driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.05.15. 09:16 Leslie_

EDC Round 1 Oulton Park

Új pontozási rendszer és sok új pilóta jellemezte a European Drift Challenge idei szezonkezdetét. A reggeli eső pedig csak fokozta a feszültséget a farolós srácok és a közönség soraiban is. Ahogy a nap végére teljesen füstbe borult a rendezvény, Phil Morrison és a 2JZ (Supra) erőművü Driftworks Nissan S15 maximális pontokkal biztosította be kvalifikációs győzelmét. Az új, korábban már általam is ismertetett rendszer szerint 1 pilóta volt csak, akinek csatázni kellett a 16-ba jutásért, a többi 15 szerencsés módon automatikusan résztvevők lettek. Duplán szerencsétlen lett így Hughes (R32) akinek pont Morrison ellen kellett volna bizonyítania, de a csata a papírformát hozta.

A 16-ból igen gyorsan legjobb 8 lett, Evans Starlet-e mindkét futamában elhagyta a pályát, ezzel egyenesen juttatta James Russelt tovább, eközben Paul Conlan masszív sebességének köszönhetően szépen átnézett Ian Harrison Skyline-ja mellett a kanyarokban. Az újonc Lex Drew és R32-ese a lökhárítóján találta az eltökélt Alan McCord-ot, majd nem bírta tartani a tempót a V8-as Silviával, így az ő napja korán véget ért. Érdekes párosítás lett volna Steve Will E36 M3 Turbo és Pete Barber FD RX7, de a Mazdának nem kellett komoly erőfeszítéseket tennie, hisz Will mindkét alkalommal lecsúszott a pályáról. Andrew Cooper lett Morrison ragadós lökhárítójú S15-jének következő áldozata, de az igazi meglepetés csak ezután következett. Észak Írország újonca, a 13 éves Dwain McKeever a párosításban 2007 bajnokát, Brett Castle-t kapta ellenfélként. Már az első körében is nagyon jó volt az ifjú, de utána Castle egy rá nem jellemző hibával küldte a fiút a legjobb 8 közé. Kieron Cameron egy megpörgéssel biztosította Declan Hicks helyét, ahogy Paul Cheshire is éppcsak megfogta az autóját a gumifal előtt, így bejuttatva Mark Luneyt.

Amíg McKeever ünnepelte továbbjutását, szépen elkezdett felszáradni a pálya, nehezítvén a feladatot pedig megkapta ellenfélként a füstbombaként működő Morrisont. Az ifjú összeszedve minden erejét, megpróbálta tartani a lépést a gyilkos fekete Driftworks Nissannal, menekülőként azonban megpördült és csak Morrison mentésének köszönhetik, hogy épségben hagyták el a pályát mindketten.

A következő páros már szorosabb csatát hozott, Luney és Hicks között mindössze Hicks apró szögvesztése okozta a vesztét.

Az idősebbik északi Ír szerencsésebb volt fiatal társánál, Conlan rátapadt Russel lökösére üldözöként, ezt Russel nem tudta hozni a második menetben, így ki is esett. Sebességben nem volt hiány Barber és McCord csatájában, de a sok sem jó, így a Mazda a fűről nézte, ahogy az elődöntők Nissan-Nissan csatává lesznek.

Luney és Morrison úgy mentek, mintha szelleképes tévét néznénk, azonban Morrison a második menetre valahonnan előszedett még egy kis szöget és ezzel meggyőzte a bírákat, kit válasszanak a döntőbe. A másik ágon a sor6 turbó a V8 ellen, 2 S15-ös várta a lehetőséget. Conlan és McCord is másolták egymás mozgását, beleértve mindkettőjük apró kibutulását is, második körben azonban Conlan sebessége sajnos a driftszög kárára ment, McCord nyomása alatt a középső szakaszon ez el is döntötte a csatát.

A döntőben a két pilóta apait anyait beleadott, tökéletes mozgással teljesen együtt teljesítették a pályát a nap legjobb teljesítményét mutatva, Morrison alig bírta leszakítani magáról McCord-ot. Az utolsó menet pedig mindent el kell döntsön, így állt hozzá McCord és még egy lapát szenet tett a kazánba. Morrison azonban nem ijedt meg ettől sem, úgy harapta az ellenfele hátsóját mint éhes kutya az utolsó csontot. Nem volt kétsége senkinek, a legjobbak közül ki is a legeslegjobb.

Érdekes módon a harmadik helyezett kialakulásáról megint nem tudtunk meg semmit.

A végeredmény:

1st Phil Morrison (Nissan S15 2JZ) 100
2nd Alan McCord (Nissan S15 V8) 75
3rd Mark Luney (Nissan 350Z) 60
4th Paul Conlan (Nissan S15 2JZ)  50
5th Declan Hicks (Toyota Soarer GZ) 40
6th James Russell (Nissan Skyline R32) 35
7th Pete Barber (Mazda RX7 FD) 30
8th Dwain McKeever (Nissan 180SX) 25
9th Brett Castle (Nissan S14A) 15
10th Steve Evans (Toyota Starlet) 15
11th Kieron Cameron (Nissan S13) 15
12th Steve Will (BMW M3 Turbo) 15
13th Paul Cheshire (Nissan S14A) 15
14th Lex Drew (Nissan Skyline R32) 15
15th Andrew Cooper (Nissan S14A) 15
16th Ian Harrison (Nissan Skyline) 15
17th Gary Hughes (Nissan Skyline R32) 10

 

Galéria:

www.europeandriftchampionship.eu/2009%20images/NEED%20FOR%20SPEED%20EDC%202009%20ROUND%201/album/index.html

Video:

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny bmw nissan europe drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr891122720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása