driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.09.28. 21:01 Leslie_

Rumcájszon túl

A fiatalabb generációnak talán csak a név lehet ismerős, de mi harmincasok még tudjuk ki volt a „jicsinyi” erdő ura. Felkerekedtünk hát, hogy megnézzük, manapság mi a helyzet Csehország északi részén. Több mint 30 újkori aszfaltbetyár jött össze Ceska Lipa-ban, hogy eldöntse ki lesz Európa Királya.


Bár a hollandok uralják a mezőny elejét, a dupla szorzójú versenyt duplán is rendezik, így a tabella élén álló Kees Kok-ot még az ötödik helyről is meg lehet fogni, ráadásul pont a „mi fiúnknak”, Lakatos Zolinak volt erre matematikai esélye.
Pénteken kora hajnalban indultunk útnak, mivel hiába vezet majdnem végig autópálya, azért a 700km teljesítése nem kis feladat. Délután 1-kor érkeztünk meg a pályára, kipakoltunk és szívtunk magunkba egy kis friss hegyvidéki levegőt. 16 órától folytatódott a szabadedzés, amin természetesen már részt vett a magyar csapat, Szántó „NeroM3” Niki és Lakatos „Lakyboy” Zoli. Az hamar kiderült, hogy a pálya keskeny de nagyon tempós és zabálja a gumikat. Szerencsénk, hogy nem pakoltuk ki a korábban másik rendezvényre készített 4 pár 16-os gumit, Niki és Laky szépen megosztoztak rajta. Azt már korábban biztos forrásból megtudtuk, hogy Kees Kok a hírekkel ellentétben igenis eljön, hogy megszerezze a koronát. Ezt viszont még a már ott lévő Jasper Spaan sem tudta. Nyugodtan elhihetjük neki, hogy valóban örült az ellenfélnek, szerinte csatában nyerni nagyobb dicsőség. Ekkor még nem is sejthette, milyen veszélyeket tartogat neki ez a hétvége. Második helyen áll a bajnokságban és a harmadik illetve negyedik helyezett el sem tudott jönni.


A délután folyamán sorban érkeztek a pilóták, a nap végére már vagy 20 versenyautó állt a depóban, de tudtuk hogy ez szombaton reggel még nőni fog. A pénteki nap egyetlen negatívuma a gumiszerelés hiánya volt. A gépek ugyan be voltak üzemelve, de a személyzet és a segédanyagok hiányoztak. Hiába értettünk a masinához, csak leszerelni tudtuk a peres gumikat, kenőanyag hiányában fel már nem. Bár több edzés azt hiszem nem is hiányzott versenyzőinknek, mint amennyi szerelt kerék a rendelkezésükre állt. Elég fáradtak voltunk estére hogy egy kellemes vacsora után be is essünk mind az ágyainkba, és úgy aludjunk, mint a bunda.
Másnap jöttek ám a meglepetések, élőben láthattam a Tatra motoros Trabant öszvért, és így még kevésbé tudok hinni abban, hogy az a valami folyamatos driftre képes. Ám a világért sem sérteném meg, mert hasonlóan gondolkodtam egy Porsche 928-cal kapcsolatban is. Aztán már másképp, mert ez a típus orrmotoros, V8 van benne és a tulaja sem félt tőle. Így a délelőtti edzés már sokkal színesebben telt, megérkezett a cseh, szlovák és lengyel pilóták krémje is.
A kvalifikációra végül több mint 30 pilóta sorakozott fel és még az eső is megkímélte a mezőnyt. A prágai verseny győztese, Mátyás Vanek bizonyította, hogy nem lejtett a hazai pálya és csak a tapasztalatlansága miatt esett ki Máripócson. Itt magabiztos autózással kvalifikálta magát első helyre, Ladislav Bezouska elé. Számunkra érdekesebb Lakatos Zoli 5-ik, Kees Kok 6-ik és Jasper Spaan 9-ik helye. Mögöttük 10-ik lett Szántó Niki, ami az előzőek tekintetében sem kis siker. Sajnos első csatában azt a Tomasz „Koziol” Kozlowskit kapta ellenfélnek, akit már ismerhetünk szépen dekorált kék e30M3-a végett. A megtáltosodott lengyel kecske (Koziol=kecske) csak nehezen állította meg hazánk lányát. Vanek könnyen bejutott a 8-as döntőbe, Jasper Spaan pedig egy megpördüléssel szlovák barátunkat, Norbert Kovacic-ot segítette a második fordulóba. Lakyboy a korábbi cseh bajnok autóját kormányzó Balázs-t tette lapátra, Kees Kok pedig a másik Bezouska-t, Stanislav-ot ejtette ki. Második menet, Vanek vezetéstechnikai fölénnyel Kovacic-ot ütötte ki, Laky a lenygel Katod-nak intett. Ekkor jött a nap kellemetlen meglepetése, Kees Kok kocsija leállt, mint később kiderült, a vezérműtengelye adta fel a harcot. Emiatt a másik ágról Bezouska-n keresztül gyalogló Koziol kellett megállítsa a holland ellenében becsúszott Mikolajczak-ot. Közben a felső ágon Lakatos Zoli tette ugyanezt Vanek-kel, aki azonban a dobogó 3-ik fokát már nem engedte ki a markából. A döntő lengyel-magyar párharcot hozott, de Lakyboy bebizonyította, hogy nálunk sem lejtett a döntött kanyar a Rabócsi Ringen, Ceska Lipa ura is a V8-as Pick Up lett. Így telt a szombati napunk, illetve kis árnyékot vetett rá hogy a döntők alatt a gumiszerelés megint ránk maradt, mert a fiúk valahol a meccseket nézték. Sebaj, megérte.
Kis számvetés, Laky így dobogós végelszámolásnál, talán csak Vanek veszélyezteti egy nagyon jó szerepléssel.


Jól beleszaladtunk az estébe, egy kellemes vacsorával ünnepeltük az aznapi győzelmet. Illetve még egy kis macarena is becsúszott, mert szállásadónk közben lagzit rendezett az étteremben. Na ekkor költöztünk fel az emeleti társalgóba 
Vasárnap nem keltünk korán, nem volt gumink edzeni. Tartalékolni kellett az esetleges csatákra, mert az ismétlés lehetősége azért benne volt a pakliban. A pálya már benne volt pilótáink kezében, Laky 3 körre felment a jó gumikat bekoptatni, Niki viszont kergetőzött néhány külföldivel. A kvalifikációt stabil teljesítménnyel megint Vanek nyerte, Kovacic mögötte, majd Lakyboy, negyedik Spaan, ötödik S.Bezouska. Szántó Niki megelőzte Kees Kok-t, aki a versenyre kölcsönkapta Koziol kocsiját. A csaták kezdetekor azonban szemerkélni kezdett az eső, így már borult is a papírforma. Mátyás Vanek mindhárom körében ugyanazon a ponton pördült meg, így ki is esett Sandy Rydlo ellen. A fekete Nissan kormányosa ezt a meccset fejben nyerte meg,  csak úgy mint Koziol. A felső ágon S.Bezouska a belga Das-t ejtette ki, majd jött a döbbenet. Jasper Spaan fehér hacsija a második kanyarban megpördült! A továbbjutó így a 928-as pilótája, Stern lett. Részünkröl pedig a stressz, hiszen Lakynak mindössze 50 pontot kellett hoznia Jasperen a KOE dobogójának második fokáért! Persze Zoli ezt meg is oldotta, bejutott a második fordulóba. Szántó Niki sajnos nem. A zöld Nissan hátul ugyan kikapott, de elől menve többször is annyira megzavarta Nikit, hogy a BMW kevesebbet driftelt mint ellenfele. Kok saját bevallása szerint nagyon élvezte Koziol kocsiját, de eredményes mégsem tudott lenni vele, kikapott az e36M3-at terelgető 16 éves Wertheim ellen. Ekkor már ki tudtuk számolni, hogy Kees Kok lett a KOE idei bajnoka.


A Top 8 következett, Sandy sokadik meglepetésre Koziol-t ütötte ki, S.Bezouska pedig a 928-ast búcsúztatta. Laky bosszút állt Katod-on, bár talán ez még jobb volt, mintha Niki lett volna az ellenfele. Minél több magyar van egy tsuisoban, annál több az esélye, hogy egymás ellen kell menniük, lásd Szerbia, Laky Levota ellen. Az ifjú Wertheim tovább menetelt, Kovacic-on át. Az elődöntőkben S.Bezouska Sandy-nek adta meg a lehetőséget a dobogó alsó fokáért való küzdelemre, Laky pedig az aranyszínű e36-nak. Kettejük közül végül a tini végzett a pódiumon. Laky egy visszahívást engedett Bezouska-nak egy félreváltás miatti gyengébb teljesítmény következményeként, de második menetben a cseh fiú mindkét futamában elütötte az utolsó érintési pontot, így nem is lehetett kérdés a győztest illetően.


LAKATOS „LAKYBOY” ZOLTÁN a King Of Europe dupla fináléjában mindkét versenyt megnyerte!!! Ez pedig az év végi elszámolásban azt jelentette, hogy mindössze 20 ponttal lemaradva a győztestől a második helyen végzett.
Szombat:
      1. Lakatos
      2. Kozlowski
      3. Vanek
Vasárnap:
      1. Lakatos
      2. S. Bezouska
      3. Wertheim
A cseh szervezők semmit sem bíztak a véletlenre, a díjátadáskor megdöbbenve kaptam a sapkámhoz, bizony megszólalt a MAGYAR HIMNUSZ a hangszórókból és mindenki elhallgatott arra a pár percre. Ezután jött a bajnokság eredményhirdetése.

      1. Kees „KING” KOK
      2. Zoltán „Lakyboy” Lakatos
      3. Jasper „SPIN” SPAAN

Utóbbi becenevet Jasper maga ragasztotta a nevéhez, spin mint pörgés, megpördülés. Ahhoz képest, hogy a győzelemre készült, még a második helyről is letaszították. Másik nagy összesített sikerünk Szántó Niki 10-ik helye a 9 verseny alatt több mint 100 fősre dagadt mezőnyben. Tehát mielőtt összecsapnánk az IDC mezőnyének legjobbjaival, szívjuk fel magunkat, mert bizony az öreg kontinensen tényleg hazánk fiai a második legerősebbek. Ez is adjon erőt az újabb megmérettetésre, mert a kocsiból kiszállva rengeteg barátságot kötöttünk a külhoni drifterekkel, de a kormány mögött igenis meg kell velük mérkőzni. Harmadik évünk a driftben, második évünk az európai mezőnyben és jövőre még magasabbra tesszük a mércét!
De addig is élvezzük ki ezt a pillanatot, Gratulálunk barátainknak, Kees Kok-nak és Jasper Spaan-nak, de legfőképp Nikinek és Zolinak! Köszönjük nektek ezt az élményt!





 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny általános


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr49682174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása