Szántó Nikolett, azaz NeroM3 neve mindenkinek ismerősen cseng. Bizony, drift-portrék sorozatunk aktuális alanya az egyetlen női versenyző a magyar mezőnyben. Nikit már a kezdetektől láthattuk a pályán, 2006-ban még E36 M3 típusú utcai autójával próbálkozott, és a gumifüst mámorában azonnal versenyautó építésébe kezdett. 2007-ben már a jól ismert lila-zöld E30 M3 volánja mögött mosolygott. Azonban ez sem volt elég, és 2009-ben belevágott egy Z4 átalakításába, amit tavaly láthattunk először a pályán.
Az alany egy nem éppen hibátlan BMW Z4 volt. A kocsi orra gyakorlatilag hiányzott. Ez azonban csak könnyítette az átalakítást, és jó ösztönzés volt egy brutálisabb külső megalkotására, ami sikerült is. A kocsi elől-hátul egyaránt hat centit szélesedett egy teljesen egyedi karosszériának köszönhetően. A súlyra is gondoltak a kialakításkor, ugyanis az autó teljes külseje karbon és üvegszál felhasználásával készült, csak a váza maradt meg az alap Z4-nek. A külső látványt tovább javítják a fóliázott ablakok, illetve a xenon-lámpák, amik nyilván Nikinek is segítenek.
Ha felnyitjuk a gyorszáras, karbon géptetőt, semmit sem találunk, ami a kiindulási alapra utalna. A motorteret egy M5-ből származó S62 típusú, 5.0 literes, V8-as motor foglalja el. Ez az erőforrás 400 lóerőt biztosít. A lovakat a motorhoz tartozó M5 váltó tartja kordában, ennek kezelésekor 6 sebességből lehet választani. A hátsó kerekek megfelelő viselkedéséről egy nagyházas sperr gondoskodik, 3.9-es áttétellel. A motor vezérlését egy Whistler Racing elektronikára bízták, a hangorkánról pedig egy Proex rendszer gondoskodik, méghozzá 2x60mm-es csövek formájában.
Ehhez az erőhöz természetesen megfelelő futóműre is szükség volt, amit a Katona cég biztosított. Állítható keménységű és magasságú gátlókról beszélünk, így mindig a megfelelő beállításokkal gurulhat Niki a pályára. A fékerőt gyári M5 fékek biztosítják, illetve a kanyarok megfelelő ívét egy AP Racing hidraulikus kézifékkel keresgélheti a pilóta. Ha pedig megvan az ív, egy E46 kormánymű segíti annak tartását, méghozzá 2,8-as teljes fordulattal. Innentől minden a kerekeken múlik, amik elöl 18"-os hátul pedig 17” vagy 18"-os felniket jelentenek, a gumi pedig természetesen cserélődik rajtuk.
A belső tér sem maradt érintetlenül, sőt, minden megváltozott. A gyári belsőnek nyomát sem találjuk, a Sparco ülésekbe ülve profi versenyautóban találjuk magunkat, minden felesleges kacat nélkül. Szemben egy versenykormányt találunk, amely szintén a Sparco kínálatából érkezett. A teljes belső tér karbon borítást kapott, középen egy vadászgépet is megszégyenítő kapcsolóhalmaz található, de persze semmi sem felesleges. A kormány mögött a szokásos órák helyett egy AIM Sports MXL digitális kijelző-egységet találunk, ami minden fontos információról tájékoztatja a versenyzőt. Az alsóbb terekben egy Tilton pedálszetten pihentethetjük vagy épp erősíthetjük a lábunkat.
Azért a női autó mindig női autó marad, Niki nem mondott le teljes mértékben a kényelemről. Az ablakok elektromosan vezérelhetők, sőt még egy párátlanító-berendezés és fűtésrendszer is található a kocsiban. Alaposan körülnézve további extrákat is találunk, amik nem minden versenyautóban vannak jelen. Versenytank, elektromos ventillátor, teflonos fékcsövek és üzemanyagcsövek, és egy kartervédő nyomán győződhetünk meg a profizmusról.
Niki még az idei év elején sem volt teljesen elégedett az autóval, az első edzésen még a súlyeloszlást próbálták változtatni, ideiglenesen a kocsi elejében két súlyzót láthat, aki alá néz. A Z4 biztosan jelen lesz a nagyobb versenyeken idén, de erről és a további tervekről bővebben olvashattok a Nikivel készült interjúban.
A Photowheel.hu galériában még több képet találtok a kocsiról!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.