driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.05.19. 23:06 Leslie_

Az elveszett győzelem.

FIGYELMEZTETÉS!

Az alábbi írás semmilyen szinten nem kötődik a Magyar Drift Szövetséghez, sem annak tisztségviselőihez, sem szabályaihoz, sem tagjaihoz. Szigorúan a magánvéleményemet írom le, melyet saját szemszögemből és saját tapasztalataim alapján alakítottam ki. Aki ezen figyelmeztetés után is el kívánja olvasni az esetleges negatív hatású véleménynyilvánítást, vállalja hogy következmények nélkül tudomásul veszi azt.

Most sem vet szét az energia, hogy millió karakterbe öntsem az elmúlt szombatot, de azt hiszem épp ideje.

Mindenképpen tervbe volt véve a driftbajnoksagponthu euroringi versenyének meglátogatása, mert a pályát szeretjük és volt egy szlogenünk is:

" Az Ering egy igazán jó pálya, nem lehet olyan vacak a rendezés, hogy ne élvezze az ember."

Nagyjából ezen gondolat mentén álltunk hozzá és nem is hittük, mennyire nem lesz igazunk.

Tudtuk, hogy néhányan neveznek az MDSZ szokásos kötelékéből, így a listában voltak ismerős nevek. Udvardi Zsolti (XXLs13), Cserép Feri, Levota Sanyi, Holtság Gergő, Farkas Gabi (ladaV8!), de Szigeti Szabolcs, Szabó Szilárd (e500) Solymos Péter (D2s13) Grózinger Zsolt és Bedőcs Tibor is rendszeres látogatói driftversenyeknek. Tulajdonképpen a mezőny nagy része haverszámba megy. Huszonegynéhány pilóta gyűlt össze szombat reggel, ami épp elég egy jó kis versenyhez. Minimális késés az edzés kezdésében, Sanyi már nagyon várta, hogy pályára gurulhasson, tudniillik még sosem volt a ringen. Szerintünk hamar ráérzett a nyomvonalra, szerinte nagyon nem ment neki. Külsőre jó volt, csak ha nem a saját tempóját autózta, akkor bizony kicsit darabosra sikerültek az ívek.

Amit viszont hamar elsajátított, az a bődületesen nagy kézifékes megindítás. A legmerészebbek is csak 20-30 méterrel támadták meg a kanyart, Holtság Gergő rátett egy lapáttal, Sanyi viszont 140ig gyorsított és akkor feszített egyet bicepszre... majd tartotta és tartotta. Több mint 50 méter alatt szépen lassan befordította a kocsi farát a betonfal mellé, az elejét az első kanyarra és már rá is ijesztett az apexre. Az egyébként jól dolgozó műsorvezetők egyike érintőbójának, másikuk érintőleges pontnak nevezte át, majd a harmadik tette helyre az érintési pontot, mint fogalmat. Ha már a pályabíróknak nem ment. Szinte már botrányosnak nevezhető az euroring csapatának munkája, konkrétan fogalmuk sincs mi is lenne a dolguk és hogyan kéne végezniük. Első kényelmetlen meglepetésünk az edzések alatt az utolsó kör jelzése PIROS zászlóval! Sok versenyző látott már ilyet, és ugye a helyes reakció az azonnali megállás, utasításra várva. Majdnem ez okozott bajt, de a pilóták felismerték a banális tévedést, onnantól inkább figyelmen kívül hagyták a pályabírók jelzéseit és jobban figyeltek egymásra, ha már más nem tette.

Másik érdekesség a pályamunkások elhelyezése. Drifteléskor a kanyar külső része majdnem az ember háta mögött van, de jó esetben is holttérben. Na ott álltak a bírók, az első konkrétan a betonfal takarásában. Szép fehér pólójuk van, ami csinos, csak épp nem nagyon látszik a fehér betonfal és a fehér kerítések között. Lányok dolgozhatnak, egyenjogúság van de azért valljuk be, a pálya nem épp női munka. A sebességükkel sok gond nincs, de a reakcióidejük és az önállóságuk csapnivaló. Azt sem tudom mit hallani a rádiózásból az üvöltő versenyautók között, füles nélkül. Érdekes volt hallani, mert ugye füles nélkül a rádiók elég közlékenyek :)

Egyenlőre ennyit a rendezőség szapulásáról, a hangos zene mellett más negatívumot nem nagyon tudnék említeni.

Eljött a kvalifikáció, amire már csak 16 kocsi tudott felsorakozni. Többek közt Cserép Fecótól is búcsuznunk kellett, mert bekopogtatott a hajtókarcsapágy. Bár megjósoltuk az időterv tarthatatlanságát, a 3 pontozott kör sem mentett meg vagy fél tucat pilótát a nullázott köröktől. Emiatt kicsit hosszúra nyúlt a verseny első része, de aztán elég hamar lett eredmény is, Sanyika megnyerte a kvalit. Az edzéseket nézve (el)várható volt ez a helyezés, de ez nem csökkentette az örömünket és a jó esélyeket a dobogó legfelső fokára. Elindultak a csaták, és ugyan én az MDSZ 2-2 körös újításával sem értek egyet, mert feleslegesen elnyújtja a futamokat és elvész az idő, ami a két pilóta teljesítményének összevetését is nehezíti, pláne a laikus néző számára. A szervezők itt 3-3 kört adtak a versenyzőknek, ezzel el is indult a késéslavina, amire egy részemről jó szándékú jelzés is figyelmeztetett. A szabály az szabály, én is ezt vallom, de úgy vettem észre, az időterv számítások nélkül született. Többen is kérdőn néztek a másikra, ezt egy szervezőcsapat nem engedheti meg magának. A hierarchia a sikeres működés alapja, ezt majd megtanulják illetve szerintem már meg is tanulták.

Közben a Levota család akciózni kezdett, mivel Sanyika hatalmas kézifékei 3 körre maximálták 1 pár jó állapotú gumi élettartamát. Sanyi és Dani kocsiba űltek, a -kocsi által- megengedett maximális sebességet kihasználva hoztak még néhány gumit, felkészülvén a legjobb eshetőségre is.

Legifjabb harcosunk eközben sikeresen belépett a legjobb 8-ba Bedőcs Tibin keresztül. Hosszú szünet következett számunkra, addig átgumiztam a felniket, ahogy Ceska Lipában Lakyboynak tettem. A gumis srác nagyon lelkes és szorgos volt mindig, de nem volt állandóan a helyén. Meg sem rónám ezért, hisz láttam már gumiszerelő masinát, megoldottuk a dolgot magunknak.

A legjobb 4-be Farkas Gabi V8-as Mercedes motorral szerelt sárga Zsiguliján keresztül vezetett az út, és itt kezdődtek a bajok. A szervezők már észrevették a rést a pajzson, lecsökkentették a körök számát 1+1-re, de Levo volt az első ebben a rendszerben és egyből bele is hibáztak, a bemelegítő kör után kiintették. Később felajánlották, hogy Sanyi menje le azt a kört, de mivel FGabi nem futott értékelhető kört ellene, ezért nem akartuk feszíteni a technikát. Első kiemeltként Sanyi kezdte a futamsorozatokat, de a Top8 vége felé az utolsó csaták egyike közben jöttek oda hozzánk, hogy akármennyire sajnálják, a versenynek a futamok után vége is lesz. Persze nem tetszett a dolog senkinek, de hát ha a pálya kezelője bezárja a kapukat és nem enged kocsit a pályára, nincs mit tenni. Utolsó egyformán értékelhető teljesítmény a kvali volt, gondoltuk Sanyi így meg is nyeri a versenyt.

Na itt jött az újabb csavar, a szervezők szerint a legjobb nyolcban adott pontok alapján hirdetnek majd győztest. Ekkor már tudtuk, hogy baj lesz, mert ugye Sanyinak mindössze egy jól sikerült bemelegítő köre volt ebben a menetben.

Az eredményhirdetésre már egykedvűen mentünk, és bár szép meglepetés volt a második hely így is, mindenki pontosan tudta, hogy Sanyitól a győzelmet csak a technika vehette volna el.

Mindent összevetve a saját negatív véleményem leginkább az euroring rendezői csapatára terjed ki és másodsorban a soknevű szervezőkre. A pálya kezelői teljes tévúton járnak és szerintem képezni sem lehet őket, mert nem hagynák. Legalábbis hallottam, láttam erre vonatkozó utalásokat. A driftes fiúk már érdekesebb eset. Látták a saját hibáikat, tudják azokat de mivel egyenrangú partnerként kezelik egymást, így nem elég gyorsak és következetesek az azonnali javításra. Persze működik a demokrácia, csak nem itt és nem így :)

Nem féltem őket, majd megoldják. Ahogy az MDSZben is megvannak a hibák és folyamatos munkát ad a rendszerek tökéletesítése, úgy van ez máshol is. A debreceniek is felfedezni vélik lassan, hogy a szabályaik csak súrolják a driftelés fogalomkörét, de pont ellentétesen értékelik a teljesítményt. A driftbajnoksagponthu megpróbálja összefogni az MDSZen kívüli amatőr driftet, de a színvonal emelése kötelező feladat. Ehhez pedig következetesebb munka és szigorúbb szabályok kellenek, nem elég kiollózni az érdekes részeket innen vagy onnan. Az idei év egyik érdekes momentuma az MNASZ lépése Cselényi Balázs által, mégpedig a DRIFT Munkabizottság létrehozása és Béres Szabolcs kinevezése vezetőként.

Nem vonom kétségbe Szabolcs elszántságát és befektetett energiáját a drift építésébe, de nem vagyok biztos benne, hogy a jelenlegi hátterével ezt meg tudja oldani. Szakembergárda nem áll mögötte és az eddigi munkássága is megosztja az embereket. A kitartása dícséretes mert a sikerek -valljuk be- elkerülik, az MDSZ rendezvényeihez képest töredéke nézőszámmal dicsekedhetne, ha tenné. Pilótafronton is rosszabb a helyzet, mert aki fejlődik a sorozatában, annak az útja az MDSZ sorozataiba vezet. Személy szerint a megoldást még annyi viszály után is az MDSZszel közös munkában látnám, egyfajta nyílt sorozat, "harmadosztály", utánpótlásnevelés szintjén. Hisz nem rossz, amit csinál, csak épp nem versenyképes az MDSZszel szemben és nem is lenne értelme erőltetni, csak megosztaná a versenyzőket és a nézőket.

Remélem senki nem képzeli, hogy valami trónuson ülve leszólom mások munkáját és azt is, hogy nem sértettem meg ezzel őket. Azonban a kezdetek óta, azaz immár 4 éve dolgozom a hazai drift életben és olyan tapasztalattal rendekezem, ami nem elhanyagolható. Aki ezt figyelmen kívül hagyja, az valóban csak az úgynevezett fikázást szűrheti le az írásomból. Ha nekik könnyebb így, hát jelőljenek meg fekete ponttal a listájukon, mégis azt gondolom amit javítani lehet azt kell is! 

Sanyikának gratulálunk a második helyhez és reméljük a következő euroringes rendezvény már mellőzi ezeket a hibákat, ahol bebizonyíthatja, megérdemelte volna a győzelmet.

Ha indul.

 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny bmw l evo drift általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr741132471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása