Szebben nem tudom megfogalmazni, darabolom az autót. Az eleje a lemezek alatt emlékeztetni is alig fog az eredetire és méretei tekintetében is komoly változtatásokat kell eszközölni. Miután megjöttek a szükséges SX darabok, máris elkezdtem a méretezést. Nem szokásom egyszerre levágni minden szükségtelen vasat, még ha több munka is, inkább többet dolgozom de pontosabb legyen. Jelenleg 2mm-en belül vagyunk mindenhol, kivéve az első bölcsőt. Ott több a torzulás, mivel -Gabi jól sejtette- ferde a kocsi eleje. Ez sem probléma, a kocsi bukócsövének készítésekor ezeket mind korrigálom.
Ami fontosabb, az a futómű kérdése. Gábor alapötlete volt, hogy a bontásra szánt SX alkatrészeit használjuk elől és hátul. Ezekhez már sokmindent megvett, plusz rugóstagok és lengőkarok vannak újként, dobozban. Hátul nem probléma, a bölcső megfelelő támpont a pontos beépítéshez, "mindössze" új rugótornyokat kell kialakítani. Persze a bölcsőt sem annyira egyszerű a Hangyászhoz igazítani, de ebben külön segítségemre van egy bontott SX néhány karosszériaeleme és a frissen szerzett kombinált hegesztőgépünk plazmavágó funkciója. Hatalmas köszönet a www.weldtechnic.hu és Tihanyi Róbert felé... aki mellesleg egy őrült, egy kisrepülőt épít egy "garázsban". És még mi vagyunk extrémek, mi?:)
Az első futómű már bonyolultabb kérdéseket vet fel. A Z orra hosszú és a tengely mögött kicentizve ugyan, de épp elfér a VQ35-ös erőmű. Igen ám, de az SX bölcsője hátul viseli a kormányművét, épp ott ahol a 350Z motorja a karterjét. A blokk nem könnyen módosítható, így elkezdtünk gondolkodni a futóműben rejlő lehetőségeken. Elsőre beugrott, hogy meg lehetne fordítani a futóművet, de így változik az utánfutás és minimálisan a geometria. Ez még nem is annyira vészes, de hogyan kormányozzuk? Erre sem sokáig kerestem a választ, akad némi alkatrész a sufniban. Érdekesség, a Ford Sierra-Scorpio kormányműve majdnem milliméterre ugyanannyit tol, mint az SX-é.
Innen már könnyebb volt a helyzet, csak azt kellett kitalálni, mennyit nyerünk illetve veszítünk a trükközéssel. Nyerni sokat, hisz olcsó alkatrészekkel és kis módosításokkal fel tudom használni a kívánt alkatrészeket. Veszíteni keveset, kis kormányszög-csökkenés és erőhatások növekedése a kormányon. A Ford szervója kicsit alacsonyabb nyomással dolgozik, így nem lesz nehezebb a kormányzás. Az már csak hab a tortán, hogy az első bölcsőre a Ford kormányművének rögzítését egy Scorpio bölcsőjének felhasználásával oldottam meg, emiatt még centimétereket is nyertünk előre, így már biztosan nem kell megvágjam a Hangyász tűzfalát. Ha szűken is, de befér a motor. A rugótornyok is egy SX darabolásából kerültek a képbe, mivel a Z gyári tornyai kisebbek és közelebb is vannak egymáshoz. Olyan kerékdőlése lenne az autónak, ami használhatatlanná tenné és legfőképpen tovább nem lehetne szélesíteni a kocsit. Márpedig erre is szükség van, ha vissza akarjuk szerezni (sőt növelni) azt a pár elvesztett fokot a kormányzásból és akár driftre, akár pályára alkalmasabbá akarjuk tenni a kocsit.
Itt még sokminden átalakul, de a lényeg talán már érthető.
Ahogy a képeken is látszik, mind a kasztnit, mind a kivágott tornyokat rögzítettem gyári állapotukban, így könnyebbé tettem a pontos méretezést. Sajnos a korábban említett 2mm pontatlanság még benne van a bal oldali toronyban, de a bukócsővel ezt majd helyrehozzuk. Most itt tartunk, a napokban beüzemelem az AWI hegesztőt is, megnézzük mire jutunk az új technológiával.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 00:36:21
ciel 2010.07.06. 11:30:57
nzo88 2010.07.06. 13:49:29
McK (törölt) 2010.07.06. 14:15:32
Ti kész vagytok!
Ezt mind mind filmre venni,ez brutális!
Le a süveggel,ha ebből kocsi lészen.
Rák Attantam 2010.07.06. 17:16:23
Jó, tudom, ez nem utcára lesz. De akkor is.
Glhef 2010.07.06. 19:06:44
ciel: és akkor hol marad a szívás gyönyöre? Itt úgy emlegetik a két millimétert, hogy "majd csövezésnél megoldom". Röhögünk mi még sok két milliméteres poszton!
Rák A.: a családtagokat is legéppuskázzák, meg az ő ismerőseiket, rokonaikat, munkatársaikat, hetediziglen! :o)
Exchange_student (törölt) 2010.07.07. 10:06:30
igazi preciziós munka van folyamatban :)
hajrá, remélem sikerül befejezni a brutális szörnyeteget!
fonaktamas 2010.07.08. 09:37:01
Rák Attantam 2010.07.10. 10:27:35
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.07.11. 22:47:37
Sopánka76 2010.07.12. 16:43:29
Állati jó lesz!
A márkafanok meg pukkadoznak, mi? Ford kormánymű Datsunba, súlyos! :D
Szegény ember vízzel főz?