driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.08.26. 18:53 Leslie_

CAG - Interjú a hétvége driftereivel.

 Szombaton Máriapócson megküzdöttek egymással Európa legjobb drifterei a KOEfutamán, majd másnap kis hazánk profi és másodosztályban induló versenyzői mutatták meg, hogy ki a legény a gáton.

 

 

Szombaton két magyar és egy szerb fiú állhatott fel a dobogóra, és én jó szokásomhoz híven kifaggattam őket. Legelőször a győztessel, a KOE jelenlegi első helyezettjével, Kerényi Ádámmal beszélgettem:

 

 

 

CAG: Betonbiztos az első helyed jelenleg a KOE-n. A KOE-s mezőnyből ki volt a legkeményebb szerinted?

 

Kerényi Ádám: Top8-tól felfelé mindenki. Nagyon jókat csatáztunk az első nyolcban. Legjobban Szerencsés Istvánnal élveztem a harcot, gyorsan tudtunk menni.

 

 

CAG: Nem volt bosszantó, hogy épp a KOE-n második helyen álló Szántó Nikivel kerültél össze?

 

Kerényi Ádám: Idén valamiért sokszor kerülünk össze Nikivel, gyakorlatilag fixnek lehet venni a Kerényi-Niki csatát.

 

 

CAG: Az első hely tényleg csak azon múlik, hogy ki hibázik egy picit?

 

Kerényi Ádám: Ezen a szinten, top4-ben, top8-ban már úgy indulnak el a drifterek, hogy aki hibázik, az veszít. Sok a visszahívás, ami addig megy, amíg valaki nem rontja el.

  


  

Második helyen "Steve Lucky", öhm, azaz Szerencsés István végzett, aki egész hétvégén fantasztikus formában versenyzett...

 

 

CAG: Mennyire más KOE versenyen indulni, mint az OB-n?

 

Szerencsés István: Mivel KOE-n külföldi versenyzők voltak és még nem nagyon volt szerencsém menni velük, ezért nehezebb az. A magyarokat nagyjából az ember ismeri, próbál ennek megfelelően autózni.

 

 

CAG: A külföldiek közül ki volt a legjobb szerinted?

 

Szerencsés István: A fehér hachirokuval Jasper Spaan. Azt hittem, hogy kikapok tőle, de szerencsére sikerült legyőznöm.

 

CAG: Min múlott az, hogy Ádámot nem sikerült megverned?

 

Szerencsés István: Talán a fáradtságon. Ádám nem hibázott, én igen. Úgy is mentem fel a pályára, hogy aki hibázni fog, az veszít is azonnal.

  


 

Harmadik Bojan Kurbalija, az örök bohóc, szerb versenyző lett, aki nem csak driftelni, hanem cigánykerekezni is remekül tud...

 

 

 

CAG: Szereted Máriapócsot?

 

Bojan Kurbalija: Oh, igen, nagyon. Ez egy nagyon jó pálya, fantasztikus a hangulat. Aranyosak az emberek, szuperul érzem magam, remek és izgalmas verseny volt a mai.

 

CAG: Mi a véleményed a női drifterekről?

 

Bojan Kurbalija: Szántó Niki nagyon jó barátom évek óta, kiváló versenyzőnek tartom. Kevesen vannak a női drifterek sajnos.

 

 

CAG: Nagyon boldognak tűnsz...

 

Bojan Kurbalija: Igen, nem térek magamhoz. Múlt évben nekimentem a falnak és összetörtem a kocsit, két évvel ezelőtt műszaki hiba miatt kellett hazamennem. Most nem romlott el semmi sem és sikerült megszerezni a harmadik helyet.

 


 

Az OB futamán csak a harmadik helyezett neve tér el az előző napi KOE-s végeredménytől, hiszen Kerényi Ádámnak és Szerencsés Istvánnak is sikerült dupláznia ezen a hétvégén.

  

Kerényi Ádám nemcsak a KOE mezőnyét vezeti, hanem az OB-t is, olyannyira, hogy idén már biztosan ő lesz a bajnok...

 

 

 

CAG: 2in1 hétvége. :)  Remélted, hogy a tegnapi kemény nap után ma is győzni tudsz?

 

Kerényi Ádám: Délelőtt, az időjárást elnézve nem. Amikor el kezdett felszáradni, meg amikor "felemás" volt a pálya, akkor már egész jól tudtam rajta menni. Jól kezeltem, pedig sokan elvéreztek rajta. A végén, amikor száraz volt, akkor már normálisan lehetett rajta autózni.

 

 

CAG: Tudom, hogy az OB számodra fontosabb, mint a KOE. De melyik volt nehezebb?

 

Kerényi Ádám: Végül is a nehéz ellenfelek közül megkaptam ugyanazt a kettőt ma is, akit tegnap. Sajnos kevesen voltunk az OB-n, nagyon sok jó drifter hiányzott.

 

 

CAG: A 2009-es bajnoki cím sorsa eldőlt, amihez ezúton is gratulálok. Így, hogy tudod Te vagy a bajnok, a következő verseny tud még kihívást jelenteni?

 

Kerényi Ádám: El kell dönteni, hogy mit csinálunk még az idén és hogy mire van keret. Gondolkozunk azon is, hogy a versenyre költhető pénzből pihenünk és nyaralunk inkább. Ezt a következő egy-két hétben eldöntöm, de Tökölön szívesen versenyeznék.

 


 

Szerencsés István két képzeletbeli ezüsttel térhetett haza. Az OB futamán nagyon megszorongatta az élen végző Kerényi Ádámot...

 

 

 

CAG: Sokan azt mondták, hogy ez a Te napod volt. :)  A vége fejben dőlt el? Min múlott?

 

Szerencsés István: A felvezető körben annyira szűken ment Ádám, annyira lelassította az autót, hogy túlságosan ráestem. Az első körben próbáltam lelassulni én is, de nem tudtam.

 

 

CAG: Tehát ha nem veszed el, akkor nekimész?

 

Szerencsés István: Igen, annyira belassultam én is, hogy már megforogtam.

 

 

CAG: Ki volt a legnehezebb ellenfél?

 

Szerencsés István: Nikivel nagyon jót mentünk ma.

 

 

CAG: Niki miért kemény ellenfél?

 

Szerencsés István: Ő is lassan megy. Ha nem tudok a tempómban menni, akkor vissza kell lassítanom és azt nem tudom megcsinálni legtöbbször. Gyakorolni kell sokat, még rutintalan vagyok ilyen szempontból.

 


 

Harmadik helyen Szöllősi Tibor "Tibisz" végzett, akinek Egyed Isti szerint szerencsét hoztak a zöld ledek a keréken. :)

 

 

 

CAG: Nagyon jól versenyeztél egész nap. Ez most a Te napod volt?

 

Szöllősi Tibor "Tibisz": Az én napom lehetett volna, mert a kocsi mindent tudott. Az a baj, hogy én viszont elég sok hibát vétettem.

 

 

CAG: Mit rontottál el?

 

Szöllősi Tibor "Tibisz": Nekem sajnos váltogatnom kell menet közben, és egyszer-kétszer sajnos félreváltottam.

 

CAG: Ha ez nincs, akkor mindenkit magad alá gyűrsz? :)

 

Szöllősi Tibor "Tibisz": Talán ma nem lett volna senkivel sem nehéz a csata. Sajnos pont az Ádámmal történt meg ez a malőr ma is és tegnap is. Emiatt vesztettem.

 


 

másodosztályban indulók megmutatták a profiknak, hogy van mitől félniük. :)  Sokan olyan tempót és szöget vállaltak be, hogy Egyed Isti a toronyból üvöltötte nekik, hogy ésszel menjenek... :)

  

Első helyen narancs BMW-jével Grózinger Zsolti végzett, aki fáradtan, de nagyon boldogan mesélt nekem a versenyről.

 

 

 

CAG: Ha ma Sanyi nyert volna, akkor eldől a bajnoki cím sorsa, de így még Te is lehetsz bajnok...

 

Grózinger Zsolti: Féltem attól, hogy első lesz, mert akkor nem sok esélyem lett volna már. Most így szoros lett nagyon a vége, minden Tökölön dől majd el.

 

 

CAG: Ő a legerősebb ellenfeled?

 

Grózinger Zsolti: Igen. Sanyi nagyon precíz és nagyon ügyes. Testvérével együtt mindketten igazán hidegvérűek.

  

CAG: Kocsival minden rendben volt?

 

Grózinger Zsolt: Nem, nagyon nem, tegnap egész nap szereltem. Szétment a váltóm, csak harmadik van. Alátettünk egy hosszabb diffit és így tudtam menni csak harmadikban. Amikor lecsúsztam a pályáról, akkor nem tudtam tolatni sem. Ez a győzelem így külön csoda.

  


 

Második a "szikrázó" gumival is célba érő Zentai Sanyi lett, aki Ford Sierráját nem kímélve csapatott egész nap...

 

 
 
CAG: Hogy merted bevállalni ennyire nulla gumival az utolsó kört?
 
Zentai Sanyi: Úgy gondoltam, hogy talán még egy kört még kibír. Lesz, ami lesz...
 
 
CAG: Ha ma nyertél volna, akkor nem lenne nyitott már a másodosztály küzdelme az első helyért. Nem vagy bosszús?
 
Zentai Sanyi: Én annak örültem, hogy sikerült elindulnom, ugyanis kopogó motorral jöttem már ki edzeni is. Már attól boldog voltam, hogy a pénteket kibírta, utána pedig hogy itt landoltam, az már igazi csoda.
 
CAG: Ha jó eredményt érsz el Tökölön, akkor biztosan a legjobb háromban leszel. Számítottál erre év elején?
 
Zentai Sanyi: Oh, dehogy, a reklám miatt indultunk csak...
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny bmw sierra cosworth zentai king of europe drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr981338117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása