driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.06.05. 14:14 Leslie_

Lenullázva

Viktor tanulja a Skyline-t és ez így van rendjén. Vezetni, driftelni is tanul, senki sem születik tudással. Tegnap pedig megtanulta, hogy egy több mint 400 lovas szinterkuplungos autót nem lehet ballábfékkel fogni gumiégetés közben.

A vasárnapi Ford Majális a délutáni eső ellenére is sikeres volt, főképp VikiDee-nek. Egyrészt percről percre egyre jobban és stabilabban ment, másrészt sorban álltak hozzá az emberek, hogy beülhessenek és ez bizony azért önbizalomjavító tényező. Még aznap este elindultak Máriapócsra, az OB második futamára. Viktor hajthatatlan volt és kik vagyunk mi, hogy megakadályozzuk. Az esélytelenek nyugalmával állt rajthoz és a minimális edzésnek köszönhetően be sem jutott a legjobb 16-ba. Azt pedig tudjuk, hogy az egyenlőség szép szó, de csak az egyenlőbbeknek van reményfutam, még akkor is, ha a kvalifikáción rajthoz sem tudtak állni (azaz kiestek). A Skyline utolsó szereplése így a felvonulás lett és itt "szakadt el a cérna". Nem voltunk ott és nem tudtuk mi is történt pontosan, de a kocsi már a pályabírók segítségével érkezett a depóba. A sebességeket szépen vette, de kuplung nuku.

Két elmélet állt fent, egyik a kuplunghiba, de nem volt zaja a lemezeknek, másik a nyelestengely, aminek már csapágyhangja volt. De erre utaló zaj sem volt. Ha kettős tömegű a lendkereke, akkor talán az, de ez csak kósza gondolat.

Tegnap jött el a napja, Vikivel levettük a váltót a kocsi alól. Két helyen szívás szerelni, az egyik az önindító, a másik a váltókulissza. Az önindítót kiszenvedtem, nem lehetetlen, a váltókulissza azonban a helyén maradt. A váltóbot körül 4 csavar simán kijött, azonban 5 centivel előtte volt még 2 süllyesztett 5-ös imbuszcsavar. Az egyikbe beletörött a kulcs, a másikkal már nem is próbálkoztam emiatt. Leemelhető így is, a visszarakás előtt még ránézek majd, hátha ki tudom szedni valahogy.

Íme a szomorú eredmény:

A kuplungnak vége, irány Whistler, mentsük ami menthető. Közben telefon ToMitsunak, lenne-e kedve kicserélni a nyelestengely csapágyat. Ideje nincs, de nekünk nem sürgős, már visszük is.

Előtte beugrottam Whistlerékhez, leadtam a kuplungot. Elborzadtak a látványon, pedig ők azért már láthattak csuda dolgokat. Ők arra tippeltek, hogy rosszul volt beállítva a kuplung vagy a sofőr lába rajta maradt a pedálon. Én inkább a ballábfékre tippeltem, amit ha az ember nem megfelelően kezel, bizony megfogja az autót. Azonban 420 lóerőből elég sokat le lehet fogni és még akkor is tekeri a kereket és ontja a füstöt a gép, észre sem venni hogy közben izzanak a tárcsák. Mind a fék, mind a kuplung. Whistler szerint előbb a kuplung miatt ráolvadt a nyomólapra és a lendkerékre, majd egy következő mozdulatnál szétszakadt a hirtelen jött kötődés. A lendkerék alsó furataiban látszanak is a beolvadt darabok.

Hát ennyi, más komolyabb probléma nincs az autóval, reméljük Kakucsig illetve már az előtte lévő edzésig talpra tudjuk állítani a masinát. Újjakat keresztbe.

1 komment

Címkék: nissan vikidee drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr931164926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

switch 2009.06.06. 11:41:05

Akkor egyben egy line-lockot is szereljetek bele ;-)
süti beállítások módosítása