driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2010.01.02. 10:20 Leslie_

Zentai Drift Team 2010

Zentai Sanyi saját szavaival:

Háát az egész úgy kezdődött:

A bajnokság utolsó futamáról öröm mámorától részegedve jövünk hazafelé, miközben folyamatosan azon töprengtem, a következő szezonra mit is kellene csinálni, V8 Mustang, Sierra 24V Turbo, 2.0 Zetec Turbo Stb. Végül a Mustang V8-ra esett a választás. Ki is néztünk néhány karambolos jelőltet, lebeszéltük, működőképes mindegyik. Na akkor gyorsan menjünk is érte, hamarabb hozzá tudunk kezdeni az építésének.Vezettünk éjjel-nappal csak mihamarabb ott legyünk, így másfél nap alatt meg is érkeztünk.

A kocsik a vártnál jobban néztek ki kívűlről, DE mikor be akartuk indítani az első kocsi motorja meg volt ragadva, elmondása szerint csak önindító baja van. Következett a másik kocsi ami egy 2 óra torna után sem akart indulni, (egy kosár biztosíték csere, 4db indítókulcs, gyújtáskapcsoló szétbarmolva és így tovább) Utolsó reménységünk egy 98-as Cobra volt, amit megláttunk, és nem hittünk a szemünknek. Nem az a kocsi volt lefényképezve. De már ha eljöttünk eddig, üres kézzel ne menjünk már haza, próbáljuk a Cobrát lealkudni.

Végül üresen jöttünk haza, kimerülve, meggyötörve kb 6000km megtétele után. Tanulságos volt mindannyiunk számára. Látva a Mustangokat, körüljárva ezerszer, úgy döntöttünk ezt ki is húzhatjuk. Szép példányok ezek a járműcsodák. Nem kell brutál nagy motor és ráadásul amerikai. Maradunk a Focus-nál. Másfél hónap keresgélés után találtunk egy 2005 Focus ST-t ami ideális alanynak bizonyult. Tanulva az előző útunkból, pontosan minden részleteiben egyeztetve elindultunk ismét egy néhány ezer km-es túrára. Kora reggel meg is érkeztünk a Szervízhez, az autót körüljártuk beindítottuk, lepapíroztuk, felraktuk, és 9 óra körül indulás HAZAAAA.

Alig megyünk 60km-t a hegyes-völgyes vidéken, mikor a kocsi jelzi a vizhőfok túl magas! Megállunk megnézni, valóban felrottyant, biztos a terheléstől. Gondoltuk várunk egy kicsit, feltőlt, aztán pucolás haza. De túl szép lett volna! Megyünk 5km-t aztán ismét ugyanaz. Lehúzódunk megállunk, gőzöl a szűzmária is. Vártunk, próbáltuk felönteni, de amit öntöttünk bele az a vezérlés felől ki is folyt. Most jött a fejvakarás, hogyan tovább. Attilával lebeszéltük szedjen össze vezérműszíjat, vízszivattyút, na meg egy szerszámoskocsit, és legyen készenlétben. Autóval vagy repülővel vagy valahogy. Számításban volt még egy ismerős autómentő, de ahogy számoltuk majdnem annyiért vitt volna haza mint amennyi a kocsi. Sárga angyal szintén felejtős. Jött az ötlet, az öreg régi ismerőse itt lakik 700km-re, aki du 3-kor végez a melóval, és ő tud hozni alkatrészt. Így is tettünk megvártuk, este fél kilencre meg is érkezett. Akkorára szétszedtem egy kiskrowa készlettel, na megy egy kis isteni segítséggel. -16-os villáskulcs hiányzott, de arra jött egy francia autómentős aki kölcsönadta-. Minden össze volt jelölve, de mikor fel akartam rakni a szíjat... -számítottam rá, hogy kell majd mozdítani egymáshoz képest a fogaskereken, és ez így is volt, NA EKKOR JÖTT AZ ÖSSZEOMLÁS. A karcolt jeleket a fogaskerék jeladójára tettem ami vele gyütt fordult el! Na akkor nincs már menekvés, próbáljuk visszarakni oda ahol volt. Körülbelül odaillesztettem, összeszerel, indít nem jó. Akkor egy fogat odébb összerak, indít nem jó, és így tovább egyszer csak elindult. Összeraktam, aztán nyomás haza.

Megérkeztünk másnap dél körül, és nem győztünk gyönyörködni a az ÚJ DRIFTAUTÓMBAN! :))) Kezdődhetett a az építgetés, hamar szétkaptuk a kocsit, motor, váltó, belsejét apróra. Na ekkor kezdődott a kutakodás, telefonálgatás. Milyen erős legyen, milyen váltó, milyen első bölcső, milyen hátsó híd. Első bölcső maradt a sajátja, hátsó híd végül maradt a Sierra! Váltó ügyében pedig feljártam minden VOLVO-s bontót szakit, szinte kivétel nélkül mindenki azt mondta, erre a motorra NEM LÉTEZIK hátsókerekes váltó BOLOND VAGYOK. Két hónap kutakodás köszönet Kispest utcai VOLVOsoknak, vettem tőlük egy 960-as Volvo M90-es váltóját. Nagyon rendesek és segítőkészek voltak. Jelenleg a Focus emelőn áll folyamatosan alakul. Motor váltó benne, első bölcső kész, jelenleg a hátsó híd van műtőasztalon.

Hát ennyi :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Üdvözlettel. Sanyika

 

 

4 komment

Címkék: általános sierra zentai


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr21638212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Görgő 2010.01.02. 13:53:31

:O:O wtf?:-) orange drift team ford módra:D A pro ligás szabályoknak is meg fog felelni??? mert focusból nem nagyon gyártottak awd-t. Vagy lesznek benne rallycrossos div. 1-es tapasztalatok is mondjuk Kotánéktól? ezt csak a motor elhelyezése miatt kérdem.

Hajrá hajrá előre!!!:D
ja és BÚÉK!!!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.01.02. 15:02:36

Bolondok vagytok! :D :D :D

Az első 4 kép nem igazán a posthoz tartozik. Arról mit tudni?

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.01.02. 19:40:52

Görgő

a szabályoknak megfelel és amit Kotánék tudnak, azt már mi is... csak nekünk már szét sem esnek a cosworth-ok :)
szabályoknak megfelel a projekt, mivel az alváz sierra elemekkel lesz módosítva, technikailag RWD a platform.

Süni

az a BUS, Zentai Ati projektje, zetec turbo épül bele. írás lesz majd arról is.

Cupi24 2010.03.26. 23:17:58

Itt ha elszállna a lendkerék vagy dugó csunyát tudna mutatni..Komolyan le kellesz burkolni! Grat!;)
süti beállítások módosítása