Bordarepedésem és segítségem okán tegnap végre eljutottunk egy közeli és jól felszerelt szervizbe, ahol megtudtunk pár adatot a kocsiról.
A kocsi száraz súlya 1000kg. A mérlegelésen 1030kg-ot mutatott a kerekenként összeadott érték, ebben természetesen benne van a hűtővíz 9kg, benzin 15kg és olaj 5kg. Sarkonként így állunk:
Bal első: 285kg
Jobb első 280kg
Bal hátsó 235kg
Jobb hátsó 230kg
Ebből kiszámítható a súlyelosztás is, ami 57-43% az első tengely javára, kellemesen és enyhén orrnehéz a kocsi.
A futóműállításon még többet megtudtunk az átalakított autóról. Az első tornyokat újraterveztük és gyártottuk, ezek értékei:
Bal első dőlés: -2.43'
Jobb első dőlés: -2.41'
BE utánfutás: 2.26'
JE utánfutás: 2.21'
BE öszetartás -0.2mm
JE összetartás 0.1mm
Visszaállás: 0.04'
A hátsó futómű adatai nem mérvadóak, mert a hídba még új fém-"szilentek" érkeznek nemsokára és akkor beállítjuk véglegesre, addig a -3 fok dőlés és 4mm összetartás kis plusz gumifüstben és belül gyorsabban kopó gumikban jelentkezik. Hamarosan korrigálunk, de előbb menjen végre pár mesekört.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Addorjan_ 2011.04.08. 07:18:19
Ennek fényében érdemes elgondolkodni, hogy mennyire könnyű egy 4 hengeres turbo motor (pláne egy vasblokkos).
abba meg bele sem merek gondolni, hogy az M30 és V8-al szerelt E30-ak milyen súlyelosztással mennek :)
Addorjan_ 2011.04.08. 08:23:47
Örülök, hogy megosztottad a súly infokat. Én biztos nem teszem a sajátommal :) Szóval jól látni, hogy egy relative könnyű 4 hengeres turbo motor is milyen nehéz tud lenni a sallangokkal. Ehhez hozzájön, hogy ha könnyít az ember, akkor azt jellemzően a hátsó tengely környékén teszi. Ezek fényében kíváncsi elnnék egynéhány M30 és V8 motoros E30 ballanszára. Ha jól tudom Laky Sylviája is hasonló súlyelosztású, 750-550kg-os eloszlással. Azt meg végképp halkan jegyzem meg, hogy úgy lenne tiszta a kép, ha pilótástul is lemérnétek. És a végére engedjetek meg egy saját adatot: 2007 tavaszán a hockenheim-i mérésen 950kg volt az én kocsim menetkészen (benzinnel, vízzel, etc). Azóta persze nem keveset ledobott a gép.
Addorjan_ 2011.04.08. 08:25:27
Z0tya 2011.04.08. 08:38:19
Egyszer majd ilyenből építek: www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/cylinder-block-parts/sc1211ct.html
:)
Addorjan_ 2011.04.08. 21:53:31
Z0tya 2011.04.11. 08:34:06
Addorjan_ 2011.04.11. 23:54:40
Z0tya 2011.04.12. 09:05:22
Nem akarsz írni egy posztot erről? :)
Még akár úgy is értelme lenne, hogy a "tuti"-t nem fejted ki 100%-ra ;)