driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.02.18. 20:40 hferi

A Szombat esti láztól a Tokyo driftig II. Rész

Jó munkához idő kell!...Na de ennyi? - Kérdezhetitek. Igen, én is megdöbbentem, mikor "rövidke" történetem első részének posztolási dátumát megnéztem...Napra pontosan két év telt el azóta. És miért éppen ma folytatom? Nagyon egyszerű! Egyrészt Remetehegyi Laci, a DGSE oszlopos tagja, sok drifter segítője a pálya széléről, nap nap után szervez, épít (autót, vagyis autókat), ír, ír és ír a blogra. Ez utóbbit - kevés kivételtől eltekintve - többnyire egyedül. Másrészt az igen részletesen megírt (és íródó) Gymerra projektet megirigyelve, tegnap mi is belekezdtünk az idei évre terezett karosszéria átalakítások megvalósításába. De ne szaladjunk ennyire előre, folytatódjon a történet, jöjjön a második rész, melyből az is ki fog derülni, mi vagy inkább ki(k) "hátráltattak" a posztolásban; A 2007-es idényzáró - nekem pedig debütáló - drift edzésre már úgy mentem el, hogy tudtam, ha minden rendben alakul, 2008 nyarára még egy területen debütálni fogok: apa leszek! Addig viszont minden lehetőséget meg kell ragadnom az autózásra, mert utána egy darabig nem lesz rá túl sok időm, energiám meg "k€dv€m"! Szóval jöjjön a 2008-as idény előtti átépítés: a hátsó, keskeny és dobfékes sierra futómű ugrott, helyére bekerült - a DGSE etalonnak megfelelően - egy Scorpio tárcsafékes és nagyházas, rövidebb áttételes (3.92) difivel bíró darabja, természetesen CO sperr-rel és vastag stabilizátorral. Mivel nincsenek az átalakításról fotóim, ezért tömör leszek: az előbbiek mellé beszereztem egy MT75-ös váltót is, úgyhogy jöhet az első teszt. A 2008-as idénynyitó drift edzésen néha már sikerült a képen látható állapotot huzamosabb ideig fenntartani, de a tökéletes eredményhez még gyűjtenem kellett a kilométereket, vagyis inkább az olyan gumiabroncsokat, mint ez: A következő gyakorlási lehetőségig (áprilisi drift edzés - Euroring) nem változott semmi az autón. Az esemény az évszaknak megfelelően hol esős, hol száraz időben zajlott, így a fix nyomvonalas pályákon való drifteléshez szükséges rutin hiányában az autózás néha így sikerült...   néha meg így... A III. Ford Majálisig sikerült beszerezni és beszerelni egy hidraulikus kéziféket, ami jelentős mérföldkő a drift gumifüstös országútján. Az autó az újítás segítségével - és a szükséges lóerők hiánya ellenére - sokkal könnyebben megindíthatóvá vált, így már csak a túlkormányzott állapot fenntartását kellett szorgalmasan gyakorolnom. Erre pedig egy kötetlen, jó hangulatú márkatalálkozó mindíg tökéletes alkalom. Bár a futómű még mindig egy limbo-hintóban lenne jó helyen, azért a nap végén elégedett mosollyal az arcomon nyugtáztam, hogy az autó kezd egyre inkább egy driftelésre használható eszközhöz hasonlítani, és én is megéreztem a helyes irányt, mely természetesen az autó hossztengelyére merőlegesen mutat. Sisak a szögre...jöhet a gyermekáldás! Június 2.-án délután megszületett Horváth Veronika; apa lettem. Ebben az időszakban nem nagyon volt hiányérzetem, élveztem a babakocsival való "autózást". Aztán augusztusban újra elkapott a bizsergés, és elkértem magam a családtól egy fél hétvégére. Mivel abban az időszakban nem volt edzés, ezért egészen a taszári versenyig kellett utaznunk, hogy újra keresztben autózhassak egy kicsit.  Bár a fél év kihagyás igen nyomasztott az első edzőkörök alatt, és nem is jutott túl sok pályaidő, azért elmondhattam, hogy életem első versenyén nem lettem utolsó, és az autó is szépen teljesített ahhoz képest, hogy kezdődő hengerfejessége miatt (forralta a vizet, mint egy teáskanna) az amúgy is csekély ménesállomány egyre több tagja szökött meg a karámból. Ennek ellenére egy szavam sem lehet, a motor kibírt még egy Euroring pályanapot, miután végleg megadta magát. Mivel a javítás elhúzódott, és az irányt sem igazán sikerült eldönteni (marad a széria 2,8 V6 vagy kap két elfokolt tengelyt, esetleg beszerzünk egy 24 szelepes V6 Cosworth motort), ezért az októberi edzésre a 2.0 DOHC szívvel ellátott, aranybarna paripát vettük elő. Gyorsan megkapta a szokásos átalakítások legszükségesebbjeit (scorpio első-hátsó futómű, poliuretán szilentek, 3,92-es "CO-s" difi, keményített gátlók és rugók, megnövelt kormányszög, pogácsák a kerekek alá) és már csapathattam is.  Bár az aszfaltot nem szaggattam fel vele, azért sokan meglepődtek, mikor megtudták, hogy "csak" egy széria 2.0-s 8 szelepes, újkorában 120 LE-s motor hajtja. Hát igen a motorerő az egy dolog, a jó futómű meg a másik. Mivel a piros-fehér paripa motorja nem akart egyelőre összeállni, ezért a novemberi, évadzáró edzésre is a négyajtóst neveztem be. A súly lóerő arány javítása érdekében felkerült apám régi rallycross autójának műanyag motorházteteje.  Elfüstöltem jó néhány szett gumit és titokban kezdtem magam igazi drifternek érezni. Lezárult hát a 2008-as szezon, jöhet az újabb téli szünet, sok-sok munka és egy még mozgalmasabb 2009-es esztendő! Folyt. köv!...Nyugi, nem két év múlva! :-)

Szólj hozzá!

Címkék: edzés verseny sierra hferi drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr402669631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása