Kinéztünk Tökölre. Érdekes volt. Azon kívül, hogy sokaknak tetszett az autó több említésre méltó dolog nem történt, hacsak azt nem vesszük figyelembe, hogy az első lámpa karcolta az aszfaltot. :) Tesztnek jó volt. Gyenge az első és hátsó rugózás, ezt megállapítottuk.
Valamint beléptünk a Driftgarage-ba.
Elkezdtük az átépítést.
Előre Capri gólyalábra otthon készített állítható szár és hozzá való rugótányér. A rugót Laci barátomon keresztül a Driftgarage biztosította. Felülre állítható G-szemes toronycsapágy került. A kormányszöget is kicsit módosítottuk kapott G-szemet itt is és így sikerült elérni a 45° fölötti értéket. Persze így beleért a kerék a doblemezbe, amit egy 4cm vastag nyomtávszélesítővel orvosoltunk. A kanyar stabilizátorhoz pedig polyszilenteket tettünk.
Ha már kész az eleje akkor ne hagyjuk úgy a hátulját se. Első ötletem hamar elvetettük, mivel a 10centis ültető kocka kicsit instabillá tette volna az autót. Nem volt mit tenni, ismét hegesztettük a difiházat. Elborult ötletem másik verziója, hogy ha lehet akkor otthon fellelhető alkatrészeket használjunk. Így lett, hogy az alsó lengőkar egy 88-as T-bird hátsó futóművéről lett lecsavarozva (ami bekerült a Capri alá). Ezen megvolt a spirálrugó helye, de kicsit elszámoltam magam és összesen 12centi maradt a rugónak. Persze akadtak apró hegesztések a nyúlványnál, csinálni kellett nyúlványon is rugótányért. Nem kevés vas behegesztése után ez is megvolt.
A rugó még mindig kérdéses volt.Ezen segített a Bim kft. Bementünk elmondtuk mit szeretnénk és mondtam, hogy befelé láttam azt a picit, azt szeretném. Érdekesen néztek rám, de adtak egy pár rugót. Másnap visszavittem, hogy az az erősebb kellene. 150kg súly alatt 7mm volt a beülése/db. :)
Persze így a lengéscsillapítók állásán is módosítani kellett. Kirugózáskor pedig Zsoma ötlete alapján 2db felerősített heveder tartja meg a difit, hogy ne essen nagyon le.
Bekerült egy Panhard-rúd, mivel nem volt megfelelő oldaltartás a laprugók kiszerelése után.
Na persze ennyi módosítás után sikerült az autót 6-8 centivel lejjebb ültetni, ezért elöl és hátul ki kellett vágni a sárvédőíveket.
Ebben a formában mentünk ki a májusi edzésre Tökölre, ami ismét csak tapasztalatszerzés volt, mert a módosított kormányszög és dőlés miatt nem volt jó a kocsi kezelhetősége.
Hazajöttünk utánanéztünk, elvittük futóműveshez és beállítattuk a futóművet.
Jöhetett a 3. Ford Majális.
Sajnos itt előjöttek a hűtés problémái ezért elég sokat állt az autó így.
De azért sikerült ilyen is. És nem csak a vizen!
Következő esemény Kakucs volt június elején. Előtte kapott nagyobb hűtőt, ami egy Roverből származott, és kicsit kivágtam a kocsi elejét. Kint sikerült eltörnöm a hűtőt. Elmentünk másikért, de közben annyira elkezdett esni az eső, hogy mire visszaértünk állt a víz mindenhol és le lett fújva az edzés.
Viszont kiderült, hogy az első kereket meg kell támasztani hátulról, mert eléggé gyenge volt a stabrúd elöl. Csináltunk bele kitámasztót, amivel lehet utánfutást is állítani és mivel előrébbtoltuk a kereket vele, ezért ismét faragtunk az első sárvédőíven.
Jött az első versenyem. Persze sikerült utolsónak lennem. :)
Ettől függetlenül nagyon jól éreztem magam!! Csak kezdtem érezni, hogy nagyon nehéz a kormány és sokat kell tekerni 3,6 a teljes útja. Tehát be kell szerezni egy 2.4-es kormányművet. A víz pedig még mindig melegedett.
Jött egy kis kihagyás és az októberi verseny előtt néhány nappal szétkaptam a kocsi elejét, hogy a nyúlványt kicseréljem és befaragjak egy rendes hűtőt. Kicsit át kellett alakítani a doblemezt, mert 15 centivel szélesebb volt a hűtő, mint az addig rendelkezésre álló hely. Frezó jött és hegesztett rendesen. Bekerült a 2.4-es kormánymű is ami Lórándnak volt köszönhető.
A képen még nincsenek kicserélve a dolgok.
Kész lettünk!
Irány a verseny. Sikerült az első körben leugratnom a pályáról és elgörbíteni a kitámasztót, de 2 óra múlva visszaértem pestről a frissen készített cseredarabbal és mehettem tovább. Néhány kanyart végre eltaláltam és kezdtem érezni is a dolgot, de persze az eső ismét elkezdett esni, ami kezdő driftesnek nem nagy öröm.
Szombaton jött a kvalifikáció. Esett megint. Viszont most nem lettem utolsó! De ilyen lassan még nem mentem ezzel a kocsival.
Ezen a napon voltak kint a Bár 2.0 lakói is, amit Frezóval és Kennyvel szerveztünk. Volt aki örült neki, volt aki nem. De az biztos, hogy hetekig a Driftes póló lógott mindenhol a műsorban. :)
Vasárnap még felmehettem a pályára edzeni, és sikerült is egyszer 2 keréken elkezdenem az első kanyarban a driftelést. Nem örültem.
Az év lezárása Tökölön volt. Összeállt a kocsi végre. De rájöttem, hogy kevés a lóerő.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.