Mindannyiunktól, Mindenkinek!
2008.12.10. 22:31 Leslie_
PFB A 2007-es év.
Eljött az első igazi próba. A II. Ford Majális Tökölön. Az első körök óta történtek változtatások, de csak néhány apróság. Na jó kapott egy Capri hátsó hidat, ami miatt egy kicsit kilógott az eddig megfelelő kerék. Persze így beleért a kerék a sárvédőbe, ezért meg kellett emelni a kocsi hátulját, ami néhány rugólappal megoldódott. Plusz még beraktunk egy hosszanti lengőkart, mert indulásnál ugrált a difi előre-hátra. Nem lett rossz az eredmény, de sperr difi nélkül 3.fokozatban is pörgött az egyik kerék és így elég nehéz jó időt elérni a gyorsuláson.
Tesztnek jó volt, egy hét múlva jött az első gyorsulási versenyünk, addig összeheggesztettük a difit, kapott egy szinter kuplungtárcsát, valamint a váltótartó gumibakot kicseréltük fémre, mert a váltó nagyon rángatózott oldalirányba. Az eredmény jobb lett, és sikerült is a futottak még kategóriába beférnünk. :)
Jött a következő verseny ahova kapott szép sárga fényezést ami nem emésztett fel sok pénzt és egy hirtelen ötlet miatt történt. Gondoltam egyet csiszolgattam, bátyám lefújta szórógittel és elszaladtam festékért. Azért ugye dolgozni is kell és amíg ezen elfoglaltságomat végeztem addig Dia(akinek nagy szerepe volt az autók elkészülésében), egy ismerősömmel lecsiszolta a kocsit és este le is lett fújva. Kenny kicsit meglepődött a színén, de a végén megtetszett neki. Egy nagyobb karbival is készültünk, mert azért az erő is kell, nemcsak a szép szín. De sajnos nagy volt a csalódás, mert nem volt jó a karbi. Akárhogy tekergettük nem jött az eredmény. Hiába raktunk fel slick gumiat, alul elindult rendesen, nem forgott annyit a kerék, de fölül nem volt elég benzin. Ezért visszaraktuk a kisebb karbit és azzal folytattuk a versenyt. Eközben már készült a terv az önindítóra, mert idegesítő volt mindig betolni a kocsit. A váltókar végére pedig egy jókora vasgolyót tettünk, mert a 2. fokozat szinkronja eltűnt :)
Jött az évvégi verseny. Természetesen, mint máskor, most is az utolsó utáni pillanatban készültünk el, tehát valamikor éjjel. Bár a végére egyedül maradtam, mert a többiek elmentek az SLD-re. Kapott egy injektort a motor, kész lett az önindító ami egy gyári csak kettévágva és elforgatva összeheggesztve.
Így már lényegesen jobb lett, mert nedves pályán slick gumival sikerült a 7. helyet elérni, ami a ráfordított anyagiakat tekintve elég jó. A döntőben persze esélyünk se volt, de nem is az a lényeg.
Viszont ezidőben jöttünk rá, hogy ez kicsit unalmas sport és elkezdtünk a drift felé nézelődni.
Na jó Kenny már mondta, hogy menjünk oda, de még nem volt alkalmas rá a kocsi. Amiket módosítani kell a driftre az elfér egy sorban.
Komplett első futómű, hátsó futómű, kormánymű, fékek, motor hűtése, stb.
És most néhány kép az első pillanatoktól.
Szólj hozzá!
Címkék: escort pfb
2008.12.07. 20:49 Leslie_
A lelketlen
Idősebbik Levota Sanyi mondta ezt, bár nem így.
A történethez tartozik, hogy a Driftspec Escort nem egy kész versenyautó hanem egy folyamat része. Az idei terv volt a karosszéria, jövőre pedig kap egy kis plusz erőt. Emiatt a mai szent napon az eredeti blokk is elhagyta a csapatot. Már megvan a másik. Nem sok minden marad meg a végén a Sierra Cosworth-ból. Először a futómű alkatrészei cserélődtek Scorpioból származókra, majd ugye a kasztni lett a múlté és jött helyette az Escort Cosworth bódé. Most pedig a blokknak kell mennie. Egyrészt mert azt félig tudjuk, félig pedig sejtjük, hogy a mostani elég ramaty állapotban van. Síkoltatni kéne, kellett volna már rég és a dugattyúk is nyitott házasságban élnek a hengerfalakkal. Biztos ami biztos, a széria Sierrákban nagy ritkán előforduló 205-ös blokkok közül egyet most beszerzett magának Z0tya.
Mivel a szezonnak most már teljesen vége és a munkát idejében el kell kezdeni, a teljesítménymérésről már magamhoz húztam haza az Escortot. Szombatra beszéltük meg a műtétet, kora délelőtt meg is érkezett Z0tya. Kicsit takarítottunk a garázsban, kipakolásztuk az alkatrészeknek szánt dobozokat és behoztuk a kocsit. Jó volt még utoljára hallani a hangját.
Elsőként a motorteret kezdtük bontani, vizet le, kábeleket szét és persze kifűzni, majd a főbb elemeket is a motor körül. Belül pedig a váltókart csavaroztuk le. Második lépés a kocsi felemelése volt, olajak és csövek le. Amíg ezeket csinálta Z0tya, én szétszereltem a kipufogót, ami tulajdonképpen kb 4 méter cső, 3 szakaszban. Majd levettem a kardánt és az önindítót, kiakasztottam a kuplungbowdent, majd lelazítottam a váltó összekötő és felfüggesztő csavarjait. A váltót természetesen ketten vettük le, majd mivel úgyis darabokra szedjük, lecsavaroztuk a kuplungot és a lendkereket is. Nem is voltak olyan vészes állapotban, ahhoz képes, hogy ezek még gyári alkatrészek voltak a Sierrából. Bár a kuplungtárcsán AP felirat olvasható...
Kocsi újra a földön, és mivel előlről levettük a hűtőt, hátulról meg a kuplungot, az emelő játszi könnyedséggel kikapta a motort a kocsiból. Innen két vonalon dolgoztunk, Z0tya kifűzte a VEMS kábelkorbácsát és kiszerelte az elektronikát a kocsiból, én meg a motorral foglalkoztam. Bakok, generátor, szervópumpa, turbo, kipufogó és szívósor, apróbb szerelvények és már kopasz is volt a blokk-hengerfej kombó.
Szépen dobozba minden, alkatrészek Z0tyához haza, bele a Scorpioba. Előtte azonban a kocsi trélerre, a motor pedig a Púposba. A kibelezett kasztnit kivittük Z0tyáék családi garázsába, hadd legyen zárt helyen és nem útban senkinek. A motort Karcsigához szállítottuk, nála lesz újjáépítve. Így indultunk el, ekkor ugrottunk be Sanyiékhoz. Meglátta a tréleren a kocsit, nézte hogy nincs benne a motor és akkor mondta:
- Kivettétek a lelkét neki! :)
Ki bizony, a szent másfél báros nyomás érdekében ki. Nincs mentségünk, de tavasszal lesz.
Szólj hozzá!
Címkék: driftspec escort
2008.12.07. 09:26 Leslie_
Aus Ungarn
Német tudósítónk jelenti:
Illetve tulajdonképpen ez a kép a svájci drift delegációtól származik, Kakucs, IDC-MDSZ edzésnap.
Szólj hozzá!
Címkék: ádi
2008.12.06. 10:42 Leslie_
PFB - 5 hét alatt a pokolból!
A 72-es Ford Escort V6
Na ez az elmebetegség hogyan jutott az eszünkbe? Egyszerű!
Vegyél egy ritka ellenben lepapírozhatatlan kasznit, tegyél bele egy sarokban lévő, feleslegessé vált motort, adj hozzá egy csipetnyi adrenalin hajszolást és vond be rikító cukormázzal. A recept az kb. ennyi lenne, de a megvalósítás koránt sem volt ilyen könnyű.
Miután megvettem a babakék ESCORTot és elkezdtük összerakni, lassanként kiderültek a hibái és hiányosságai. Ezért amikor egy visszautasíthatatlan ajánlatot kaptunk erre az autóra rögtön éltünk vele, mondván elég sok alkatrész van hozzá, ami jó lesz majd a másikba. Mikor megnéztük, s elhoztuk az autót még mindig ezen a véleményen voltunk, mert hát lássuk be siralmas állapotban volt. Szépen ki is szedegettem alóla a futóműveket és a lökhárítókat is átpattintottam a sajátomra. Ebben az állapotban várta a nagy szikrát, hogy elinduljon a projektek közül az, amelyik a leggyorsabban megvalósíthatónak tűnt.
Átgondolva a dolgokat arra a döntésre jutottunk, hogy talán az ESCORTba egyszerűbb és gyorsabb lenne belerakni a V6-ot, mint a CAPRIba a V8-at. Ezért mikor oda kerül a sor tapasztaltabbak is leszünk. Így 2007 február elején átvittük a kasznit Jatis garázsába és nekiláttunk a munkának. Sietni kellett mert az évadnyitó Camponás találkozóra már szerettük volna kivinni.
Hamar kiderült hogy a karosszéria nincs is olyan rossz állapotban mint gondoltuk, de azért lesz vele meló. Mivel első lépésben a motor befaragása volt a cél, majd annak tesztelése, hogyan is viselkedik vele az autó, a kinézettel és a kaszni javítgatásával nem nagyon foglalkoztunk.
Beemeltük a motort váltóval, jelölgettünk és jött a flex. Mivel a motor a lehető leghátrább került, elég nagy darabot kivágtunk a tűzfalból, a komplett váltóalagutat és a padlólemez egyes részeit is kiszedtük. Helyére a CAPRIból származó és a váltóhoz passzoló alagút került be. A motor az egyedi tartókonzolokon így már a helyén volt, de az apró problémák most következtek. A nagyobb alagút miatt a pedálkonzol nem fért a helyére, ezért ezt egy MkII-es ESCORT darabjára a pedálokat pedig CAPRIéra cseréltük. Az első gólyalábakat is lecseréltük MkII-esre a nagyobb fékek miatt. A igazi gondot az önindító okozta, ugyanis nem fért el a kormányoszlop miatt, ezért az optimális önindító megtalálásig emberi erővel volt indítható az autó. Az utolsó pillanatban bekerült még egy versenyülés és a hozzá való 3 pontos öv. Ebben az állapotban várta április 1-én az első találkozót.
forrás: P.F.B Garage
pfbgarage.blog.hu
Szólj hozzá!
Címkék: általános pfb
2008.12.05. 18:15 Leslie_
A fekete sedan visszatér
Szó szerint. Nemrég köttetett meg az üzlet Lasti és Papi között, a fekete sierra visszakerűlt Lastihoz. Papi megcsinálta, motort tett bele, futóművet épített alá, ülések és egyebek, a kormányszöget leszámítva kész kis versenyautó lett. Lasti közben ugye megállt az XR kasznijával a fényezés után.
Ám amíg Lasti újra elkezdett drifter társaságban mozogni, addig Papi cége fejlesztett egy komolyat és sokkal többet számítanak a munkájára, mint eddig. A pénzt pedig jobb megkeresni mint elkölteni, ráadásul a szabadideje is kevesebb lesz így. Luxus lenne egy minden másra használhatatlan kocsit tartani a kertben a semmiért.
Ám most jön a csavar! Papi beszámolta Lasti kupéját és a hozzá tartozó versenyalkatrészeket, mert hát ki tudja mit hoz a jövő. Tehát csak idő kérdése és talpraáll még egy sierra a mezőnyben. Csak az a kérdés, milyen motorral. A Cosworth 24v túl "snassz" már, fordék pedig tartogatnak még pár erőművet a tarsolyukban. Példának okáért az amerikai Thunderbird valahányadik szériájába szerelt 3.8 V6 egy feltöltővel. 240 lóerő, több mint 400Nm forgatónyomaték. Nyami. Nem árulok el nagy titkot, hogy Papi kertjében már áll egy ilyen viharmadár, igaz meglehetősen hiányos állapotban, nem holnap kel életre az tuti, és az sem biztos, hogy a kupéban. Mert egyenlőre az a terv, hogy a másik kupéba, a piros Capriba kerül az SC motor.
Hogy mi lesz Lastival?
Befejezi a kocsin a szükséges fejlesztéseket és ha minden jól megy, edzéseken illetve a jövő évi amatőr sorozatban driftelni is fog vele. A kocsi eddig kapott sárga poliszilenteket, Scorpio Cosworth futóművet fékekkel, ahogy azt szoktuk. A gátlókat persze a Lindor műhely átalakította a szokásos rugó és állítószettel. Hátul viszont már a Transit gátlóját használtuk, amire felépíthető a rugó és szerelvényei, nem kell külön a lengőkarra építeni. Elsőre egy 3.91-es, majd nemrég egy 4.27-es áttételű difi kerűlt a hátsó hídba. Talán kicsit rövid, de a kerekekkel variálva 3-ban is elég jól kezelhető a kevéske 200 ló. A motor az Ádi kocsijából ismert BOB 24v, a váltó MT75, a kuplung kevlározott. Sajnos a kulissza már kicsit elöregedett, nem olyan pontosan kapcsolható. Ádám kocsijából is főleg ezért kerűlt kiszerelésre. 2db Raceland kagylóülés 4 pontos övekkel, hogy a pilótának csak a vezetéssel, az utasnak pedig csak a visítozással kelljen foglalkoznia. A kocsin már üvegszálas a géptető és az első lökös is hamarosan felkerül. A közeljövő terve lesz többünk részére az első sárvédők lecserélése is műanyagra. Sokat lehet még könnyíteni is a feketén, gyári az összes üveg és az ajtók is "telik". Ezeket szokásunk szerint flexxel vesszük kezelésbe, majd az ablakok cserélődnek polikarbonátra a ptplasztik kft jóvoltából. Őket a Gyömrői úton találtuk és magasan -vagy inkább alacsonyan- a legjobb árajánlatot kaptuk tőlük. Csak ajánlani tudjuk a srácokat!
No és ott van a fordok egyik alapextrája, az üveg tolótető. Sierrás barátunk, Caterlaca jóvoltából pontosan tudjuk, hogy ez 17kgot fog nyomni a mérlegen kiszerelés után, szerekezettel együtt persze. A tetőt lehet lemezelni, vagy akár egy vastagabb lap fóliázott polikarbonát is megteszi a megfelelő szigeteléssel. Ezután foglalkozzunk kicsit a műszaki tartalommal is. Kell egy marék kormányszög! A már korábban leírt módon variáljuk át a kormányzást. Furat a csonkállványon, G szem és persze fontos még az állítható torony is. Excenteres toronycsapágy, hogy hátradőlhessünk. Na nem mi, hanem a gólyaláb. Így közelebb kerülünk a hőn áhított önmagától pörgő kormánykerékhez, ami egy BMW tulajnak gyárilag megvan. Ez egy sokkal könnyedébben vezethető kocsit eredményez, kevesebb kín, több élvezet.
Persze ez most csak az én agymenésem, Lasti majd eldönti mikor mihez nyúl. Beszélnénk mi vele, csak hát neki is olyan fontos a telefon, mint Buddhának a karácsony.
Vedd fel a telefonod Pupák! :)
Szólj hozzá!
Címkék: általános papi lasti
2008.12.05. 07:04 Leslie_
Testvéreim az Úrban :) pfbgarage.blog.hu
Vagy inkább utánozós majmok :) De persze ez sem igaz, hisz én ajánlgatom minden barátomnak, ismerősömnek, hogy írjon blogot, mert blogot írni jó :)
Így tett hát Jatis és Kenny is. Tudod, a narancssárga MkI Escort építői, sofőrjei. Elveteműlt állatok, tehát a barátaink. Továbbá Zsoma és Frezó, mert nincs kettő négy nélkűl :)
Jatis, Kenny, Zsoma, Frezó:
Na így ritkán fogod látni őket, leginkább soha. Bár Zsoma többnyire sportosan elegáns, Kenny laza, Jatis és Frezó viszont szinte csak megfelelően koszosan és olajszaggal átitatva képesek létezni.
Jatist, azaz Jász Attilát lassan másfél évtizede ismerem, de semmit sem változott. Ugyanolyan őrűlt mint 20 évesen, egy nagy gyerek. Ez persze meglátszik a munkásságán is, dacból is megvalósít mindent, amit elsőre még ő sem hisz megoldhatónak.
pfbgarage.blog.hu mostantól a jobb oldalon megtalálod.
Szólj hozzá!
Címkék: általános pfb
2008.12.02. 12:31 Z0tya
Hogy mennyi is az annyi...DYNORUN
Vége a drift szezonnak. Lassan mindenki lezsírozza az autót a garázsban, vagy eladja, vagy elkezdi szétszedni a téli fejlesztéshez. Miránk és a két Cosworthra várt még egy megmérettetés, mire is jutottunk egy év alatt. A DG Escort és a fehér négyajtós Sierra Cosworth Leslie vezetésével látogatta meg a TZ-ék által is használt classiccar.hu mérőpadját. A legnagyobb esőben és totál sötétben érkeztünk meg csepelre trélerestől, tranzitostul, autóstul. A kis csapat szemében látszottak az izgalom szikrái...hogy most aztán kiderül mennyi is az annyi?
Az Escort még egy edzésre összerakott motorjának - repedt blokk és kopott dugattyúk ide vagy oda - még ezt a próbatételt ki kell bírnia. A 21 éves teljesen gyári belsőn már erősen látszanak az élet nyomai, így a téli teljes felújítás előtt egy elég moderált 0.8 bar körüli töltőnyomással (a gyári érték 0.7) indultunk neki a mérésnek.
Megfosztva az autót minden lökhárítójától kötöttük le a padhoz, előre két hatalmas ventillátort állítottunk. Ezek biztosítják a kinti nagyjából 10 fokos levegő befújásával az autó megfelelő hűtését. A motor és a hajtáslánc üzemi hőmérsékletre melegítése után kalibráltuk a padot, rákötöttük a VEMS-re a vezérlő adatgyűjtését végző laptopot. Indítottuk a komputereket és a kamerát, jöhetett a mérés.
A negyedik fokozatban padlógázon leszabályozásig gyorsuló motor mind benn ülve mint kívülről nézve félelmetes, hátborzongató élmény. Aztán amikor megláttam a végeredményt az eddig vigyor még szélesebben ült ki az arcomra:
161.4 kW azaz 216 Le @ 5750 1/min
313.7 Nm @ 3750 1/min............................KERÉKEN
(Hogy a többnyire használt főtengelyen mért teljesítményt kapjuk egy hátsókerekes autónál az értékeket kb. 20 %-al kell megnövelnünk, azaz durván 260 Le és 375 Nm)
És ha ez így ennyi mennyi lehet a 1 bar fölött töltő Sierra???
Miközben a pad hűlt kicseréltük fölötte a két autót. Kerítettünk még egy kétméteres soros kábelt, így a VEMS-hez kapcsolt laptopot egy gurulós szerszámasztalon állítottam be a méréshez, miközben Karesz elfoglalta helyét a vezetőülésben. Jöhetett az első menet.
A laptopon is jól látszott, hogy az autó a töltőnyomás hirtelen felépülése után egy pillanatra betorpan, majd ahogy a nyomás kicsit visszaesik már szépen forog ki tiltásig. Ennek az az oka, hogy bleed valve van az aktuátor elé bekötve, így a töltőnyomás felépülése elég hirtelen és némi túllövés után stabilizálódik. Viszont mivel a tiltás 240 kPa-n van (azaz 1.4 bar töltőnyomás), a vezérlő elvette a gyújtás és az üzemanyagot. Az pad által mért értékek elég meggyőzőek voltak, de úgy döntöttünk állítunk kicsit, hogy ne tiltson be az ECU, és hogy a görbe is szebb legyen.
Az aktuátor előfeszítését megnöveltük, miközben a bleeddel elengedett levegő mennyiségét csökkentettük, és 10 Kpa-val feljebb vettük a leszabályozást.
Az új mérés ugyan pár százalékkal kisebb teljesítményt mutatott, de görbén jelentkező csúcs sokat lapult. A mechanikus töltőnyomás szabályozás hátránya, hogy a fordulatszám emelkedésével jelentősen nő a kipufogógáz nyomása, ami igyekszik még jobban kinyitni a wastegate-et a turbinán ezért csökken a töltőnyomás. Hogy ezt kicsit ellensúlyozzuk adtunk még egy kis előfeszítést. Megtehettük, mert a kisebb túllövés miatt nem futunk bele a 250 kPa-ba, viszont nagyobb töltőnyomásunk marad a felső fordulatszám tartományban. A #34-es aktuátor amúgy is 1 bar fölött érzi elemében magát. Node beszéljenek helyettem a grafikonok.
185.3 KW azaz 248 Le @ 5250 1/min
423.6 Nm @ 3750 1/min
Impresszív!
Mit is mondhatnék még. Köszönjük Mike Costin, Ken Duckworth!
2 komment
Címkék: driftspec escort cosworth karcsiga
2008.11.29. 12:12 Leslie_
Este buli!
Bajnoki díjkiosztó és évadzáró Drift party.
Bulizz együtt a drifterekkel november 29-én a Magyar Drift Szövetség éves díjkiosztóján, majd az azt követő fergeteges partyn! Az év utolsó drift eseménye méltó befejezésnek ígérkezik, mely az idei élményekben gazdag évadnak mond búcsút. Ezt azonban semmiképpen sem kívánjuk frakkba vagy kis estélyibe öltözve eltölteni kényelmetlen székeken ülve, ezért az esemény a pesti Champ Sport Pub-ban kerül megrendezésre, mely garancia a jó hangulatra és a kiváló partykra!
A Magyar Drift Szövetség idén sem zárja le az évet díjátadó nélkül, ráadásul most a ceremónia után egy felejthetetlen buli részese is lehetsz! A szervezők minden versenyzőt, támogatót, nézőt és rajongót sok szeretettel várnak!
A helyszín a Pesti Champs Pub, ahol több mint 20 LCD Tv-n a legjobb drift videók pörögnek majd, sőt a 2008-as éves DVD-ből is ízelítőt kaphatunk! Akinek ez nem elég, dönthet úgy is, hogy iszik és vezet, mivel két PS2 konzolon autós játékok várják, hogy virtuálisan rommá törjétek egymást. Miután a kiskorúak nyugovóra tértek jön Dj Schneider akit jó néhány drifter ismer már, így garancia lesz arra, hogy fergeteges hangulat kerekedjen! Ja, és természetesen ezen az estén ha bátor vagy mikrofont is ragadhatsz, és hogy erre bátorítsunk ital akciók is várnak, mert mint tudjuk a drifterek mindig ki vannak száradva a sok-sok gumifüst miatt! :)
Várunk tehát mindenkit sok szeretettel a Pesti Champs-be november 29-én 18 órától hajnalig! A belépés INGYENES, csak annyit mondj "DRIFT" és a morcos kétajtós szekrény simán kinyílik!
forrás: drifter.hu
Eddig a sablonszöveg, ami már önmagában kecsegtető élménnyel csábít. Azt azonban kevesen tudják, hogy a drifter nagyon jópofa, vidám, bulizós népség. Mivel a sport maga is feszegeti a határokat, így a pilóták sem azok az overállból frakkba, bukócsőből bálba stílusú emberek. Tavaly kicsit talán túl hivatalosra sikerűlt az esemény, idén ezért hangulatosabb helyet keresett az MDSZ.
Én voltam már ott korábban, jól éreztem magam a közeg miatt is. Most ráadásul több tucatnyi baráttal, haverral, ismerőssel lesz tele a hely, mi bajunk lehet?
Hazafelé mindenki intézzen sofőrt vagy egyéb megoldást. Ez alap, akármilyen fasza vezetőkről is beszélünk.
Este barátaim, este.
Szólj hozzá!
Címkék: általános
2008.11.23. 20:53 Leslie_
Na nem mintha tovább aludhattam volna...
Pedig eljött a nap, amikor nem én csinálok egy rendezvényt. Egyéb okokból és megszokásból is korán ébredtem, pláne hogy Zorának oda kellett adjam az edzéshez szükséges cuccokat, mint bóják, zászlók, mellények. Több mint 2 év munkája, de simán megérte. Na félre ne értsük egymást, nem az én érdemem, hanem a csapaté. Azoké a srácoké, akikkel együtt dolgozunk immár harmadik éve. Ilyen például Lukács Dani is, neki köszönhető a szombati nap. Nem kissebbíti a többiek érdemét sem, de asszem én mostmár nyugodtan hátra is dőlhetek.
Így is történt, otthon még selejteztem pár tucat gumit, majd mostohaapámmal (ejj de csúnya szó) és Orsimmal nekiindultunk a reptérnek úgy 11 körül. Mekkora luxus :) Pótapám (gyárilag Feri) kamionos és eddig nem sokat foglalkozott azzal amivel én, azaz a drifttel. Valamiért most több kérdés merült fel benne, majd 1-2 videót is mutattam körülírásként a füstfolyamatot. Erre jött az ötlet, hogy kimerészkedik velünk az edzésre és esetleg be is ülne valakihez. Mivel később mentünk, a reptérre kiérve már a javában driftelő autók fogadtak minket és Feri terve a a kocsikázásról azonnal füstté is vált.
folyt köv... ezt itt is hagyom, emlékeztetve magamat az eltelt pár napra, amíg nem sikerült idenyögnöm semmi értelmeset.
A szokásos nyüzsgés volt most is, ami jellemző minden edzésünkre. Az évadnyitó edzés résztvevőinek számát persze nem lehet felülmúlni, amióta pedig fizetőssé tettük még nehezebb is lenne. Ám a 30 feletti driftautó, kb 100 kísérő és ezekfelett 300 néző így sem kevés. Elárulom, nem a "hatalmas" bevétel volt a cél, hanem elsősorban a biztonság. Ez a jelképes 500 forint a "csőcseléket" már elriasztja. Teszteltük a létszámot, így jövőre tervben van kordon és nagyobb rendezői létszám a jobb rendezvény végett. Fura, hogy már egy edzésre is ilyen komoly energiákat kell fordítsunk. Másodlagos ok volt az ingyencirkusz megszüntetése, mert ha a rajongók driftet akarnak, jöjjenek el egy versenynapra. Egy edzés sosem tud olyan színvonalas lenni, ne ez maradjon meg az emberekben. Se komolyabb büfé, sem elég illemhelység a sok emberre, ésatöbbi.
