Aki ismerős japánautó fronton, simán tudja miről van szó. A KE71 egy korábbi kis hátsókerekes típusának kódja a Toyota palettáján. Páran még emlékezhettek, ehhez nagyon hasonló (TE71) volt Bakos RYOGA Marcinak, de feladta az újjáélesztését. A V8-at kinek kéne magyarázzam? Az 1UZFE pedig inkább Lexus-okban fordul elő, a Toyota modern nyolchengeres erőműve. Könnyű és nyomatékos, de ettől függetlenül beleerőltetni ebbe a pöttöm bódéba igazi eretnekség a kis forgós 4hengeresek világában.
Angolosoknak íme a kocsi specifikációs listája:
- 1UZ-FE 4L quad cam V8
- Extra stock throttle body on the other side of the plenum
- Haltech Platinum Sport 2000
- Strip loom of unnecessary stuff and add extra wires added for full sequential injection
- Custom headers with 2.25” outlets merging into a 3” exhaust system
- Castlemaine Rod Shop flywheel and bellhousing
- Xtreme button clutch
- R154 gearbox
- Custom tailshaft
- Late model Hilux diff with locked centre
Chassis:
- Sound deadener removed
- Firewall and steering column mount modified to get engine as far back as possible without major modifications
- Seam welding and bracing in high-stress areas
- Relatively simple CAMS approved full weld-in roll cage with single side-intrusion bars. We want to keep the weight down rather than get the car ridiculously rigid.
- Cut out and box up upper equal length 4 link mounts and brace well
- Rear doors welded in and shaved
- All door handles and locks shaved
- Plexiglass windows (or whatever it’s called)
Suspension/Handling:
Front:
- S13 crossmember moved 30mm forward compared to where holes usually line up for more caster without wrecking inner LCA bushes and no chance of binding due to the steering rack coming forward
- S13 steering rack with power steering
- S13 lower control arms
- Inner LCA pivots on crossmember re-drilled 30mm higher
- D-Project solid steering rack bushes
- JJR tie rods and tie rod ends
- BC Racing S14 front coilovers with 7kg/mm springs
- S14 knuckles and hubs (5 stud)
- Knuckles modified
- Modified strut tower tops to position strut tops further backwards and out
- SuperPro inner LCA bushes and caster rod bushes
- Custom Whiteline front swaybar (haven’t decided thickness yet)
Rear:
- BC Racing AE86 rear setup with 4.5kg/mm springs
- Equal length 4 links with SuperPro bushes
- JJR panhard rod
- Move panhard rod pivot down on diff
- Make up and weld on “traction brackets” to diff to correct squat
- RA60 swaybar with SuperPro link and D bushes
Brakes:
- Brake booster removed
- Pedal modified and brake master cylinder mounted higher to increase pedal ratio
- We have multiple different sized master cylinders which will be tried until we get the right pedal feel
- S14 front brakes
- Hilux rear drum brakes (locks up well with handbrake compared to disks)
- Driver-adjustable brake bias
Wheels:
Front - 16x8 +27
Rear – 15x10 +5 black sunraysias
Az autó 3 hónapja lett kész és jelenleg második helyen áll a helyi bajnokságban egy 16 éves sráccal a kormány mögött.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
switch 2010.06.27. 22:29:09