driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.03.17. 16:12 Leslie_

Na végre!

Kevés dolgot vár jobban egy versenyző és egy autósport fanatikus rajongó, mint a szezon kezdetét. Az időzítés tökéletes, talán az első hétvége gyönyörű időjárással, vasárnap ráadásként pedig Forma 1 szezonnyitó futam hajnalban. Kora este lefekszel, másnap 5:30-kor ébresztőként a telefonból MP3 formátumban ordít Cipő, a Republik énekese hogy:
-JÓÓ reggelt kívánok, ébredni kéne már…

De mitől is vagyunk olyan fáradtak, hogy a vasárnap reggeli kelés annyira a nehezünkre esett? Hát az előző napi szezonnyitó MDSZ drift edzés miatt, amit vártunk mindannyian november óta! Duplán-triplán készültünk erre a napra, hisz valamilyen formában, mint mindenkinek, nekem is van autóépítős kötődésem és az MDSZ sportbírói bizottság tagjaként még egy új képzést is indítottunk, hogy az idei évtől csak szakmailag megfelelő emberekkel dolgozhassunk. Ezúton is gratulálunk a 7 sikeresen vizsgázott pályabírónak, de ne felejtsük el a többieket sem, akik nem tudtak részt venni a tanfolyamon, hisz az edzés napján dolgoztak és azokat sem, akik még jelezték részvételi szándékukat. Így már biztosabb lehet minden néző és versenyző, hogy akik a pálya szélén a zászlókkal állnak, tudják a dolgukat, hisz képzett szakemberek.
Elsősorban természetesen az edzés szervezésén dolgozott sok-sok fáradhatatlan ember, mert a megszokott színvonalat már elvárják a pilóták és örömmel nyugtázzuk azt is, hogy a beharangozóban említett hatalmas tömeg valóban ott volt a reptéren. Sok megjegyzést kaptunk a nézői limit miatt, de tudatjuk azokkal, akik most lemaradtak, hogy a regisztrált nézők valóban eljöttek, nem csak foglalták a helyet mások elől. Keressük a megoldást a problémára, mert senkit nem akarunk kizárni a nyílt edzésekről, de azt mindenki megértheti, hogy az edzések elsősorban a versenyzők kiszolgálásért vannak. Javaslatokat továbbra is szívesen elfogadunk email címünkre és várjuk a szavazatokat is, itt a drifter.hu oldalon. Ide tartozik azonban egy HATALMAS KÖSZÖNET a rengeteg kilátogató nézőnek a kulturált viselkedésért. Üresen hagyták a teljes biztonsági zónát, illetve első szóra hátrébb léptek, ha kértük. Bevallom, egész nap bennünk volt a félsz, nehogy történjen valami, de délután már kifújhattuk a visszatartott levegőt,  ami a múlt hét óta bennünk rekedt, amikor is alig 4 nap alatt betelt a megemelt 500 fős regisztráció.
Megvolt az idei szezon első PRO vizsgája is, ami a tsuiso csaták miatt már emelt szintű a tavalyihoz képest. Különbözeti vizsgát nem kell tenniük a tavalyi profiknak -hisz a pályán, versenyeken már bizonyítottak-, aki azonban idén akarja megszerezni a licenszet, annak már páros driftet is be kell mutatnia és az autóját is külön nagyító alá veszi a szövetség. Ez alkalommal a tavalyi év egyik kiemelt amatőr versenyzője Markwarth Ákos egy Opel Mantával, valamint Harsányi József egy újabb E30-at terelő versenyző tett sikeres vizsgát.
József a zöld Devil (Tuning) E30-assal a sikeres kvalifikációs vizsgát követően Dénes Mikivel szimulálta a csatát és nem csoda, hogy pontozásban ugyan most kikapott volna, de helytállása bizonyította, hogy akár már az első idei OB versenyen, április első hétvégéjén revansot vehet Mikitől.
Ákos elhivatottságát nem kell bemutatni, piros Mantáját is ismerjük a pályáról, idén azonban már nemcsak az autó egyediségére, hanem a tudása miatt is oda kell figyelni rá. A kvalifikációs vizsgát szinte a kisujjából kirázta, a tandem vizsgán pedig igazi meglepetést szolgáltatott. Bizonyára sokan emlékeznek Hámori Gergőre, aki a tavalyi utolsó OB futamon csak többszöri visszahívás után kapott ki a trón jelenlegi uralkodójától Kerényi Ádámtól. Nos Ákos éppen csapattársát Gergőt kérte meg, hogy „segítsen” neki a páros vizsgán. Mind vezetőként, mind pedig követőként olyannyira helytállt, hogy éles versenyen bizony Gergő „simán” kikapott volna. A többi vizsgázónak, akiknek nem sikerült üzenjük: nem feladni, gyakorolni, meglesz az!
Az edzésen most is figyeltünk arra, hogy mindenhol két sor legyen. Eddig ez a pályára és a gumizásra várakozóké volt. Most azonban a versenyzők tudásszintje miatt lett két sor kialakítva a gördülékenyebb pályára engedés miatt, és mivel a Mobil Gumiszerviz két gumis gépet tett szervizbuszába, így ott a szokásos nagy sor már a múlté. Ugyanezt a Snackmobil is elmondhatja, hiszen két autóval jöttek a sok látogatóra való tekintettel, így ők is két sort produkáltak. Számolni nehéz lenne, de az 500 regisztrált néző közül sokan elszállingóztak napközben, helyettük azonban mindig jöttek újak, akik a reptér kapujában, néha nagy sorban vártak a bejutásra. Rajtuk kívül megjelent több mint 50 versenyző és hozzá több mint 200 kísérő. A számok jól mutatják, hogy a sportág népszerűsége egyre nagyobb és bár sok autó még nem készült el, a nézők így is teljes élményben részesülhettek. Erről nem csak a profik gondoskodtak, hiszen az amatőr mezőnyre is igen komoly felhozatal a jellemző. Sok az ügyes kezű pilóta néhány pedig láthatóan az autója technikai szintje miatt nem képes többre, pedig –ahogy Radír mondaná- van elképzelése.
Gyarapodtak a japók is, élőben láthattuk például Tóth Zoli fehér hacsiját, amit Zoli blogjának olvasói már régóta a pályára vártak, idén meg is érkezett. Dénes Miki semmit sem változott, hacsak annyit nem, hogy még a tavalyinál is több energiát fektet idén a driftre. Az élmezőnyt biztosan meg fogja kavarni, sok pro versenytársa már most tart tőle. Az edzés vége felé pedig igazi nagy csatákat szimulált Varga Tamással, azaz Pucival és az új bódét kapott Alpina E30 V8-al.

Az import AE86 szekciót erősítette még Czutor Gergő „Sutter” és Doman Zoli, változatlan autóval, ők a gyakorlásra összpontosítottak. Hírességeink is szaporodnak nemcsak a pálya mellett, hanem a pályán is. Bazsó Gabi régi motoros köztünk, amikor csak ideje engedi, mindig jön gyakorolni, kérdés vajon mikor veszi rá magát, hogy versenyen is tesztelje egyre komolyabb képességeit. A népszerű énekes Gáspár Laci is volt már látható drifterek társaságában, most azonban egy szép és komolyan felkészített autóval érkezett, aminél az optikai tuning is fontos szerepet tölt be. Gazdája azonban használni szeretné és fogja is, tudásának kovácsolásában pedig nem más, mint Radák János segédkezik, aki többször is demonstrálta Lacinak hogyan is kell keresztben menni a gyönyörű S14-essel.

Hogy mennyire elszántak az emberek, arra megint csak a szombathelyi team a legjobb példa, csapatukkal nem kevés bajor érkezett. Konkrétan Szombathelyről E30 335i, E36 325i, E34 525i 12v, Siófokról E36 25i kupé, E36 M3, Pestről pedig egy E34 M5 típust kísért el 25 rajongó. A V8 E30-nak úttörője, Szántay Roli is fejlesztett, mivel az Eringen korábban „kompaktosított” fekete vas újra egyenes popsival büszkélkedhet és bukócsövet is kapott.
A Fordok még mindig nem tudnak utat törni maguknak, szinte az egyetlen, utolsó pillanatban félkészen kihozott autó Kurucz Ádám 24 szelepes coswoth-ja volt, kifejezetten csak tesztelni. Ezt mi sem mutatta jobban mint a lerobbanások és bizony sokan még -a tavalyi H csoport ralibajnokát és pontozóbírónkat- Gerencsér Titi bácsit is láthatták a kocsit szerelni. A kék kupé mellett csak a piros-fehér V6 sierra szaggatta az aszfaltot, egyre jobb pilótával.

Színesedik ám a mezőny, fejlesztés alatt lévő Volvo 740, öreg RWD Ford Escort a tavalyi gyorsulásokról, hatalmasakat tüsszögő turbós Mazda Rx7 és még sorolhatnám őket. Köszönet mindenkinek, hogy egy sikeres és élményekben gazdag edzéssel öregbíthettük a Magyar Drift Szövetség munkáját!

forrás: drifter.hu
szerző: Remetehegyi László (tehát én)




5 komment

Címkék: általános


2008.03.14. 23:57 Leslie_

Belégzés, tart, kilégzés, megkönnyebbül :)

Nos kezdődik a szezon! Holnap hajnalban indulunk, összeszedünk minden szükséges elemet és csinálunk egy jó kis edzést a tököli reptér ismerős aszfaltján. Van aki még kocsit szerel, mi ezt szokásunktól eltérően már 7 körül abbahagytuk, Ádi Cosworth-ja edzésképes, több autó talpon nincs. Persze még a hajrában volt egy hátramenet hiányunk a hibás váltókar miatt, majd miután egyesével cseréltük a tömítéseket és bilincseket, már a benzin is a csőben maradt a tanktól a motorig. Próbakör nagy dirrel-dúrral, szó szerint, mert a kardán felfüggesztő csapágy nem kívánt tovább együttműködni velünk. Itt is köszönet az Autó FORDul Kft-nek a gyors segítségért és a túlóráért az emelőjükön.
Volt még egy kazalnyi probléma, amiket már el is felejtettünk, és lesz is még, csak ne holnap...
Jut eszembe, a motor még csak 5, 5 és fél hengerrel üzemel, benyálasodtak a gyertyák, reggel még vár egy ki-pucol-be a csapatra.
Akik nem tudták volna, az MDSZ edzéseire a Driftgarázs adja a hátteret, a szervezés nagy részét és a lebonyolítást is, így a munka párunknak még csak most kezdődik illetve abba sem marad. Ehhez jött most pluszként a pályabírói képzés amit Wukival (Kiss Gabi) dolgoztunk kis és reméljük szakmailag nagyon jó csapatot építhetünk a jelenlegi és a jelentkezett emberekből.
Nah, megyek is, alszom 5 órát :)

1 bárány
2 bárány
3 báránnyyyy
4 bá.....

...zzz...
 

5 komment

Címkék: általános


2008.03.13. 12:28 Z0tya

Cosworth YB 2.0 16v Turbo

A méltán híres motor, a Cosworth YB turbo tulajdonképpen 1984-ben született,mint Cosworth YAA szívómotor alapkoncepciója. A turbó verzió 1986-ban debütált a háromajtós Sierra Rs Cosworthban, 204 lóerőt teljesítve. A kocsi "aljasabb" RS500 verziója 1987-ben követte 225 lóerővel, nagyobb T4 turbóval, nyolc injektorral YBD megjelöléssel.
A Sierra Cosworth nagyobb számban gyártott szedán változata a Sapphire Cosworth 1988-ban került az utakra, először hátsókerékhajtással, majd  90-ben 4x4 változatban. Ez utóbbiban kétféle motorváltozatot találunk, az YBJ-t ami az RS500 motorsportos átdolgozásának utcai megfelelője, és az amerikai piacra szánt YBG-t aminek szelepfedele zöld, és teljesíti az ottani emissziós normákat. Háromutas katalizátor, lambda szondás vezérlés, 95-ös ólommentes benzin.
1992-ben végül az Escort Cosworth váltotta le a Sierrákat,  a nagyturbós verzió YBT néven, T34 es hibrid turbóval, négykerékhajtással, majd a kisturbós a nagyot, T25-tel, wasted spark gyújtással, Ford EECIV motorvezérléssel. Ez a legutolsó széria egyedi fekete szelepfedelet kapott.
A legelterjettebb az eredeti YBB motorváltozat (3 ajtós és négyajtós hátsókerékhajtsú Sierra Cosworth), ami egyszerűen tuningolható a chip, és a turbónyomást szabályozó aktuátor cseréjével. Bár a 4x4 változat hengerfeje és blokkja ideálisabb a teljesítményemeléshez, mivel ez átdolgozott vízterekkel rendelkezik, és kevésbé hajlamos a meghibásodásra.
Az első tuninglépcső (stage 1) egy -31-es aktuátorból és egy átírt motorvezérlő chippől áll. A chip tartalmazza a megemelt turbónyomáshoz szükséges változtatásokat. Egy jó áramlású kipufogóval kb. 260-270 LE érhető el.
Ha ennél többet szeretnénk, szükségünk lesz nagyobb injektorokra (közismert néven a 803-as zöld Bosch injektorok), 3 baros MAP szenzorra, és másik chipre. A turbónyomás 1.3 barra emelésével a blokk kb. 320-330 LE-t teljesít.
Akinek ez sem elég az feltétlenül cserélje ki a hengerfejtömítést grpA-s vagy Cometic lemezes tömítésre, a hengerfejcsavarokat ARP tőcsavar készletre, és szüksége lesz egy nagyobb turbóra is, mivel a gyári T3 ezen a szinten már eléri teljesítőképessége határát. Hogy mi mellett döntünk elsősorban a turbólyukra, és ezáltal a vezethetőségre nagyon nagy hatással van, ezért aztán rögtön felrakni egy T4-et nem a legjobb döntés. Népszerű választás valamilyen T3 hibrid turbó vagy az Escort T34-e egy nagyobb intercoolerrel. Az elérhető teljesítmény kb. 380 LE.
Ennél a pontnál - főleg ha cél egy T4-el elérni a túraautók 500 LE feletti teljesítményét, már a motorhoz tudatosan kell hozzányúlni, hogy a megnövekedett igénybevételt kibírja. Szükséges a hengerfej portolása, új vezérműtengelyek (pl. BD14 ami még az utcai haználhatóságot nem zárja ki), alacsonyabb kompressziójú dugattyúk, és hosszútőcsavaros blokk. A trükk az egészben az, hogy hogyan érjük el ezt a hatalmas teljesítményt borzasztó nagy turbólyuk nélkül.
Angliában egy szintén népszerű megoldás a tuningra az YB átalakítása szívómotorrá, kompresszióemeléssel. Acralite kovácsolt dugattyúkkal,  a 12.5:1 es sürítés is elérhető. A vezérműtengelyeket szívó profilúra kell cserélni, és a hidraulikus szelepemelőket is át kell alakítani mechanikusra.
A blokk kiválló alapja e tuningnak is, mivel a hajtórudak és a főtengely is kovácsolt acél. Azonban a nagy fordulatszám elviseléséhez érdemes a hajtókarcsavarokat erősebbre cserélni. A csúcsteljesítmény elérése érdekében további lehetőség a H profilú hajtókarok beszerzése. Végül a turbós szívócsövet iker DCOE karburátorokkal vagy hengerengkénti pillangószeleppel felváltva erőforrásunk képes eléri a 225 lóerőt is.

Eddig a fejtágító kurzus, most pedig egy-két implementáció mennyire népszerű motorról is beszélünk :)

Escort Mk II

BMW E30

BMW E36

Peugeot 205

Peugeot 106

Opel Ascona B

8 komment

Címkék: cosworth yb


2008.03.12. 08:53 Leslie_

Folyamatos megújulás

Bár nem jellemző ránk, hogy összecsapnánk bármit is, azért igazodni kell a megrendelő pénztárcájához... és abból kihozni a legtöbbet. Ádi esetében is igaz, sok alkatrészből használtunk bontott és kétséges eredetűt, mert ezt engedte a költségvetés. Ezek azért nagy részben megállják a helyüket ilyen forszírozott használatban is, de ami fárad az fárad.
Ez főleg igaz a hűtőkre, ha sokáig áll egy polcon vagy kocsiban, az illesztésnél szivárog a víz. Okosok mondják, az majd a használattól megjavul, de ezt egy versenyautóban nem kockáztatjuk inkább. Alkatrészkajtató Süni barátunk által vettünk egy vadonátor újat, Nissens tehát nem is márkátlan.

Előtte pedig ott figyel Ádi szerzeménye, valami folyadékhűtő ami mostantól a szervókormány olaját hivatott alacsonyabb hőmérsékleten tartani.
Z0tya kocsiján már bevált a kormányszög módosítása az irányítókar megfúrásával és egy G szem használatával 44 fokra emeltük, ezen a szinten talán elég egy darabig ez a megoldás a mezőnyben. Természetesen Ádámnak is meg kellett ezt csináljuk és a többi autón is meglesz, amikor elérik a megfelelő készültségi szintet.

Folyamatos probléma volt a kipufogó is. Költséghatékony megoldás végett elsőre a kocsi alá az én tavalyelőtti V6 sierra rendszerem került a kocsi alá, de azt pár hét alatt "szétfújta". Második nekifutásra visszamentünk a motor beszerzési helyére és megvettük a scorpio alól a motorhoz tartozó kipufogót is. Kis módosításokkal felkerült a kocsira, majd nem sokkal később le, mert azzal is elbánt a 3 liter és a 24 szelep. Ekkor mondtam Ádámnak, hogy nincs mese, jöjjön az új. Karkus Tomi évtizedes barátom, az Auspuff Bt. vezetője mindig segítségemre van, ha épp nem magam csinálom az ő anyagaiból a kipufogót, akkor hozzá küldöm vagy viszem, az elégedettség garantált. Z0tya Cosworthja is azzal muzsikált tavaly, 70-es átmérő, 1 átmenő dob.
Ezt a megoldást ajánlottam Ádinak is, de a leömlőre sem idő sem pénz nem maradt, így azok most készültek el (az eddigi toldott-foldott-illesztett csöveket szerencsére senki nem látta, a hang pedig nem árulkodik:)).

Folyt. köv.

1 komment

Címkék: ádi


2008.03.10. 19:22 Leslie_

DG Escort alias Hófehérke


Ilyen távolságból még szép is, amúgy nem lenne egy vidám bejegyzés... ezen minimálisan javít a nevetséges ár, amiért csinálták. Csakhogy szóltunk is, keressünk egyensúlyt az ár és a minőség terén, fizettünk volna többet ha jobban megcsinálják.


...és milyen mocskosul széles.

4 komment

Címkék: driftspec escort


2008.03.09. 19:45 Leslie_

Sörétet neki!

De tényleg. Az általunk eddig ismert módszerek a festett felületek tisztítására a kromofág, a csiszolás  vagy drótkorong és persze a homokfúvás voltak. Azonban a  közelmúltban kiderült, Szabi barátom közelében van egy alkatrésztisztító masina, úgyhogy ha szükségem van ilyesmire megkereshetem. Így is tettem és Attis futóműalkatrészeivel be is támadtam. Figyelmeztetett, hogy a gép a vékonyabb lemezből készült dolgokat roncsolhatja, mivel SÖRÉTtel dolgozik! Söréttel... megfelelő agyműködés esetén elég jó képzelőerővel rendelkezem, már láttam is a gépet magam előtt. 4-5 cowboy körbeállja a homokban fekvő alkatrészt, majd az egyik -az a magas bajszos a csillaggal a mellén- így szól:
-Sörétet neki cimborák!
Durrr! Durrr! Durrr!
Csak a lövések és az újratöltés hangjai visszhangoznak a szűk kanyonban, a célpont pedig pörög, felpattan és visszaesik a homokba, körülötte a sörétek és a festés meg piszok darabjai gyűlnek, de pár tucat töltény és a cucc tiszta :)
Na valahogy így vagyunk.
A szilentekkel nem boldogultak a Winchesterek, azokat majd présgéppel kell megoldani, aztán jöhet a porfestés. Na ezeket el sem mesélem, hogyan mennek :D

6 komment

Címkék: attis


2008.03.09. 08:31 Leslie_

Páp dö hűd !

Eme mondatot minden autóbuzinak ismernie kell, igaz technikailag nem a legjobb moziból van, a sztori is limonádé a főhős is nyálas és kaszkadőr is kevesebb dolgozott a filmen, mint számítógépes rajzoló, de pár momentum és mondat már az örökkévalóságé lett.
Balázs sierrájában benne figyel a motor. BOB-ot jól ismerjük, Ádi kupéja is ezzel mozog és konkrétan ez a motor sem idegen. Papi piros caprijában már drift-edzésen is volt.
Most azonban megkapja a megfelelő körítést is, mint már kitárgyaltuk, egy (ilyen állapotú) caprit nem szabad szétcsapni a pályán.
Hát igen, van még mit csinálni rajta, pedig a kocsi már regisztrálva van a 15-ikei MDSZ edzésre! A többi részen nem ilyen rossz a helyzet, ülések a helyükön, kormány megvan, fékcsövek behúzva, coiloveres futómű feszít... némi mazzag ahogy Charlie Brown-tól tanultuk és brumm brumm.
És akinek nem elég kuriózum a 24v sierra, mert egyre több van, annak egy kis csemege Magyarországon, Dunakesziről:

 
Na, ki tudja mi ez?:)

Amíg megfejtik páran, mi elhozzuk az Escortot a fényezőtől, ugyanis kész!

7 komment

Címkék: általános papi


2008.03.07. 21:08 Leslie_

Ó, hogy rohadna meg ! :)

...és megrohadt. Első döbbenetünkből feleszmélve persze rá kellett jönnünk, hogy hiába tűnik modernnek és fiatalnak az E36-os BMW, azért a konkrét masina mégiscsak 1991-ben készült. Nézzünk magunkba, a minap rohadásmentesített Sierra kombi sem volt idősebb és mint említettem, a 95 utáni Scorpiok nyúlványai sem állnak a helyzetük magaslatán. Típushiba.
Na persze Attis kupéjának már előélete is volt, az eleje erőteljesen javított, szériájának első darabjaiból származik és gyanítom ha nem homokfúvatjuk a kasznit, a rohadások zömét észre sem vesszük. Átkos dolog ez a korrodálás, de amit az ember nem lát, az a lemezek vékonyodása. A leégetett festék után ezt nem is mutatná, de mi Osborne Pro drótkorongot és Nagyszegi "Homok Ura" Gábort használunk, így semmi sem maradhat titokban előttünk.
Aztán persze egymás vállán sírunk a tulajjal:
Könnyes szemeinket törölgetve jön a felismerés, ezek a részek benne sincsenek a tervben! Én barom valamilyen oknál fogva kitaláltam egy szisztémát a kocsi aljának módosítására az Escorton és most iszom a levét :) Na persze nem akar mindenki ilyet, de a BMW is így lesz megcsinálva. Illetve van, mert csak kommentelni voltam lusta, dolgozni nem.
Oxigéndús vasak mentek, fényes vasak jöttek, épülünk szépülünk.

El is felejtettem, ezúton is köszönet Simon Norbinak és Petinek a fantasztikus munkáért, így a kocsiban egy professzionális bukócső kapott helyet, valamint a gyári hibás gyenge hátsó futóműfelfüggesztések is megjavultak általuk, nekem "csak" a lemezmunka maradt. Már a bukócső bakolását is az átalakításhoz méretezve kértem tőlük (a képen a lelógó lemez) és szinte milliméter pontosan illeszkednek is a régi és új vasak.
A kitcarosoktól lesett ötlet alapján térhálót (valóban az?) kap a kocsi alul, kimerevedik a kasztni, sík lesz a padló és kisebb a hasmagasság, ami nem csak az ültetéshez hasznos, hanem a különböző útakadályok és a trélerezés miatt is.
(a háttérben az örökölt posztereken a trabant hátsókerekes, jó?!?!)

7 komment

Címkék: attis


2008.03.06. 23:43 Leslie_

Mentő-ötlet

Rég írtam már, most sem jönnek könnyen a szavak. Nem is szakmám az írás, de vannak ilyen pillanatok a kocsikkal is. Akkor azokkal sem csinálok semmit. Ezen segít, ha sok a munka. Mivel ugye sok projekt fut párhuzamosan, amikor elakadok az egyikkel, csinálom a másikat. Persze ez így túl szép lenne, hisz inkább igazodom azokhoz, akikkel dolgozom. Z0tya garázsában ugye elsősorban az Escortot csináltuk, de mivel az időközben már a fényezőműhelyben van, sorra került Ádi kupéja. Balázzsal végre befejeztük a piros sierra kombit és haladunk a V6 caprival is, de ott sokszor közbeszól a szükséges alkatrészek hiánya. Amikor ez a helyzet, gyorsan kivesszük a caprijából a 24v-t és átemeljük a fekete szedánba. De már kitaláltuk a tutit, nehogy még a végén unatkozhassunk így a szezon küszöbén :)

Erről még feltétlenül mesélni fogok.

3 komment

Címkék: általános papi


2008.02.24. 22:23 Leslie_

Driftgarázs Sport Egyesület !

Igen, eljött ennek is az ideje. Valamilyen módon össze akarjuk fogni a csapatunkat és jobb lehetőség nem is lehetne, mint önálló egyesületbe tömörülve építeni tovább a Magyar drift-életet, akár szervezőként, akár versenyzőként. A driftgarage.hu eddig is nagyon sok energiát fektetett a Magyar Drift Szövetség munkájának segítésére és ez így lesz a továbbiakban is. Reméljük már az első versenyen a saját színeinkben versenyezhetnek a pilótáink, nem csak az autókon vírít majd a dekoráció.
Hajrá MI!

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2008.02.15. 23:24 Leslie_

BONTYcar

Botond a sierracorner.net tagja és ott talált meg, hogy segítsünk neki helyrehozni a sierráját. A piros kombi sajnos a fiatalabb Sierra-k, de jellemzően a 95 utáni Scorpio-k egyik nagy hibájával rendelkezett, mégpedig a hátsó nyúlványok -főleg a futómű bekötésénél- erős korrodáltságával. Kevés helyen merik elvállalni és még kevesebb helyen csinálják is meg rendesen. Nekünk ez már rutinmunka, de ez már az átlagnál is több törődést igényelt.

Itt a nyúlvány több réteg lemezből áll össze, az átlapolás szerkezetileg nem elég és már középtávon sem megoldás.
Vissza kell bontani ameddig csak lehet, tiszta fémig, amivel már tud dolgozni a hegesztőgép.

Ekkor jön a java, lemezeket faragni, felhegeszteni, majd újabb és újabb réteg. Elől kettő, a "nyaknál" 3 réteg lemezt használunk, ebből a nyak lemeze vastagabb is a többinél (a képen az még nincs kivágva)

A jobb oldalon sem fényes a helyzet, de valamivel jobb. Itt kevesebbet kellett visszabontsunk a nyúlványból. Az egész munka rákfenéje amúgy, hogy le kell venni a teljes hátsó futóművet. Ez önmagában nem teszi olcsóvá a munkát, de e nélkül meg sem lehet csinálni.

Ehhez képest a hátsó nyúlványok többi részének javítása már gyerekjáték. Na persze itt sem lehet rálemezelni 1-2 foltot.

Amit le kell vágni, azt le kell vágni, nincs mese.

Végezetül egy kis javítóív csere.

Majd átvittük Lakkcipő barátunkhoz, aki lelocsolta némi piros festékkel :) Nem lett csúnya.
Sajnos a kartertömítés cseréjekor azonban észrevettük, hogy a csapágyakkal egy kis gond van. Ezt a napokban orvosolja Papi, úgyhogy reméljük mihamarabb visszatérhet szerető gazdájához.

1 komment

Címkék: általános


2008.02.15. 22:15 Leslie_

Hasznos Holmik

Hoppácska.
Persze tudom, hogy nem mindenkinek mondok újdonságot, de találtam nagggyonn tuti NORMA bilincseket. Főleg turbós kocsikhoz érdemes használni őket, de szerelhetőség és tartósság szempontjából mindenkinek ajánlott. Fontos elég pontosan tudni a szükséges méretet, mert kis intervallumban állítható, de pont ezért jobb is a normál bilincseknél.
Fellelhetősége XX.ker Kossuth Lajos - Köteles utca sarka, ADIX márkabolt.
www.adix.hu

Nem mellékesen ők forgalmazzák a közkedvelt KS Tools szerszámokat is, drifter körökben elterjedtek a KS szerszámostáskák.

Szólj hozzá!

Címkék: általános


süti beállítások módosítása
Mobil