driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.09.30. 19:19 Leslie_

Egy kanyar története.

Eljött hát a félve félt nap, pályát kellett építsünk egyetlen kanyarban. Ráadásul ez a kanyar sem elég széles, sem elég hosszú, történetesen még derékszögű sincs. Jöttek sorban a tervek és mentek is azonnal a lomtárba. Azt tudtuk milyet nem szabad csinálnunk, láttunk korábbi sikertelen próbálkozást. Kismillió szerkesztés-visszavonás után jött a merész ötlet, keresztezze önmagát.

-Áááá, olyat nem lehet! –szólt rám a valóság.

-Dehogynem, na idefigyelj!

…és lett terv. Megmutattam pár embernek, volt aki nevetett, volt aki felmenőimről érdeklődött és valaki még komolyan is vett. Hiba volt, felbátorodtam és „megépítettem”.

Ez kimerült abban, hogy leraktam pár bóját a kanyar egyes részeiben és elkezdtem magyarázni, hogyan is kellene majd menni rajta. Tudjátok, mint a buta amcsik a Formula D-ben, ott 2-3 bója, na az megadja az ívet aztán usgyi. Na ebből lett egy nagyon jó kis verseny.

Ez a nap pedig történetesen Szeptember 27-ikére esett, a kanyar pedig a kiskunklacházi reptér betontengerének északnyugati sarka. Kohári Zoli és a dragracing.hu csapata biztosította számunkra a lehetőséget, hogy versenyt rendezhessünk az amatőrök, avagy az OB2 számára, együtt az ő gyorsulási versenyükkel és a méltán népszerű drag rally-val.

 

Reggel korán nyitottunk de kellett is, mert a pályán át vezetett az út a depóba és a rallisok is rajtunk keresztül kellett közlekedjenek. 10 előtt aztán lezártuk a kordonokat és összehívtuk a megjelent 18 pilótát, hogy eligazítsuk őket. Elmondtuk a szokásos dolgokat és a szokatlant, hogy egyszerre csak 1 autó lesz a pályán, valamint Lukács Dani sportbíró az első négy edző autót körbevezeti a pályán, a többiek pedig figyeljenek. Érdekes volt látni a kezdő pár kocsit, valós tempóval csapatva még számomra is. Ám minden félelmem elszállt, amikor Énekes Árpi az első körök után lejöve a pályáról odajött hozzám és pozitívan nyilatkozott a nyomvonalról. Igaz ami igaz, feladtuk a leckét a másodosztálynak, de bebizonyították hogy nekik sem jelent problémát egy új pálya, akkor sem ha komoly a tempó, akkor sem ha technikás, trükkös. Nem sokkal a kezdés után befutott Galacs Gabi, ő sem hiányozhat. Sajnos sokan nem tudtak eljönni, többek közt Bakos Karcsi, Udvardi és Szombati Zsolti sem. Itt volt viszont az élvonal, a pontokért harcoló pilóták, Szekér, Tóth Zoli, Énekes Árpi, Z0tya, F.Gabi és a lelkes üldözők, a teljesség igénye nélkül Nagy Isti, Deli Domonkos, Szerencsés Isti, munkaköri kötelességeként Egyed Isti és a szolnokiak képviseletében Soós Zoli a csodaszép kék Nissanjával. Szili Krisztián és Beta Balázs sem ismeretlenek, új belépő azonban Urbán Kristóf Harsányi Józsi ex e30-asával, még egy komoly vas az osztályban. El ne felejtsük a BMW E21-et, egy jó kis sokpillangós négyhengeressel a gyomrában, Rózsa Andrással a kormánynál.

 

A kvalifikációra már 2 autó is búcsúzni kényszerült, Soós Zoli az intercoolerét, Szabó Zoli a karterét csapta oda a pályát elhagyva. A 3 bíró a Driftbox adataival kiegészülve megintcsak Szekeres Ferit hozta ki győztesként, másodikként az új M3-as motorral erősödő Nagy testvérek közül István (Ádám a profikat fogja riogatni), harmadikként pedig Tóth Zoli tette oda magát a listára. Nem maradhat le az elejéről szokásához híven Almási Zoli és az Escort Cosworth, Egyed Isti kedvenc raliautója. Az ötödik helytől a sorrend a következő:

Dely Domonkos, Szili Krisztián, Galacs Gabi, Farkas Gabi, Énekes Árpi és Egyed István a mezőny leggyengébb kocsijával.

A Top 16 csatái a következőképpen alakultak:

Szekeres Feri könnyen megette a pályát és az átépített kocsiját sem „érző” Beta Balázst és fekete Sierráját. Szabó Kornél kiejtette magát Dely Domonkos ellen, Domi a győzelmet a következőképpen kommentálta: -Hát ez sem rajtam múlott J

Tóth Zoli szenvedett a pályával, de azért nem hagyta Szerencsés Istit nyerni. Galacs Gabi szintén hibával segítette Egyed Istit egy biztonsági autózással nyeréshez, de Isti sem az a fajta, aki elspórolja, mert megtehetné, csakúgy mint Nagy István, akit Rózsa Andris juttatott tovább. Grózinger Zsolt Szili Krisztián ellen hibázott, Urbán Kristóf pedig Almási Z0tya javára. A nap döbbenete Énekes Árpi kiesése, bár Farkas Gabi egyre nehezebb ellenfél a többieknek.

A legjobb 8 sorozata megint hozott érdekességeket. Szekeres Feri hibázott. Persze ő sem tökéletes, de olyan stabilan szokott autózni hogy nem várható győzelem ellene. Taszáron ugyan Tóth Zoli fantasztikus autózással már kierőszakolt ellene egy visszahívást, és Szekér hibája a miatt le is tudta győzni. Dely Domonkos így megint csak önmagát ismételte, de szóltunk neki, hogy azért ezek a csaták fejben dőlnek el, ha a bóják nem. Tóth Zoli is hibázott, lecsúszott a pályáról így Egyed Istvánnak csak a biztonságra kellett volna mennie. Sajnos erre már esélye sem volt, a rajt után közvetlenül eltörött a fojtószelep gázbowden íve, alapjárattal pedig nem lehet gyorsítani. Persze a márkatárs volt az első aki a segítségére sietett, azonban nem volt mit tenni, Isti technikai hiba miatt kiesett. Tóth Zoli az elődöntőben, ismerős terep ez neki. Nagy István túlfeszítette a húrt, így ellenfele, Szili Krisztián egy szép autózással bent is volt a legjobb 4-ben. Z0tya és a DG Escort egész nap szint hiba nélkül ment, Farkas Gabi pedig ugyan egyre jobb, de még nem hibátlan. Ez el is döntötte kettejük csatáját, Z0tyával kiteljesedett a legjobb 4. Tóth Zoli Deli Domonkos ellen, Z0tya és Szili Krisztián küzdhet a döntőért. Tóth Zoli problémákkal küzdött és talán fejben sem volt ott teljesen, így a következő csata számára már a harmadik helyért mehetett „csak”. Ellenfele a másik ágról Szili Krisztián lett, a szürke BMW nem bírt a kék-fehér Forddal. A dobogóért vívott csatát Tóth bemelegítő kör nélkül kérte és mindent egy lapra tett. Sajnos ez ma kevésbé sikerült és mivel Szili egyre jobb lett a nap végére, a BMW pilótája állhatott a dobogó harmadik fokára.

A döntőt Dely fülig érő szájjal és az esélytelenek nyugalmával kezdte, pedig tudhatta jól, hogy Z0tya sem tökéletes, láthatta már kiesni. Domonkos ugyan jó formában volt, hibázni sem hibázott de a Fordos srác ma olyan technikát talált a pályára, amit senki más nem tudott felmutatni. A bírák épp megdicsérték az átfordításnál alkalmazott finom kéziféket, mire Zoli bevallotta, hogy ott bizony nincs kézifék. A Ford váltójának hatalmas előnye, hogy relatíve nagy sebességnél is visszakapcsolható első fokozatba, így meglassítja a kocsit, majd több erővel tud kigyorsítani nagyobb gázzal. Tehát csakúgy, mint a Profi Ligában, a másodosztályban is változatosan növekszik a nyertesek száma, idén már a harmadik pilóta a harmadik típusú kocsival. Gratulálunk a helyezetteknek és mindenkinek, egy újabb fantasztikus hangulatú versenyen vagyunk túl, amit itt is szeretnénk megköszönni Kohári Zoltánnak és a dragracing.hu csapatának.

 

Találkozzunk október első hétvégéjén Kakucson, ahol eldől kié lesz az OB2 bajnoki címe, kiderül ki lesz a Profi Liga első bajnoka, valamint meglátjuk mit tudnak kezdeni a német IDC sorozat sztárjai a magyar pilótákkal hazai pályán.

 

2 komment

Címkék: verseny általános driftspec escort


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr14688100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duck 2008.09.30. 21:13:20

a pálya isteni volt... a versenyt elizgultam, de a nap kitűnőre sikerült...:)

lehet, hogy nem is akarok pro lenni...?!

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.10.01. 22:10:53

Szerintem az idei legnehezebb, egyben legjobb pálya volt. Sokat tanultam belőle és végre igazi tempót mentünk ;)
süti beállítások módosítása