driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.02.18. 21:26 hferi

A Szombat esti láztól a Tokyo driftig. I. Rész

Az én történetem elég régen kezdődött, még azelőtt,
hogy tudhattam volna,ez az enyém. Talán amikor édesapám
úgy 1984-86 táján kezdett neki autóversenyzői karrierjének,
ami bő tíz éven keresztül tartott. Sőt, még ennél
is régebben. Emlékszem, hogy 4 évesen ott ültem
a TV előtt, egy megfordított kisszéken. Fejemen nagymamám
horgolt sapkája arcom elé húzva, és együtt nyomtam
a salakmotoros srácokkal.("látens" drifter? Csak még két keréken).
Ezek után érthető, hogy alig vártam az alkalmat, hogy én is
a volán mögé ülhessek és ne csak utcai körülmények között.
Az idáig vezető út kissé kanyargósra sikerült, mert két év úszás,
két év tenisz, négy év kosárlabda (melynek három térdműtétet köszönhetek)
után/alatt az evezésre, majd ezzel párhuzamosan
a versenytáncra váltottam. 2006-ban aztán jött egy lehetőség:
édesapám ismerősénél egy legénybúcsúra kibéreltünk egy kis
rallypályát autóstul. Óriási élmény volt! És akkor összeállt a kép:
ott áll a telepünkön jó pár sierra, scorpio.
Építsünk belőlük versenyautókat, egy klasszikust idézve
"csővel, övvel, üléssel". Ülés? Van! Öv? Van! Cső? Nincs!
Nem baj! Kerítünk! Mennyi? Sok! akkor kerítünk autóstól!
2007 elején rá is akadtam két gyöngyszemre, az egyik Csepelen,
a másik Egerben volt. A sors végül úgy hozta, hogy feláldozván
első saját autómat, -egy dízel Peugeot 405 kombit-
indultunk is Eger városába a Caterlaca-féle Markóné-nek becézett
piros fehér masináért.
 
Ismerkedés az évadnyitó Ford-találkozón
 
Ám a Drift szellemisége az előbbi helyen érintett meg,
Remetehegyi Lacinak köszönhetően. A nyers autón egy-két
dolgot alakítottunk, és az első "éles" bevetésre a 2007-es
Ford Majálison került sor. Addigra kapott "keyless" egygombos
indítást, repedezettség mentes műszerfalat,precízebb
ülésrögzítést és egy könnyebb kipufogó-rendszert.
 
Gombnyomásra indul, mint a nagyok!!! 

 
Sok közöm itt még nem volt az autóhoz, de a "szerelem" egyre nőtt.
 
Kicsit orrtolós, de még én is csak magázom! 
 
Az egyik félúton, a másik tettrekészen a garázsban. 
 
Édesapám teszteli az alkotását.
 
A majálisra elkészült az autó aranybarna testvére is,
még cső nélkül, így már nem volt akadálya, hogy pár barátommal
együtt leteszteljük őket Kakucson is. Az autók jól
vizsgáztak, de a pályáról kiderült, hogy pályaautózásra alkalmatlan.
 
Alakul a stílus, de még nem az igazi!
 
Az októberi euroringes próbára a piros-fehér kapott egy
"megkímélt" type9-es váltót a régi törött helyére,
beépítettük a poliuretán szilenteket is az első futóműbe
és beszereztünk néhány pályagumit is.
 
Az iveket még csak kóstolgatom!
 
Nos, a különbséget zongorázni lehetett. De rá kellett jöjjek,
hogy a type9-es váltó zsigerből alkalmatlan nyúzós feladatokra
néhány óra alatt ugyan olyan recsegős lett mint az első), és a
következő idényre be kell szerezzek egy Mt75-öst. Ez pedig ugye
"pofon egyszerű", hisz tele van vele az alkatrészpiac, és szinte
ingyen hajigálják az ember után :-).
Negyedik felvonásként az évadzáró Drift edzés következett
az Euroringen, ahol részt vehettem életem első, szigorúan kilincsel
előre, rendezvényén.
 
A fotós jókor és jó helyen volt. Először elkészítette ezt a gyönyörű
felvételt, majd segített kijutni a kavicságyból :-)
 
Bár addigra az első gátlók is Lindor-féle keményítettre
lettek cserélve, a széria rugókkal együtt érezhető volt,
hogy az autó és vele együtt én is, -akkori felkészültségünkkel-
driftelésre teljességgel alkalmatlanok vagyunk.
Szárnypróbálgatások letudva, irány a téli átépítés...

 

Szólj hozzá!

Címkék: általános sierra hferi


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr97942867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása