driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2007.12.19. 23:10 Leslie_

DG Escort. A garázstól a garage-ig 2.

Lefújták! Egy jó nagy homokozóban. A hátsó sárvédőket és a tetőt leszámítva  az egész kocsi egy nagy szürke csontváz lett, egy bogár, kék hátpáncéllal. A mester figyelmeztetett és Adorjántól is hallottuk, hogy egy jó darabig ereszteni fog a kocsi némi adhezív anyagot, azaz homokot. Igazuk lett, Radír trélerén homokvárat lehetett volna építeni a szállítás után. Mivel az Escort ugye már hozzánk kerülése elött versenyautóként funkcionált, hasznos kis emelési-bakolási pontok voltak kialakítva a küszöbökön. Ezeket kihasználva Z0tya fantörpikus borító szerkezetet épített, amin ide oda forgattuk a kocsit, hogy kitakarítsuk amennyire csak tudjuk. Na ez jó kis feladat volt, 1 teljes nap, 1 db porszívó kinyírva és egy kompresszor nonstop járatva, de még így is a mai napig nyoma van, merre jár a kocsi a műhelyben.

Aztán fogtunk egy filctollat és elkezdtük körbejárni a kasznit, kerestük a hibákat, javítani valókat, megerősítendő helyeket, átalakításra váró részeket. Azt már tudtam, hogy a hátsó lámpák helyét ki kell vágni az üvegszálból de mögötte a lámpa konzolja is hiányzik. Azokat egy Escort hátuljából nemrég kimentettem. Az eleje már más tészta, ahogy elnéztük a zárhidat és a lámpatartókat, nem volt kérdés a homlokfalcsere. Ezt be is szereztem, de előbb a kocsi aljával kellett foglalkoznunk.
Sokat megélt vas ez már, mint fáknál az évgyűrűket, úgy lehetett olvasni a padlólemezen a kocsi történetét. Ez késztetett arra, hogy "kicsit" átszabjuk. Eredetileg csak arra gondoltam, hogy némi merevítést kap, és ahhoz igazítom a lemezeket. Aztán rájöttem, hogy a kocsi legalacsonyabb pontja a hátsó lábtér. De minek egy  olyan autóba hátsó lábtér, amiben nincsenek lábak hátul, hiszen nincs hátsó ülése sem. Így gondoltam egy merészet és némi plusz merevítésekkel kivágtam a padlólemezt. Majd az ülések alatti részt is egészen a tűzfalig és a kardánalagút felé is eldolgoztam kicsit a vassal.

Csak a küszöbökre terveztem kis igazgatást az állapotuk miatt, erre lett egy térhálós alvázú kocsink, a bukóketrec miatt így akár a lemezek nélkül is teljesen egyben maradna. Ezen kívűl mindössze egy javítás maradt az alján, a hátsó nyúlványon és már kész is lett ez a munkafolyamat. Jött újra Z0tya és a takarítás, zsírtalanítás és alapozás.
Erről bővebben ő tud mesélni, ezen a ponton én karba tett kézzel vigyorogtam, ahogy átkoz mindent, ami épp nem az ő kedve szerint akar működni :)

Szólj hozzá! · 2 trackback

Címkék: driftspec escort


2007.12.16. 00:23 Leslie_

Lasti és Papi avagy a fekete sedan vándorlása...

   Jut eszembe, Z0tya említette a fekete sierrát amit ugye kiszemelt a Sapphire utódjának. Első mozzanata a kocsinak a köreinkben az volt, hogy kikaptuk belőle a motorját és váltóját, azzal a lendülettel pedig hozzá a kábelkorbácsot is, majd visszagurult Z0tya kertjébe. Lasti már ekkor is emlegette, hogy ez álmai kombinációja, 4 ajtós bódé, fekete színben. Ígyhát amikor kiderült hogy Z0tya az Escortban folytatja a pályafutását, Lasti azonnal alkudozni kezdett a 4 ajtósra.
   Elkezdődött egy új dolog, egy új terv. Megszereztük hozzá a Scorpio futóművet, megrendeltük a rugókat, cuccok mentek Lindorhoz "coilover-esedni", kasztni kipakol, hatalmas felnik alámásztak, 2.8i V6 motor beszerez, Type9 dízel váltó a garázsban. Aztán pihi, több okból is, de az építés megállt.
   Aztán ősszel Lasti egyszercsak befarolt a műhelybe egy MkII kupéval. Jópofa kis járgány, igaz csak 2.0iS 115 lóerővel, de Lasti érvei meggyőzőek:
- Ez legalább megy, működik és úgyis jön a tél!
Jogos, de persze ott van a háttérben a kupé szép formája.
   De vissza a fekete sedanhoz. Aki jár ki drift edzésekre, láthatott már Capri-kat, többnyire egy nagyon szépen átépített kék-fehér versenyutó replikát és egy teljesen gyári kinézetű hibátlan pirosat. Mindkettőben a Scorpio 24V Cosworth motorja a maga 204 lóerejével és majd 300Nm nyomatékával. Most a piros gazdája jut szerephez, ő Papi alias Beta Balázs aki fordos körökben elég jól ismert figura rajongása és hozzáértése végett.
   Benne is ott lapult már egy ideje a vágy, hogy sűrűbben és komolyabban áldozzon a driftnek, de erre a Capri alapjaiban nem nagyon alkalmas, bár a motorerő és a diffi megvan. Azonban sem a kormányszög, sem a futómű nem elég és a karosszéria sem erre való, hisz egy sárvédője annyiba kerül, mint egy Sierra kasztnija. Na persze neki is tetszett a fekete sedan, úgyhogy mivel Z0tya után Lastitól is felszabadult a járgány, így Papi kertjében landolt, hogy mostmár végre tényleg driftautó legyen belőle. A Scorpio futómű már megvan, egy MT75 váltó is várja a folyamatot és a BOB kódú Cosworth 24V motor is a garázsban van a műtőasztalon, hogy tavaszig működőképessé varázsolják az értő kezek.
Eredetileg szó volt róla, hogy Balázs a Capri motorját és váltóját használja fel majd, a piros kupéba pedig egy kisebb 2.8i V6-ot szerel, hisz a youngtimer nem az erejével imponál. 150 lóval sem kevésbé lenne jó kocsi, de aztán a józan ész nem döntött, Capri marad továbbra is az ország egyik leggyorsabbja, a Sierra pedig a fent már említett alkatrészekből műszakilag teljesen azonosan épűl fel.
   Mi drukkolunk és segítünk!

1 komment

Címkék: általános papi lasti


2007.12.14. 23:12 Leslie_

DG Escort. A garázstól a garage-ig 1.

   Akármilyen jó is volt az idei drift-szezon, már vártuk a végét. Év közbeni fő feladat persze a Sierra karbantartása, bár sok igénye nem volt a nagykorúvá érett kocsinak. Edzések versenyek sokat kivesznek az emberből és a technikából, na meg persze a költségvetés sem mellékes.

   Z0tya azért lelkesen szétbontotta az Escortot a kertjében. A garázsa továbbra is a Sierra felségterülete, ugyhogy az Escort a kert "éke" volt. Levette a ralikrosszos sárvédőket, hisz azok nem is tetszettek és a kocsi stílusához sem fognak illeni. A nagy kerékjárati toldat már felesleges, hisz a driftautó rugózása majdhogynem nulla, a sárvédőnek épp csak rá kell lógnia a futófelületre. Az első és a hátsó lökös is eléggé viseletes volt, azok helyett sem ártott az új és sokkal könnyebb üvegszálas héjak beszerzése. Tehát megkerestük Zsolti barátunkat, akinek a szpojlerese (ez de hülyén néz ki így leírva) rendelkezik sablonokkal Escort Cosworth-hoz, és csináltattunk 2 első sárvédőt, valamint egy első és egy hátsó lökhárítót.

    Le lettek fúrva továbbá a polikarbonát ablakok és a szélvédők, egyrészt a viseletességük okán, másrészt mert a driftben az első szélvédő gyárival megegyezően üvegből kell legyen.

Leszedve a hatalmas küszöbök is, maradt a tető és a gyárinál is szélesebb hátsó sárvédők. Azok állapota nem igényelte a felújítást és a le illetve felszerelésük is túl nagy és felesleges munka lett volna. Épp elég lesz világítást faragni hátulra, mert az idomon csak a hátsó lámpa sziluettje volt, a lámpatest, foglalat, izzók sehol. Elől hasonlóan, két műanyag fedél a lámpaburákat imitálva, bár ott ez csak fel volt szerelve, mögötte a karosszéria fogadta volna a fényszórókat. (gondoltuk akkor)

    Már hónapokkal ezelőtt elkezdtünk megfelelő megoldást találni a kasztni takarításához. Végül egy kiskunlacházi homokfújó műhely mellett döntöttünk, bár konkrét ajánlatot nem kaptunk, az óradíj kedvezőnek hangzott és a mester is korrektül saccolta a szükséges időt. Eljött hát a nap, elkunyeráltuk Radír barátunk trélerét, ráakasztottuk a Púposra („ő” a driftgarage hosszított-magasított Ford Transit-ja) és irány Lacháza... mellett a reptér... mellett a műhely!



Szólj hozzá!

Címkék: driftspec escort


2007.12.07. 18:45 Z0tya

Dg turbo Sierra Cosworth - avagy élet az Escort elött

Amikor először beültem a Sierra Sapphire Cosworthba (ahogy a Cossie 4 ajtós változatát anyakönyvi nevén hívják) Karesz barátom jóvoltaból, úgy négy vagy öt éve, rájöttem, hogy a turbomotor egy más világ. És hogy fenemód tetszik ez a világ. Akkoriban egy 16 szelepes Calibrát nyúztam. Hungaroringes nyílt napokra jártunk, mint nagyon sokan akik nem az utcán akarták kiélni magukat,de nem versenyszerűen hódoltak vezetési szenvedélyüknek. Szenttül hittem, hogy a pályaautókázást nekem találták ki, és piszok jól vezetek:)
Így ültem be gyanútlanul a Sierrába. először a jobb1-be, aztán pár kört vezettem is. Az élmény sokkoló volt. Két gyors tapasztalat. Egy, az elsőkerekhajtás unalmas. Kettő, ezt az autót tisztelni kell. Ja és még egy. Meg kell tanulnom vezetni.
A Cosworth kb. 50 Le-vel volt erősebb mint az Opel, ez papiron nem hangzik soknak, de mégis brutálisnak tűnt. Nem volt benne semmi a mai turbós autókra jellemző finomkodásból, ha megjött a nyomás hatalmasat tolt. És bizony derekasan megindult a segge.
(Persze rengeteg jobb és erősebb autó létezik manapság mint a Sierra Cosworth, de egy négyajtós szedán aminek a végsebessége 240 km/h, és 6.2 másodperc alatt van százon, nem lebecsülendő)
Mi következett ez után? Használtautó.hu. Kellett egy ilyen. A Calibrát meg fájó szívvel, de eladtam. Természetesen jó állapotú Cosworthot már akkor is igen nehéz volt találni, nekem is  csak félig sikerült. Motor, váltó, futómű patent, de a karosszéria siralmas volt. De így legalább közelebb mer menni az ember a korláthoz :) Nem bántam. Csúf volt tényleg. De beülve mindezért kárpótolt.

Innetől kezdve a Hungaroring sem a time attackról szólt, naná hogy megpróbáltunk keresztben menni. De nem csak mi. Volt pár bmw-s srác akik hasonlóval borzolták a pályabírók idegeit. Közöttük a főkolompos: Radír. A magyarországi drift egyik bölcsöje volt a ringes nyílt nap- A másik egy lelkes toyotás csapathoz köthető, akik főleg utcán, és toyota találkozókon próbálgatták Hachirokuikkal a lapon autózást. A folytatást már sokan megírták, talán sokan ismerik is. Az Index.hu drift fórumán összefutottak a szálak. Első drift edzés az Euroringen. Magyar Drift Szövetség. Magyar drift napok. Bajnokság. Nem sorolom.
Mi történt eközben a Sierrával? Kiderült, hogy a jónak gondolt futómű nem is az, a jónak gondolt sperr-diffi nem is az, és az egész autó gyári formájában szinte teljesen alkalmatlan a driftre. Egy angol fórumozó így fogalmazott:"Cossie steering racks were lifted straight from a train - as in the turning circle’s about the same."…"The saph cossie is really no special car for drifting, in fact they are crap for holding a long drift. As they are too long and have a habbit of tank slapping and fish tailing, of course that happens after the leathal understeer thay are so well known for! If you learn to drift a turbo laggy saph cossie you can drift anything!!" Dehát a magyar ember makacs, meg azzal főz amije van, és egyéb közhelyek, de leginkább imádja a Cossiet.
Így kezdődött a drift Cosworth project, melynek technikai részével nem untatok senkit. (megtalálhatja itt: www.cosworth.hu/) És ha valaki elhivatott egy márka iránt akkor hamarosan barátokra, segítőkre, sőt szurkolókra talál. a Driftgarage egy ilyen főleg Ford-b#zi, és drift-b#zi (tudom szépen inglisül enthusiastnak mindják, de a b#zit tessék jó értelemben olvasni:) ) társaság, akik életük egy nagy részében egymásért és az autóikért élnek. Erről majd Leslie ír, ha lesz kedve, ez úgyis túl patetikusra sikerült :)
A garázsban a Cosworth szépen általakult kőkemény versenyautóvá. Egy hangyányit talán szépült is, de a kasztni miatt látszott, hogy hosszú távon nem perspektíva. Egy szintén Cosworthos jóbarát segítségével sikerült szert tennem tavaly egy  gyögyőrű állapotú fekete négyajtós DOHC-ra. DOHC ki, YB be. Ez látszott a logikus és pénztárca kimélő lépésnek. Egy apró probléma volt csak. Igen, igen. Feltűnt a színen az Escort. És vége lett a logikusságnak, meg a pénztárca kímélésnek. A Sapphire Cosworth utcai pályafutása végetért. Szíve tovább él majd az Escortban. Ruhája valószínűleg meg a MÉH-ben.
Ja igen és még valami. Azért, hogy ne legyen szomorú a Sierra történet vége, a fekete autó jó kezekbe került, és ha nem is tüsszögős motorral,de remélhetőleg viszont látjuk majd a következő idényben.

3 komment

Címkék: sapphire cosworth


2007.12.06. 15:43 Z0tya

driftspec Escort Cosworth - ahogy a dolog indult

Egy rallylegenda. A Ford talán legsikeresebb versenyautója. Egy autó, aminek látványára még most is sokan felkapják a fejüket az utcán. Ez az Escort Cosworth. Kevesen tudják, hogy a célszerűség és a hatékonyság jegyében - no és persze a marketingesek kőkemény parancsolatára - készült öszvér. Egy szteroidoktól felpumpált mk5-ös Escort bőrébe bújtatott Sierra Cosworth 4wd versenytechnika. A teljes hajtáslánc,azaz a motor, a váltó, a diffik és az egész futómű ugyanaz, mint a jó öreg összkerekes Sierrában. Hogy hogyan? Az autók egyedileg készültek a németországi Karmann cég műhelyében, Sierra padlólemezre épülve. Ettől persze szélesebb jóval, mint egy sima Escort, ez elsőre is rögtön szembetűnő, de tengelytáv is hosszabb pár centivel. A centik meg elbújtatva a karosszériában. Észrevehetetlen. Kivéve, ha összetört kedvencünkre olcsó Escort csereelemeket próbálunk meg felaggatni. Ilyenkor mindjárt visszaköszön a turpisság. Persze a dolog fordítva is igaz. Ha mezei elől hajtós Escortunkra akarnánk Cosworth bodykittet.
Tehát ez az Escort Cosworth. Négyhengeres turbómotor, töltőlevegő visszahűtés, Garrett T3/4 hibrid turbóval, szériában 220 lóerővel. (De ki látott már ilyenben szériamotort??) Összkerékhajtás viszkokuplungos önzáró középső és hátsó differenciálművel. Háromajtós kupé karosszéria az Escorthoz képest dupla merevséggel. Hatalmas szélesítések, levegő beömlők és hátsó spoiler, melynek légellenállása vetekszik a Buckingham palotáéval. Viszont 180 km/h-nál 190 N leszorító erőt termel.  Utcán, versenypályán is igazi fenevad. Nagy hagyománnyal és múlttal mind a versenyzés mind tuning terén. Szinte minden kapható hozzá, hogy utcai autónkból szörnyet faragjunk. Angol tuningcégek tucatja árulja a legkülönbözőbb kitteket motorhoz, futóműhöz, mindenhez. Az egyszerű stage1 chiptől kezdve a grp.A-s magnézium lengőkarig. Szóval igazi instant get.


És akkor egy Fordos összejövetelen, - talán csak egy sima garázsparti volt - elhangzik a következő mondat:
Van egy eladó, rallycrossra épített becsövezett, kikönnyített, full műanyag Escort Cosworth kasztni. Ami mellesleg 2003-ban bajnokságot nyert. Nagyon nagyon korrekt áron. Na ilyenkor semmisülnek meg egy pillanat alatt az ember eddigi tervei, hogy mit és hogyan fejleszt jövőre az autóján, és ilyenkor ragadja el az örvény, ami a józanész szerint az első lépés a totális anyagi csőd felé. Ugyanakkor ilyen lehetőséggel nem sokszor kecsegteti az autóőrültet a sors.
Elmentünk. Megnéztük. Szegény. Én meg majd leszek. A vészcsengők hangosan szóltak. De elrendeltetett.
Pár hét tépelődés, osztás-szorzás után leparkolt a kertben. Várva, amit a régi tulajnak megígértünk. Hogy versenypályára megy.


Szólj hozzá!

Címkék: driftspec escort


2007.10.22. 21:52 Leslie_

driftgarage, mint olyan...

Normális esetben kezdésként le kéne írnom, hogy ki is vagyok, mit csináltam eddig és mikor alakult a cég vagy ilyenek… dögunalom, ettől inkább magamat is megkímélem. Ha a driftről nem tudnál eleget: www.drifter.hu, ha Fordokból szorulnál után képzésre irány a www.cosworth.hu a magyar rajongók autentikus site-ja. Ha engem nem ismernél, dobj egy keresőt a capri-3 vagy leslie nick-ekre és találsz jó pár fórumot néhányezer hozzászólással.

Bemutatnék inkább pár főszereplőt, elsőnek életem párja Orsi, aki nemhogy elvisel, még támogat, sőt nem kevésbé autórajongó mint jómagam. Z0tya avagy Almási Zoltán a cosworth.hu atyja és a driftgarage egyik alapja, valamint jóbarát és egyre jobb driftversenyző egyre jobb kocsival. Lastofka „Lasti” Zoli, régi fordos cimbora, szerelőpartner, vanabi (gy.k.: want to be) drifter. VikiDee vagyis Aszalós Viktor, aki a másik alapköve a garázsnak és aki még keresi többek közt önmagát… meg ahol élni szeretne, meg akivel élni szeretne és amivel driftelni szeretne. LOL. Na jó, van már egy Volvo a műhelyben, erről is később.

Lastival már egy ideje együtt kóklerkedünk, ehhez csatlakozott Z0tya másfél éve. Néhány dologra ő hozta nekünk a megoldásokat, jó párra pedig mi világítottunk rá nála. Ezáltal elkezdődött egy folyamat, aminek időközben része lett Kurucz Ádám, Ádi. Ő azzal az ötlettel keresett meg, hogy csapágyas a Ladája amivel driftelni kezdett és nem tudja hogyan tovább. Elsőre persze szóba került, hogy idegen motor a zsigába, majd komplett autó, de nem BMW, mert abból már van jó pár. Jobb helyre nem is jöhetett volna, a (nem) végeredmény egy kupé Sierra a Scorpio Cosworth 204 lovas 24 szelepes motorjával… most ígéretet teszek ennek bemutatására is és persze nem felejthetjük ki Z0tya Cosworth-ját sem, valamint végül is nekem is van egy projektem…  

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2007.10.19. 19:24 Leslie_

Kezdjük el...

Szólj hozzá! · 1 trackback


süti beállítások módosítása
Mobil