Kis túlzással mondhatnám itt az első Driftgarázsos etanolos autó, de közelebb áll a valósághoz, hogy Attis kettőfeles E36-ja tegnap egy elektromos / vemses nagyrevíziót követően már E85-tel indult.
Igazából nem teljesen eltervezett volt az üzemanyagváltás, inkább sok kis apróság következménye. Amióta Attisnál a garázsban lapul egy Cosworth Yb, azóta a versenyautóját olyan irányba fejlesztjük, hogy majdan az új szívet be tudja fogadni, de mivel ez elég pénztárcába vágó projekt, egyelőre marad a 6 henger és apránként lépünk előre.
Tavaly ősszel bekerült a Vems , ezzel egy csapásra megszűnt a motor azóta tartó rendetlenkedése ami a teljes szétszedés, csövezés, műanyagozás óta fennállt. Öthengerezések, beköpött gyertyák, fulladások, torpanások keserítették meg Attist, és vették el kis szeletekben a lelkesedését. Ekkor jött mentő ötletnek az új motorvezérlő. Mmár ekkor úgy gondolkodtunk, hogy amit berakunk az legyen később is felhasználható.
Mivel a régi/új benzinpumpa (már nem is tudom honnan került az autóba) rendetlenkedése továbbra is megmaradt, idén az első teendő lett ennek cseréje egy kis tuninggal megspékelve. Bosch 044 és 6 db 840 ccm-es injektor. Ez így kb. a "mindenre elég" kategória. A csúcsokra azért volt szükség, mert Attis polcán egy turbó is ácsorog, ami esetleg szintén rákerül a BMW szívre, valamint mert a gyáriak elég határon üzemeltek, és persze nem is mai darabok voltak.
Volt még némi restanciánk kábelezés ügyben is, így végleg kikerült az autóból a gyári motorvezérlő köteg, letisztult az elektromos rendszer, valamint a szívósoron levő gányolásokat is megszüntettük (Big thx for Martinák Művek).
A maradék kb 1 liter benzint még a pumpa cserénél leengedtük a tankból, és kannában "véletlenül" csak E85 volt kéznél, így -ha már az új injektorok miatt úgyis programozni kell- rögtön a cefrét töltöttük be. Szépen indult is. Még talán a hangja is jobb.
Jöhet a mappolás...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.