driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.12.09. 17:45 Leslie_

CAG - ...akik a drift mögött vannak.

Drift "háttér" - ami a drift mögött van...
Drift - (2009.12.04)
 

Múlt évben épp Máriapócson kérdezgettem először a családtagokat, barátokat, szervezőket arról, hogy ők hogyan látják ezt a nagyszerű sportot. Érdekes volt végig hallgatni, hogy milyen egy apának izgulnia a pálya szélén, milyen egy bírónak ott állni egész nap hidegben, esőben, vagy milyen nehézségeket okoz egy-egy verseny megszervezése. Pillantsunk vissza egy picit...

 Legelőször Papp Péter "Mézi" barátnőjét, Erikát kérdeztem arról, hogy milyen érzés egy profi drifter párjának lenni...

 

 

 CAG: Mézi kapcsán kerültél először kapcsolatba a drifttel?

 Erika: Őáltala, igen. Két és fél éve, három napra rá, hogy megismerkedtünk elvitt egy edzésre magával. Szerintem úgy volt vele, hogy ha a csaj beválik a driftben is és bírja az autóversenyzést, akkor maradhat. Egész nap kint voltunk még az előző versenyautójával reggeltől késő délutánig. Kellően el is szédültem. :)  De nem az autótól... ;)

 

 CAG: Mennyire szeretsz eljárni így vele versenyekre? Nem teher ez Neked?

 Erika: Abszolút nem visel meg. Előtte kiveszek már egy nap szabadságot, mindig sikerül összeegyeztetnem a munkát a versenyekkel.

 

 CAG: Mennyire izgulsz?

 Erika: Izgulok, főleg most, hiszen a mai nap már történt egy-két baleset. Mézi is egy picit meghúzta a jobb hátulját, meg a tavaly is az egyik versenyen összetörték az ajtaját. Szóval a lényeg, hogy izgulok érte, főleg ezen a pályán, hiszen itt elég kemény a tempó.

 

 CAG: Ha lenne közös gyermeketek és ő versenyezni szeretne, akkor lebeszélnéd róla?

 Erika: Nem beszélném le róla egyáltalán. Mézinek ugyebár van egy kilenc éves kisfia, Marci, akit gyakran visz gokartozni és a kis srác nagyon jól nyomja. Sokszor - lehet, hogy csak a súlykülönbség miatt, de - megelőzi az apját, és jobb köröket megy mostmár.

 CAG: Mézi higgadt és nyugodt a versenyeken?

 Erika: Mindig fejben végig gondolja az egészet, sőt sokszor meg is beszéli velem. Általában előre átgondolja, hogy mit kell csinálnia.

 CAG: Te miben tudsz neki segíteni?

 Erika: A versenyek előtt összekészülünk, de ami fontosabb, hogy a verseny folyamán nyugodtságot biztosítok, figyelek arra, hogy egyen és igyon, mert ilyenkor neki ez eszébe sem jut. Fontos, hogy testben és lélekben is ott legyen. Ezenkívül nagyon-nagyon szereti a masszírozást, így rengetegszer kap hátmasszírozást... :)

 


 Azt hiszem Borsi Hajnit senkinek sem kell bemutatnom, hiszen hol az admin sátorban, hol a shopban, hol Kurucz Ádi mellett tűnik fel minden egyes versenyen...

 

 CAG: Mikor kerültél először kapcsolatba a drifttel?

 Hajni: Már a legelső versenyen, a kecskeméti első drift napon ott voltam, de akkor még csak nézőként. A tavalyi tököli versenyen dolgoztam először, amikor beugrottam segíteni egy kicsit.

 

 CAG: Szereted ezt csinálni?

 Hajni: Persze, nagyon szeretem. Pörgős, sok-sok emberrel találkozom és sok érdekes dolgot hallok a nézőktől. Viszont rossz, hogy nem nézhetem a versenyt.

 

 CAG: Ha Ádi megy éppen, akkor mit tudsz csinálni? Leváltanak a többiek?

 Hajni: Általában megpróbálok előre elintézni mindent, és ha Ádi megy, akkor ott hagyom az eladó párom a shopban addig egyedül, vagy valakinek szólok, hogy segítsen. Tavaly például nagyon rossz volt, épp itt Máriapócson, ugyanis Ádinak elromlott a kocsija és nem volt itt senki, hogy segítsen neki szerelni. Néha-néha így itthagytam a helyem és rohantam segíteni neki.

 CAG: Ki izgul jobban?

 Hajni: Szerintem én. Ádi azt mutatja, hogy nyugodt, de biztos, hogy izgul egy kicsit. Az tény, hogy már nem izgul annyira, mint a legelején.

 


 

Ha azt mondom Kőváry Barna, azt mondjátok "Go Trabi go!". :)  A híres rallis Egyed Isti párjaként ontja a szót minden versenyen, így természetesen őt sem hagyhattam ki...

 

 CAG: Mikor voltál először driften? Mikor találkoztál először ezzel a sporttal?

 Kőváry Barna: Ez már elég régre datálódik. Mi a driftet már akkor űztük a jános-hegyi szerpentinen Egyed Pistával, amikor még nem volt kialakult szakág, Trabanttal, Zsigával. Miután ez az egész felemelkedett és kialakult Istvánon keresztül kerültem ebbe az egészbe. 2007-ben voltunk először drift versenyen jelen, mint műsorvezetők. Már akkor nagyon megtetszett ennek az egésznek a hangulata. Mi rendeztünk Street Legal Driftet, ahol éjszakába nyúlóan közúton lehetett a versenyzőknek csapatniuk. Ott sajnos én nem indultam, mert a szervezésben vettünk részt Egyed Pistával. Tehát kérdésedre válaszolva három éve foglalkozom komolyabban a drifttel - reméljük mindenki legnagyobb megelégedésére.

 CAG: Ha valaki egy kicsit hibázik, akkor nincs benned az, hogy szívesen megmutatnád az illetőnek, hogy hogyan is kell ezt csinálni?

 Kőváry Barna: Az az igazság, hogy a pálya széléről sokkal könnyebb okosnak lenni és kitalálni, hogy mit hogyan kellene csinálni a másik helyébe. A saját bőrömön is megtapasztaltam, hogy nem árt, ha az ember ezt belülről játssza és van egy igazi "playstation"-je, és tud azzal autókázni, mert kívülről mindenki sokkal okosabb és ügyesebb. Talán annyi rálátásunk van erre, hogy miután mi is autókáztunk, épp elég csúcsgépet dobtunk be az erdőbe ahhoz, hogy tudjuk azt, hogy milyen az autó fizikája. Így valamilyen szinten szakmai szemmel is nézzük. Oké, hogy tőlünk távol áll a zsűri, illetve távol ül a zsűri :), de effektív van valamiféle affinitásunk. Néha egy-két emberről azért látszik, hogy kezdeti stádiumban van, de ahhoz, ideáig eljussál és egyáltalán megépíts egy ilyen autót, ahhoz óriási akarás kell, óriási elszántság, nem kicsi anyagi háttér és vér a pucában.

 CAG: Szerinted melyik márka a legalkalmasabb a driftre?

 Kőváry Barna: Alapvetően miután ez 1986-ban Japánból indult útjára, valószínűnek tartom, hogy a kis "japók" sosem fognak "béemvézni", és a jó kis hatchiroku a szívünkhöz igen közel áll. Pici autó, mégis szenzációsakat lehet vele autózni. Az látszik, hogy Európában a Bmw-k dominanciája érvényesül, de én még mindig azt mondom, hogy lehet, hogy egy "japó" vonal jobb lenne. Én láttam Subaru Imprezát is hátsókerekesként oldalhűtővel... Lehet, hogy az a vonal nem rossz, azonban tény, hogy itt Európában germán fölény van. Én még nem próbáltam ki egyiket sem, de előbb-utóbb Isti hatchirokuját majd vezetem és akkor majd konkrétabb véleményt tudok mondani. Szerintem meg kellene honosítani a frontos driftet is. Előbb-utóbb lesz egy frontos driftautó, az biztos.

 


 Spisák Zsolti "Lecsó" barátnőjével, Vivivel is találkoztam eddig minden versenyen. Legtöbbször akkor látom, amikor ül az autóban és épp gurul előre a sorban a többiek után...

 

 CAG: Mi volt előbb? Drift vagy Lecsó?

 Vivi: Lecsó. :)

 CAG: Mióta ismered őt?

 Vivi: Négy éve már lassan.

 CAG: A drifttel hogyan kerültetek kapcsolatba?

 Vivi: Nyíregyházán voltunk egy szlalomversenyen. A szlalom nálunk úgy nézett ki, hogy Zsolti egyfolytában keresztbe ment. Ott voltak ezen a versenyen Radírék is, akik felkerestek minket és szóltak, hogy csatlakozzunk mi is a drifthez.

 CAG: Mennyire szokott Lecsó izgulni?

 Vivi: Mostanában már annyira nem izgul. Mondjuk most épp a kvalifikáció előtt nagyon izgult, de rá ez jó hatással van szerencsére, akkor jobban megy.

 CAG: Meg tudod nyugtatni ilyenkor? Vagy jobb, ha nyugton hagyod?

 Vivi: Ilyenkor békén kell hagyni, hagy gondolja végig nyugodtan. De én jobban szoktam izgulni, mint ő.

 CAG: Te még nem drifteltél? Vagy nem tervezted?

 Vivi: Nem sajnos. Szerettem volna kipóbálni, de ilyen magas költségek mellett én úgy sem tudnám finanszírozni. Már annyira elment már a mezőny, hogy nem lenne értelme szerintem.

 CAG: Bánni fogod, ha Zsolti abbahagyja?

 Vivi: Egy kicsit igen, hiszen nagy élmény egy verseny, maga a csapat, az izgulás, de szerintem már eleget voltunk. De ettől függetlenül természetesen minden versenyre jövünk majd. :)

 


 Úgy gondolom óriási hibát követnék el, ha a "háttérbe" nem számítanám be azt a három pasit, akik minden versenyen kamerával a vállukon, hasukon :) rohangálnak és olyan videókat raknak nekünk össze, melynek segítségével újra és újra átélhetjük a versenyeket. Hát persze, hogy az XProvid Films. csapatáról, Astarról, Mancsról és DonDriftről beszélek. :)

 

 CAG: Mikor hallottatok először a driftről?

 Astar: Fúúúú, hát én nagyon régi internetmenő vagyok, így szerintem a kezdetek kezdetén. Pontosan nem tudnám megmondani, de valamikor talán 2000-2002 körül. Akkor még csak inkább a letölthető kis vidik voltak a jellemzők, meg a képek. Amúgy is extrémsport rajongó vagyok, és szerintem ez az autóversenyzés extrémsportja.  Egy olyan freestyle-féle. Akkoriban egyébként már az LFS-ezés is nagyban ment, és abba is mindig ezt erőltettem. Tehát régi a szerelem. :) De szakértő nem vagyok mint a Menx, csak rajongó.

 Mancs: Húha, elég rég! Amikor először életemben felcsatlakoztam az internetre (56k rulez :)) már akkor is autófanatikus voltam, és hát persze hogy autókat kerestem először... És akkor jöttek a híres régi-régi ős drift videók. Aztán rátaláltam az Option video-ra (ami a japán D1-et, és a japán driftéletet követi/közvetíti dvd formában), és hát szépen lassan megteltek a vinyók videókkal, aztán dvd-k, stb. stb...

 DonDrift: Na ez jó kérdés, dátumot nyilván nem fogok tudni mondani  :) Már a Szövetség megalakulása előtt flesseltem a külföldi videókra, magyar vonalon pedig a kezdetektől fogva ott vagyok.

 CAG: Láthatunk benneteket valamikor versenyen a volán mögött?

 Astar: Csakis pénz kérdése. Aki már volt olyan jó hozzám, hogy megkergethettem a gépét pár kör erejéig, az tudja, hogy nincs fakezem. Meg falábam. Viszont fain vagyok. De addig is otthon gyakom az LFS-t a G25-el :)

 Mancs: Versenyen biztos nem, mert ugye versenyen a kamerák mögött állunk :) De edzésen mindannyiunkat szerintem! Ez csak idő kérdése :) Nekem készül is egy "soha el nem készülő" autóm... :) Tavaly és tavalyelőtt mentem vele edzéseken, de mivel nem éppen driftre tervezték gyárilag az autót ezért nagyon sok mindent meg kell oldani rajta. Pénz és idő kérdése csak. Szóval majd egyszer, szépen lassan... :)

 DonDrift: Persze! Bár arra még várni kell egy keveset, idén biztos nem! Össze kellene rakni az Öreg Cápát, de most erre se idő, se pénz, talán év végén lesz belőle valami! Igazából edzegetni szeretnék a saját szórakoztatásomra... De bárki gépét szívesen lepróbálom egy jóféle edzésen!!! :D :P

 

 CAG: Szerintetek mi teszi különlegessé ezt a sportot?

 Astar: A légkör. Na nem az amit mérgezünk vele, hanem hogy ez egy ilyen fullof élvezet sportág. Legalábbis erről kéne, hogy szóljon. Sajna a füstön kívül egyre több mérgező dolog van jelen. És ezt mindenki érzi, mert szaga van. Remélem lesz fertőtlenítés.

 Mancs: Legeslegfőképp szerintem a látvány amit nyújt. A rally is látványos, de ott jó ha 1-2 kanyart belátsz, és örülhetsz ha manapság elrakja valaki egy kanyarban... Bár én imádom nézni például a Bútort, amikor tényleg a lehető legjobb időre utazik, a kocsi határán, de ez más téma. :) Itt viszont az egész pályát belátod, és csak néha-néha látsz egyenesen menni valakit. :)  A másik ami szerintem nagyon fontos, hogy közvetlen a pálya mellett van a szervízpark, nincs elzárva, akárkihez oda lehet menni kérdezősködni, dumálni, nagyon közvetlen, és nagyon közelálló tud lenni egy nézőnek, hiszen egy jó meccs után szépen odasétál a kedvencéhez, és hátbaveregeti hogy: "király voltál". Szerintem talán ez a legfontosabb.

 DonDrift: A pilóták egytől egyig! Na meg az, hogy nem számít az idő, csak az, hogy minél durvábban veresd keresztbe!! :P

 CAG: Tudtok pártatlanok maradni vagy van esetleg kedvenc versenyzőtök?

 Astar: Én mindenkit nagyon szeretek! Kivétel nélkül minden versenyző óriási forma. :) Mindhárman magyardrift-fertőzöttek és magyardrift-függők vagyunk, és szeretünk rendszeresen rájárni a cuccra. :) És nem akarunk meggyógyulni, jó? Nem emelnék ki senkit, mert tudom, hogy művészlelkek és megsértődnek. ;) Maradjatok művészlelkek!

 Mancs: Természetesen van kedvenc, illetve hát "kedvecek" de mivel mindenki más stílusban vezet, ezért mindenkit lehet szeretni valamiért. De ez helyzetfüggő is. Ha valaki gyengébb technikával elver valakit akinek brutális gépe van, az biztos hogy az utána következő pár napban ott lesz a fejemben, és nem fogom tudni elfelejteni. Lásd: Sanyika mindig is előkelő helyen állt az én képzeletbeli dobogóbon, de Máriapócs óta nem térek magamhoz! :)

 DonDrift: Van pár pilóta akinek különösen tetszik a stílusa, neveket direkt nem mondok! :) Természetesen ha kell, akkor pártatlan vagyok!

 CAG: Ha azt mondom "drift", mi jut róla eszetekbe először?

 Astar: LCD kijelző :) Koppkereszt, teligáz, nagyfüst, tiiiitttás (közelifordulatszám). Mindez olyan 120-140 káemhá körül.Az MDSZ is eszembejut. Meg hogy 2 éve ez tölti ki a szabadidőm nagy részét a déjlidzsáb (munka) meg a fősuli mellett. Meg az is, ahogy szerelembe estem, mikor kikísértem a haveromat versenyezni Tökölre meg Kecsóra 2006-ban. És természetesen az összes versenyző is. És hát nem utolsó sorban a kis csapatunk. Mely ebben a szcénában talált magára.

 Mancs: Japán, füst, üvöltő szívó sor4, óriás turbó tüsszögés, doromboló v8, és még lehetne sorolni a végtelenségig... :)

 DonDrift: Nagy tempó, óriáslapja és persze gumifüst! Ha hosszabb időn keresztül nem érzek égett gumi szagot, akkor frankón elvonási tüneteim lesznek!! :D

 


 Új arc bukkant fel a drift családban, még pedig Radír oldalán. Nikit mindenki azonnal megszerette, hiszen kedves mosolyával és szeretetével mindenkit elvarázsolt azonnal...

 

 CAG: Hogyan kerültél kapcsolatba a drifttel? Radír által vagy esetleg már korábban is jártál ki versenyekre?

 Niki: Korábban is jártam driftre, Radírral Parádsasváron ismerkedtem meg. A hegyi versenyen indultunk mi is ralliban, ott találkoztunk először személyesen Radírral, korábban csak interneten láttam és már akkor nagyon tetszett. Utána elmentem Street Legal Driftre ősszel és nagyon megtetszett ez a világ.

 CAG: Mióta foglalkozol autósporttal?

 Niki: Kiskorom óta járok ki versenyekre rendszeresen, négy éve navigálok egy Ladában. Van egy saját csapatunk, a Zúzó Racing. Az én autóm most épül. Idén bevállaltam még három versenyt, de utána vége a navigálásnak. Van egy saját autóm, Blankának hívják. :)  Blanka egy hófehér "07-es" gyönyörűszép Lada. Már benne van a bukócső, a kasztnit kikönnyítettük, bekerültek a kagylóülések, széles racing övek, beállítottuk a futóművet. Már csak apróságok vannak hátra, mint mondjuk a matricázás, a műszerfal...

 CAG: Driftelni fogsz vele?

 Niki: Kipróbálom mindenképp majd Tökölön.

 CAG: Egy tsuisot is bevállalnál?

 Niki: Akár az is beleférne. :)

 CAG: Radír ellen? ;)

 Niki: Vagy inkább Niki ellen...

 CAG: Ha ezentúl versenyzőként indulsz majd ralliban, akkor ki navigál majd neked? Radír?

 Niki: Akár... De ő azt mondta, hogy félne. :))

 CAG: És mit tartasz veszélyesebbnek? A rallit vagy a driftet?

 Niki: A ralli sokkal veszélyesebb. Ott kiszámíthatatlan minden. Itt a driftben nem tudsz nekimenni semminek sem, legfeljebb egy guminak vagy egy bójának.

 


 Nem csak az admin sátorban van nagy sürgés-forgás egész nap, hanem "Gumis" Petinél is, aki pirkadattól késő estig csak gumizik és gumizik. Mi lenne nélküle...

 

 CAG: Mennyire tudsz pihenni egy versenyen?

 "Gumis" Peti: Edzés napon reggel kilenc órakor kezdünk és este hat óráig voltunk itt. Versenynapon fél nyolctól itt voltunk már és talán este hat órakor végzünk majd. Kétszer próbáltam elszaladni pár percre, de mindig vissza kellett jönnöm, mert szükség volt rám.

 CAG: Mi történik akkor, ha egyszerre többen jönnek és mindenkinek sürgős lenne?

 "Gumis" Peti: Mindig érkezési sorrendben segítek a fiúknak. Van már egy kialakított rutin. Nem kell nekem leengedni a gumikat, hanem ezt megcsinálják a versenyzők és fel is fújják a gumikat. Tehát ők leengedik, én leszerelem és ők már fújhatják is fel. De ők nem tudják olyan gyorsan leengedni és felfújni, amilyen gyorsan én szerelem.

 CAG: Van kedvenc versenyződ?

 "Gumis" Peti: Levota Sanyit nagyon szeretem, tavaly még Martinák Feriéknek drukkoltam, meg Hámori Gergőnek, Radírnak... De most nem tudtam igazán szorítani senkinek sem, hiszen a pénzért itt kell lenni és dolgozni kell.

Remélem ismét sikerült még közelebb hozni a drift világát azokhoz, akik annyira nem látnak bele. Akik benne élnek ebben az isteni gumifüstös környezetben, azok az emberek jól ismerik a meginterjúvoltakat. De azért bízom benne, hogy sikerült egy-két titokról lerántani a leplet és bekukkantani a háttérben dolgozók, drukkoló családtagok életébe, érzéseibe... 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

Szólj hozzá!

Címkék: általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr791585878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása