driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.12.05. 18:15 Leslie_

A fekete sedan visszatér

Szó szerint. Nemrég köttetett meg az üzlet Lasti és Papi között, a fekete sierra visszakerűlt Lastihoz. Papi megcsinálta, motort tett bele, futóművet épített alá, ülések és egyebek, a kormányszöget leszámítva kész kis versenyautó lett. Lasti közben ugye megállt az XR kasznijával a fényezés után.

Ám amíg Lasti újra elkezdett drifter társaságban mozogni, addig Papi cége fejlesztett egy komolyat és sokkal többet számítanak a munkájára, mint eddig. A pénzt pedig jobb megkeresni mint elkölteni, ráadásul a szabadideje is kevesebb lesz így. Luxus lenne egy minden másra használhatatlan kocsit tartani a kertben a semmiért.

Ám most jön a csavar! Papi beszámolta Lasti kupéját és a hozzá tartozó versenyalkatrészeket, mert hát ki tudja mit hoz a jövő. Tehát csak idő kérdése és talpraáll még egy sierra a mezőnyben. Csak az a kérdés, milyen motorral. A Cosworth 24v túl "snassz" már, fordék pedig tartogatnak még pár erőművet a tarsolyukban. Példának okáért az amerikai Thunderbird valahányadik szériájába szerelt 3.8 V6 egy feltöltővel. 240 lóerő, több mint 400Nm forgatónyomaték. Nyami. Nem árulok el nagy titkot, hogy Papi kertjében már áll egy ilyen viharmadár, igaz meglehetősen hiányos állapotban, nem holnap kel életre az tuti, és az sem biztos, hogy a kupéban. Mert egyenlőre az a terv, hogy a másik kupéba, a piros Capriba kerül az SC motor.

Hogy mi lesz Lastival?

Befejezi a kocsin a szükséges fejlesztéseket és ha minden jól megy, edzéseken illetve a jövő évi amatőr sorozatban driftelni is fog vele. A kocsi eddig kapott sárga poliszilenteket, Scorpio Cosworth futóművet fékekkel, ahogy azt szoktuk. A gátlókat persze a Lindor műhely átalakította a szokásos rugó és állítószettel. Hátul viszont már a Transit gátlóját használtuk, amire felépíthető a rugó és szerelvényei, nem kell külön a lengőkarra építeni. Elsőre egy 3.91-es, majd nemrég egy 4.27-es áttételű difi kerűlt a hátsó hídba. Talán kicsit rövid, de a kerekekkel variálva 3-ban is elég jól kezelhető a kevéske 200 ló. A motor az Ádi kocsijából ismert BOB 24v, a váltó MT75, a kuplung kevlározott. Sajnos a kulissza már kicsit elöregedett, nem olyan pontosan kapcsolható. Ádám kocsijából is főleg ezért kerűlt kiszerelésre. 2db Raceland kagylóülés 4 pontos övekkel, hogy a pilótának csak a vezetéssel, az utasnak pedig csak a visítozással kelljen foglalkoznia. A kocsin már üvegszálas a géptető és az első lökös is hamarosan felkerül. A közeljövő terve lesz többünk részére az első sárvédők lecserélése is műanyagra. Sokat lehet még könnyíteni is a feketén, gyári az összes üveg és az ajtók is "telik". Ezeket szokásunk szerint flexxel vesszük kezelésbe, majd az ablakok cserélődnek polikarbonátra a ptplasztik kft jóvoltából. Őket a Gyömrői úton találtuk és magasan -vagy inkább alacsonyan- a legjobb árajánlatot kaptuk tőlük. Csak ajánlani tudjuk a srácokat!

No és ott van a fordok egyik alapextrája, az üveg tolótető. Sierrás barátunk, Caterlaca jóvoltából pontosan tudjuk, hogy ez 17kgot fog nyomni a mérlegen kiszerelés után, szerekezettel együtt persze. A tetőt lehet lemezelni, vagy akár egy vastagabb lap fóliázott polikarbonát is megteszi a megfelelő szigeteléssel. Ezután foglalkozzunk kicsit a műszaki tartalommal is. Kell egy marék kormányszög! A már korábban leírt módon variáljuk át a kormányzást. Furat a csonkállványon, G szem és persze fontos még az állítható torony is. Excenteres toronycsapágy, hogy hátradőlhessünk. Na nem mi, hanem a gólyaláb. Így közelebb kerülünk a hőn áhított önmagától pörgő kormánykerékhez, ami egy BMW tulajnak gyárilag megvan. Ez egy sokkal könnyedébben vezethető kocsit eredményez, kevesebb kín, több élvezet.

Persze ez most csak az én agymenésem, Lasti majd eldönti mikor mihez nyúl. Beszélnénk mi vele, csak hát neki is olyan fontos a telefon, mint Buddhának a karácsony.

Vedd fel a telefonod Pupák! :)

Szólj hozzá!

Címkék: általános papi lasti


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr10805006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása