driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2010.06.16. 19:29 Leslie_

GigaMad - Radír a versenyről

 

openPic


Vegyes érzelmekkel írom a beszámolót. Az autó szerencsére rendben volt, de a verseny egyáltalán nem. :(

 

Kezdjük az elejéről. Az autó a versenyt megelőző héten készült el. Gyakorlatilag éjjel-nappal dolgozott rajta a csapat (Gondos Tomi, Gyeskó Bandi, és Simon Csabi – ha tehetném, egyszerre írnám mindenki nevét). Az újjáépített motor és a hajtáslánc a helyén csücsült, már csak az üzemanyagrendszert kellett átalakítani és a motorkábelezést véglegesíteni, plusz hűtő és egyéb apróságok. Ezek után megkezdődött a bejáratási procedúra.
 

625

Napközben és esténként felváltva járattuk az autót, hogy bekerüljön a kívánt 1.500 km a friss motorba. Minden simán ment, egyetlen gond akadt, az egyik nagynyomású AC pumpa mondta fel a szolgálatot, de hamar cserélni tudtuk. Pénteken, az edzésnapra még lábon vittük le az autót, de így is csak 1.421 km került bele az 1.500 helyett. :)

Az edzésnapon 11 órától volt lehetőség pályára menni. Ahogy leellenőriztük a folyadékszinteket, azonnal beálltunk a sorba. Ezt egy végeláthatatlan várakozás követte, ugyanis az edzés nagyon lassan haladt. Gyakorlatilag este 7 óráig csak kétszer tudtam pályára lépni!!!

625

Ez azért volt kevés, mert az autót tavaly szeptember óta nem vezettem, a bejáratás alatt pedig 100km/h volt a legnagyobb sebesség, amivel közlekedhettünk. Az edzésnap nagyon fárasztó volt – (35 fokban várakozni egész nap az autóban –, másrészt nem maradt idő az autó beállítására, ugyanis mint említettem, egész héten járattuk az autót, így nem tudtuk elvinni futómű állításra...
A pálya iszonyat gyorsra sikeredett. Nagyon nagy rágyorsítási szakaszt követően az első kanyarban 150km/h sebességgel érkeztünk, ami nekem 3. fokozatban 6000/min fordulatszámot jelentett. Itt egy Feint Drift technikával indítottam meg az autót, és próbáltam minél inkább a külső íven maradni. Ha ez nem sikerült, akkor nem is tudtam kézifék (azaz belassulás) nélkül összerakni a nagy ívet. A pálya második fele kicsit lassabb volt, itt volt idő helyezkedni, hogy pontossá váljon a köröm.

A pár kör alatt a következőkre jutottunk:
- a motor és a hajtáslánc tökéletes! :)
- a hűtőrendszer tökéletes :)
- bal első lengőkarom szilentje elhalálozott :(
- bal hátsó lengőkarom görbe, ezért az a kerék negatív dőlésű, így lassú leszek :(
- elöl iszonyat összetartásom van :(
- az új szinter kuplung néha megcsúszik :(

Péntek estére jól elfáradtunk, összepakoltunk, és irány haza. Szombaton délután fél 4-re értünk ki Tökölre, hogy 5 óráig legyen idő kicsit rendbe vágni a futóművet. Ami még probléma volt, hogy a nagy kormányszögem miatt, a kerekek beleértek az első stabilizátor rúdba, ami a nagy szögben való haladást lehetetlenné tette. Bandi állított egy kis összetartást előre, de mindezt ugye csak szemre. Egész jól sikerült, de csak 2 kört tudtunk tesztelni a kvalifikáció előtt.

Elkezdődött a PRO mezőny kvalifikációja. Én – a 35. rajtszám révén – a végén várakoztam, közben szépen beesteledett. Mire rajtpozícióba kerültem, már elmúlt 22 óra, korom sötét volt.
Az autóban várakoztam, hogy a szervezők megoldják a világítási problémákat, ugyanis egyáltalán nem lehetett látni – néha csak foltokban – a pálya nyomvonalát, és ez 150km/h-s beesési sebességnél elég fontos tényező lenne. Az autóban várakoztam több mint 2 órát tűzálló overálban, sisakban, becsatolva, járó motorral, a korom sötétben... Senkinek nem kívánom hogy érezze ezt a feszült várakozást, ami ilyenkor az emberben van. Tudom jól, hogy nemsokára 3. fokozatban 6000/min fordulatszámon fogok a pályán száguldani 150km/h sebességgel, 6000 néző előtt, ezért koncentrálnom kell, közben hallom az infókat, hogy még 10 perc várakozás, még 20 perc, mert nem jók a lámpák, stb stb... Még szerencse, hogy az autóban volt egy üveg ásványvíz, mert a rajtpozícióba senki nem jöhetett utánam.

Ezek után a szervezők megkérdezték, hogy ilyen körülmények között vállaljuk a kvalifikációt, vagy sem. Mivel versenyezni jöttem, a családom és a barátaim, a nézők és a csapatom munkája előtt tisztelegve szerettem volna megmutatni, mit tudok, így hát természetesen VÁLLALTAM! Ezek után még mindig várakoztunk, mert nem tudták eldönteni, hogy engedélyezik vagy sem a kvalifikációt.
Próbaképp gurultunk lassan pár kört a pályán a versenyzőtársaimmal, de csak pislogtunk, ugyanis a megvilágítás olyannyira szegényes volt, hogy 60-al gurulva is csak foltokat láttunk a pályából!!!

625

Ismét várakoztunk fél, egy órát, mire megkaptuk a rajtengedélyt. Én nem kockáztattam, ezért az egyes kanyarban inkább belső érintést választottam a külső helyett, mert a külsőt csak sejtettem, merre van, és ha ott a sötétség miatt lecsúszok róla, felkenődök valahova az új autóval. Ezért elvesztettem pár pontot, de a pálya többi szakaszán nagyon pontosan tudtam autózni, ezért 11. helyen végeztem. Majd újabb várakozás követte a kvalit, így a boxban volt lehetőségem egy kis energiát gyűjteni. Ekkor egy nagy puffanást hallottunk. Csergő Józsi barátom lecsúszott az előbb említett egyes kanyar külső ívéről, és lesodródott a pályáról...eltalálta a pontozóbírói tornyot, és a Monster-es promo autót :(

Szerencsére személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős. Ekkor a szervezők hosszas várakozás után jelezték, hogy a sportbírók nem vállalták a további lebonyolítást (jogosan) a veszélyre hivatkozva – a sötétben még a piros zászlót sem fogjuk látni ugye –, úgy döntöttek, hogy lefújják a versenyt. A nézők már ezt nem várták meg, szép lassan kiürült a lelátó :(
Mi pedig szépen lassan elkezdtünk összepakolni, ekkor már hajnal 3-at mutatott az óra. Tehát az autó első bevetése sikerült is, meg nem is. De örülök, hogy legalább ennyit is tudtunk tesztelni, és a sarkalatos pontok levizsgáztak.

A továbbiakban kivesszük a futóművet, és kicseréljük a szilenteket. Majd átbeszélem a tuning mesterekkel, hogy mennyi időt vesz igénybe, a „polcon figyelő 200 lóerő” beépítése az autóba. Ugyanis a bejáratást és az első versenyt a gyári turbóval, injektorokkal, és motorvezérlővel végeztük. Ha minden jól megy, akkor a következőre, már a GT2871R turbóval, és a GReddy Ultimate programozható motorvezérlővel érkezem!!!

Ezúton mondok köszönetet a GTS Motorsport tagjainak és a támogatóimnak, nélkülük nem készült volna el az autóm!!!

 

szerző: Radák János

forrás: gigamad.hu

Szólj hozzá!

Címkék: edzés verseny nissan drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr112085951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása