driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.05.12. 22:28 Orsika_

Végre Szerbia!

Ezzel a felkiáltással indultunk neki az útnak. Tavaly nagyon jó élményekkel és sok új baráttal lettünk gazdagabbak, így szinte nem is volt kérdés: Kragujevacba idén is megyünk.
Kezdem az elején. Laky és Gery jöttek értünk reggel 8-ra pénteken, hogy időben kiérjünk, hisz aznap este nagy városi party, felvonulás és móka volt. Laci vezetett, Laky, Gery és Én söröztünk. Útközben beszéltünk Kerényi Ádámmal és Túri Attilával is, hogy a határon bevárjuk egymást. Minden szép és jó. Nikiék jelezték, hogy ha van valami gáz a határon, akkor szólnak. Nem szóltak. Ez jó - gondoltuk - hisz átjutottak és kész. Út közbeni móka, kacagás, sztorizgatás. Azon kívül, hogy melegünk volt, nagyon jól indult. Határon összeszedtük Ádámékat és Attiláékat, hogy együtt vágjunk neki, sőt az Xprovid csapata is csatlakozott hozzánk. 11-kor át is léphettük volna a bűvös határvonalat...
Jött a határ, a magyar simán átengedett. A szerb:Papírok? Nincsenek. Tavaly sem kellett! Ez nem volt elég nekik, félreállítottak. Innen tudtuk, hogy ez már jó nem lehet. Túriékat simán átengedték. Volt papírja a kocsinak. Fura, mert tavaly pont azzal a kocsival volt bajuk, aminek van rendes papírja, hisz aggódnak, hogy eladjuk.
A határ túl oldalán állt a Belgiumból érkező, Máriapócsról már ismert Das Youri és párja. Vidáman jöttek ki az épületből, Ata Carnet papírokat lobogtatva, hogy mehetnek. Na megvan a gond. Ő csináltatott papírokat és azzal engedték át. Szegény határőrök meg bezavarodtak. Neki van, nekünk nincs: Mi legyen?
Igyekszem tömören leírni a lényegét annak, ami innen jött. Túriéknak mondtuk, hogy ne várjanak, mert ki tudja. Menjenek. Egy határőr bácsi tudott magyarul, csináljunk vám papírokat. Oké, irány a spedíció. A speditőr nem csinál, mert előttünk átengedtek másokat e nélkül, nem csinál nekünk sem. (Nem volt túl segítőkész, egyszerűen nem akart dolgozni.) Határőr szólt, menjünk Tompára. Rendben, de ott vajon átengednek? Nem szólnak oda, hogy ne? Vagy egyáltalán, nem lesz gyanús a mai napi röszkei pecsét az útlevélben? Lesz, ami lesz, irány Tompa. Ez persze 1,5 óra volt. Valahogy éreztük, hogy a felvonulás ugrott, és sajnos nem is tévedtünk.
Tompa; álljunk félre, és jönnek a kérdések. Voltunk-e már Röszkén? Miért nincs papír? Kezdődtek a telefonok: Veljko, a szerb autós szövetség elnökének, hogy segítsegenek. Végül  annyit sikerült megtudni, hogy álljunk át a kamion sorba és ott valaki biztosan megcsinálja a papírt. Jó legyen, csak jussunk már át. Átálltunk és szerencsére sikerült egy magyarul beszélő nagyon segítőkész speditőrt találni. Papír...Megoldható! Jött a várva várt válasz. De! Na mi a de? Meg kell számolni a gumikat, be kell írni a kocsik értékét és mindent. Gumik: nos ugye a drifter nem arról híres, hogy haza is vinné a versenyre kivitt gumit. Na ez gond, mondták. Hisz ők olyan papírt tudnak adni, hogy csak "átutazók" vagyunk, és ha megszámolják, nem engednek át vagy haza. Laky durcizott kicsit, hogy úgyse számolják meg, de nem bíztunk már semmiben. Hisz Murphy üldözött, és ha nem írjuk be mind... Na egy szó mint száz "bevallottunk" mindent. Ez persze kb. 2 órás procedúra volt. Srác elkezdett intézkedni, mi meg söröztünk. Egy nagyon hangulatos kamionparkoló amúgy és jó nagy placc is volt. Már gondoltunk rá, hogy van hely, vigyük pár kört a vámosokat és tuti átengednek. Ádám kocsiját "felértékelték" 1200 euróra. Édes. Ilyeneken és más dolgokon, meg persze kínunkban is szinte végigröhögtük az egészet. Nem voltunk idegesek csak csalódottak, hisz a felvonulásról lemaradunk.
És végre: megvannak a papírok, de kell hozzá az útlevél. Azt elvette a vámos, akkor adja vissza, ha kifizetjük a parkolást. Amit persze nem mi akartunk de legyen. 12 euró/kocsi. Irány a spedíció: kedvel minket, ezért olcsóbb lesz, mint tegnap a franciának, akinek 100 euróért csinálta. Legyen 50/kocsi. Hát nem mondanám, hogy olcsó volt de legalább segített. Írány a vám. Itt kipakoltatnak vagy nem? Végre egy kis mázli: 2 perc alatt elintéztük. 6 előtt pár perccel átléphettük a bűvös vonalat. Már el sem mertük hinni. Padlógáz és irány a hőn áhított város. Laci nyomta is neki keményen. Jött az első kapu: Tudni kell, hogy tavaly kamion kategóriába soroltak a magasság miatt. Mondván 130 cm felett van a kocsi magassága az első tengelynél. 37 euró volt az első kapu akkor. Idén tudtuk, hogy csökkent valamennyit de kamion kategória akkor is sok. Itthon lemértük és 128. Vittünk centit. Laci nem győzött kihajolni a kocsiból és mutogatni kézzel lábbal, hogy de nem is annyi. Megmagyarázták, náluk a szabály mást mond, illetve másképp értelmezik és kész. Belgrád után megálltunk WC, tank, cigi, lábnyújtás és tovább. Este 10 órára sikerült beérnünk Kragujevacba, irány a szállás, pihenjünk végre. Szobafoglalás, és mentünk a bárba. Ott a többiek vártak már, meséljük, hol jártunk eddig? Leültünk pár pohár ital mellé és meséltünk. Így utólag már tényleg mókás a sztori. Kb. 1 kor vettük magunk az ágy irányába. Alig vártam a másnapot, hiányoztak már a szerb barátaim/barátaink: Bojan, Veljko, Vladimir és a többiek.
Fotók és folytatás hamarosan.

1 komment

Címkék: bmw king of europe drift általános lakyboy


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr251118189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása