driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.01.21. 00:02 Leslie_

Bob, hozna 200 lóerőt kérem?

BOB, ez a második szériás Cosworth 24 szelepes szériamotorja a fordnak, illetve a motorkódja. Az első értelemszerűen a BOA, némileg egyszerűbb megoldásokkal készűlt.
Technikai részletekbe felesleges belemennünk, hisz itt az internet, mindenki rá tud keresni ha akar. A főbb különbségek az EEC-IV ECU lecserélése EEC-V-re, a változó szívócsőhossz egy szeleppel működtetve, a simplex helyett duplex láncvezérlés és a 195 helyett 204 lóerő. Ezzel persze mi nem sokat érünk, hisz ezek a motorok a scorpio csúcsmodelljében csak automata váltóval léteztek és az EEC-V ennek jelei nélkűl nem is "létezik". Ezért az első dolog a motor megszerzése után egy BOA computere, a szívócső szelepe magas fordulatra optimalizált állásba rögzítése, és egy lehetőleg MT75 típusú kéziváltó a lendkeréktől kezdve a kardánig.
Ide kapcsolódik az aktualitás, Ádi kupéja alól épp most vettük ki az MT75-ös váltót, mert a kulissza járása nem tetszett neki. Az ő választása a legendás Essex sorozatú Type5 váltóra esett, ami a mai embernek alkari izomfájdalmakat okozna, nőknek talán a jogsijuk sem érvényes rá. 4 sebesség elég sportosan elosztva és kb 400 lóerő teherbírás.
Nem ez, de ilyen: (forrás: fordcapri.hu/gigford)

Másik hír, hogy Lasti folytatja a kupét, miután készülőben vannak a transit hátsó gátlóinak átalakítása coil over rugóstaggá, átvette Ádi erőátvitelét lendkeréktől a difiig, valamint Papitól egy BOB kódú cosworth 24v motort, felújítandó állapotban. Nem kis munka, de ez az erőforrás már fogja a BMW-ket a 35i-ig akár, tehát versenyképes a magyar mezőnyben.


Eközben persze belekezdtünk végre Máté Attis E36 kupéjába is, a tavalyi kocsi elévűlt. A futóműve puha, a kasztni rügyezik itt ott és a terheléseket sem sokáig bírja így. Kis tervezgetés után hasonlóan Z0tya Escortjához a szétszedés után megy a homokfúvóhoz lacházára (érdeklődőknek: Nagyszegi Gábor:70/5510400) majd reméljük több szerencsénk lesz bukócső készítésben, mint VikiDee volvójával és hozzáfoghatunk a bódéhoz. A motor az idei szezonban nem lesz változtatva, de minden más igen. Atis megrendelte a futóművet, a hidraulikus kézifék munkahengere helyett wilwood-ot teszünk be, a fékcsövek szintén erősített fémszövetesek lesznek. Polikarbonát az üvegek helyett, üvegszálas elemek a sérűlt fémek kiváltására, nem is tudom felsorolni, de igyekszem aktívan közvetíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: ádi lasti attis


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr58305213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása