driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.08.11. 15:01 Leslie_

Interjú Kees Kok-kal.

Kees Kok könnyen megjegyezhető arc, hisz inkább apáink korosztálya, kitűnik a többségében 20-30 éves korú mezőnyből. Mivel igyekeztem eddig is minden versenyzővel beszélni pár szót, így őt is ismertem valamennyire. A szerb KOE verseny azonban jobban összehozott minket, mivel én sem dolgoztam és a Levota család révén hangulatosabb volt a depo. A jó emlékekkel zárult hétvége után pedig, Prágába utazván megálltak 2 napra nálunk. Ekkor beszélgettünk egy kicsit arról, ki is valójában ez az őszes hajú úriember.

Leslie: Kees, mesélj egy kicsit magadról, ki is vagy te ha nem a piros BMW-ben űlsz?

Kees: Idén 45 éves vagyok, családos, 4 gyerek apja. 3 fiam van és egy lányom. Saját vállalkozásunk van amit a feleségemmel közösen vezetünk. A cég egyik profilja a térkövek és burkolatok árusítása, valamint útépítésekhez szállítunk kiegészítő anyagokat. Ezen kívül van 2 teherautónk, amit a fiam és én vezetünk. Az egyiken van egy daru is felszerelve, sokszor nem is a szállítás a munkám, hanem a darut kezelem, például kertépítéskor fákat emelek ki vele és hasonlók.

L: Hogyan kerültél közelebb az autózáshoz?

K: 16 évesen lettem autószerelő, azóta mindent magamnak csinálok az iskola elvégzése óta. A saját kocsijainkat is mi építettük, mivel támogatót szerezni nálunk sem könnyebb, így mi is oda kell figyeljünk a költségvetésünkre.

L: És a versenyzés?

K: Úgy szereztem a jogosítványomat is, hogy autóversenyző voltam. Kezdetben autókrosszban versenyeztem, így ismertem meg a feleségemet, Erica-t is. Ő is versenyzett, majd persze abbahagyta, mivel jöttek a gyerekek. Már akkor is egy kirándulás, családi program volt a versenyhétvége. A krossz után pályaversenyzőként folytattam a DRNT-ben, ez a holland autósport szövetség aszfalt bajnoksága több szériával. Innen pedig egyenes út vezetett a driftbe 4-5 évvel ezelőtt, akkor kezdtem angolul is újra tanulni hisz az iskola számomra igen régen volt.

L: Egyre többet találkozhatunk a Kok névvel.

K: Bizony, így megy ez. A legnagyobb fiúnk krosszozik, a két kisebb pedig driftel. Marco 18 éves, 2 éve autószerelőnek tanul és a családi vállalkozásban dolgozik. Így könnyebben szabaddá teszi magát a versenyekre és ha nem driftel, krosszozik a bátyjával. Andre épp Szerbiában lett 17, ő 1 éve driftel velünk, heti 1 napot tanul és 4-et dolgozik, a szakmája ács, asztalos. Megpróbálunk mindíg mindenhova eljutni együtt, a fiúk jönnek velünk ahova csak tudnak.

L: Az egyforma piros autók?

K: Kívülről igen. Az enyém egy BMW e30 az e36 M3 motorjával, de ez már a 4-ik motorom 2 év alatt. Minden átalakítva igazi versenyautóvá. Marco a tavalyelőtti, 2006-os kocsimmal megy, 2700 köbcentis motorral szerelve. Ugyanez van Andre-éban is, az korábban Tim Tatje autója volt. Mindhárom gép módosítva van az ötleteim alapján, de hogy mik, azt nem árulhatom el, titok :)

L: A fiaid ellen versenyzel, ez milyen érzés?

K: Leírhatatlan. Gondolj bele, milyen kevés embernek adatik meg az ilyesmi. Pláne ez is a drift szépségéből adódik, nem az óra vagy egy tucat kocsi az ellenfeled, hanem egy ember... és az lehet a fiad. Igazán ritka dolog, talán ez egyik legszebb dolog az életemben!

L: Könnyebb vagy nehezebb?

K: Inkább azt mondom más, nem könnyebb, sem nehezebb. De más mint "idegenek" ellen.

L: Idén második éve versenyzel nálunk is, mi a véleményed a magyar drifterekről?

K: Láttunk már titeket Hockenheim-ben is, ott is bizonyítottátok, hogy jók a pilóták. Amikor magyarországra jöttünk tavaly, leesett az állunk. Minden olyan profi mint nálunk, ilyen rövid idő alatt ennyit fejlődni kivételes teljesítmény. Ezért egyre jobbak a drifterek is, főleg (Szántó) Nikolett nagy meglepetés.

L: Ha egy versenyen cserélned kéne kocsit egy magyarral, ki lenne az?

K: Húúú, erre most nem tudok válaszolni, (Kurucz) Ádám Sierra-ja is tetszik. Térjünk vissza rá Máriapócson, lehet választok :)

L: Ezek szerint jössz!

K: Terveink szerint mindkét fiammal, tehát 3 kocsival, de biztosan ott leszünk pénteken már, csütörtökön munka után indulunk egyből.

L: Szerbiában harmadik lettél, ez jó?

K: Csak az első hely számít, ő a nyertes. A harmadik hely elég jó, pontokat ér a bajnokságban.

L: Kurucz Ádámmal nagyot csatáztatok a dobogóért.

K: Őszinté szólva azt sem értem miért én nyertem, Ádám nagyon jó volt. Utólag tudtam meg, hogy bóját döntött, ezért veszthetett.

L: Legszebb/legjobb emlék Szerbiából?

K: Hihi, amikor megelőztem Jaspert! Persze aztán vissza is vágott, amikor lecsúsztam az ívről.

L: Köszönjük és sok siker a Kok családnak!

K: Én köszönöm, üdvözlök mindenkit és találkozzunk Máriapócson!

2 komment

Címkék: általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr44609572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AE86 Z · http://ae86.blog.hu 2008.08.11. 23:11:42

Micsoda család :D Jófejek :)

DonDr!ft 2008.08.16. 23:00:01

Szép és jó . . . de ki az a balfax az utolsó képen ?? :D :]
süti beállítások módosítása