Sokan érdeklődtek, és mégtöbben kérék, ezért összeszedtük, hogy az aranybarna Sierra eddig milyen költségek árán állt össze, illetve milyen további fejlesztéseket/átalakításokat lehetne rajta végrehajtani, hogy maximális induló költséget lehessen kalkulálni.
Íme, álljanak hát itt a számok a korábbi cikkünkben bemutatott kocsiról. Az árakat úgy építettük föl, hogy az egyes átalakítások között az autó használható legyen, és lehetőleg a drift szempontjából a ráfordítás/élmény mutató is optimálisan alakuljon.
1. Először is vadászni kell egy viszonylag jó állapotú 2.0 DOHC Sierrát úgy 50-70 000 Ft-ért. Ha a szállítás megoldott, akkor nem kell műszakival rendelkező gép, ha nem akkor ennél kicsit drágábban egy papírokkal rendelkezőt kell beszerezni. Célszerű mindjárt egy műszakival nem rendelkező, bontásra ítélt Ford Scorpiot is beszerezni, hogy a
"tuningalkatrészek" is kéznél legyenek. Ez is kb 50-70 000 Ft-ból megúszható.
2. A következő költség sok-sok munkaóra, ugyanis ki kell dobálni az autóból minden olyan alkatrészt és alkotóelemet, ami csak az utcai autózáshoz kellhet, és felesleges súly a drift szempontjából (utcai ülések, kárpitozás, hangszigetelés, stb.). E mellett célszerű a felesleges elektromos dolgok kikötése, eltávolítása és egy központi áramtalanító-kapcsoló beszerzése és beszerelése. kb 13000Ft a bowdennel együtt.
3. Én mindenképpen a biztonság kialakítására teszem a hangsúlyt, így az első komolyabb költség a bukóketrec beépítése, a kagylóülések és 4 vagy több pontos biztonsági övek beszerelése.
- Cső: 50 000 Ft anyagköltség, 40-70 000 Ft munkadíj minőségtől függően fényezéssel.
- Ülés: Használtan 20-30 000 Ft/db újonnan sem sokkal többek az alapok
- Öv: Használtan 15-25 000 Ft/db
4. Mivel a széria kuplung nem fogja bírni a strapát, ezért egy kevlár betétes tárcsa beszerelése erősen ajánlott. 15-20 000 Ft. E mellett a kipufogórendszert is célszerű egy "nyíl egyenes" 50-60 mm átmérőjű rendszerre cserélni max. 1 dobbal a végén. Minőségtől függően 15-50.000 Ft.
5. Az első komolyabb tuning-alkatrészek beszerzése a futómű egyes elemei kell hogy legyenek, hisz a motoron amúgy sem lehet sokat"segíteni".
Ezek a következők:
Poliuretán szilentek az első futóműbe (26 000 Ft)
Keményebb, "coil-over" gólyaláb kialakítása az első futóműben:
Állítható menetes szár: 32 000 Ft/pár
Keményebb coil-over rugók: 32 000 Ft/pár
Az átalakítás munkadíja: 25 000 Ft/pár (Alkotóelemek széria gátlóval történő összeszerelése, a széria gátló kb 5 cm-rel történő lerövidítése)
2 db gl. szem (1 000-1 500 Ft/db), és scorpio kormány összekötő, valamint scorpio lengőkar segítségével a "bűvös" kormányszög elérése.
A nagy kormányszöghöz feltétlenül szükséges szélesítő pogácsák beszerzése hosszú tőcsavarokka együtt, hogy alászedett állapotban a kerék ne érjen bele a doblemezbe
Pogácsa: 5-8 000 Ft/db
Tőcsavar: 1 000 Ft/db
Hogy az utánfutás és ezzel az egyenesfutásba való visszatérés sebessége is állítható legyen, célszerű állítható toronycsapágyak beszerzése. Ez kb 30-40 000 Ft/pár szintén minőségtől függően.
A hátsó futóművet sem hagyhatjuk érintetlenül. Itt lehetőség van egy kis átalakítás után (a stabilizátor felfogató pontjainak áthelyezésével) a teljes scorpio híd valamint ezzel együtt a nagyobb és lehetőleg rövidebb áttételű scorpio differenciálmű beépítésére.
6. A rugó gátló páros számára a következő lehetőségek adottak:
- Gátló keményítés 10-12 000 Ft/pár és keményebb ültető rugók beépítése
- Egy kis átalakítással egy bizonyos transit hátsó gátló és a fent már említett "coil-over" szett segítségével állítható gólyaláb készítése 50-60.000 Ft/pár
7. Az autó teljesítményén a súly/lóerő arány javításával tudunk változtatni
- Műanyag motorháztető: 15-25 000Ft
- Műanyag csomagtér tető: 15-25 000Ft
- Felesleges alkotóelemek kivágása az ajtókból: pár flexkorong ára :-)
- Polikarbonát "üvegek" beszerzése az első szélvédő kivételével - egy átlagos autó nagyjából 25000Ft
Az egyes tételekhez még sok-sok munkaóra, vagy ezek költsége jöhet hozzá, ha mi nem tudjuk magunk megcsinálni. Én úgy gondolom, hogy kb 80-150 000 Ft-ot tesz ki ez a tétel.
Horváth Ferenc
A cikk eredetije: www.prostreet.hu/magazine.php
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gandras 2009.04.22. 15:35:24
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2009.04.22. 22:01:36