driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.03.24. 22:48 Leslie_

Szétakaszt és elteszi keresztbe...

Anno keringett a neten már egy kamionos drift-jellegű videó, de az inkább még csak egy jó kezű sofőr, egy jó pálya és néhány jó mozdulat volt. Ez kicsit konkrétabb, bár az íveket nehezebben választja mint egy autó, a kanyart szépen összerakja. Még több ilyet! :)


IVECO+Truck+1000HP+NOS+Drift+Extreme+car-movies.de

 

 

4 komment

Címkék: video általános


2009.03.23. 18:21 Leslie_

Rally és Drift

Az amcsik megint összekutyulnak mindent és mi megint rájövünk, nem mind olyan hülye, hogy a tükrön olvasva veszi észre az optikai torzulásokat.

 


Rally Vs. Drifting

Szólj hozzá!

Címkék: video általános


2009.03.23. 09:57 Leslie_

A legnagyobbnak...

2 komment

Címkék: video általános cosworth


2009.03.22. 19:03 Leslie_

Utánpótlás

Aki ismeri a Levota családot, az tudja, ki is Dani. Sanyika 9 éves öccse, aki ugye a városi legendák szerint már kettétört egy ladát a tanyavilágban :) A depóban is ismerik, többször rendezgette Sanyi versenyautóját vagy a szervizautókat, már amelyikből kilát.

A család lakása telis-tele van kupákkal, amiket főleg Sanyi nyert. Megszámlálhatatlan mennyiségben, azonban pár tucatnyit Dani hozott haza és nem matchbox-okat tologatott a homokozóban. A báty BMW-jét elég nehéz vezetni és nem is épp egy 130cm-es emberkére van méretezve. Épp ezért van a kertben egy Lada is, amin a testvérpár már dolgozott egy keveset és Dani rendszeresen kőrözget is vele. A biztonság azonban mindenek előtt, így kérdezett meg "öreg"Sanyi, becsövezném-e a Ladát nekik. Mivel épp a terveim között van Rozinante bukócsövének megcsinálása, meg is egyeztünk a megvalósításban. Aztán jött egy barát telefonja, Csepelen áll egy 3 ajtós Sierra, kompletten, nem vészes állapotban és szó szerint a méhtelep lesz a következő és utolsó állomása kocsi életútjában. 30.000Ft az ára, meg kell nézni. Egyeztettem Levóékkal, pénz a zsebünkben, tréler a vonóhorgon és mivel úgyis volt a város déli részén dolgunk, hát nézzük meg.

Elsőre nem volt szép és másodikra sem. A motor 1.8 karburátor, a vált 4 sebességes de rohadásnak szinte nyoma is alig. A fénye valaha piros volt, most fakó de nagyon. Be sem indult, ellenben komplett gázszett egy teli tartállyal a bónusz. Kis huzavona után megalkudtunk 22.000Ft-ban, trélerre fel és uccu haza, lesz ami lesz. Hazafelé még beugrottunk Jatishoz, kaptunk tőle még 2 fajta gyújtást, neki legalább van cucca Pintohoz. Nem sokat tudtunk vele foglalkozni eddig, de szombaton már beröffent Z0tya segítségével. Amíg mi kerestük a lelkét, Sanyika és Dani szétkapták a belsejét. Ami kiszedhető, azt ki is szedték, a karosszéria pedig nem okozott csalódást, belülről sem találtunk sok hibát rajta. Egyenlőre ennyi, legyen benne sok örömöd Dani!

5 komment

Címkék: általános sierra l evo


2009.03.21. 19:38 Leslie_

Driftworks S15

Ami szép az szép. A Driftworks csapata tavaly sem csúnya kocsival állt rajthoz a szigetországbeli bajnokságban, de idénre nagyon odatették magukat. A motor szintén tavalyi fejlesztés, a 2JZ motorkódú 3 literes Toyota Supra GTE 6 hengere egy GT35-ös turbo segítségével már akkor 590 lovat szabadított a hátsó kerekekre egy 6 sebességes Getrag váltó által. Mindezt 20 centivel lökték hátrébb, hogy megmaradjon a kocsi jó súlyelosztása a nagyobb 6 hengeres motor használata mellett is. De lássuk az idei verziót:

 

7 komment

Címkék: általános


2009.03.21. 08:57 Leslie_

Kisablak a nagyvilágra.

Nemrég felhívott Lakyboy és azt kérdezte, én mivel szabom a polikarbonátot. Az én kezembe a flex illik, így természetesen "milliméteres" vágókoronggal. Visszakérdeztem, hogy ez miért fontos és ki is bökte, ők bizony nem nagyon boldogulnak az anyaggal, de a legfőbb baj, hogy egy kis ablakot szeretnének, olyat mint a rali- és pályaautókon szoktunk látni.

Hmmmm

Én sem csináltam még, de van elképzelésem a megvalósításról, hozzátok át. Pár perccel később már nálam is voltak a táblákkal a kezükben. Akkor épp mást csináltam, letették egy sarokba és mentek építgetni tovább a szexplatóst.

Amikor belekezdtem, akkor láttam, hogy mire is gondoltak. Bizony az ilyen manőverekhez biztos kéz, türelem, jó korong és egy jó flex kell, ami nem viszi az ember kezét mindenfelé munka közben. Nálam ezek szerencsére mind adottak, bár a korong is drágább mint a sima vágók és a flex megvételekor is szívtam a fogamat, pedig vannak ennél a Hitachi-nál jóval drágábbak is.

Következő probléma a csúszósinek vágásakor jött elő, nem polikarbonátot hanem plexit hoztak a fiúk. Morzsolódott, repedt, büdös volt, úgyhogy gyorsan meg is mutattam az anyagnak a kuka fenekét. Szerencsére a www.ptplasztik.hu jóvoltából azért van otthon némi maradék így szépen újraszabtam a szükséges alkatrészeket. Eredetileg ragasztani terveztem, de rég nem nyúltam a tubushoz, nem láttam hogy a tél folyamán a cucc besértődött a flakonba. Na sebaj, akkor csavarozzuk, úgyis az volt Laky eredeti elképzelése. Nem rögzítettem túl passzentosra, mert ez a kis szerkezet az ablak belső felén van és az ajtónak pedig van egykis íve, így megszorulna beszereléskor.

Sajnos akkor már nem voltam ott és fotózni is elfelejtettem. Igazából inkább nem szeretem elővenni a telefont ilyen "piszkos" poros munkák közben, mert nem akarok újat venni egy darabig. Laky viszont küldött képeket a kocsiról, tehát méreteztem és íme:

 

4 komment

Címkék: bmw általános


2009.03.19. 20:35 Leslie_

Szomszédolás

Ma megpróbáltam rendet rakni a műhelyemben és félig sikerült is. Ez persze senkit nem érdekel és nem is nyúltam volna ma billentyűhöz, de Tóth Zoli barátom blogja megihletett.

Pontosabban csak szeretném továbbadni, mert egy igazi autóbolond számára az ilyen pillanatok felbecsülhetetlen értéket képviselnek. És ha már én vagyok olyan szerencsés, hogy a blog friss írásai megjelennek a Totalcar főoldalán, talán több emberrel meg tudom osztani az élményt. Bár lehet csak engem varázsol el az ilyesmi :)

íme a cikk idevágó része, RÖF RÖF címmel:

Beindult a malac, szépen röfög :D:D:D. Igaz még csak a gyári elektronikával, de működött. Beindítottuk, megnyugodtunk, minden OK. Jöhet a MegaSquirt!!!! Olajnyomás full, persze bután járt, de működött. Nagyon nem forszíroztuk a forgatást, lévén vasárnap meg Nemzeti Ünnep is, a malac pedig fülsüketítően hangos. Természtesen a héten is sokat dolgoztunk a kocsin, megkapta az új váltót, hiperszuper olajakat. Sumy barátunk elkészítette a középkonzolt, melybe kényelmesen beépíthetem az összes műszert. ZDoman újraesztergálta a kézifék mechanikáját, plusz készíttetett egy könnyített ékszíjtárcsát. Köszönet érte srácok! Életre keltettem az Innovate szondát, bekötöttem végre az áramtalanítót is, felkerült a vákum kollektor, új benzin betáp stb stb..... Két átkötés, két ellenállás beforrasztása, a gyújtáselektronika átkötése választ el attól, hogy beinduljon egy MS alapprogival. A héten menni fog, teljes erejéből, ezt megígérem.

 

Szólj hozzá!

Címkék: video általános


2009.03.19. 09:50 Leslie_

Kései öröm

A szombati drift edzésen végre megtehette első éles köreit Attis e36-ja… egy éves késéssel. Kimondani is szörnyű, hogy a 2007 decemberében elkezdett átépítés még 2009 első negyedévének végén is csak hiányosan tudott hadba állni. Nem mentség, hogy ez volt az első BMW átépítés, az sem hogy közben 2xer kellett költöznöm. Egyszerűen elszúrtam a dolgot, a bajor márka nem az én asztalom, minden bizonnyal ez volt az első és utolsó ilyen megmozdulásom.

 

Ám nézzük a dolog jó oldalát is, a kocsi úgy néz ki beválik, csakúgy mint a megoldásaim, átalakításaim. Attis a nap folyamán egyre jobbakat ment, aztán amikor kis szerelgetés után munkára bírtuk a hatodik hengert, már kifejezetten élmény volt nézni a kocsit és pilótáját. Esztétikailag még be kell fejezzük az autót és motorikusan is igényel némi foglalkozást, de műszakilag összeállt.


Következő lépések lesznek a sportkormány beszerelése, és ehhez kapcsolódóan a végleges üléskonzolok beszerzése, beállítása. Helyére kerül majd a hiányzó anyósülés is, továbbá a tűzoltópalack. Vettem új gyertyákat és Radír jóvoltából végre lesz 6 egyforma gyújtótrafó. Öv is kell, mert a Technikai Szabályzat 4 pontost ír elő, Attis övei pedig csak 3 ponton rögzítettek. Az első lököst ugyan rögzítettem, de a hátsón még alakítani is kell és ehhez én nem értek. Szeretném megtanulni, erre azonban nem a közeljövőben fog sor kerülni.  

 

 

 

4 komment

Címkék: edzés bmw attis


2009.03.17. 09:32 Leslie_

Fast food

Gyorskaja, sőt, igazi csemege, csillapítani az éhséget. Elkezdődött a szezon, lezajlott az első edzés és akár ott voltál akár nem, Gabó jóvoltából most átélheted (újra).

www.carsandgirls.hu/download/video/CarsAndGirls_DriftEdzes_090314.wmv

Hangosan!!!

2 komment

Címkék: video általános


2009.03.15. 22:15 Leslie_

Fej(léc)telenség.

Elmélázgattam valamelyik cikk élesítése közben a fejlécünkben lévő képen. Kicsit elavult időközben. Z0tya Sierrája már tavaly Escort lett, Ádi kocsija gazdát cserélt és Mátészalkán folytatja a gumigyilkolást, a Púpos (Transit) meg ugye Vikidee-é és épp szervizben csücsül. Gondoltam, ha valaki érez magában stílust és hozzáértést, ráadásul még ideje is van, szerkesszen nekünk egy új képet. Adott pár autó, www.carsandgirls.hu vagy a www.drifter.hu galériáiban, esetleg itt korábban, és mondjuk ez a kis logó is beleilleszthető.

 

Szólj hozzá!

Címkék: általános


2009.03.13. 13:46 Leslie_

Premier? Pláne!

Ádi befejezte a majd fél éves nézelődést és keresgélést, íme az eredmény:

... és a technikai adatok a külföldi fórumról ollózva, fordítás nélkül, techperverzeknek:

nissan 200sx 14a uk model, p reg in green this car is running 355bhp tunned by rising sun performance in alton

spec

engine
sr20 det 72k
gt2871rs turbo with full set of new gaskets and braided hoses
straight through exhaust system 3.5 inch no boxes
lighten and balanced fly wheel 2 months old
6 paddle clutch 2 months old
apex engine and gear box mounts
oil cooler and filter relocator
greedy front mount
apexi power fc and comander
apexi avcr boost controller set at 1.2 bar high 1.0 low
nismo 555
warbro fuel pump
huge air filter
Z32 afm
uprated radiator hoses and boost hoses
air con/resurk valve/carbon can/and egi removed

chassis
apex coil overs 3 months old (corner weighted and set up by x sport racing)
full apex alignmet set up front and rear (again xsport set up)
uprated anti roll bar on rear
polly bushed on rear (dw orange ones)
An auto welded diff
new disc and pads all round

wheels
18 inch 10` 25535r18 rear 8` 22540r18 front black centers with crome lip
18 inch 10` and 8` crome wheels no tyres
interior full black leather

6 komment

Címkék: általános ádi


2009.03.13. 08:00 Leslie_

INDUL A MANDULA!

 

Bódi Laci, azaz "Cipő" szavaival kell éljek, bár sok értelme nincs, mégis talán mindenki tudja mire gondolok! Aki mégsem, annak egyértelmű szövegezéssel üzenem: szombaton Tökölön szezonnyitó drift edzés!!! Az elvonási tüneteknek vége, újra magunkba szívhatunk egy kis égett gumiszagot, újra súrolhatjuk magunkról a gumiport és tesztelhetjük hallásunkat az elviselhető decibelt illetően. De ez nekünk jó, hisz rajongunk az autósportért, kiváltképp a driftért! 

 

Sokan várták már a szezon kezdetét, de végre valahára megérkezett. Annyi bizonyos, hogy idén nem fogunk unatkozni, mivel a Magyar Drift Szövetség lényegesen több edzést tervez a tököli reptér aszfaltjára. Szükség is van rá, hiszen a cél nem más, mint Európa egyik meghatározó drift nemzedékét a csúcson tartani.

Idén nem csak a versenyautók magasabb színvonala és ezzel együtt teljesítménynövekedése várható, a rendezvények is sokkal pörgősebbek és persze lényegesen izgalmasabbnak ígérkeznek. Az edzések mindegyike nyilvános és immár korlátlan számban látogatható, míg az Országos Bajnokság futamai újra 1 napos eseménnyé változnak. Természetesen a mára már unikumnak számító augusztusi esti drift EB is megrendezésre kerül és remélhetőleg a magyar bajnokságban még több külföldi versenyző próbálja majd tudása legjavát nyújtani.

Mindezt a szervezők tavalyi belépő árakon nyújtják, de mindenképpen érdemes a szövetség új fejlesztésű (feltölthető pontrendszer alapú) éves kártyáját megvásárolni, mellyel további kedvezmények érvényesíthetőek. Részletek a www.drifter.hu/berlet oldalon.

A szombati edzésre telt ház várható, BMW fanatikusoknak kötelező program, de szerencsére egyre gyakoribb lesz idén a propelleres jel nélküli drift vas. Most sem lesz ez másként, az előnevezéseket látva kíváncsian várom például Dénes Miki Honda S2000-es blokkal szerelt Toyotáját, csakúgy mint Bazsó Gábor rég látott meghatározhatatlan színű, najó "piszokszürke" 20 szelepes AE86-ját, és sorolhatnám, hisz lesz Manta, Ford, 350Z és egy V8-as Merga is!

Nincs más hátra mint előre, hétvégén irány Tököl, köszöntsük az évadot közösen!

Edzés - Tököl / repülőtér II. kapu
2009.03.14 szombat; 09.00-17.00

Rozovics Tamás

drifter.hu

 

Szólj hozzá!

Címkék: edzés általános


süti beállítások módosítása
Mobil