Az ír Prodrift idén két sorozattal vesz részt az európai drift életben. Az egyik ugye az alapvető, tehát az Ír nemzeti bajnokság. A másik a Super Series, ami a korábbi European Series utódja. Ennek első futamát rendezték meg a Donnington Park-i versenypályán.
Az ír Dean Kearney kerekedett felül a fantasztikusra sikerült első versenyen. A 20 éves pilóta a Maxxis Nissan Onevia (módosított s13 típus) kormánya mögül végiggázolt a mezőnyön és karrierje második győzelmét szerezte meg.
Bár korábban is drifteltek már Donnington Parkban, ezúttal nem a pályán, hanem egy nagy, a pálya első kanyarja mögötti aszfalttal borított területen jelőlték ki a a gyilkos kanyarkombinációt, amit ezúttal 150km-es kezdősebességgel támadtak a versenyzők. Mindenki Donningtonra figyelt, hisz a szombati napon ugyanitt rendezték a BDC első futamát is, azonban az igazi bomba húsvét vasárnap robbant, amikor a szigetek legjobbjai feszültek egymásnak.
Kvalifikáció:
Kicsit belenyúltak a szervezők az elöző napi BDC pálya nyomvonalába, a Prodift bírói teljesen más ívekre vezették a pilótákat, főleg az alkalmazott külső érintési pontokkal a gyorsabb kanyarokban. Sokan meg is szenvedtek ezzel az edzések alatt, de a tapasztaltabbak, mint Bon Bon, Dean Kearney, Johhny Power és Gavin Lenihan könnyedén vették az akadályt, utat mutatván a többieknek.
Top 16:
Szép mezőny jött össze, 8 ír és 8 angol pilóta alkotta a párosokat. A favoritok közül kettő is odaveszett, a 2-ik és 3-ik helyezett is legyőzőre talált az első körben, egyikük épp a műszaki hibák miatt gyengén kvalifikáló későbbi győztes Kearney miatt.
Top 8:
Bon Bon és Kearney tovább menetelt, velük tartott a Lenihan testvérpár, Gavin és Alan.
Top 4:
Bon Bon és Gavin Lenihan a 6-4, 4-6-os visszahívás után hatalmas csatát vívott és első körben egy hajszállal, de Bon vitte a prímet. Csere után azonban Gavin egy előzéssel biztosította be, hogy a döntő mindkét résztvevője ír legyen.
Másik ágon a testvére csúnyán, 7-3-ra kapott ki Dean Kearney-től, az Onevia sofőrje ellentmondást nem tűrően menetelt a dobogóra.
Az nem derült ki sehonnan, mitől lett Alan a 3-ik és Bon a 4-ik, de a döntő érdekes csatát hozott. Lenihan és Dean a nap legszebb csatájának néztek elébe, azonban Gavin olyan hatalmas tempóval akart kezdeni hogy lecsúszott az ívről, könnyed előzéshez adva helyez Kearney számára, amit az ki is használt. Ez a bíróknál 9-1 értékelést adott Dean javára. Gavin tudta, hogy csak egy előzéssel billentheti helyre a pontozást, amit sikeresen meg is oldott, azonban emiatt mindketten eléggé lecsúsztak a pályáról. A bírók ekkor visszavonultak döntést hozni. Hamar megszületett az ítélet, miszerint Gavin a pálya egy olyan szakaszán kezdett előzésbe a belső íven, ahol az ideális és kijelőlt ív a kanyar külső része volt. Emiatt Lenihan előzését illegálisnak, hibásnak minősítették és Kearneyt hozták ki győztesnek.
A döntést magam is jogosnak vélem, de hogy egy előzés miért 9-1 azt nem értem.
Mindegy, élvezzétek a videót:
Ha valaki figyel, két érdekességet is észrevesz. Az egyik a WRC-ből már ismert Stobart csapat feltűnése, a másik Shane Lynch. Igen csajok, ez a szőrös, kicsit tokás, kopasz figura a 90-es évek Boyzone nevű csapatának egyik szépfiúja volt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.04.23. 19:34:19
Görgő 2009.04.24. 16:21:08