driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2010.05.21. 20:47 Orsika_

KOE - Kerényi Ádám

2010.05.21 bohumil

Mint az ismeretes, Kerényi Ádám az idén leginkább a King of Europe sorozatban versenyez. A sorozat túl van az első két futamán, Ádám járt már Szerbiában és Romániában is. Rövid összefoglaló írásaiban ezeket mutatja be nekünk, és egy kicsit be is csempész minket a kulisszák mögé. Fogadjátok szerettek útinaplóját!
Aki pedig szeretné látni Ádámot hazai pályán, annak ajánlom figyelmébe beszámolójának utolsó mondatát, de tessék elolvasni az előtte lévő sorokat is, mert érdemes!

1. forduló - Kragujevac

A vasárnapi kvalifikáció előtt nem volt lehetőség további edzésre és az időjárás is szeszélyes volt. A sok induló ellenére az időtervnél gyorsabban haladtunk, de az időjárás viszontagságai miatt éppen csak sikerült befejezni a kvalifikációt a tervezettre.
A kvalifikáció során a KoE futamokon más az elvárt ív, mint a tsuiso csaták esetében, és öröm volt látni két külső érintési pontot is, mert mindig kicsit gyorsítja a pályát. Papp Peti a szervóval küzdött hétvégén, nekem pedig a tapadással voltak gondjaim, így végül ő 29-ik, míg én pedig a 8-ik helyen kvalifikáltam magam a TOP32-es táblára.
A kiemelések miatt Peti első ellenfeleként rögtön megkapta a legerősebb szlovák versenyzőt, Norbert Kovacikot, akinek az autója a télen sokat javult, így sajnos Peti visszahívás nélkül búcsúzott.
Én egy szerb srácot kaptam első ellenfélnek, aki szépen, nagy gázzal autózott, de elég pontatlanul, így ezt kihasználva jutottam tovább. A TOP16-ban vívott csatát a szerb bajnokkal Bojan Kurbalijaval vívtam, aki rendkívül agresszívan autózik, de a szögeivel nem voltak elégedettek a bírók, így ezt a csatát is visszahívás nélkül nyertem meg. A TOP8-ban az első helyen kvalifikált olasz fiúval mentem, akiről addig is láttuk, hogy nagy gázzal szép szögekben és pontosan autózik. Ennek ellenére az első körben szépen szurkáltam hátulról, de második körben beforogtam és ez automatikus kiesést jelentett.
A kiesést követően volt időm nézni a további csatákat. Még kívülről is nagyon élveztem. A télen fejlesztett E46-os BMW Nobert Kovacik alatt jól teljesített, így Norbert felállhatott a dobogó legalsó fokára. Stathis, a görög bajnok egy 1.6-os turbós Toyotával rémisztgette az ellenfeleit és egészen a második helyig autózott. A végső győzelmet a tavalyról már jól ismert bulgár Todor Dunev szerezte meg a sárga S13-assal, aki szerintem élete legjobb formáját nyújtotta és szokatlanul rámanősen autózott, aminek meg is lett a gyümölcse.
A rossz eredmények ellenére bizakodva vártuk a következő Kolozsvári fordulót, ahova szintén szívesen mentünk, a rendkívül jó közönség és a pontos szervezés miatt.

2. forduló - Kolozsvár

Sajnos az első forduló előtt nem volt időnk tesztelni és az edzés is elmaradt, de utána sikerült alakítani az autón az első hétvégén szerzett tapasztalatok alapján, így bizakodva indultunk el Kolozsvárra, a King of Europe második fordulójára.
Pénteki megérkezésünkkor rögtön meglepetés ért minket, mert a tavalyihoz képest egy új pályát raktak ki a rendezők, amelynek nagyon jó nyomvonala és ritmusa volt. A szombati edzés első fele még napos, száraz időben zajlott 20-22 fokban, ami már elég volt ahhoz, hogy a gumik jól teljesítsenek és éreztem, hogy az átalakítások nagyon pozitívan hatottak az autó viselkedésére. Délután elkezdett esni az eső, így végig vizes körülmények közt autóztunk az edzés hátralévő részén, de itt is éreztem, hogy jól kezelhető és gyors az autóm.



Vasárnap reggelre elállt az eső, így ismét megváltozott körülmények közt kellett teljesíteni a 3 körből álló kvalifikációt, mellyel a 6-ik helyre kerültem és a TOP16-os mezőnyben egy M3-as szlovák BMW-vel kerültem össze. A csatát visszahívás nélkül nyertem meg, ami annak volt köszönhető, hogy támadóként nagyon közel autóztam hozzá és az utolsó kanyarban még be is tudtam mellé menni. A TOP8-as csatában egy ukrán ellenfelet kaptam, akinek egy nagyon szépen megépített SX Nissanja van és jól is tudja kezelni, ennek köszönhetően vissza is hívtak minket az első két kör után, de a ráadás körökben jobb voltam nála, így én jutottam tovább az elődöntőbe.
A legjobb 4 versenyző között volt Todor Dunev (Bulgária, Nissan SX), Bojan Kurbalija (Szerbia, BMW E36 V8), Calin Ciortan (Románia, BMW E30 V8 M5) és én. Az első csata Bojan és Calin között volt, ahol a román srác szépen autózott és végig nyomás alatt tudta tartani az új autóját terelgető Bojant, így ő jutott tovább a döntőbe. Dunev egész nap gyors volt, így tudtam, hogy nehéz dolgom lesz, tavaly is két visszahívás után sikerült nyernem ellene Kolozsvárott. Az első körben én mentem hátul és úgy éreztem hibátlanul autóztam, így nyugodtabban vártam a következő kört, ahol szintén nem hibáztam, így a bírók engem hoztak ki győztesnek és bejutottam a döntőbe. A román fiú nagyon ügyesen terelte az autóját, amely jó erőben is volt, de még kevés versenykilométert futott. Ez meg is bosszulta magát, ugyanis nagyot hibázott a harmadik kanyar előtt, követő autóként pedig végig ráautóztam, így egyhangú pontozással nyertem meg a versenyt.

Nagyon jó volt a hétvége, sok tapasztalatot gyűjtöttünk a változó időjárási körülmények miatt, és úgy néz ki, az autó is összeállt az idei szezonra. Most egy hónap szünet, de június 12-én Tököl - Drift Országos Bajnokság III. forduló!

Írta: Kerényi Ádám
Szerkesztette: bohumil

forrás: drifter.hu

Szólj hozzá!

Címkék: verseny bmw általános king of europe


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr292020333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása