driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.04.01. 21:15 Leslie_

FormulaD itthon???

 

Ezzel a bulváros címmel simán megduplázhatnánk a kattintásokat, de bármennyire is április eleje van, mi nem csinálunk bolondot magunkból vagy belőletek. Sokat tanakodtunk hova is tudna fejlődni még a Magyar DRIFT, az ismert helyszíneket miképp tudnánk úgy variálni, hogy fenntartsuk az érdeklődéseteket. A tavalyi év sok tanulsággal szolgált, kell emelni a tempón de mértékkel és figyelni kell a nemzetközi színteret is. Épp a D1 széthullása ami fontos figyelmeztetés számunkra, hogy merre is tartsunk.

Tsuchiya és Inada épp arra figyelmeztette a világot, hogy nem helyes a sebesség és a lóerő ilyen mértékű térnyerése, szerintük vissza kell térni a gyökerekhez és a vezetéstechnikát előtérbe helyezni. Meglátjuk mire mennek idén ebben a szellemiségben, reméljük talpra áll mind japán, mind a japán drift élet.

Nekünk is hasonló a feladatunk, összhangot teremteni sebesség és ügyesség, erő és technika között. Bár sok pályát terveztünk már a környezettől függően, mégis arra jutottunk, hogy az idei évben kicsit kitekintünk a világba. Első választottunk az amerikai FormulaD sorozat Road Atlanta nevű pályája. Irány a térképek világa, méretek, átváltások, tervezgetés és meg is született a Hell OB Pro kategóriájának első idei nyomvonala. A feladat kisebbik része ezzel le is tudva, 2 kisebb módosítással a pálya tökéletesen elfér a tököli "nagykockán". Az egyik belenyúlásunk a nagyobb kezdő ív, nekünk a terület adottságai miatt egy kicsivel hosszabb és íveltebb a kanyar. A másik a domborzat, mi sík területen vagyunk, míg a Road Atlanta lejt és emelkedik. Ezektől eltekintve minden pilóta felmérheti, mit is tudna, mire is jutna ha lenne lehetősége ott versenyezni. Hajdú Zoli idén ott lesz, de ő a kontinens lakosa, kis helyzeti előnyben van. Nekünk marad a video és drukkolni is fogunk Zolinak, de ha már mi nem jutunk el amerikába, hát elhozzuk amerikát ide. 

A kigyorsítás nagyjából 100-120km/ó sebességre adott, és egy kb 50 fokos balkanyarral kezdünk. A terhelésváltás egy kisebb egyenesben történik, és ezután a kocsi orrát jobbra fordítva egy éles kanyarban lassulva meg kell közelítsünk egy belső érintési pontot. Ezt elhagyva egy durvább terhelésváltás következik, a tempó 80 körülire lassul de fokozatosan gyorsulni kell. Miután kifordultunk a pálya közepén található U alakból és elhagytuk az újabb érintési pontot, folyamatosan gyorsítanunk kell hisz visszafelé is meg kell csinálni a pálya nagy ívű adott szakaszát. 

A munka nagyobbik része lesz a pontos nyomvonal lefektetése, de biztosan ezzel sem lesz gondunk. Irdatlan hosszúságú mérőszalagok, lézeres távolságmérők és a GPS is megtalálható az eszköztárban, az egyetlen dolog amiből sosincs elég, az az idő. Ez viszont nem a ti gondotok, kedves pilóták és kedves olvasók, itt lesz amerika, nem az álmaitokban, hanem a tököli "nagykockán"! Integetni kötelező, lottózni nem, itt nem az 1 2 3 4 5 a nyerő számsor hanem a kedvenc pilótád rajtszáma! Hogy kit választhatsz, abban nemsokára segítségedre is leszünk, bemutatunk néhány versenyzőt, idei autójukat, terveiket és álmaikat. Ti csak készüljetek, mert a show sem lesz mindennapi! Mit rejtegetünk még? Figyeljetek az oldalainkra és hamarosan megtudjátok!

Kedvcsinálónak egy kis videó, hogyan is csinálják ezt a nagy vízen túl: 

Road Hotlanta & Formula D. from Mark Lenardon on Vimeo.

Szólj hozzá!

Címkék: video edzés verseny drift általános driftgp


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr522790667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása