driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2010.07.05. 23:45 Leslie_

projekt:Z - csonkolás

Szebben nem tudom megfogalmazni, darabolom az autót. Az eleje a lemezek alatt emlékeztetni is alig fog az eredetire és méretei tekintetében is komoly változtatásokat kell eszközölni. Miután megjöttek a szükséges SX darabok, máris elkezdtem a méretezést. Nem szokásom egyszerre levágni minden szükségtelen vasat, még ha több munka is, inkább többet dolgozom de pontosabb legyen. Jelenleg 2mm-en belül vagyunk mindenhol, kivéve az első bölcsőt. Ott több a torzulás, mivel -Gabi jól sejtette- ferde a kocsi eleje. Ez sem probléma, a kocsi bukócsövének készítésekor ezeket mind korrigálom.

Ami fontosabb, az a futómű kérdése. Gábor alapötlete volt, hogy a bontásra szánt SX alkatrészeit használjuk elől és hátul. Ezekhez már sokmindent megvett, plusz rugóstagok és lengőkarok vannak újként, dobozban. Hátul nem probléma, a bölcső megfelelő támpont a pontos beépítéshez, "mindössze" új rugótornyokat kell kialakítani. Persze a bölcsőt sem annyira egyszerű a Hangyászhoz igazítani, de ebben külön segítségemre van egy bontott SX néhány karosszériaeleme és a frissen szerzett kombinált hegesztőgépünk plazmavágó funkciója. Hatalmas köszönet a www.weldtechnic.hu és Tihanyi Róbert felé... aki mellesleg egy őrült, egy kisrepülőt épít egy "garázsban". És még mi vagyunk extrémek, mi?:)

Az első futómű már bonyolultabb kérdéseket vet fel. A Z orra hosszú és a tengely mögött kicentizve ugyan, de épp elfér a VQ35-ös erőmű. Igen ám, de az SX bölcsője hátul viseli a kormányművét, épp ott ahol a 350Z motorja a karterjét. A blokk nem könnyen módosítható, így elkezdtünk gondolkodni a futóműben rejlő lehetőségeken. Elsőre beugrott, hogy meg lehetne fordítani a futóművet, de így változik az utánfutás és minimálisan a geometria. Ez még nem is annyira vészes, de hogyan kormányozzuk? Erre sem sokáig kerestem a választ, akad némi alkatrész a sufniban. Érdekesség, a Ford Sierra-Scorpio kormányműve majdnem milliméterre ugyanannyit tol, mint az SX-é.

Innen már könnyebb volt a helyzet, csak azt kellett kitalálni, mennyit nyerünk illetve veszítünk a trükközéssel. Nyerni sokat, hisz olcsó alkatrészekkel és kis módosításokkal fel tudom használni a kívánt alkatrészeket. Veszíteni keveset, kis kormányszög-csökkenés és erőhatások növekedése a kormányon. A Ford szervója kicsit alacsonyabb nyomással dolgozik, így nem lesz nehezebb a kormányzás. Az már csak hab a tortán, hogy az első bölcsőre a Ford kormányművének rögzítését egy Scorpio bölcsőjének felhasználásával oldottam meg, emiatt még centimétereket is nyertünk előre, így már biztosan nem kell megvágjam a Hangyász tűzfalát. Ha szűken is, de befér a motor. A rugótornyok is egy SX darabolásából kerültek a képbe, mivel a Z gyári tornyai kisebbek és közelebb is vannak egymáshoz. Olyan kerékdőlése lenne az autónak, ami használhatatlanná tenné és legfőképpen tovább nem lehetne szélesíteni a kocsit. Márpedig erre is szükség van, ha vissza akarjuk szerezni (sőt növelni) azt a pár elvesztett fokot a kormányzásból és akár driftre, akár pályára alkalmasabbá akarjuk tenni a kocsit.

Itt még sokminden átalakul, de a lényeg talán már érthető.

Ahogy a képeken is látszik, mind a kasztnit, mind a kivágott tornyokat rögzítettem gyári állapotukban, így könnyebbé tettem a pontos méretezést. Sajnos a korábban említett 2mm pontatlanság még benne van a bal oldali toronyban, de a bukócsővel ezt majd helyrehozzuk. Most itt tartunk, a napokban beüzemelem az AWI hegesztőt is, megnézzük mire jutunk az új technológiával.

11 komment

Címkék: z általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr612132222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 00:36:21

Hű, ezeket még én se láttam, mészáros! Holnap megnézem a belezést közelről, drámai.

ciel 2010.07.06. 11:30:57

nem lett volna egyszerübb tablalemezböl + zartszelvenyböl epiteni a muanyag burkolatok ala egy uj autot? :-)

nzo88 2010.07.06. 13:49:29

Szét kellett szedni ennyire szerencsétlent?

McK (törölt) 2010.07.06. 14:15:32

Baahazmeg..
Ti kész vagytok!
Ezt mind mind filmre venni,ez brutális!
Le a süveggel,ha ebből kocsi lészen.

Rák Attantam 2010.07.06. 17:16:23

Az a vicc, hogy egy ilyen mértékű belezés és összerakás után bármelyik értelmesebb angolszász országban érvényes forgalmit és rendszámot kaptok a kocsira, ha az teljesíti a forgalomban való részvétel alapfeltételeit (fék, lámpák, irányjelző stb.). Magyarországon azt sem mondanák meg a hozzátartozóitoknak, hová kaparták el a szétgéppuskázott holttesteiteket egy szerencsétlen vizsgáztatási kísérlet után.
Jó, tudom, ez nem utcára lesz. De akkor is.

Glhef 2010.07.06. 19:06:44

Karosszéria-lakatos vagyok, de ezt még én is percekig döbbenten néztem. :o) Karotta, le a svajcisapkával előtted!
ciel: és akkor hol marad a szívás gyönyöre? Itt úgy emlegetik a két millimétert, hogy "majd csövezésnél megoldom". Röhögünk mi még sok két milliméteres poszton!
Rák A.: a családtagokat is legéppuskázzák, meg az ő ismerőseiket, rokonaikat, munkatársaikat, hetediziglen! :o)

Exchange_student (törölt) 2010.07.07. 10:06:30

nagykalapács, féltégla

igazi preciziós munka van folyamatban :)

hajrá, remélem sikerül befejezni a brutális szörnyeteget!

fonaktamas 2010.07.08. 09:37:01

totális elmebaj, nagyon várom a folytatást! üdv

Rák Attantam 2010.07.10. 10:27:35

@FrankoNéro: Tudod, van az a mondás, hogy "tolómérővel mérünk, krétával jelölünk, baltával vágunk"... :D

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.07.11. 22:47:37

@FrankoNéro: miért ne sikerülne? készült már pár autó a kezeim között, olvass csak vissza az elmúlt 3 évre.

Sopánka76 2010.07.12. 16:43:29

Felét se értem, de teljesen felvillanyoz!
Állati jó lesz!
A márkafanok meg pukkadoznak, mi? Ford kormánymű Datsunba, súlyos! :D
Szegény ember vízzel főz?
süti beállítások módosítása