Így ültem be gyanútlanul a Sierrába. először a jobb1-be, aztán pár kört vezettem is. Az élmény sokkoló volt. Két gyors tapasztalat. Egy, az elsőkerekhajtás unalmas. Kettő, ezt az autót tisztelni kell. Ja és még egy. Meg kell tanulnom vezetni.
A Cosworth kb. 50 Le-vel volt erősebb mint az Opel, ez papiron nem hangzik soknak, de mégis brutálisnak tűnt. Nem volt benne semmi a mai turbós autókra jellemző finomkodásból, ha megjött a nyomás hatalmasat tolt. És bizony derekasan megindult a segge.
(Persze rengeteg jobb és erősebb autó létezik manapság mint a Sierra Cosworth, de egy négyajtós szedán aminek a végsebessége 240 km/h, és 6.2 másodperc alatt van százon, nem lebecsülendő)
Mi következett ez után? Használtautó.hu. Kellett egy ilyen. A Calibrát meg fájó szívvel, de eladtam. Természetesen jó állapotú Cosworthot már akkor is igen nehéz volt találni, nekem is csak félig sikerült. Motor, váltó, futómű patent, de a karosszéria siralmas volt. De így legalább közelebb mer menni az ember a korláthoz :) Nem bántam. Csúf volt tényleg. De beülve mindezért kárpótolt.
Innetől kezdve a Hungaroring sem a time attackról szólt, naná hogy megpróbáltunk keresztben menni. De nem csak mi. Volt pár bmw-s srác akik hasonlóval borzolták a pályabírók idegeit. Közöttük a főkolompos: Radír. A magyarországi drift egyik bölcsöje volt a ringes nyílt nap- A másik egy lelkes toyotás csapathoz köthető, akik főleg utcán, és toyota találkozókon próbálgatták Hachirokuikkal a lapon autózást. A folytatást már sokan megírták, talán sokan ismerik is. Az Index.hu drift fórumán összefutottak a szálak. Első drift edzés az Euroringen. Magyar Drift Szövetség. Magyar drift napok. Bajnokság. Nem sorolom.
Mi történt eközben a Sierrával? Kiderült, hogy a jónak gondolt futómű nem is az, a jónak gondolt sperr-diffi nem is az, és az egész autó gyári formájában szinte teljesen alkalmatlan a driftre. Egy angol fórumozó így fogalmazott:"Cossie steering racks were lifted straight from a train - as in the turning circle’s about the same."…"The saph cossie is really no special car for drifting, in fact they are crap for holding a long drift. As they are too long and have a habbit of tank slapping and fish tailing, of course that happens after the leathal understeer thay are so well known for! If you learn to drift a turbo laggy saph cossie you can drift anything!!" Dehát a magyar ember makacs, meg azzal főz amije van, és egyéb közhelyek, de leginkább imádja a Cossiet.
Így kezdődött a drift Cosworth project, melynek technikai részével nem untatok senkit. (megtalálhatja itt: www.cosworth.hu/) És ha valaki elhivatott egy márka iránt akkor hamarosan barátokra, segítőkre, sőt szurkolókra talál. a Driftgarage egy ilyen főleg Ford-b#zi, és drift-b#zi (tudom szépen inglisül enthusiastnak mindják, de a b#zit tessék jó értelemben olvasni:) ) társaság, akik életük egy nagy részében egymásért és az autóikért élnek. Erről majd Leslie ír, ha lesz kedve, ez úgyis túl patetikusra sikerült :)
A garázsban a Cosworth szépen általakult kőkemény versenyautóvá. Egy hangyányit talán szépült is, de a kasztni miatt látszott, hogy hosszú távon nem perspektíva. Egy szintén Cosworthos jóbarát segítségével sikerült szert tennem tavaly egy gyögyőrű állapotú fekete négyajtós DOHC-ra. DOHC ki, YB be. Ez látszott a logikus és pénztárca kimélő lépésnek. Egy apró probléma volt csak. Igen, igen. Feltűnt a színen az Escort. És vége lett a logikusságnak, meg a pénztárca kímélésnek. A Sapphire Cosworth utcai pályafutása végetért. Szíve tovább él majd az Escortban. Ruhája valószínűleg meg a MÉH-ben.
Ja igen és még valami. Azért, hogy ne legyen szomorú a Sierra történet vége, a fekete autó jó kezekbe került, és ha nem is tüsszögős motorral,de remélhetőleg viszont látjuk majd a következő idényben.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
blogoló 2008.02.07. 16:44:46
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.02.08. 23:30:20
az eredeti motorja egy szép kék sierrában, Lasti bele szánt V6-ja pedig egy Capriban éledezik.
blogoló 2008.02.12. 14:25:35
Akkor jól sejtettem, hogy az én kocsimban brummog szépen! :-)
Nemrég találtam rá a blogra, tök jó!
Bálint