driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.05.04. 18:23 Leslie_

Énekszó és tánc?

Itt van május elseje és ez már jó ideje nem igazán jelent semmit nekünk. Sokunk gyerekként még elment a szüleivel a nagy sétálóplaccra, ahol azóta már nincs kinek és hova integetni, csak egy borzalmas ufo landolt rossz helyre. A Majálisok pedig még nem vették át rendesen a közösségépítő szerepet, hogy igazán ünnepnek érezzük ezt a napot. Sőt, biztosan állíthatom, hogy az én ismeretségi körömben a munka ünnepén bizony majdnem mindenki dolgozott.

Tettük pedig ezt azért, mert az MDSZ május második napjára írta ki soron következő hivatalos drift edzését és arra bizony valamikor fel kellett készíteni az autókat. Ugorjunk hát fejest a mi kis ünnepünk történéseibe.

Hogy mindenki eleget lehessen pályán, és ne kelljen hazavinnie a hozott gumiabroncsokat, a jelentkezési limitet levittük 40 főre. Ez ugye elméleti szám, a lemorzsolódások miatt végül 26 résztvevő koptatta az aszfaltot. Sokan jelezték is a lemondásukat, csak épp nem a megfelelő helyen és időben, így másuk nem tudtak a helyükbe lépni. Persze a többiek nem bánták, nekik csak több lehetőséget jelent a kisebb létszám.

Mivel a következő verseny a RabócsiRingen lesz a hónap fordulóján, ezért ennek a pályának a nyomvonalát próbáltuk lemásolni. A hely adta lehetőségek közt a –már ott járt- pilóták szerint sikerrel. A Driftgarázs csapata természetesen elsőként érkezett, mivel a pályaépítéshez szükséges bójákat mi hozzuk. Depófőnökünk, Keresztúri Laci irányításával a pályabírók Lukács Dani, Stósz Bálint és Fekete Gábor pillanatok alatt ki is rakta a nyomvonalat. Azonban a 9 órai kezdés magasságában még csak 8-10 pilóta volt kint, ők is nagyrészt kipakoltak, készülődtek. Az élelmesebbek ekkor már elkezdtek sorba állni, így kis várakozás után 10 óra előtt megtartottuk az eligazítást és elindítottuk az első csoportot. Nyitóképként mindjárt egy újdonságra lehettünk figyelmesek, Almási Zoltán vagyis Z0tya a tavalyi Sierrát idén egy ralilegendára cserélte. Az Escort Cosworth feltűnésében további érdekesség, hogy gyárilag csak 4x4-ként létezett, de Sierra alapokra építették és emiatt születhetett meg a szabályoknak megfelelő hátsókerekes átépítés. A nagy fejlődést mutató másik Fordossal, Kurucz Ádámmal rótta a köröket sokáig, együtt gyakoroltak a PRO vizsgára. Azonban egyszer csak beütött a mennykő és a két autó olyan szerencsétlenül ért össze, hogy az Escort lesántult. A kezdeti ijedtség hamar elmúlt, a két pilóta egy kézfogással versenybalesetnek minősítette a történteket és a Sierra lökhárító, az Escort pedig sárvédő nélkül és gyári bontott gólyalábbal folytatta a napot. Új belépő a kezdők sorába Beta Balázs, aki tavaly ugyan egy piros caprival már járt köztünk, idénre viszont épített egy Sierrát annyira megtetszett neki a sport. A klasszikus kupé helyett egy fekete szedánt kell figyelni a márka rajongóinak, a motor típusa azonban már ismerős lehet Ádi kocsijából. Sokan tudni vélik, hogy a Scorpioból könnyen kitermelhető 200 lovas erőforrással szerelve több autó is megjelenik idén a driftben, de nem csak kis hazánkban.

www.trampdrift.com

Nem nevezhető szokásosnak Jász Attiláék projektje sem, egy rikító színű „kutyacsont” Escort 1969-ből egy 2.8i V6 motorral erősítve próbálkozik sportunkban, továbbra is tesztidőszakban. Reméljük, mihamarabb megtalálják a jó megoldásokat, hogy versenyeken is láthassuk a kis narancs masinát.

Megint itt voltak a győri fiúk, Mayer Peti és Finta Tomi szokásukhoz híven képviselték magukat és megint hibamentes napot produkáltak. Ez nagyon jó jel a szezonra nézve, mert tehetségben nincs hiányuk, ezt tudjuk, az eredmények azonban eddig a technika miatt elmaradtak a nevük mellől. Sok sikert kívánunk a máriapócsi versenyre!

A Drift Unió csapatát ezúttal nem Hámori Gergő képviselte, hanem főleg Markwarth Ákos még mindig életben lévő de beteg motorú piros Mantája és Halász Endre új e30-a. Az Opelen 2 pilóta osztozott, Ákos mellett Gondos Tamás terelgette a vasat gyakorlásképpen, mert az ő kocsija csak a hó végi versenyre készül el. Kell neki neki a gyakorlás csakúgy mint Endrének, aki a tavalyi fekete és dalban már megénekelt Alfa 75-öt cserélte le a gyárilag 323inek születő bajorra. A kocsiban most egy 2700 köbcentis motor muzsikál, jó futóművel és felszereléssel, a pilótának már csak a gyakorlásra kell koncentrálnia.

Juhász Attila sem idegen az edzésre járó közönségnek, ám neve helyett inkább a folyamatosan keresztben közlekedő bordó hacsiroku-ról jut eszébe az embernek. Ő is jól példázza mire képes egy ügyes versenyző kis lóerővel is.

De hogy sok pacival a motorháztető alatt könnyebb lenne az élet, azt senki sem jelentheti ki. Martinák Feri és Tóth Erik is a nehezebb utat választotta, a BMW megbízható 6 hengeres szívómotorjai stabilitását mindketten feladták a turbósítás kedvéért. Járatlan útjukon bandukolván azonban néha olyan vágtába kezdenek, hogy az ember csak pislog a látványon. A nagy ezüst cápa és a zöld e30 sivítására mindenki felkapja a fejét és beleborzong. A sok igyekezet pedig kezd hozni is a konyhára, ha a technika nincs Feri ellen, az eredmények is igazolni fogják biztosan. Csakúgy mint a testvérét Andrást, akinek jelenlétét nem csak Feri tavalyi kocsijának újra pályára kerülésével vesszük észre, hanem az MDSZ marketing munkájában is nagyon hathatós segítséget nyújt. Hajrá Bandi!

Itt volt velünk a Drift Szekér is, mint azt a hátsó rendszám helyén olvashattuk, de aki még nem jegyezte volna meg, annak elmondom: a Szekeres nevű fiúkra oda kell figyelni! A testvérek szélvészként érkeztek a sportba igazi profiként. Első kérdése sokaknak lehetett, hogy a szépen megépített autó vajon megfelelő sofőröket is hoz-e? Hamar megkaptuk a választ, a srácok félelmetesen jól vezetnek mégis olyan alázattal vannak a sport iránt, ami példamutató minden jelenlegi vagy leendő drifter számára. Reméljük a közeljövőben lesz lehetőségük még egy autóra, hogy mindketten a profik között mehessenek teljes értékű versenyzőként. 

Mészáros „eMZSé” Zsolti és Szántó Niki már korábban megmutatta mivel készül idén, az új külső komolyabb technikát is takar, ehhez párosítva a sok gyakorlást mindketten jobb eredményekben bízhatnak az idén. Lakyboy azaz Lakatos Zoli pick up e30-as bömöse még mindig meglepő sokak számára, annyira egyedi masina és technikailag is ott van a csúcson, a profi futómű egy V8-as kompresszoros motorral sokakat meglephet még az idén.

Mint ahogy tette azt a tavalyi bajnok, Kerényi Ádám is a piros e36 kupéval, amiben egy M5 motor muzsikál, majdnem a kocsi közepén. A formabontó belső miatt Ádám és utasa majdnem a hátsó ülések vonalában foglalhatnak helyet, de az így megváltoztatott egyensúlyú autó már bizonyította, hogy nem esztelen megoldás. A kezdő és befejező nagy kanyarok közötti egyenest is ő fűzte egybe először, de a teljesség igénye nélkül a nap végére Finta Tomi, Lakyboy, Martinák Feri, Niki és a Szekeres tesók is megoldották. Nagy meglepetést okozva a 200 lovas kategóriából is jöttek jelentkezők a különös dicsőségre, eMZSé a 35i-vel, Kurucz Ádi a 24v Sierrával és Z0tya is a kicsit sánta Escorttal, kihasználva a még programozás alatt lévő Ford mind a 220 lóerejét.

Bazsó „karotta” Gábor mindig lelkes jelentkező, ha edzéslehetőségünk van, most viszont kicsit komolyabbra vette a figurát. Bár hiszitek vagy sem, az életben is ugyanolyan mint a képernyőn, azért figyelmesek lettünk, hogy többet beszél. Mégpedig azért, mert az East Block csapatával most forgatták az új műsoruk egyik részét. A kis Toyota most is szépeket autózott, reméljük jó képekkel gazdagítottuk mi is a képi anyagot.

Végül de nem utolsó sorban pedig üdvözöljük a legújabb PRO pilótákat, akik sikeres gyakorlati vizsgát tettek, hogy csatlakozhassanak az első osztályhoz.

A múltkori sikertelenséget feledtető Holtság Gergő és bordó e30-a, szintén összeszedte magát Nagy Ádám és revansot vett a kék 4 ajtós e36 kormányán, valamint a meglepetésember, Kurucz Ádám és a Sierra Cosworth 24v.

A többieknek üzenjük itt a jó példa, nem kell feladni! Keményebben nyomni, jobban alászedni és támadni azt a kanyart! 

Mi sem bizonyítja jobban a nap sikerét mint a 3 teherautónyi elkoptatott gumi és a jó visszhang a résztvevőktől. Itt is tolmácsolnám a srácok dicséreteit a Mobil Gumiszerviznek! Langmár Peti és csapata fáradhatatlan munkát végez nekünk, persze ebben nagy szerepe van annak is, hogy lelkes pilóták mindig elviszik őket pár mesekörre, így meg is szerették a driftet és megkedvelték a pilótákat.

 

Most következik egy kisebb szünet, ami alatt mindenki megfelelően fel tud készülni a következő versenyhétvégére. Senki ne higgye azt, hogy a távolság miatt kihagyható futam, többszörösen bizonyított hogy a Rabócsiring fantasztikus hangulata örök élmény marad mindenkiben. Tehát spóroljatok, szervezkedjetek, készüljetek rajongók és versenyzők, találkozunk Máriapócson!

 

3 komment

Címkék: általános ádi driftspec escort


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr44453648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AE86 Z · http://ae86.blog.hu 2008.05.04. 19:18:34

Gratulálok Ádámnak a PRO vizsgához! Sajnálom, hogy le kellett maradnom az edzésről... :(
Máriapócson találkozunk,
Üdv,
Z

ghostdog75 2008.05.07. 13:16:58

hali!
van két szerelős képem rólatok(zotya) hová tudnám küldeni?sztem jók...:-)
süti beállítások módosítása