driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.08.05. 13:59 Leslie_

Előzetes Aug27 RedCrab

 

Pár gondolat, mert ugye már sokan tudjátok, hogy ugyanezen a napon a Hungaroringen is drift lesz. Sajnos ez igencsak meg fogja osztani hazánk profi pilótáit, de nem sokat tehetünk ellene. Kár hibást keresni, ki innen, ki onnan nézi és másképp látja. Tudom hogy lavinát indítok el, de leírnám a magánvéleményemet aztán kezeli mindenki ahogy tudja. 

A Hringes nyílt napok jóval megelőzték a hazai drift élet elindulását és sokan a mai drifterek közül is jártunk kocsizni a híres aszfaltcsíkra. Ismerjük a tempókat, kanyarokat, lehetőségeket. Utcai autóval a ring fékgyilkos. Puha futóművel a gumik peremét is lezabálja, de ez minden pályára igaz. Anno még pár ismert drifterrel tanakodtunk is rajta, hol lehetne driftet rendezni ha lehetőséget kapnánk, de nem sokra jutottunk. Lehetőséget sem kaptunk és élni sem tudtunk volna vele. Mivel egy versenyt megrendezni a saját szórakozásunkra nem lehet, így szempont a láthatóság, a lelátó. 2 hely maradt fent a rostán, egyik a 4-5-6 azaz a Mansell balos kanyar az emelkedő után, majd egy jobbos és a sikán mint cél. Itt van egy komolyabb lelátó és a menetirány szerint van, ám messze a boxoktól, a pálya túloldalán és a nézőket is nehéz oda koncentrálni. A tempó sem halálos, az enyhe jobbos törés és az emelkedő miatt 100-120 a megközelítés, de a kanyar elég éles. Az összekötő szakaszt egy erősebb kocsi megoldja, a jobbos utána viszont nem túl tempós, 80-100 között, az egyenesbe pedig kellett volna manji, hacsak nem 500 lovas kocsival futunk neki.

A másik opció a célegyenes előtti kombináció, azaz a 13-14-es kanyar, visszafelé. Itt nagyobb a tempó, 120-130 köröli megindítás, majd 100 körüli kanyarsebesség a 14-ben és 80 a 13-ban. 3 kisebb-nagyobb baj van a dologgal. Az első, hogy a tribün felső karimáját leszámítva nem látja a 13-as kanyar felét és a célba érést. Lehet nézni a depó mögötti parkoló sarkából, onnan azonban nem látszik a megindítás, ami azért a drift egyik eszenciája. Tehát bármelyik ujjam harapom, fájni fog. Kell egy hatalmas képernyő és közvetítés, de azért az sosem ugyan az. Másik gond ami keveseket fog zavarni, az a bukótér illetve a hiánya. Mivel a pályát fordított irányba tervezték, a bukótér elfogy. A 14-es kanyar végén bizony pár méterre ott a szalagkorlát. Persze tudom én is, a pályán kell maradni, az árfordítás és a hosszú egyenes miatt belül kell menni, de aztán ki kell engedni és ne felejtsük, hogy hibák is előfordulnak. Amilyen szőrszálhasogatónak tartják az ilyen pályák urait, csodálkozom, hogy erre még senki sem gondolt vagy nem kötött bele. Bár pócson meg csak a gumifal van, igaz, kicsivel rugalmasabb az acélkorlátnál. Harmadik és egyben legnagyobb baj: az ívek. Térképre fel, mit látunk? 2 kanyart, oké. 1 nagyobb és 1 kisebb ívű kanyart. Hát ezaz... szinte tökéletes ív, semmi törés, semmi lassulás, gyorsulás, semmi korrekció. Ez az amin érintési pontokkal sem lehet sokat variálni, egyszerűen ez a pálya. Azaz ha jól elkapod, 1 kormány és egy gázállással megoldható. Ez persze így nem igaz, de ehhez még annyi vezetéstechnikai bravúr sem kell, mint a kecskeméti gokartpályához. 

Ezen az egészen főleg 2 drifterrel rágódtunk hosszasan, mindkettejüket ismerhetitek. Az egyikük hosszabb ideje inaktív, de híres kocsikat épít és tőle származtatjuk az átgondolt első futóműveket, sokat tanultam én is általa. Másikuk félig aktív maradt, de az üggyel kapcsolatban őt leginkább azzal lehet jellemezni, hogy kitiltották a ringről. Minket is, de őt leghamarabb. Akkoriban egy véleményen voltunk, a Hungaroring jelen formájában nem előnyös driftre. Ha valaki szóba hozta, többen egyöntetűen alkottunk véleményt, még ha fel is mehetnénk, nem lehetne egy igazán jó versenyt rendezni.

Azóta sokak véleménye megváltozott. Talán a körülmények, talán bizonyos ellentétek hatására, talán csak kényszerből. Ám a Hungaroring nem változott, ez az egy biztos.

Ezek voltak a gondolataim, nem vitát akarok belőle, nem is pálcát törni mások felett. Csak épp elmondom ugyan azt, mint eddig mindig. Eddig nem volt aktuális, most valamennyire az. A többit meglátjuk, én pócson leszek. 

HELL Energy DRIFT OB 4. - Promo from Red Crab Films on Vimeo.

komment

Címkék: video verseny leslie drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr283127945
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása