driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2010.10.31. 20:28 Leslie_

Minirally - bohóckodás vérre menően?

 Előre szólok, jól éreztem magam :) Készültünk rá többen is, de végül csak én jelentem meg szombat reggel a kiskunlacházi reptéren. Persze sok régi barátom is a nevezési listán volt és egyéb ismerősök mint pl Nagy "Biggy" Robi is kocsiba ült, csak most épp navigálni, segíteni.

Ez volt a 2011-es szezon első fordulója, gondoltam ha már driftben nem merem kipróbálni magam és alkalom (ja meg keret) sem maradt rá, elmegyek felmérni az effajta terepet. Ha terem babér és pozitív a dolog, esetleg folytatom majd. A hidrós kézifék kibabrált velünk, hiába került be a girling munkahenger az átalakítókkal való sok szívás árán, nem tudtuk lelégteleníteni. Pedig maga a fék jónak tűnik, micsoda anomália :)

Ez elvette a kedvemet teljesen, csak szombat reggel Orsi mondta, hogy csak ki kéne mennem ha már úgy akartam. Gyorsan nekiálltam felkészíteni a kocsit... megnéztem a 4 jó gumit a kocsin, betettem még kettőt tartalékba, 1 liter minőségi olaj és bukósisak :) Indulásra készen. Jatisnak küldtem egy üzenetet, hogy tartson velem mégis, de rosszul mértem fel a helyzetet. Máskor felhívni sem tudom, most az sms végképp kevés jelzés volt számára, csak órákkal később jelentkezett egy B+ válasszal :) 

Lacházán még tankoltam és vettem reggelit, majd gyorsan beneveztem. Kipakoltam az autót, megkaptam a feljebb sorolt kategória szerinti rajtszámomat és már mehettem is edzeni. Egy utolsó ellenőrzés, turbonyomás letekerve (fő a biztonság) és gyorsan futottam is két edzőkört. Jól be is xartam, a kocsi kigyorsításra keresztbe áll, motorfékre keresztbe áll, erős fékre is keresztbe áll és kanyarban is keresztbe áll... Ez minden drifter álma, én azonban csirke vagyok még ehhez. Néhány konzekvenciát azonban így is le tudtam vonni:

- az első gumi létfontosságú, anélkül irányíthatatlan a kocsi.

- a hátsó is az, mivel nincs sebességmérőm, csak tippelni tudok hogy mennyire rövid az áttétel és milyen gyorsan mehettem, azonban úgy forgott a kocsi alatt a kerék hogy csak na.

- tanulnom kell a turbos kocsit és a váltogatásokat. volt korábban feltöltős autóm de nem tegnap és nem ilyen "vad".

- KELL A KÉZIFÉK, annyira mint egy falat kenyér... nekem legalábbis. Lehet túlmisztifikálom a racsni hatalmát a hátsó kerekek felett, nekem viszont ilyen a stílusom, még egy kigyorsításba is bele merek igazítani ha úgy érzem hogy kell. Most pedig kellett volna.

- párunkon kívül ezt mindenki véresen komolyan veszi.

Ez megijesztett. Bár sokszor igazat is kell adjak a szabályzatokat és eltéréseket reklamálóknak, akár barátaim, akár idegenek. Én is pont abba a helyzetbe kerültem, hogy a típusidegen átalakítás miatt büntetőszorzót kaptam és egy kategóriával feljebb soroltak. Aminek semmi értelmét nem láttam, hisz lehetne Nissan bódé a motor körül vagy Ford motor a Sierrában, mivel az erőforrás alapján van kategóriába sorolás, így ez indifferens. És ha egy ilyen kérdésben ragaszkodunk a szabályokhoz, akkor másban is kéne. Megdöbbentő volt a rengeteg valódi versenyautó, aktív vagy "leselejtezett" rali és pályakocsik. Az Evo és Subaruklub általános találkozóhelye a minirally, de most még belőlük is több volt. Ahogy láttam, sokan elég komoly energiákat tesznek ebbe a kis csapatásos mókába és bizony sérti őket ha valami nincs a helyén. Egyik oldalról megértem őket, mert ha már van versenyszabályzat és vagy 10 kategória, akkor igenis legyen rend a pályán és a fejekben is. Másfelől azonban rémisztően komolyan veszik és így lassan de biztosan kivész a dolog egyszerűsége, játékossága, öröme. És idővel megfertőznék az olyan emberkéket is mint én, vagy pl a gyerekek, csajok.

Szóval nincs igazság, de a szervezők igyekeznek és eléggé interaktívak, idővel kinövik ezeket a problémákat, fejlődnek biztosan.

Na, versenyeztem is. Első körömben minden visszafordítót elrontottam, egy 3:08-as idővel a 7-ik helyen végeztem. A másodikban beült mellém Marci (Késmárki Gábor) barátom és vele kevesebb hibával de lassabb voltam. Biztosan nem a 70 kiló plusz miatt, 3:09-cel feljöttem a 6-ik helyre. Az utolsó menetre már végképp nem készültem, mégis hoztam 2 másodpercet, 3:07, fantasztikus :) A kocsi rendben, én sem remegő lábakkal szálltam ki a kör végén, van hova fejlődni de legalább jól éreztem magam.

Képek amiket eddig találtam:

duen.hu/fotoalbum/minirally_2011_-_1fordulo 

hajoka.hu/hajoka/index.php

4 komment

Címkék: verseny általános sierra leslie


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr182412096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.10.31. 21:06:01

Néztem a képeket, és elrettentem.

Terveztem, hogy kimegyek, de sajnos nem lett kész az autóm (Bogyóóóóóóóóóóóóóó!!!!!!!!)

Ebben a mezőnyben el sem mertem volna indulni.... :(

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.10.31. 21:10:28

Jól láttam, Itt bármivel el lehet indulni?
Izzítom a nivát :D

RWD 2010.11.01. 01:02:37

Én kint voltam, csápoltam is neked:D
süti beállítások módosítása