driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.10.12. 12:50 Leslie_

Máripócs OB1 reloaded

Na ez a nap az, amit kihagytam volna az életemből. Olyan félreértéshalmazba keveredtem, amiből még én sem látok ki teljesen tisztán. Hozzáteszem, reagálhattam volna jobban is a dolgokra, de sem képzett vezető, sem politikus, sem színész nem vagyok, a természetem meg olyan, amilyen, 10 emberből egy tuti utál miatta.

A sztori a következő:

Vasárnap reggel felsorakoztak a pilóták edzeni, Holtság Gergő elől. Róla pár szóban csak annyit hogy elég tehetséges, de talán kicsit erőltette a Profi Ligát, gyorsabban és stabilabban fejlődött volna az amatőrök között. Ha nem is a teljes szezonban, de legalább pár versenyen. Tavaly jelent meg egy bordó e30-cal amit idénre jól átépítettek. Áprilisban a KOE versenyre szerette volna megszerezni az indulási jogot, tehát a Pro liszenszet. Sajnos a komoly tempójú pályán nem tudott helyt állni és megbukott. Ekkor kerültünk kisebb konfliktusba, amikor ők azt a véleményüket hangoztatták, hogy máshol, más pályán Gergő le tudta volna tenni a vizsgát. Én pedig azt próbáltam velük (nagyon kedves és lelkes anyukája van, szerencsés vele Gergő) megértetni, hogy ez teljesen mellékes, mert ha meglenne a liszensze és indulhatna, akkor sem tudná teljesíteni azt amit kell, azaz a pályát. Gyakorlat hiányában tsuisozni pedig elég felelőtlen dolog. Úgy éreztem nem igazán vették a lapot, kicsit talán sértődötten vették tudomásul a bírák döntését. A beszélgetés miatt pedig gondolom én lettem negatívan megbélyegezve általuk. Később sikerűlt Gergőnek letenni a viszgát és ha nem is sereghajtóként szerepel azóta, nem lehet mindenki az élmezőnyben.

További előzmény, hogy a pénteki edzésnapra Gergő és csapata komoly hiányosságokkal érkezett meg. Bár a gépátvevők sem annyira szigoróak mint lehetnének, a dolgok azért nekik is szemet szúrtak. Emiatt szóltak is a rendezvényen levő két Technikai Bizottsági tagnak, akik átnézve a kocsit engedélyt adtak a szombati KOE versenyre, mivel az ő szabályaik nem olyan szigorúak, mint a mieink. Ezt tudtuk. Azt azonban nem, hogy a hiányosságok ellenére vasárnapra is megkapta a rajtengedélyt. Persze a gépátvevők is kérdezhettek volna és én is, csak egy ilyen hétvégén van épp elég dolog.

Namármost vasárnap reggel Gergő beállt az edzés sorának elejébe, a felengedő pedig egyből kérdezte, hogy mi is a döntés a kocsival kapcsolatban. Erre nem tudták a választ a gépátvevők és én sem. Kértük hogy álljon ki a sorból amíg tisztázódik a helyzet és közben megkerestük a Technikai Bizottság tagjait. Kérdeztem tőlük mi a döntés? Nevek nélkűl folytatnám, "A" szokásához híven hümmögött és a vállát vonogatta, "B" szerint hadd menjen.

-Miért?

"B": -Hát szerintünk mehet. - jött a válasz, ami nem igazán magyarázat.

- A szabályzat szerint elindulhat?

"B": -Nem...

- Akkor mondd el nekem, miért kivételezzünk?

"B": ......

- Akkor legyen a következő, menjetek oda, nézzétek át a kocsiját mégegyszer. Ha találtok bármilyen egyéb hiányosságot, akkor nem indulhat. Ha az eddigi műszerfalhiány és lökhárítő valamint kilincsek hiányán kívűl nincs egyéb probléma vele, hadd menjen.

Biztosan nem pontosan emlékszem, kimaradhattak szavak, mondatok, de a lényeg ennyi.

Gergő így feljutott a pályára és amikor lejött, pont ott voltam a kijáratnál. Megálltak, megállítottak és kérdőre vontak a történtek miatt. Határozottan emlékszem, hogy a harmadik mondatomat már azzal kezdtem, hogy elnézést kértem a félreértés miatt, de persze sem ez, sem egyéb magyarázat nem talált nyitott fülekre. Nem is Gergő volt a hangadó, hanem a kocsijának egyik építője. Börni, Turboá testvére olyan fenyegetően lépett fel velem szemben, hogy már elhajolni készültem egy pofon elől. Konkrétan semmit nem értettek meg abból, amit mondtam, nem is érdekelte őket, csak a dühük kiadása.

Nem hibáztatnám a Technikai Bizottság tagjait sem, nem hinném, hogy szánt szándékkal mocskoltak volna, tartom a félreértés elméletet. Gergőék nagyon sok áldozatot hoztak a szereplésért, Turbóáék pedig sok munkát ehhez. De ettől még olyat hallanom egy profi szerelő szájából, hogy neki nincs ideje a szabályokkal foglalkozni, annyit dolgozik, na az azért az én zsebemben is kinyitja a bicskát!

Ez a profi hozzáállás egy profi szerelőtől???

Ez a profi hozzáállás egy "profi" pilótától???

Mi persze ne hibázzunk, mi persze törekedjünk a szinvonalra, próbáljunk egyenlő feltételeket teremteni mindenki számára???

Ez azonban mind semmi, ez után következett a hab a tortára, a fórumos és blogos bejegyzések, a rosszhír és pletyka ugye pedig gyorsabban terjed, mint a fény. Nyilvánosan meg lettem hurcolva de rendesen, kígyót békát kiabáltak rám, mosakodásnak titulálták az én véleményemet. Persze később szépen csendben Gergő megjegyezte a blogján, hogy hoppá, tényleg kötelező a műszerfal. A versenyzői találkozó alkalmával pedig személyesen is beszélgettem vele, valamint egyszer felhívtam Turboát is, mert még soha senki nem köpött utánam úgy mint ők. vagy szembe, vagy sehogy.

Tisztáztuk a dolgokat, de ettől még közel sincs rendben az a hozzáállás, amit tanusítottak a Profi Ligában kezdőként.

Volt még egy piros zászlós kalamajka is Szántó Nikivel. Remélem már köztudott, hogy tsuiso csaták esetén van egy kigyorsítási szakasz, ami az egyenlő feltételeket hivatott biztosítani a drift megkezdéséhez. A pálya közepén van egy úgynevezett Kijelőlt Pont, egy bója. Eddig a pontig az autóknak együtt kell haladniuk, szabály szerint 1 autó távolságon belűl. A gyengébb autónak kötelessége teljes gázzal gyorsítani, az erősebbnek ezt tartani nem lehet probléma. Ez után a pont után sorolhatnak be egymás mögé és kezdhetik együtt a driftet, majd eldől ki a jobb. Ezt a távolságot felügyeli a versenyigazgató és hiba esetén piros zászlóval megállítja, majd visszahívja a futamot. Több versenyen volt már rá példa, hogy ezt más "szerv" akarta kezelni és ebből sok hiba is akadt. Történetesen most is ez történt, a torony utasítást adott, hogy ezentúl a versenyigazgató csak jelzi a távolságot, majd ők fentről messziről döntenek. Igen ám, csakhogy ezt az egyik lelkes és mellesleg szabálytudó pályabíró nem jegyezte meg. A Szántó Niki-Kalbantner Géza csatát a versenyigazgató hibás távolsággal jelezte, erre a pályabíró azonnal mozdult is. Csakhogy a torony felűlbírálta és továbbengedte a futamot. Niki azonban elvette a gázt és talán emiatt, talán nem, de vesztett. Niki kérdőre vonta a tornyot, ahol én lettem megnevezve, mint a piros zászlós utasítás kiadója és emiatt kb 1 hétig neheztelt is rám. Később teljesen más okból beszéltünk, és akkor derűlt fény a félreértésre. Persze utána már mindenki másképp emlékezett a történtekre, de a "pálya"(bírók) engem igazol(nak). Valamint az sem elhanyagolható tény, hogy a távolság hibás volt, a zászló és a visszahívás jogos lett volna, nem a pálya tévedett.

Másik eset Levotáék esete, ahol a félreértések már szinte követhetetlenek.

Sanyika kapott egy "visszahívást" Martinák ellen és mivel fel volt spanolva rendesen, elfelejtette jelezni a pályabírónak hogy gumiznia kéne. Aztán első körben le is dobta magát a futófelület és emiatt kétségessé vált, hogy Sanyika be  tudja-e fejezni a futamokat. Cserére azonban a futamok között nincs lehetőség. Ekkor fakadt ki "öreg" Sanyi, berohant a pályára és kiabálni kezdett. Ezzel persze senki sem tudott mit kezdeni, ők igazából utána a pályabírókat hibáztatták, hogy miért nem kédezték meg a versenyzőt, miért intették tovább őket. Sanyika talán nem "mert" szólni, mert a rajtoltató pályabíró túl határozottan vezényelte őket tovább. Ez a pályabíró Stósz Bálint volt, aki szintén rátett egy lapáttal a félreértésekre és mivel úgy értelmezte, hogy ő van hibáztatva, kihasználva a támadásokat ellenem, ő is csatlakozott az "ugatókhoz". Vélt és valós sérelmeit összegyűjtve kezdte el kikezdeni a pozíciómat is, feltételezvén, hogy támogatást kapva ő is képes lenne ellátni a munkámat. Na ekkor döntöttem úgy, hogy jöjjön aminek jönnie kell, váltsanak le ha tudnak. Értsük ezt úgy, hogy jöjjön valaki tervekkel a hóna alatt és mutassa meg hogy lehet ezt jobban is csinálni. Akkor szívesen visszavonulok, ha biztosítva látom a jövőt. Hisz én is azért dolgozom, hogy amikor majd versenyautóba ülök és végre versenyzem, vakon bízhassak a rendezőkben, a szabályokban és a versenyzőtársaimban.

A versenyzői megbeszélésen terveztem felszólalni, az általam kritikusnak vélt dolgokat felhozni és amennyiben nincs megoldás, lemondani illetve első sorban egy bizalmi szavazást kérni a munkám és pozícióm végett. Aztán erre sor sem került, mivel a versenyzők maguk felvetették ezeket a dolgokat és meghozták azokat a döntéseket, amik mentén én magam is látom a folytatást.

És hogy egyébként milyen volt a verseny?

Olvasgassátok a www.drifter.hu oldalát, rendszeresen! :)

2 komment

Címkék: verseny általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr26682334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

béla 2008.10.12. 00:07:07

látod leslie, mind emberek vagyunk. gyarló, buta, magának való népség. amúgy osztanám a véleményedet, bár nyilván az érem másik oldalát is tudnom kéne. csak azt nem értem, h egy versenyzőnek hogy van mersze ilyet csinálni? nyugaton, sőt, bárhol, ahol rendes versenykörülmények vannak, még meg is csapnák, ha neki állna feljebb. itt meg mi van, még majdnem a szervezők hunyászkodnak meg? ki kell zárni, addig lesz ideje gondolkozni.

PyroDrift 2008.11.16. 16:52:15

Aki bármilyen okból megfenyeget bírót, szervezőt, gépátvevőt, stb. azt azonnali hatállyal el kell tiltani az egész idényre edzéstől versenytől egyaránt. Második alkalom után örökre.
süti beállítások módosítása