driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.10.03. 10:04 Leslie_

Nyílt levél - avagy akarjunk-e Fordot?

 Minap kaptunk egy szimpla kérdést, amire bonyolult és eléggé "közérdekü" a válasz.

Sziasztok!

Kérném a segítségeteket!Mégpedig abban hogy szeretnék egy 3 ajtós sierrát építeni driftre magamnak,és szeretném megnézni a ti autóitokat és beszélgetni róla hogy az első lépéseket megtehessem!:-) Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Szia!

Megtiszteltetés, hogy hozzánk fordulsz, köszönjük a bizalmat. Gondolom ha ennyire tájékozott vagy, biztosan nem kerülte el a figyelmedet az MDSZ amatőr bajnokának autója sem :) Pedig az a Sierra nálunk igencsak "EVO1". Azóta több fejlesztést is megcsináltunk, így az újabb autóknál még több lehetőség van, főleg az első futóműben és kormányzásban.

Az első amit ajánlhatunk, az egy Ford Scorpio megvásárlása. A motorból kifolyólag lehetőség szerint egy 95 előtti Cosworth típus (BOA). Ezzel több legyet üthetsz egy csapásra, használható a teljes első és hátsó futóműve, a komplett fékrendszere, gólyalábai és legfőképpen a motorja a vezérlőegységgel együtt. Ez a 200 lóerő körülbelül a belépő a drift világába, bármit fejleszteni ez alatt kidobott pénz. Térjünk vissza a futóműre. A fékrendszer adott, 4 hűtött féktárcsa, elől 279mm, hátul 273mm, a hidraulikus kézifék tökéletes párja. Az angol rallydesign cégtől rendelt coil-over szetteket megrendelve az első lengéscsillapítók kökemények és állíthatóak lesznek, de excenteres toronycsapágyakat is használunk. A lengőkarokba főleg PolyRace piros versenyszilenteket teszünk, a stabilizátor a Sierra Cosworth-énál is vastagabb, 29mm. Hátul több irány is van, Z0tya és KarCsiga kocsijában kit-car lengéscsillapítókat, más autókban Ford Transit hátsó lengéscsillapítókat használunk, rugóstaggá alakítva.

A Cosworth futóművel ugyan kapunk gyári viszkós önzáró (LSD-sperr) differenciált, ez azonban sportolásra alkalmatlan. A végáttételt rövidebbre szoktuk cserélni, 3.92 vagy elterjedtebb a 4.27, ezeket Scorpiokban találhatjuk, előbbit főleg 2.4V6-ban, a rövidebbet pedig az "alulmotorizált" 95 utáni kombikban. A 95 utáni széria első futóműve teljesen más, így azokat nem is szoktuk megvenni alkatrészek miatt, de a 24v motorjuk (BOB) elterjedtebb az átépítésekben. A difiket vagy lehegesztjük, ami szinte ingyen van és egész jól használható, vagy gyártathatunk a kisvárdai Szeles gépműhelyben versenydifit, ami majd 200ezres árával nem hódított nagy teret nálunk, pedi nagyon jó. A futómű kerékosztása ugyan megváltozik 4x108-ról 5x112-re de az idősebb audik és főleg mercedesek miatt sok nagyméretű és olcsóbb felnit találhatunk, ami a mi céljainknak megfelelőbb.

A hátsó futóművek agyai hézagolhatóak, emiatt az ültetéssel sem romlik el a futóműgeometria, egy jobb futóműves szakember tökéletessé teheti. Cosworth esetén a hátsó lengőkarok nem szilentesek, hanem gumiágyban nyugvó G szemek vannak benne, ha ezek nincsenek megkopva, ki sem szabad őket cserélni de természetesen ide is van poliurethan szett. Kormányszöget a csonkállványon tudunk növelni, de simán fúrással, mert van húsa az anyagnak, Fordoknál nem kell hegesztgetni. A kormányösszekötőket megtoldjuk, majd a végeire gömbfej helyett G szemeket alkalmazunk, hisz a csonkállványban ugye nem kúpos a készített furat.

A Fordok motortere igenycsak széles, így a nyúlványok is, amik közel vannak a megnövelt kormányszög miatt jócskán beforduló kerekekhez. Ezen újabban már nem "pogácsákkal" segítünk, hanem utólagos gömbfejekkel távolabb visszük a forgáspontot. Sierra Cosworth esetén golf, Scorpio (cosworth) és egyéb futóművek esetén F astra gömbfejét alkalmazunk átalakított lengőkarokkal. Ezekkel nő a terpesztésünk is, de ez driftben egyrészt hasznos, másrészt az állítható toronnyal vissza is nyerhetünk belőle. Megfelelő ET számú felnikkel így 50fok feletti kormányszöget is elérhetünk a gyári kormányművel, amibe mindössze egy apró hézagolást teszünk. A gyári szervós kormánymű össz fordulata így is mindössze 2.7 végállástól végállásig.

Terveink között szerepel az elektromos szervó használata, ezt a kormányoszlopra építve megspórolhatunk helyet a motortérben, vagy másik verzióként hazsnálhatunk gyári nem szervós kormányművet (4 fordulat) felezővel (2 fordulat) ennek nagyjábóli 100ezer forintos költsége azonban nehezen vetekszik a gyári szervóssal, ami kézenközön 10.000Ft-os nagyságrendben van, illetve komplett futómű vásárlásánál ingyen. Fordokról van szó, amik gyárilag szinte alkalmatlanok a driftre, azonban márkaszeretetünk, külföldi példák és a kihívás mind arra ösztönöztek, hogy saját fejlesztéseinkkel javítsuk őket és tudtuk, hogy előbb-utóbb az eredmények is elkezdenek jönni. Szerencsére ez volt a nehezebb feladat, motorikus téren határt csak a zsebünk szabhat. A 24 szepeles V6-os, mint belépő, könnyen elérhető és finanszírozható, de mind szívó, mind feltöltött motorokkal "ellát" minket az anyacég, Zetec-Duratec turbok, V8-as Mustang motorok illetve a méltán ismert Cosworth Turbo motorcsalád is adott.

Egyéb kérdés?:)


 

6 komment

Címkék: általános sierra sapphire cosworth cosworth yb


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr401424512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2009.10.03. 17:47:47

Komoly! :)
Ebből is látszik, hogy akinek nincs sok ideje meg némi pénze, az ne kezdjen bele!
Azért drukkolok, hogy belevágjon a tag!

mk2 2009.10.03. 22:51:23

Hello!

Én lennék az a "tag"!:-)

"Ebből is látszik, hogy akinek nincs sok ideje meg némi pénze, az ne kezdjen bele!"

Nem értem ezt hogy érted!

Szép estét!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2009.10.03. 23:40:38

tévedés, ezek nagyon alacsony költségek versenysporthoz képest.

Jatis · http://pfbgarage.blog.hu 2009.10.03. 23:43:04

Van eladó Escortom. :)
De az drágábban jön ki, mint a Sierra. :)

mk2 2009.10.04. 10:40:58

@Leslie_: Kb. milyen összeg lenne a sierra?Küldtem egy választ!Megkaptátok?

Sopánka76 2010.01.05. 16:47:28

@mk2: magamra gondoltam :)

_versenysporthoz képest_ persze, hogy alacsonyak!

De elsősorban az időre gondoltam.
Nem egyszerű hobbi ez.
Összehasonlítva mondjuk a hosszútávfutással.
Ahhoz kell egy pár cipő, és lehet kezdeni.
Itt meg már a belépő szint is komoly idő- és pénzbeli befektetést igényel.
Ezért nem kezdek bele.
Maradok annyiban, hogy minél élvezetesebbé tegyem az amúgy hétköznapi utcai Sierrámat.
Nekem ennyi elég.
süti beállítások módosítása