driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.04.15. 18:38 Zora242

Szigorú lesz a Csehországból érkező bíró!

A DriftGP Hungary célja, hogy a bíráskodásban is reformok szülessenek, így egy-egy bajnoki futamra külföldi bírók is érkeznek kis hazánkban. Az egyik rendszeres meghívott szakértőnk Básti Péter lesz Csehországból és hogy mindenki megismerhesse készítettünk vele egy kis riport szösszenetet.

Kiyoshi Kawabata és Básti Péter

DriftGP: az tudjuk, hogy Prágában laksz és több nyelven beszélsz anyanyelvi szinten, - többek közt magyarul is, így hát felvetődik bennünk, hogy akkor honnan is ered a családfa első gyökere?


Básti Péter: bevallom nem tudom, de én  Kassán születtem magyar családban és ha jól tudom mindig is magyarok voltunk csak a határokat tologatták. :-) Épp ezért két anyanyelvem van a többi három pedig csak úgy rám ragadt valahogy. :-)

DriftGP: mikor csöppentél bele először a cseh drift életbe?


Básti Péter: gyerekkorom óta versenykocsik körül forgok, édesapám szerelő volt egy rally csapatnál így közelről éltem át nagyon sok mindent. Szerintem már akkor benzin került a vérembe. A Cseh drift életbe kb. 7-8 éve kerültem bele, igaz anno az még nem volt igazi drift. Magyarországhoz hasonlóan Csehországban is a drift egy BMW klubbal indult… Annak a tagja voltam én is egy 325e G60-as kompresszoros ronccsal..:-) Abban az időben kerültek fel az első japán drift videók a netre, akkor fogott meg ez a dolog igazán. Aztán „elárultam“ a bmw-seket és vettem egy S14-es Nissant amit azóta is építgetek. Az eredeti terv egy komoly kis driftkocsi lett volna, de most már túlzás nélkül sokkal inkább valami hátsókerekes WRC szintjén van.

DriftGP: milyen szereped volt a rendezvényeken azon kívül, hogy nemzetközi kapcsolat tartó vagy?

Básti Péter:  sok szerepem van, de általánosan azt lehet mondani hogy a háttérben állok és belekontárkodok a dolgokba. Mindezt azért tehettem és engedhettem meg magamnak, mert az utóbbi 4 évben azt lehet mondani hogy kint voltam majdnem minden versenyen a környező országokban, ami két éve Monzával és Wembleyvel lett megkoronázva. Ezen kívül bírói szerepem volt a szlovák bajnokságban és a múlt évi DOTZ versenyen is pontoztam.

DriftGP: mennyire ismered a magyar pilótákat?

Básti Péter: párat nagyon jól, főként azokat, akik külföldre is kimerészkednek versenyezni, a többi pilótát sajnos csak látásból ismerem. De olvasom a fórumokat, ismerem a magyar videókat, úgyhogy azt lehet mondani, nagyjából képben vagyok mindenkivel kapcsolatban.

DriftGP: mennyire vagy szigorú, milyen elvárásaid vannak a hétvégével kapcsolatban?

Básti Péter: bevallom nagyon szigorú vagyok, én csakis a tükör összeérintős távolságot ismerem el igazi komoly tsuisonak..:) A Drift lényege az első másolása a lehető minél kisebb távolságban, se több se kevesebb. Nem kell nyomást kifejteni, vagy beforgásra kényszeríteni a másikat az indokolatlan fékezgetésekkel. Ezek a dolgok sajnos főként Kelet-Európában bukkantak fel, ami szerintem a drift megerőszakolása a szó szoros értelemben. Ezen igyekszem változtatni mindenhol ahova elhívnak bírónak, vagy know-how forrásnak. Persze most hétvégén a 3 bíró közül csak egy vagyok, de ahogy tudom az elveimmel a többiek is egyet értenek.

DriftGP: két versenyző is elkísér téged Csehországból, mit kell róluk tudnunk?

Básti Péter: igen kettő, sajnálom, hogy nem jönnek többen, de még soknak nincs kész a kocsija. Az egyik Jan Baláž, aki 9 évig superbike-olt utána váltott driftre. Sokan láthatták már Magyarországon is. Ha röviden szeretném jellemezni, akkor Ő egy állat, akinek minden mindegy amíg a kocsi megyen. A másik srác nagyjából két éve driftel még csak, de nagyon bele van zúgva a dologba. Reggeltől estig dolgozik csak azért, hogy pénzelni tudja a hobbiját. Sok fejlődésre van még szüksége, de nagyon lelkes, és azért is jön hozzátok, hogy a "nagyoktól" tudjon tanulni.

DriftGP: Mit üzensz az induló pilótáknak?

Básti Péter: sok sikert és jó bulit a hétvégére… Ja és még nyugalmat, főleg a fejben, mert szerintem a jelmondat: „The drift is about the head not about the machine“. :)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr372828877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása