driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.04.08. 15:17 Leslie_

F&F4 - Hol is vagyok?

Regős Laci és a UIP Dunafilm jóvoltából tegnap volt szerencsénk premier előtti vetítésen látni a Fast and Furious sorozat negyedik részét. Ez történetileg vagy az első és második, vagy a második és harmadik rész között helyezkedik el. Újra az első rész nagy szereplőivel, de láthatjuk hogyan kerül a képbe Han Tokióban. Sajnos Radír késett a tiszteletjegyekkel és mivel nincs ülésrend, későn bejutóként csak a legelső sorokban jutott hely. A dönthető széktámla sem oldotta meg a látványvilág problémáját, ezt a filmet csak kisebb vásznon és hátrébbról szabad nézni.

Azt kell mondjam, sok kávét vagy redbullt ivott a forgatókönyvíró mert ugyan sablonos a helyzet, valahogy 1-2 csavart mégis bele tudott tenni, hogy ne laposodjon a második és harmadik rész teljesen kiszámítható történeti szintjére. Persze ehhez sem kellett messzire mennie, de nem is fogom részletezni a sztorit így bemutató előtt. És persze nem is érdemes, hisz ez sem lesz olyan kultfilm mint a Bullit vagy az American graffiti. Dom és Brian újra együtt, néha egymás ellen, aztán végül persze nagyon együtt. A kocsik pöttyet érdekesebbek, de háttérbe szorulnak, a képi világ megint kicsit mesterkélten komputerizált, de látszik ezen is a technikai fejlődés, a második részt ehhez képest commodore-on rajzolták.

Megpróbáltak valósághűek maradni, de nem mindig sikerült. Azt már gondolom megkapták, hogy a "dragsterek" vagy kerékre állnak ha betapadnak, vagy elfüstölnek 3kg gumit egyhelyben, de a kettő együtt nem megy. Bár ennek ellent mond a saját tapasztalatom. Englishtown-ban, NJ-ben egyszer sikerült kijutni egy amatőr dragversenyes - mustang találkozós napra és ott bizony az egyik Stang a rajtban majd egy méternyit felkapta az orrát amikor betapadt, "később" viszont talán a csökkenő súly miatt kipörgött és füstölt a kereke, mindezt persze az első 10 méteren csinálta. Tehát a két látvány közel sem ugyanaz.

Azonban még mindig vannak "vágási" hibák, csikorog a kerék a füvön és a kiszáradt sóstó medrében is, az átlag amcsi V8 szedán és terepjáró együtt fut egy skyline-nal vagy subaruval, de hogy egy tempóban kanyarodjanak is, az fejvesztés terhe mellett maradhatna csak a filmben. Kicsit technoktrata látásmódom van, de azt sem értem, miért nem lehet aktuális helyszíneken forgatni egyes jeleneteket, hisz virtuálisan sem túl olcsó a trükk. Sajnos a mai kameramozgatás néha a valódi jeleneteket is megöli, ezt már tudjuk a harmadik rész óta. A werkfilmből megtudhattuk, hogy sok mutatványt megcsináltak a profi drifterek, majd a filmen mégis trükknek látszott a beállítások miatt.

Itt is keveredik a valódi és a CG világ de nem érzem, hogy olyan fokon tartana ami ezt a mixtúrát indokolná. A lapos sztori mellett ez ölte meg a második részt. Az első ugye robbantott, tökéletesen filmre vitte a péntek esti illegális életérzést, ittuk minden szavukat, észre sem vettük amikor Brian 7 sebességet váltott az eclipse-ben és azt is megtanultuk, hogy gyorsulás közben még lehet padlót nyomni. A második maga lett a pokol, rajzok mindenhol, az életérzés skatulya lett, a szereplők képregényhősök a sztori pedig egy forgatás kávészünetében fogant... vagy az illemhelyen, de szigorúan az álló szekcióban. Temethettük a dolgot.

A harmadikkal sikerült visszahozni valamit, bár ebben hatalmas szerepe volt a driftnek és a valósághűbb megvalósításnak. A történetre nem sokat adtak, amiért lehet haragudni de valahol Micimackó és A szakasz között ez is elmegy, persze közelebb Milne kis szőrcsomójához, mint Stone hőseihez. Végre láthattunk valódi autókat mozgó képeken is, nem csak állóhelyzetben, ahogy bedigitalizálták őket. Ami igaz az igaz, a befejezés ott sem volt kimagasló. A valóssan leforgatott helyzeteket is kiszínezték, ami ugye tönkretette a dolgot, de az is lehet, hogy itt már bennünk van a hiba. Egy-két valódi driftverseny után az ember pontosan meg tudja mondani, mennyire akarják átverni a mozisok. Ám az érzés visszajött, kicsit illegális, kicsit mocskos de jól csillog, hangos és füstöl, csikorog, gyomorba hasít. Lehet csak én éreztem a keserű égett gumi szagát a moziban, de mind jól szórakoztunk.

Vissza a negyedikhez, ami ugye mégsem az. Lucas úr már elmagyarázta párszor, hogy a régi az új és az új a régi, a Star Wars dupla triológia óta tudjuk, hogy néha az van, ami már volt, és ami volt, az csak most jön. Nem nagy titok, hogy Dom és Letty szökésben vannak közép amerikában, de ott sem pincérnőként és szakácsként találtak munkát a helyi nachobárban. Brian pedig rendőr és 5 évet emlegetnek a beszélgetések során. Emiatt ezt a részt igazából a második és harmadik közé tenném, közvetlenül a tókiói balhé elé. Ami már csak olyan apróság miatt is fontos, mint az új impreza megjelenése. Ebben a részben ez az egyik főszereplő autó, a "későbbi" japán sztoriban meg fel sem tűnik a színen, pedig hol lehetne nagyobb tere, mint a felkelő nap országában? Tegyük fel a szamurájivadékoknak nem jött be az ötajtós ford focus másolat. Elfogadom, én sem pisiltem bokán magam tőle, de erre a subaru tervezői már jópár éve nem képesek. A másik főszereplő Dom CHARGER-e, az őserő, a vulkán. A valóság, egyenesben sehol nem lennének a többiek, kanyarban azonban kört kapna az íven, mint a tokiói csajok Han mazdájától. Brian skyline-ja szokványos, digitaltuning, nagy teljesítmény, jól megy és pofás is, de mint kezdtem is, ez szokványos. Már lassan itthon is, 200SX a garázsban átépítésen, Vikidee meg épp hívott, hogy hozza a skyline-ját felmérni versenyautóvá alakításra. Vicces volt ülni a moziteremben, mellettem Radírral és Viktorral, két Nissan Skyline R33 tulajjal.

A másik ballépés megint a technikai ismeretek hiánya. Míg az első részben Brian egy olyan F150 SVT kisteherautóval furikázott napközben, ami az éjszakai mezőny háromnegyedét maga mőgé utasította volna, mégis mellékszereplőként a legmegjegyezhetőbb mozdulata az volt, hogy koppant egyet a lököse a padkán. Ebben a részben az éles szeműek már az előzetesekben kiszúrhattak egy Rs200-at, (en.wikipedia.org/wiki/Ford_RS200) ami a ford gyár B csoportos szörnyetege volt a 80-as években. Középmotor, öszkerék, kis súly és hatalmas teljesítmény. A pár eredeti kocsi nagy része tuninggal fut, azaz ritka ami 4 sec felett lenne százon akár lazább talajon is és bármilyen felhúzott utcai masina felvenné vele a versenyt. Replikaként pedig megjelennie sem lenne szabad egy filmben.

Konklúzió:

A film jobb volt mint vártam, de senki se keresse az autózás istenének sugallatát. Kellemes szórakozás egy estére, rajongóknak felüdülés a magasabb szinvonal, autóbuziknak és bakikeresőknek kellemes témaindító egy jó beszélgetéshez és így már megalapozott az ötödik rész forgatókönyve mondjuk európai hegyi szerepentinekre vagy akár a zöld pokolba, ötletelés indulhat :)

8 komment

Címkék: nissan általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr301053272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Draco3D 2009.04.08. 16:33:21

Csak 1 valami érdekel,tényleg van benne NSX? :D Úgy hallottam van benne 1,de lehet 2 is,a végén valami ribi megy vele.Mind1 majd letorrentezem :DDD

Kenny mkI 2009.04.08. 17:23:54

Van benne. Dom húga, Mia hajtja.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.04.08. 22:23:01

Bakker ! Ezt valami filmes újságban megjelenő kritikaként is el lehetne adni !!

zalkapone 2009.04.08. 23:05:16

Azért a Tokiós résznek sose fogom megbocsátani a japómotoros Mustangot...

Jatis · http://pfbgarage.blog.hu 2009.04.08. 23:51:55

@zalkapone: Kennynek van olyanja távirányítosban. :)

Jatis · http://pfbgarage.blog.hu 2009.04.08. 23:54:15

Azért azt hozzátenném, hogy az RS200 egy hacsi ellen gyorsul. Hihi. Azért ez vicces. Nem a Ford miatt. Főleg, hogy elvileg kint nem is mehet utcára az RS200.

Kenny mkI 2009.04.10. 20:22:02

Van belőle utcai verzió, mert akkoriban még kellett a homologizációhoz.
De Tim Allan-nek van egy és ő mondta egy műsorban, hogy Not Street Legal. Bár ha jól tudom akkor az nem eredeti, hanem replica.
süti beállítások módosítása