driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.02.10. 21:07 Z0tya

Bolt on job...


Napersze...
A fenti angol kifejezés nagyjából azt jelenti, hogy nagyon egyszerű kiveszem-berakom munka. Előszeretettel használják olyan motorcserékhez amik viszonylag kevés átalakítással járnak a beépítést tekintve. (Mondjuk erről Tibchi - Hachis kálváriáját elnézve - tudna mesélni, mármint, hogy a bolt on se mindig egyszerű.
Szóval az Escort Cosworthot hátsókerékhajtásúvá átalakítani bolt on job. Kiveszem, berakom. Hiszen az autó Sierra padlólemezre épül, hajtáslánca egy az egyben megegyezik a Sierra Sapphire Cosworth 4wdjével. Tehát a kétkerekes más váltója miatt (Ez egy elpusztíthatatlan Borg Warner T5 - Mustang tulajdonosoknak ismerősen cseng a név) maximum a kardánt kell átszabni. Angol fórumozók szerint 60 mm-el kell rövidebb. Amiben amúgy igazuk volt, SixBallnál lett levágva belőle pont ennyi. És passzol is kiválóan. Az igaz, hogy a váltó bölcső nem jó, mert a padlólemezen ott épp nincs lyuk ahova csavarozni kellene, de ezt egy szép tartó fabrikálásával megoldottuk.
Szóval ott tartunk, hogy kiveszem berakom, elméletben, mert a gyakorlatban már szépen mozgott kezünkben a flex, meg a hegesztő. A motor-bölcső-hajtáslánc kombó tényleg patentul bement. Elöl hátul egyaránt. Csak valahogy elöl olyan lapos a motortér...ott a vezérműkerekek és a benzinhíd környékén. Ezt majd még szemügyre kell venni. Gyorsan felrakjuk a hűtőt az intercoolert aztán kész is!
No eközben sikerült szerezni intercoolerből egy impozáns darabot nemhagyomittennyiért áron. Mivel Escort Cossieba lett csináltatva, csak pár centivel szélesebb lett a kelleténél. És ugye flex a kezünkben, tehát ha a nyúlvány akadékoskodna, az nem akadály. Persze egy ilyen nagy cooler szépen kitakar a hűtőből, tehát érdemes minél inkább ofszetbe tenni őket. Ezért cooler irány fel.

No és itt jön némi bibi mert tényleg ba##ot széles. Ha igazán fel akarom hozni - a csövezés is ezt kívánná, akkor kicsit szabni-varrni kell. Egy kis alumíniummunka és a két felső sarok megsemmisítésével, bár nem bántja a lámpákat.
Gyári állapotban az intercooler a hűtő fölött helyezkedik el, vele függőlegesen egy skíban. Sőt mivel kb 10 x 10 cm keresztmetszetű, kicsit beljebb is lóg a motortérbe. A csövek is ennek megfelelő hosszúságúak. Tehát vagy méregdrágán Samco csövek, vagy alu toldatok és vágás, vagy valamit ki kell még találni, hogy elérjen minden oda ahova kell. Ezért kicsit döntöttem a hütő-intercooler pároson, így a felső csőkiállások közelebb kerültek a motorhoz. Az a két centi hézag ne tévesszen meg senkit, az a hideg oldali lefújószelep T idomjának a helye, már a Sierrán is így volt.

Szólj hozzá!

Címkék: driftspec escort


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr72334127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása