driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.04.07. 09:46 Leslie_

projekt:G - száraz tények

 Bordarepedésem és segítségem okán tegnap végre eljutottunk egy közeli és jól felszerelt szervizbe, ahol megtudtunk pár adatot a kocsiról. 

A kocsi száraz súlya 1000kg. A mérlegelésen 1030kg-ot mutatott a kerekenként összeadott érték, ebben természetesen benne van a hűtővíz 9kg, benzin 15kg és olaj 5kg. Sarkonként így állunk:

Bal első: 285kg

Jobb első 280kg

Bal hátsó 235kg

Jobb hátsó 230kg

Ebből kiszámítható a súlyelosztás is, ami 57-43% az első tengely javára, kellemesen és enyhén orrnehéz a kocsi.

A futóműállításon még többet megtudtunk az átalakított autóról. Az első tornyokat újraterveztük és gyártottuk, ezek értékei:

Bal első dőlés: -2.43'

Jobb első dőlés: -2.41'

BE utánfutás:  2.26'

JE utánfutás: 2.21'

BE öszetartás -0.2mm

JE összetartás 0.1mm 

Visszaállás: 0.04'

A hátsó futómű adatai nem mérvadóak, mert a hídba még új fém-"szilentek" érkeznek nemsokára és akkor beállítjuk véglegesre, addig a -3 fok dőlés és 4mm összetartás kis plusz gumifüstben és belül gyorsabban kopó gumikban jelentkezik. Hamarosan korrigálunk, de előbb menjen végre pár mesekört.

 

8 komment

Címkék: általános sierra leslie gymkhana racingshop


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr452806532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Addorjan_ 2011.04.08. 07:18:19

Örülök, hogy ezeket közzétetted!
Ennek fényében érdemes elgondolkodni, hogy mennyire könnyű egy 4 hengeres turbo motor (pláne egy vasblokkos).
abba meg bele sem merek gondolni, hogy az M30 és V8-al szerelt E30-ak milyen súlyelosztással mennek :)

Addorjan_ 2011.04.08. 08:23:47

Hello!

Örülök, hogy megosztottad a súly infokat. Én biztos nem teszem a sajátommal :) Szóval jól látni, hogy egy relative könnyű 4 hengeres turbo motor is milyen nehéz tud lenni a sallangokkal. Ehhez hozzájön, hogy ha könnyít az ember, akkor azt jellemzően a hátsó tengely környékén teszi. Ezek fényében kíváncsi elnnék egynéhány M30 és V8 motoros E30 ballanszára. Ha jól tudom Laky Sylviája is hasonló súlyelosztású, 750-550kg-os eloszlással. Azt meg végképp halkan jegyzem meg, hogy úgy lenne tiszta a kép, ha pilótástul is lemérnétek. És a végére engedjetek meg egy saját adatot: 2007 tavaszán a hockenheim-i mérésen 950kg volt az én kocsim menetkészen (benzinnel, vízzel, etc). Azóta persze nem keveset ledobott a gép.

Addorjan_ 2011.04.08. 08:25:27

Bocs a kétszer küldésért, azt hittem nem jelent meg az első hsz.

Z0tya 2011.04.08. 08:38:19

Akkor most a 57:43 az már a nemkívántos kategória Bobó?
Egyszer majd ilyenből építek: www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/cylinder-block-parts/sc1211ct.html

:)

Addorjan_ 2011.04.08. 21:53:31

Jó hát én nem értek hozzá, nekem kívánatos minden érték :)

Z0tya 2011.04.11. 08:34:06

Én nem stuffolni akartalak, asszem driftes körökben mindenki elismeri a "hozzá nem értésedet" ;)

Addorjan_ 2011.04.11. 23:54:40

Thx Zotya! Gondoltam páran azért hozzászólnak valamit. Na mindegy, talán legközelebb. A kérdésedre a válasz, hogy a ballansz az aerodinamika után a legfontosabb a komoly versenysportokban. Mivel a driftben az előbbi nem létezik, így utóbbi szerintem a legfontosabb. Persze a tengelyterhelés csak egy része az autó "ballansz"-ának, ezen felül elég összetett a dolog :)

Z0tya 2011.04.12. 09:05:22

Az a kérdés, hogy egy driftautó balansza mennyiben kell hogy más legyen (ha kell hogy más legyen) mint mondjuk egy pályaautóé. Nyilván erről kevesebb infót lehet begyűjteni a netről, ezért fontos a tapasztalat.
Nem akarsz írni egy posztot erről? :)
Még akár úgy is értelme lenne, hogy a "tuti"-t nem fejted ki 100%-ra ;)
süti beállítások módosítása