driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.07.22. 11:31 Leslie_

Prodrift Super Series Round 2 Punchestown

 

Prodrift Super Series Rd 2 Punchestown Report

A profi drift visszatérése Punchestown városába valószínüleg a leginkább várt rendezvény volt a Prodrift 2009-es szezonjában. 2006 itt volt előszőr olyan egyedileg épített pálya, ami egy komolyabb mezőnynek kihívást jelentett. 
 
 


Idénre a pálya gyökeresen megváltozott. A kezdés ugyan maradt, de utána egy hosszú balos kanyar következett, közvetlenül az ideiglenes fal mellett, majd második sebességes kanyarok, mielőtt a pálya visszatér az elejéhez, az óramutató szerinti irányban. Már kora reggel látszott, hogy az új nyomvonal és a külső érintési pontok komoly kihívást jelentenek a Super Series indulóinak. A legjobb Ír és Angol pilóták sorakoztak fel, megmérettetni magukat. Japspeed nem kevesebb mint 4 autót utaztatott ide. Sklyine Part-os Anthony Scott is látogatását tette a jellegzetes Rocket Bunny S13-ával, a Driftworks csapat bajnoka, Bon Bon kicsit későn érkezett, mert a Toyota motorú R32 Skyline-nak még volt egy kis erőmű-műtétje. A csodás napsütéses idő tökéletes napot ígért a driftelésre.
 
 

A kora reggel induló edzés hamar megmutatta, ki is lehet az új pálya ura. A szokásos "gyanusítottak úgy tűnt könnyedén megoldják az alaprajzot. Shane Lynch a Japspeed Stobart S15-ben azonnal komoly benyomást tett, ahogy a csapattársa, Danny Eyles is. Mindkét autó rendelkezett az erővel, hogy kezelje a pályát. Az ír Martin Ffrench éjszaka még egy gyors váltócserét eszközölt, de ez nem látszott a teljesítményén. A Prodrift Európa Bajnok, James Deane itt mutatta be új RX7-esét, amivel minden kanyart könnyedén vett.

 

Super Lap
 

A legjobb 16 előkvalifikáló várta az indulást, jön a Prodrift Super Lap. (A Prodrift szériájában az előkvalifikáción 16 pilóta jut be a versenynapra, majd a tsuisok előtt mindenkinek 1 éles köre van eldönteni a kvalifikációs sorrendet, ami adja a párbajok párosítását.) Itt jegyeznénk meg, hogy Eric O’Sullivan szenvedett a kölcsönzött ROCO Performance AE86-tal, és Shane Lynch sem tudta hozni előző napi formáját. Johnny Power volt a legjobb az előkvalin, így övé volt a kezdés joga.Powers 25.5 pontja a 30-ból egyből fel is küldte őt a toronyba, ahol ott is maradhatott egy darabig, hisz a következő 9 versenyző nem tudott jobb kört produkálni nála. Végül Power-t egy meglepetésember hívta le a székből, Tommy McDonagh egy Cosworth motoros Volvo -val 26 pontot ért el. Nem volt hosszúéletű a királyság, mert a következő pilóta, John Paul McCarthy (BMW) 28 pontot driftelt össze. A sárga Bimmer ugyanúgy elbűvölte a közönséget, mint a bírókat. McCarthy maradt is a helyén, hisz olyan profik véreztek el a kvalin, mint Nigel Colfer, Martin Ffrench , Bon Bon & James Deane, egyikük sem volt jobb így McCarthy nyerte a selejtezőt.



 
TOP 16 

A szüntelen napsütésben már kezdődött is a Super Series második fordulójának egyenes kieséses szakasza. Kezdésként a numero uno John Paul McCarthy a 16-ik, Steve ‘Baggsy’ Biagioni ellenében. Bár McCarthy dominált menekülőként, követőként túl aggresszív volt a BDC jelenlegi legjobbjával és ütköztek. A hiba a továbbjutásába kerűlt, Mc kiesett, Baggsy a legjobb 8-ban – ez volt az első furcsaság a Punchestown-i Top16-ban. 

 

A közönségkedvenc Martin Ffrench következett,  könnyedén kiejtve Christy Carpenter-t. Az első verseny nyertese, a 
Maxxis szponzorált Dean Kearney technikai problémáktól szenvedett, így Alan Lenihan (Hankook S13) könnyedén kiejtette. Danny Eyles ellenfél nélkül jutott a Top 8-ba, hisz Nigel Colfer rajthoz sem tudott állni Nissanjával. Johnny Power a pro mezőnyben újként bemutatkozó Wesley Keating-gel nézett szembe. Bár Power volt a favorit, a technika itt is közbeszólt és, Keating a nyolcasban.

  

A Nexen Mazda RX7, James Deane új kocsija szintén nem jutott egy a Top16 startvonalára. Difiproblémák ejtették ki Prodrift Bajnokot, tehát Dan Moorehead volt a bejutó a Top 8-ba. AZ Egyesűlt Királyság bajnoka, Bon Bon nehéz munkával gyűrte csak le Mike Deane-t, majd következett Tommy McDonagh és Volvója, neki sem volt könnyű dolga az SR20 motorú Corolla és Alan Sinott ellen. 

TOP 8

Baggsy és Martin Ffrench az első páros a legjobb 8 csatájában. A Wexican sofőr, Ffrenchy sokkal szebb köröket produkált, mint ellenfele, Baggsy kiesik. Alan Lenihan továbbra is könnyeden haladt, Danny Eyeles autóját sem kímélték a problémák.

 

Keating még egyszer felszívta magát Dan Moorehead ellen, akinek kis hibái sajnos a verseny végét is jelentették számára. A maradék helyekért folyó csatában Bon Bon navigációs prolémákkal kűzdött, a Driftworks R32-nak nem igazán sikerűlt a pályán driftelnie. Tommy McDonagh és a nagy piros Volvo az elődöntőkben. 

ELŐDÖNTŐ

Martin French és Alan Lenihan nyitották a legjobb négyes csatáit. Ffrenchy fellépése ugyanolyan meggyőző volt mint eddig és Lenihan ezt nem tudta másolni. Martin az egyik döntős.


 

Wesley Keating és Tommy McDonagh más sokkal szorosabb csatát mutattak be. Egál első futam után mindkét pilóta rátett egy lapáttal, de Keating nem bírta a nyomást, falhoz csapta kocsiját, ami olyan komoly sérüléseket szenvedett, hogy ezáltal a harmadik helyért sem tudott megmérkőzni Alan Lenihan-nel. 

DÖNTŐ

2006-ban az eredeti Punchestown versenyen, Martin Ffrench sok enmzetközi versenyzőn verekedte keresztűl magát, most egy teljesen más kihívóval nézett szembe. Tommy McDonagh nem csak a kiesőknek és a szerencsének köszönheti, hogy eljutott idáig, hisz már a Superlapon is sikeresen teljesített. A doboz forma Volvo nemcsak hogy képes volt megfelelően teljesíteni a pályát, komolyan fenyegette ellefelét. Ffrench persze nem volt olyan hangulatban, hogy megadja magát, végig nyomás alatt tartotta a svédacélt. Csere után már nem volt egál a kűzdelem, Frenchy olyan íveket és szögeket produkált amit a Volvo nem tudott lemásolni sem... nem volt sem kérdés, sem visszahívás, a győztes Martin French!
 
 

Ahogy a gumifüst szerteoszlott az ír vidéken, a dobogó megmutatta milyen érdekes is tud lenni egy verseny. Martin Ffrench gyorsan leszögezte, sok múlott a jobb áttételezésen. Amikor vasárnap reggel felment a pályára az új, más áttételű difivel, máris tudta hogy jobbak az esélyei. Tommy McDonagh a Cosworth új motorvezérlő elektronikájánal és felprogramozójának mondott köszönetet, szerinte ez adta a Volvonak és neki azt a plusz, amire szüksége volt egy effajta sikerhez. Alan Lenihan újra dobogón állhatott és hasonló folytatásban reménykedik, hogy esélye legyen a 2009 Prodrift Super Series bajnoki címére. 

 

forrás: Driftworks.com

2 komment

Címkék: verseny volvo bmw nissan europe drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr381240204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Z0tya 2009.07.22. 16:17:55

Sok infó ugyan nincs az autóról de Tommy egy Volvóban tolja ki a YB szemét:)

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.07.27. 21:50:04

Érdemes még megemlíteni, hogy Ffrenchie gyerek kocsijában egy széria közeli SR20 dolgozik most, csak ~230hp... ezért is játszik minden pályára különböző áttételezésű difikkel, de bejött neki :) Egyébként tetszenek a versenybeszámolóid. Nálunk is lehetne alkalmazni ezt a részletes beszámolós stílust, cikkekben és videókban is ez a legjobb szvsz.

Üdv,
Z
süti beállítások módosítása