driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.01.23. 23:03 Leslie_

Mintha leülnél egy zongorához...

... olyan érzés helyet foglalni egy Capri-ban. A Ford európai válasza a Mustang-ra, ami jól is sikerűlt. A 60-as évek közepének technikája, ami a 80-as évekbeni befejezéséig szinte változatlan maradt, talán csak motorikusan volt némi fejlődés. Ám ez sok mai fiatalnak kevés, és néhány esetben nem is a plusz lóerők a cél, hanem csak a modernebb erőművek. Amik alapjaiban ugyanazok mint öregebb porlasztós társaik, csak 10-20 évvel fiatalabb autóból származnak, erősebbek, kevesebbet fogyasztanak és környezetbarátabbak... ez ám a tuning!
   Dave például csak modernizálni akarta a betegeskedő 4 hengeres capriját, de ebben az esetben is az egyszerűbb olcsóbb és jobb megoldás egy 10 évvel fiatalabb Sierra 2.0i EFI motorjának a beépítése.

A tankok injektorosítása (gyűjtőtartály+csövezés, elektromos AC) már régóta "divat", hisz 2.8i K-jetronic gyárilag is volt Capriban és Granadákból, Sierrákból jópár szépen felújított Capri-kban éledt újjá. Persze ezek az átépítések sem mennek zökkenőmentesen, az első gondunk mindjárt a motor beemelésekor megmutatkozott, a szívósor és a fék szervódobja nagyon intim kapcsolatba került egymással. 1-2mm híján össze értek ami nem jó, hisz a motor mozog, a fékszervó nem. Így jött képbe a következő módosítás a Sierra-Scorpio ABS főfékhenger. Ezt a megoldást már alkalmaztuk párszor, mert a Cosworth 24v hengerfeje mellett sem fér el a szervódob a Capri-kban, így kézenfekvő lépés. Ugyan a szerkezet szerepe redukálódik, hisz ezekben az autókban a blokkolásgátló a többi alkatrész hiányából adódóan sosem fog működni, de a szervó rásegítését pótolja.
   Másik megközelítésből is építünk Caprit, itt a motorerő növelése is szempont volt, illetve elsődlegesen ezért is ajánlottuk a motorcserét. A kölni kupé V6 sorozata nagyrészt a Cologne becenevű motorokból tevődött össze, 2.0, 2.3, 2.6, és 2.8i, a 3.0 a 2.8i elődmodellje, Essex gyártmány volt. A Cologne blokkok továbbfejlesztése volt a Sierrák és Scorpio-k EFI motorjai, 2.8 MFI, 2.4 EFI, 2.9 EFI és az általunk hőn szeretett 2.9 24v Cosworth motorok, BOA és BOB.
   Ebbe a Capri-ba praktikus okokból a 85-87 között gyártott Scorpio-k 2.8 literes MFI motorját ajánlottuk, az összes szerelvény elbírja a motor 150 lóerejét a 2.3 literes 108 illetve fiatalabb modellek esetében a 114 lóereje helyett. Amit azonban megváltoztatunk, az például az akkumulátor helye, ami a csomagtartóba kerül egy dobozba, persze kifelé szellőztetve. Másik a hűtő, mind típusra, mind elhelyezésre. A teljesítmény szempontjából is előnyösebb a sierra dohc-v6 hűtőit alkalmazni, alkatrészutánpótlás is könnyebb, hisz az eredeti sérűlt és nem is talált újat a tulajdonos, pedig autóalkatrész kereskedelemben dolgozik. Gyárilag egy konzolra tették, mi kicsit előrrébb, kicsit rejtve a zárhíd alá bújtattuk.
  folyt.köv.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr4309370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.01.24. 11:05:31

Ma bukkantam rá a blogra, szuper!
Kíváncsian várom a további infókat a garázsotokban épülő drift gépekről :)

Üdv,
AE86 Z
süti beállítások módosítása