A Driftgarázs részéről az idény végére talpon maradtak Z0tya, KarCsiga és Horváth Feri. Z0tya egy tömítéscserével újra harcképessé tette az Escortot, Karesz Sierrája továbbra is nagyon stabilan működik a magasabb lóerőtartományban, Feriék pedig most is a tartalékautóval jöttek, a V6 új motort kap. A jóval gyengébb sedan ellenben jobb futóművel és nagyobb kormányszöggel rendelkezik, így Feri eddigi bukdácsolásai a múlté lettek. Összeszedettebb és szebb autózással zárta a szezont, ahhoz képest hogy a nyáron elvileg letette a lantot hisz gyermeke született. Hát ennyire lehet bírni drift nélkül :)
Nekem is jótt tett végre kikapcsolódásként részt venni egy eseményen, elsőként Ferivel mentem pár kört, amit nagyon élveztem. Eszembe jutottak azok az idők, amikor én is dohc sierrát hajtottam, de egy teljesen utcai autót. Ez pedig mégiscsak egy versenyautó kezdemény, meg is látszott a kezelhetőségén. Sokkal élvezetesebben lehetett használni és a pilóta sem félt tekerészni a kormányt. Nem degradálnám Feri vezetési tudását véletlenül sem, de pótapámnak pont jó kezdés volt beülni mellé. Már ettől is el volt varázsolva teljesen és nem árulok el nagy meglepetést ha ezek után még többet akart. De előbb én, mert megérdemlem. Nem kevés munkám van Z0tya Escortjában, élvezni is akartam az eredményt. Kaptam is egy jó nagy adag mesekört, igazán élvezetes pár kanyar volt. Karcsihoz már nem sikerült beülnöm, pedig terveztem. Inkább átadtam ezt a lehetőséget Ferinek. Persze előbb Z0tyával is autózott, ami nagyon nagy hatással volt rá. Egy igazi versenyautóban nem minden nap ülhet az ember. Azok a zajok, zörejek, a nyers üvöltő motor, a tüsszögő turbo, a csattogó futómű és az állandó gumicsikorgás. Ha egyszer beleivódnak az ember agyába, soha többet nem lehet szabadulni tőle.
És végre fogytak a gumijaink. Jó pár alkalommal túllőttünk a célon, Taszárra nem kellett sok, Szerbiában esett az eső. Legutóbb pedig ugye ránk ijesztett az Escort, nem nyaggatta tovább Z0tya. Karesz Sierrája is ontja magából a füstöt, amióta átesett pár átalakításon és legfőképp erősödött majd 100 lovat. Nem is sejtettük, hogy a pilótában is ilyen potenciál van! Az informatikával foglalkozó családos apuka eddig alig alig tudott időt szakítani hobbijára, legnagyobb szereplése még a 2005-ös Euroringes edzésünkön volt, azóta csak hébe-hóba jelent meg edzéseken. Aztán idén csak úgy a "semmiből" elkezdett versenyezni is, mindjárt jöttek a meglepetések. Kvalifikációs második hely és két épp csak elhibázott dobogó igéretes jövőképet mutat. Talán 2009 egyik favoritja lehet a fehér Sierra.
1 komment
Címkék: általános driftspec escort karcsiga hferi
2008.11.13. 07:01 Leslie_
Reggeli gyors
Majd kifejtem bővebben is, de íráskényszerem lett így reggel, munka előtt.
Hanyag voltam a naplóval (is), van mit bepótolnom, röviden tömören Attis e36-ja már jár, bár szivárog a versenytank. Speckó műanyag, a harmadik műanyagos vállalta el tegnap, ismerős akihez elsőre is mennem kellett volna. Remélem kész lesz, bár nem sok reményt fűzök hozzá, Murphy nagyon ellenem van a héten. Félek, hogy a DG BMW-t már csak privát edzésen láthatjuk menni. Z0tya szezonja mégsem ért véget, csak nekiállt a motornak és egy tömítéscserével adunk még egy esélyt a DG Escortnak. Horváth Feriék is regisztrálva vannak a listán, ők legalább 1 kocsival tuti ott lesznek, Jatis azonban úgy néz ki több sebből vérzik, képletesen persze. KarCsiga autója nagyon stabilnak tűnik a változtatások után is, nem is kérdés a jelenléte. Papi dolgozik, őt sajna nem fogjuk látni, de az év második felében szinte mindenhol ott volt.
Volt munkahelyváltás, Púpos kardántörés, családi autók betegeskedése, bazi nagy BMW bontás és egyebek, igyekszem rajtaütésszerűen visszaidézni a közelmúltat... a szombati edzés után.
Gyertek ki, érezzétek jól magatokat, keressetek meg, köszönjetek ránk. Idén egyenlőre utóljára, de driftelünk.
Boldog Harmadik Szülinapot Magyar Drift.