driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.12.07. 20:49 Leslie_

A lelketlen

Idősebbik Levota Sanyi mondta ezt, bár nem így.

A történethez tartozik, hogy a Driftspec Escort nem egy kész versenyautó hanem egy folyamat része. Az idei terv volt a karosszéria, jövőre pedig kap egy kis plusz erőt. Emiatt a mai szent napon az eredeti blokk is elhagyta a csapatot. Már megvan a másik. Nem sok minden marad meg a végén a Sierra Cosworth-ból. Először a futómű alkatrészei cserélődtek Scorpioból származókra, majd ugye a kasztni lett a múlté és jött helyette az Escort Cosworth bódé. Most pedig a blokknak kell mennie. Egyrészt mert azt félig tudjuk, félig pedig sejtjük, hogy a mostani elég ramaty állapotban van. Síkoltatni kéne, kellett volna már rég és a dugattyúk is nyitott házasságban élnek a hengerfalakkal. Biztos ami biztos, a széria Sierrákban nagy ritkán előforduló 205-ös blokkok közül egyet most beszerzett magának Z0tya.

Mivel a szezonnak most már teljesen vége és a munkát idejében el kell kezdeni, a teljesítménymérésről már magamhoz húztam haza az Escortot. Szombatra beszéltük meg a műtétet, kora délelőtt meg is érkezett Z0tya. Kicsit takarítottunk a garázsban, kipakolásztuk az alkatrészeknek szánt dobozokat és behoztuk a kocsit. Jó volt még utoljára hallani a hangját. 

Elsőként a motorteret kezdtük bontani, vizet le, kábeleket szét és persze kifűzni, majd a főbb elemeket is a motor körül. Belül pedig a váltókart csavaroztuk le. Második lépés a kocsi felemelése volt, olajak és csövek le. Amíg ezeket csinálta Z0tya, én szétszereltem a kipufogót, ami tulajdonképpen kb 4 méter cső, 3 szakaszban. Majd levettem a kardánt és az önindítót, kiakasztottam a kuplungbowdent, majd lelazítottam a váltó összekötő és felfüggesztő csavarjait. A váltót természetesen ketten vettük le, majd mivel úgyis darabokra szedjük, lecsavaroztuk a kuplungot és a lendkereket is. Nem is voltak olyan vészes állapotban, ahhoz képes, hogy ezek még gyári alkatrészek voltak a Sierrából. Bár a kuplungtárcsán AP felirat olvasható...

Kocsi újra a földön, és mivel előlről levettük a hűtőt, hátulról meg a kuplungot, az emelő játszi könnyedséggel kikapta a motort a kocsiból. Innen két vonalon dolgoztunk, Z0tya kifűzte a VEMS kábelkorbácsát és kiszerelte az elektronikát a kocsiból, én meg a motorral foglalkoztam. Bakok, generátor, szervópumpa, turbo, kipufogó és szívósor, apróbb szerelvények és már kopasz is volt a blokk-hengerfej kombó.

Szépen dobozba minden, alkatrészek Z0tyához haza, bele a Scorpioba. Előtte azonban a kocsi trélerre, a motor pedig a Púposba. A kibelezett kasztnit kivittük Z0tyáék családi garázsába, hadd legyen zárt helyen és nem útban senkinek. A motort Karcsigához szállítottuk, nála lesz újjáépítve. Így indultunk el, ekkor ugrottunk be Sanyiékhoz. Meglátta a tréleren a kocsit, nézte hogy nincs benne a motor és akkor mondta:

- Kivettétek a lelkét neki! :)

Ki bizony, a szent másfél báros nyomás érdekében ki. Nincs mentségünk, de tavasszal lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: driftspec escort


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr5808289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása