driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.05.30. 23:30 Leslie_

Ó te drága, Klementina!

Régi történet már a miénk, 5 évvel ezelőtt egy esős napon találkoztunk.

Félre a tréfával, úgyis csak az érti, aki hozzám hasonlóan Maci Lacin és Magilla Gorillán nevelkedett. Plusz a mezőkövesdi repülőtér nevét is kevesen tudják. Igen, Klementina, összeállt a kép. Slusszpoén, hogy ahova mi járunk gyorsulni, driftelni, szlalomozni és miegyéb, nem is a reptér kifutója, az csak a meglepően nagy szervizút.

Hosszú évek munkája és megannyi találkozó végre meghozta a gyümölcsét, az E-MTC 2011 május 29-én mindkét fő látványosságát Országos Bajnokságnak nevezheti. A Drag OB mellett minket inkább a HELL Drift Országos Bajnokság amatőr, azaz Street kategóriájának második futama foglalkoztatott. Ezt vállalta magára idén a Driftgarázs csapata és a főszervező, Jámbor Zsolt. Zsolti, ahogy eddig, most is mindent biztosított számunkra, szabad kezet is kaptunk a munkára, úgyhogy csak rajtunk múlott, mennyit tudunk emelni a színvonalon.



Mint már azt sokan tudjátok, az idei évben megalakult DriftGP rendezésében különvált a profi és az amatőr drift. A kereslet és a kínálat végre találkozott, két nagy energiaital gyártó is megfért egy rendezvényen, az MX támogatta rendezvényen a HELL drift OB Street versenye nem várt izgalmakat hozott.

Tudtuk, hogy kevés amatőr pilótával rendelkezünk, de nagyon fontos az utánpótlás és fontos az amatőrökre is kellőképpen odafigyelni. Meglepően sok helyi autós jelent meg, de csak kevesen akartak csatlakozni az Országos Bajnoksághoz, így kevés pilóta nevezett a versenyre. De több mint 30 autó edzett egész nap - kivéve azt az időt amikor a verseny zajlott. A pilóták rendkívül fegyelmezettek voltak, így nem volt gond a depóban sem, pedig ennyi autónál, sok nézővel ilyen pici helyen szinte elkerülhetetlen ha nincs fegyelem.

Rengetegen voltak kíváncsiak mind a helyi amatőrökre mind pedig a versenyre, szinte mozdulni nem lehetett a pálya szélén és depóban.

Zacc is kilátogatott a reptérre, ahogy ő mondta: Jöttem mókázni! Nos a mókából nem sok jutott neki, az első körében eldurrant egy olajcsöve ami a forró motorral párosítva tüzet okozott a motortérben, de másodperceken belül eloltották és nem lett baj. Pár vezeték égett össze, nagy kár szerencsére nem történt. Öröm az ürömben, hogy nem a tököli versenyen jött ki a probléma, így van idejük átnézni a kocsit a futamig és megoldani a gondokat.

Régi jó ismerősök is megjelentek, Lecsó és Péter Tamás is látható volt a pályán. 

Egy igazán különleges és gyönyörűen megépített E9 is szerepel a bajnokságban, amit Mi inkább kiállításra vinnénk nem driftelni. Ám nem a miénk a kocsi és egyetértek azzal a hozzáállással is, hogy ez a kocsi erre született!

Na de térjünk rá a versenyre kicsit! A folyamatos edzést 1 órakor szakítottuk meg és felsorakoztattuk a pilótákat, köztük a 2 sikeresen licencet váltó Horváth Ferencet (Sierra 24v) és Kriston Józsefet (BMW E36) Velük együtt is csak 9 pilóta vállalta a megmérettetést, így a kieséses szakaszra TOP8-at hirdettünk, egy versenyzőnek el kell búcsúznia. 

A Grózinger Zsolt profi pilótával megerősített bírói gárda az értékelt körök után a következő sorrendet hirdette ki:

1. Horváth Ferenc - Sierra Cosworth V6

2. Kajdi Péter - BMW E9

3. Kapitány Attila - BMW E30 V8

4. Polgár Zoltán - BMW E36 AlpinaB3

5. Berényi Norbert - BMW E30 3.5

6. Kárai Sándor - BMW E30 2.7

7. Kriston József - BMW E36

8. Szabó Zsolt - MB 300E

---------

9. Temesvári Péter E30 V8

Temesvári kiesése kellemetlen meglepetés, jó pilóta szépen épített kocsival, de ilyen a sport.

A kiértékelés alatt megint folytatódott az edzés, közben összeállítottuk a párokat a KO-hoz. A legjobb négyes a következőképp alakult ki. Szabó Zsolt felszívta magát a rossz kvali után és egy visszahívás után, de kiejtette a pole pozíciós Horváth Ferit. Kajdi Péter is hibázott a köreiben, de így is jobb volt, mint Kriston József. A Kapitány Attila - Kárai Sándor csata már szorosabb volt, azonban Kárai gyengébb teljesítményt nyújtott. Jobbat csatázott viszont Polgár Zoltán és Berényi Norbert, mindketten szép köröket mentek, nem sokkal de a kunmadarasi bajnok, Polgár Zoli nyert.

Újabb edzésblokkot tartottunk, hisz a versenyzőkön kívül is több mint 20 autó akarta koptatni a gumijait. A TOP4 csatái a döntőről és a harmadik helyről szóltak, ebben a szakaszban Polgár Zoli megállította a Mercedesét szépen terelgető Szabó Zsoltot, kapitány Attila pedig Kajdi Pétert és a csodás E9-et küldte a bronzcsatába. A Mercedes alulmaradt a bajorral szemben, a dobogó harmadik fokára Kajdi Péter állhatott. A döntőt megvívó két BMW közül sem volt könnyű dönteni, de Polgár Zoli szépen összeszedte magát a gyenge kvali után és Kunmadaras után újabb győzelemmel biztosította be a helyét a bajnokságban.

A végeredmény:

1. Polgár Zoltán

2. Kapitány Attila

3. Kajdi Péter

4. Szabó Zsolt

5. Horváth Ferenc

6. Berényi Norbert

7. Kárai Sándor

8. Kriston József

9. Temesvári Péter

A verseny szüneteiben is lehetett edzeni így a pilóták és a nézők sem unatkozhattak egy percre sem. A verseny után freestyle volt kapuzárásig. Szinte minden gumi elfogyott, elfáradtak a pilóták rendesen a végére.

Mindenki nagyon jól érezte magát, minden szuper volt! Köszönet Jámbor Zsoltinak és csapatának mindenért!!!

Szólj hozzá!

Címkék: verseny általános csapat hferi drift általános grozinger


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr122943412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása