driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.02.01. 20:56 Leslie_

Volvo 745i... ez is elkezdődött valahogy.

Zora a hibás. Viktor akkor még érthető okokból kiszállt egy Sierra Cosworth volánja mögül. Neki nem jött be (.....) Egy darabig bírta tervek nélkül, majd az egyik megbeszélésre vigyorogva beállítottak ezzel a ... kocsival:

2 liter 8szelep, kicsike turbo, 150 visszafogott póniló egy ekkora szekérhez... de a csúcs az automata váltó. Sokáig semmi sem történt az autóval, majd csak hogy jobban érezzük magunkat, szétkaptuk a belsejét, megszabadítottuk minden felesleges alkatrészétől. Jó sok ballasztot kiszedtünk belőle, a svédek nem sajnálták, maximum az agyukat tornáztatni.

Másik ilyen "számomra" deformáció a hátsó híd, de arról később.

Előtte még kiebrudaltuk az automata váltót, bekerült egy overdrive-os kéziváltó, amiről akkor még nem tudtuk, hogy sosem fog működni. De ez egy hosszú, hosszú történet. Megjöttek viszont az első futómű speciális szilentjei. Ekkorát még sose szívtam autóval, 3 nap volt rendbetenni az összerohadt, összeállt, kikeményedett cuccokat. Igaz, mindent letakarítottam és le is festettem, de anélkül is 2 nap.

A hátsó futóművel nem tudtam megbarátkozni, de nem csak én. Alapetően semmi bajom a merev tengellyel, bár én nem ladáztam, az öreg fordokban is az van. Na meg a Mustang-ban is. csakhogy a Volvo is olyan szerencsétlen darab, mint a Capri-ké, nincs hozzá sperr. Lehegeszteni nem szerencsés, gyártatni többe kerül, mint a kocsi kétszer. És persze miből dolgozik egy igazi buherátor? Ford buherátor Ford alkatrészekből. Legjobb alapanyag a Scorpio, így kapjon hát egy Scorpio független hátsó futóművet, lehegesztett difivel. Ez sem volt egyszerű, főleg hogy pontosan fusson majd a kocsi. Több óra méricskélés és igazítás után milliméter pontosan mertem csak lehegeszteni. Érthető okokból. 

Annyit azért könnyít a dolgomon, hogy maga a híd rögzíthető. Hisz a Sierrákban is fém szilenteket használunk a felfüggesztési pontokon és csak a lengőkarokban hagyunk rugalmas anyagokat. Így ez a lépés akár logikus is. A Volvo kardán már átalakult Ford "seggüvé", a következő felvonásban pedig elmesélem, miért lesz BMW orra :)

na pá.

1 komment

Címkék: volvo vikidee


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr58916870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.02. 00:45:36

Betegek vagytok :) de nagyot fog szólni, ha kész lesz...
süti beállítások módosítása