driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.04.01. 22:05 Leslie_

EDC - NO KVALI! ...és ez komoly!

Friss és alakuló a drift sportág, így a szabályok akár évente megváltoznak, igazodván az igényekhez. Nemrég vettük észre, hogy kölföldön már egy újrafejlesztett Top32 rendszert használnak és a miénk "elavult"... pedig csak két éves. Van ahol a tsuisot már csak a továbbjutó nevének kimondásával bírálják és csak fejben pontozzák le a csatát.

A Driftbox alkalmazásával még mindig (egész!) Európa előtt járunk, de már mi is a fejlesztésen törjük a buksinkat. Erre itt a legújabb hír, az European Drift Challenge idén nem használ kvalifikációt, mindent a tsuiso csatákra épít.

A rendszerük még nem teljesen tiszta, de a lényege, hogy minden benvezett liszeszes pilóta csatázhason a versenyben. Ezért csoportba sorolásos renszert alkalmaznak, a nevezőket kettéosztják A és B "csomagra" majd innen a nézők bevonásával sorsolják össze a párokat. Így a leggyengébb pilóta nem feltétlenül a legjobbal méri össze a tudását az első körben. 32 pilóta feletti indulóval nem számolnak, ezért az első kör a selejtező, utána beállnak a szokásos Top16 főtáblára. Példaként ha van 22 induló, akkor a 32-höz 10 hiányzik. A tavalyi illetve később az előzetes bajnoksági állást figyelembe véve az első 10 továbbjut, a maradék 12 pilóta pedig alsó ág-felső ágra oszlik és összesorsolódik. Ebből a továbbjutó 6 már beépül a Top16-ba az előzetes besorolási páronkénti eredméyn alapján. (ha az egyik párban az egyik pilóta mondjuk a 13-ik helyre volt sorolva, akkor az őt legyőző gyengébb is a 13-ik helyet fogja megkapni a Top16 besorolásban)

Nem tudjuk ez mennyire fogja megvetni a lábát, de végül is nagyrészt a papírforma alapján szokott felállni egy kvalifikáció, így aki korábban folyamatosan jó teljesítményt mutatott, az valószínüleg a kvalifikáción is így teljesítene. A selejtező futamok ugyan sorsoltak, de az erőviszonyokat a besorolásban illetve a csoportokra osztásban figyelembe veszik. Ezután jön a "vakszerencse". Azaz egy erősebb pilóta kap egy gyengébb ellenfelet az alsó csoportból. Ha kockázatelemzést végeznénk, megközelítőleg ugyanoda jutnánk, így a rendszer megállja a helyét.

Feltételezzük hogy az EDC fejei is úgy gondolkodtak mint mi, adott egy időkorlát és abban a legtöbbet kell nyújtani, igazságosan és nézőbarátan. Márpedig a nézőknek valóban a csaták a legnagyobb élmény, akárcsak a pilótáknak. Ők arra a döntésre jutottak, hogy mindneki álljon rajthoz csatázni, de elhagyják a kvalifikációt. Üröm az örömben azonban, hogy esélye sincs egy frissebb vagy gyengébb pilótának jól helyezkednie. Egy fejlesztett autó esetleg javítana az aktuális besorolásán, így azonban a korábbi eredményei határozzák meg és onnan kell kezdenie a csatákat.

Ja, és ez nem bolondok napi tréfa.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr411036805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása