Kurbalija. Mögöttük már savanyú a szőlő, Lakyboy és Sanyika 8-ik és 9-ik helyezése egymás elleni csatát jelent Top 16 esetén, így első körben búcsúznia kell egy magyarnak. Niki 10-ik helye zárja a mieink sorát, mögötte a brutális Nissan norvégiából, majd Andre Kok és 4 BMW jutott be. Ünnepléssel zártuk a napot, nem olyan gyenge ez a mezőny, hogy ne lehessünk elégedettek a helyezésekkel. Közben jól összebarátkoztunk a Kok családdal, mi egy akksival, ők egy ékszíjjal segítettek és elköltöttünk egy finom vacsit is a sátrunkban együtt.
Másnap reggel sokkal jobb idő fogadott minket és az előző napi kb 1500 ember is legalább megtriplázódott - de ugyanolyan hálás maradt - így hatalmas taps és üdrivalgás fogadta a magyar versenyzők meneteit vasárnap is. Az edzésen sokan már a leendő ellenfelükkel gyakoroltak, de szinte mindenki párosban driftelt, ami csak jobban feltüzelte a tömeget.
Nézzük hát a csatákat. Jasper Spaan simán legyűrte Perkovicot, a második menetben (amikor ugye ő van hátul) még egy előzést is bemutatott, nem hagyván kétséget hogy a kvalifikációnak megfelelően szeretné befejezni a versenyt is. Lakyboy és Sanyi jöttek, első körben ugyan megpördűlt a platós bömbi, de az ifjú titán ezután sem biztonságra ment és a feszített tempóban a második menetükben páros piruettet mutattak be. 0-10 és 5-5 az értékelés, a továbbjutó a kis Levota. A Kovacic - Andre Kok meccsben mindkét versenyző többször hibázott és nem teljesen egyértelműen de a szlovák srác nyert. Kees Kok hatalmas fölénnyel lépett tovább Piric-en. Takis vezetőként szépen elhúzott Fabri-tól, üldözőként azonban egy sor bóját ledöntött, mivel a bmw lassan, de hibátlanul ment elől. Következett Ádi és Luketic. Aznapi legjobb formáját mutatva a norvég srác egy visszahívást még ki tudott harcolni, de Ádám felszívta magát és olyan szögeket ment olyan sebességgel, amit a Nissan csak íven volt képes, az orrtolást pedig a driftben pontlevonással jutalmazzák. Szántó Niki okosan biztonsággal lekövette Kurbaliját, vezetőként viszont szűken fordult és lezárta az íveket, ezzel be is forgatta a technikai problémákkal is küszködő szerb fiút. Stathis szintén hibába kergette Skudic-ot, így a görög hacsi jutott be a Top 8-ba.
Jasper és Sanyi kezdték a párharcokat, természetesen a kis magyar nem adta fel a favorit ellen sem, bár megforgott, nagyon szépen autózott együtt az egyik legjobb európai drifterrel. Kovacic 2 visszahívásig bírta a feszültséget Kok ellen, de a rutin legyőzte, szintén megforgás miatt vesztette el a futamot. Nem szakadt meg a sorozat Kurucz Ádám és Mirko Fabri esetében sem, a szélesített Sierra továbbra is olyan tempót diktált, amit a BMW nem tudott tartani, a piruettet azonban Ádi nem ismételte utána, így egy magyar már volt a Top 4-ben. Niki sajnos nem bírt Stathis-sal, a görög fiú orrtolásra kényszerítette az M3 csinos pilótáját, aki emiatt búcsúzott is a további harcoktól.
Na innentől kezdtek csak szólni a nagyágyúk! Jasper kis hibát vétett Kok ellen, aki ezt kihasználva már az első nagy balosban beszúrt mellé és a kanyar végére meg is előzte, nyervén ezzel az első fordulót 10-0-ra. Azonban menekülőként elkövette ő is azt a hibát, hogy a nagy tempó miatt szélesen fordult nyitva hagyva a belső ívet. Több se kellet Spaan-nak, azonnal betolta a turbós ae86 orrát és az átfordításhoz már elsőként ért oda, 10-0. A visszahívásban már vigyáztak mindketten a szűkebb ívekre, ez azonban Kok-nak nehezebben ment, és "kibutult" a bömös orra, jó pár méter íven autózás már elég is volt a bíróknak az ítélethez, az egyik döntős Jasper Spaan.
A másik ágon a mi fiúnk, Kurucz Ádám és a mezőnyből széltében is kilógó mindössze 200 tagú ménest számláló Ford várta a göröghonból érkezett 350 pacival gazdálkodó piros Toyotát. Ezt a meccset ez el is döntötte, a nehezebb és gyengébb Sierra nem bírt a kis lóerőgyárral, a kis tempókülönbség a görög javára billentette a mérleget.
Ilyenkor következik a 3-ik helyért folyó csata, az állandóan jól szereplő tapasztalt Kok és a meglepetés, a japán stílusban német kocsival versenyző magyar srác. A piros bajor nem nagyon tudta leszakítani magáról a sikeres csatáktól fellelkesült kék kölni kupé kormányosát, így a második fordulóra maradt a döntés lényegi része. Ádám minden egyes lovat megkeresett a Ford Scorpio-ból származó 24 szelepes Cosworth-ban és addig hajtotta őket amíg a kör végére távolságot is nyert. Ekkor sajnos a szűken vett kanyar egy kicsit a szokásosnál is kisebbre sikerült és pár bója látta ennek kárát ez pedig pontokat "ér". Hatalmas éljenzést kapott a két pilóta, akik őszinte mosollyal az arcukon nyugtázták a csatát, látszott hogy az eredménytől függetlenül mindketten nagyon élvezték. Kok a célban még azért hozzátette, hogy ő már vesztettnek titulálta a menetet, csak a kidöntött bóják miatt nyert.
A döntő ehhez képest a nap egyik legsimább meccse volt, Spaan nagy nyugalommal kergette hibába Stathis-t. A megforgás miatt a teljesen egyértelmű döntés azonnal megszületett a Szerb King Of Europe győztese JASPER SPAAN! Gratulálunk!
A hazaút már sima ügy volt, csak az autópályadíj botrányos, oda (33+25+37) 95 euró volt és vissza sem kevesebb. Nem tudtunk vitatkozni, mert nem tudtuk mi miért van, azonban a besorolás szerint a 130cm felett kezdődő szélvédőjű autók már a kamionok közé tartoznak, 9-es kategória. Persze itthon lemértük, a Transit és a Ducato sincs ennyi, 127cm-nél van vége a motorháztetőnek. Akkor a Vitot (Nikiék) és a Hiace-t említették olcsóbban, de ezek szerint ez a "gumiszabály" ránk is vonatkozna. Mindemellett Levotáék Pajeroja valószínűleg magasabb orral rendelkezik, mégis 8 eurót fizetett a kapuknál. Lehet megérne egy levélváltást.
Mindez persze teljesen mellékes annak fényében, hogy milyen jól éreztük magunkat és mennyire kellemeset csalódtunk a szerbekben az addig tapasztaltak után. Nagyon jó kis csapat és rendezvény! Bár úgy érkeztünk, hogy ide többet nem jövünk, úgy búcsúztunk Veljko-tól hogy ide még biztosan visszajövünk.
Köszönünk mindent!
képek és videók hamarosan
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Süni · http://kep.tar.hu/escortmk2 2008.07.31. 09:06:10
MARHA NAGY GRAT MINDEN MAGYAR RÉSZTVEVŐNEK !